Így kereshetsz pénzt az Instagramon (akár már 1000 követővel is)

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Így kereshetsz pénzt az Instagramon (akár már 1000 követővel is)

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az Instagrammal kapcsolatban gyakran hallani, hogy az „Insta-sztárok” milyen sok pénzt keresnek a platformmal. Talán te magad is tűnődtél már azon, hogy vajon a néhányezer követőddel tudnál-e némi extra pénzt hozni a házhoz. Nos, jó hírünk van: garantáltan tudnál.
 

Így kereshetsz pénzt az Instagramon (akár már 1000 követővel is)

Az Insta-sztárok sikerének titka ugyanaz, mint a YouTube-on, vagy személyes blogjaikon híressé vált tartalomkészítőknek – rengeteg érdeklődő embert érnek el és képesek befolyásolni tartalmaikkal. Ez teszi olyan értékessé a népszerű Instagramozókat a márkák szemében – de ne szaladjunk ennyire előre. Először még meg kell válaszolnunk egy fontos kérdést:

 

Hány követővel lehet pénzt keresni az Instagramon?

A népszerű fiókok láttán az ember azt hihetné, hogy százezres, vagy milliós követőbázisra van szükség, hogy befolyjon valami az Instagramról. Szerencsére ez nem így van. Valójában három tényezőn múlik, hogy mennyi követő kell ahhoz, hogy „be tudj indulni” az Instagramon.

 

Először is nem mindegy, hogy milyen rést célzol meg tartalmaiddal. A szépségápolás, a fitnesz, az utazás, és a gasztronómia a legnépszerűbb témák a platformon (habár ez azt jelenti, hogy ezekben számíthatsz a legnagyobb versenyre is).

 

Fontos szempont az is, hogy követőbázisod mennyire aktív, tehát hogy mennyit foglalkozik tartalmaiddal. Ha van ötezer követőd, de ebből csak százan kommentálnak bejegyzéseidre vagy kedvelik azokat, akkor nehéz lesz érvényesülnöd. Minél jobb az aktivitási arányod (minél többen aktívabbak a követőid közül), annál jobb.

 

Végezetül az sem mindegy, hogy mely pénzszerzési csatornát célzod meg, ráadásul még a csatornákon belül is lehetnek eltérések. A különböző pénzszerzési módokra mindjárt részletesebben is kitérünk.

 

Mint látod tehát nem kizárólag csak az számít, hogy hány követőd van – a te ezer aktív követőd sokkal többet ér majd, mint valaki más húszezer inaktív követője.

 

Pénzszerzési módok az Instagramon

Nagyvonalakban a következő módszerek közül válogathatsz, ha szeretnél pénzt keresni a platformon:

 

  • Készíthetsz szponzorált bejegyzéseket, amikkel bizonyos márkákat mutatsz be követőidnek.
  • Partnerkapcsolatot köthetsz márkákkal, és segíthetsz nekik eladni a termékeiket. Az eladott termékek után egy bizonyos százalékos részesedést kaphatsz.
  • Saját termékeidet és szolgáltatásaidat is reklámozhatod és értékesítheted.
  • Fényképeidet is eladhatod, ha szívesen foglalkozol a fotózással.
  • Indíthatsz egy blogot, vagy vlogot, ahol bannereket helyezhetsz el (ez hosszú távon a legkifizetődőbb) 

 

Az egészben a legjobb, hogy ezek a pontok nem feltétlenül zárják ki egymást, hacsak egy márkával kötött szerződésed nem köti meg, hogy ne dolgozz együtt mással (persze rajtad áll, hogy elfogadod-e ezt a feltételt). Vessünk egy közelebbi pillantást ezekre a lehetőségekre!

 

Szponzorált bejegyzések, avagy influencer marketing

Az influencer marketinggel, vagy magával az influencer kifejezéssel már sokszor találkozhattál. Egy influencer egy olyan személy az interneten, aki érdekes, hasznos, vagy éppen szórakoztató tartalmaival lelkes, hűséges követőket gyűjtött maga köré, akik bíznak benne, tisztelik és adnak a véleményére bizonyos témákban.

 

Azonban nem csak a befolyásuk és véleményformáló képességük miatt hajlandó sok márka nagyon komoly pénzeket fizetni az influencereknek. Itt arról a bizalomról és aktivitásról van szó, amit a legtöbb márka képtelen egyedül elérni.

 

Fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt a bevételed és tartalomkészítői szabadságod között, hiszen lesznek olyan márkák, amelyek bizonyos feltételekhez kötik majd az együttműködést. Szerencsére te döntheted el, hogy mely márkák ajánlatait fogadod el, és ezzel mennyit áldozol fel kreatív szabadságodból.

 

Mennyit kérj szolgáltatásaidért, mint influencer?

Az Influencer marketing általában valamilyen előre megszabott (ez márkánként változik) tartalom elkészítéséből áll. A megegyezéstől függően ez a tartalom lehet, hogy a saját Instagram fiókodra kerül majd fel, vagy esetleg a márkáéra, de az is lehet, hogy a márka más csatornákon is szeretné azt felhasználni, például egy reklámban, vagy más platformokon.

