notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így kereshetsz pénzt blogoddal

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Így kereshetsz pénzt blogoddal

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így kereshetsz pénzt blogoddal


2019/02/07
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szeretsz írni? Tudsz is? Nem is gondolnád, milyen könnyen kereshetsz pénzt ezzel a képességgel, akár munka mellett, akár főállásként! Mutatom Neked, mit kell tenned a siker érdekében!

Így kereshetsz pénzt blogoddal

Ahogy a digitális forradalomnak köszönhetően az internet az egész világot meghódította, teljesen új, kifejezetten az internetre és a digitális kommunikációra összpontosító szakmák és karrierlehetőségek is születtek. Az ilyen karrierek egyike