 

Gyakran egy-egy bejegyzésről van szó, de vannak márkák, akik konkrét kampányra kérnek majd fel – ez általában több képet és/vagy Instagram videót jelent majd, amiket neked kell elkészítened, vagy amelyek elkészítésében segédkezned kell.

 

Fontos, hogy amikor egy márkával tárgyalsz a szerződés részleteiről (gyakran alkudozni is lehet), akkor nem csak saját tartalmaidat árulod, hanem a márkák hozzáférését közönségedhez is. Ne feledd, a márkák azért szeretnének veled dolgozni, mert rajtad keresztül eljuthatnak közönségedhez, akik bíznak abban, amihez a nevedet adod. Ügyelj rá, hogy milyen felhasználási jogokat szeretne megkapni a márka tartalmaidhoz.

 

Az influencerkedésért kérhetsz egy bizonyos összeget, vagy egy terméket/szolgáltatást is, de nem biztos, hogy a márka ezt vagy azt hajlandó lesz megadni. Alkudozni lehet, de rajtad áll, hogy megkockáztatod-e lehetőségeidet.

 

Amerikában végeztek egy felmérést (sajnos, Magyarországon még nem találkoztam ilyennel), mely azt kutatta, mennyit keres egy-egy influencer posztjaival. Ezen az ötezer Influencerrel végzett felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek 42%-a 200-400 dollárt kér bejegyzésenként.  Mi saját Instagram oldalainkkal (enyémet itt találod)  hasonló pénzt kérünk el egy-egy aktivitásért, igaz, ez többet tartalmaz, mint egy sima poszt, ugyanis mi a YouTubeon is fent vagyounk (itt találod YouTube csatornánkat

 

Influencerként fontos, hogy ismerd közönségedet. Kik ők, és milyen aktívak tartalmaiddal? Az aktivitási arány (az összes aktivitás elosztva az összes követőddel) fontos árazási szempont, hiszen minél jobb ez az arány, annál többet érnek bejegyzéseid.

 

Az Instagram beépített analitikai eszköze segít kiszámolni és bizonyítani ezt. Ezért nem elég, ha simán csak sok követőd van – a statisztikából kiderül, hogy mennyire aktívak, és mennyit érnek valójában. Az analitika használatához egy ingyenes üzleti Instagram fiókra lesz szükséged – e nélkül bele se kezdj az influencerkedésbe!

 

Hogyan találj márkákat, amikkel együtt dolgozhatsz?

Ha sikerül elég nagy követőbázist összeszedned, akkor könnyen lehet, hogy egy-egy márka közvetlenül felkeres majd egy ajánlattal. Eleinte ne sok ilyenre számíts – jobban teszed, ha te magad keresel fel olyan márkákat, amelyek termékei vagy szolgáltatásai kapcsolódnak Instagram fiókod témájához (legyen az divat, kertészkedés, valamilyen sport, fényképészet, vagy bármi más).

 

A szponzorált tartalmakkal (természetesen az influencer tartalmak is ezeknek számítanak) kapcsolatos szabályok változók, de a legbiztonságosabb, ha az első perctől kezdve teljes átlátszóságot biztosítasz követőid számára. Ne feledd – számodra a legnagyobb érték követőid bizalma. A legtöbb felhasználó szemében nem leszel kevésbé hiteles – sőt, az őszinteséged csak még tovább növeli majd a beléd vetett bizalmukat.

 

Az Instagram egy „Fizetett együttműködés a partnerrel:…” címkével is rendelkezik – előfordulhat, néhány márka kéri majd, hogy velük kapcsolatos bejegyzéseidet így jelöld meg.

 

Építs ki partnerkapcsolatokat

A partnerek sokban hasonlítanak az influencerekhez – azonban míg az influencerek csak megjelenítik és népszerűsítik a márkák termékeit és szolgáltatásait, addig a partnerek célja az, hogy az emberek rajtuk keresztül vásárolják meg azokat. Ha egy márka partnere vagy, és valaki rajtad keresztül vásárol a márkától, akkor egy bizonyos arányban részesedsz majd az eladott termék árából.

 

Ez általában egy különleges partnerhivatkozáson, vagy egy egyedi kuponkódon keresztül történik. Valahányszor egy felhasználó rákattint a te partnerhivatkozásodra, és azon keresztül vásárol, vagy vásárláskor a te kuponkódodat használja az adott üzletben/webáruházban, akkor az üzlet tudni fogja, hogy neked jár a részesedés. Mivel az Instagramon nem lehet hivatkozásokat elhelyezni a bejegyzésekben, ezért nem éri meg ezekre hagyatkozni – a kuponkódokat sokkal könnyebb feltüntetni mind a képfeliratokban, mind a képekben (vagy akár a történetekben is).

 

Ha elég sok követőd van, akkor történeteidben is elhelyezhetsz hivatkozásokat – a történetek nagyon népszerűek lehetnek, ezért talán megéri egy partnerhivatkozást is kérni kuponkódod mellé a márkától.

 

Feljebb, az influencer marketingről szóló részben már részleteztük, hogy hogyan kereshetsz olyan márkákat, amikkel együtt dolgozhass – a procedúra lényegében ugyan az itt is!

 

Indíts egy saját webáruházat

Nem muszáj más márkákra támaszkodnod, ha pénzt szeretnél keresni az Instagrammal – létrehozhatod sajátodat is!

 

Kedvelt Instagram személyiségként már most rendelkezel egy úgynevezett személyes márkával – ebbe beletartozik az, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, hogyan bánsz az emberekkel, és így tovább. Amennyiben módodban áll, saját termékeket is készíthetsz, amelyekkel kiterjesztheted személyes márkádat, kiadott termékeid is magukon hordozhatják nevedet.

 

Természetesen ehhez némi kezdőtőkére lesz szükséged, de szerencsére már egészen kedvező árakon beindíthatod saját online vállalkozásodat.

 

Ha saját termékeidet vagy szolgáltatásaidat árulod, akkor megszabadulsz a márkák szabályaitól és kikötéseitől is. Persze több időt is kell majd szánnod személyes márkád népszerűsítésére. Egy másik előny, hogy ilyenkor követőid kevésbé érzik majd azt, hogy rájuk próbálsz erőltetni valamit, amiért egy márka fizet neked, így szívesebben támogatnak majd.

 

Miket érdemes árulni az Instagramon?

Lehet, hogy rajongóid szívesen viselnének olyan pólókat, vagy használnának olyan bögréket, amiken logód, személyes márkád neve, vagy egy hozzád kapcsolódó motívum látható. Ha sikerül találnod egy olyan szolgáltatót, ami képes nagyobb mennyiségben, rendelésre előállítani ilyen és ehhez hasonló ajándéktárgyakat, akkor nem is biztos, hogy muszáj lesz saját webáruházat indítanod ezért.

 

Értékesíthetsz személyes szolgáltatásokat is – legyen szó reklámvideók elkészítéséről, tanácsadásról, vagy házfelújításról.  Ha írsz egy jó e-könyvet, végeztél egy hasznos esettanulmányt, vagy készítettél egy online tréninget, akkor többek között ezeket is népszerűsítheted az Instagram segítségével.

 

Ha az Instagramon kívül van egy márkád, akkor azt is népszerűsítheted a platformon. Bármit is csinálsz, ne felejtsd el elhelyezni a webhelyedre/webáruházadra mutató hivatkozást profilod bemutatkozásában, ugyanis csak itt szerepelhetnek (tartós) linkek az Instagramon.

 

Add el képeidet digitális vagy nyomtatott formában

Az Instagram egy egyértelműen vizuális platform, ezért ha jó vagy vizuális tartalmak előállításában, akkor komoly előnnyel indulsz. Akár fényképeket, akár digitális rajzokat készítesz, az Instagramon megmutathatod, hogy mire vagy képes, és akár még ajánlatokat is kaphatsz egy-egy kép megvásárlására.

 

Az Instagram persze önmagában nem ideális arra, hogy képekkel üzleteljenek rajta, de tökéletes, ha fel szeretnéd hívni a figyelmet tehetségedre és munkáidra. Keress egy olyan webhelyet, ahol az érdeklődő márkák vagy magánszemélyek licenszet vásárolhatnak képeidhez, és töltsd fel őket oda. Az Instagramra feltöltött munkáid képfelirat-mezőjébe mindig írd oda, hogy ha valaki meg szeretné vásárolni a képet, az a bemutatkozásodban található linket követve megteheti.

 

Írj blogot!

A blog egy nagyon sokoldalú pénzkereseti eszköz. A hozzáértő online marketinges az olyan influencereket részesíti előnyben, akiknek blogjuk is van Instagram oldaluk mellett. A blogon egy bejegyzés ezereszer többet ér számukra, mint egy-egy Instagram poszt vagy story. De számodra is, hiszen a blogban helyezhetsz el bannereket, és egy bejegyzést rengetegszer felhasználhatsz, azaz megoszthatod újra. Ha jó weboldal motort vásároltál, és keresőoptimalizált blogod van, akkor látogatók nem csak az Instagramról vagy a Facebookról, hanem a Googleből is érkeznek majd.

 

Minél több blogposztod van, annál jobb. Minden egyes írás, amit valaha létrehoztál hosszú éveken át termeli majd neked a bevételt.  Egyet tarts szem előtt! Mindig vásárolj egyedi domain nevet, soha ne csatlakozz valamilyen blog oldalhoz aldomainen (nem jó tehát a kisvirágvagyok.blog.hu, jó azonban a kisvirágblogja.hu). Ha saját márkát építesz, és hosszú távon gondolkozol, megéri az az 5.000 forintos beruházás, amit egy domain megvásárlása jelent!  Amikor elkészült a blogod, azonnal elkezdhetsz pénzt keresni, hiszen a Google Adsense rendszer segítségével már minimális forgalomból pénzt kapsz a kattintások után! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!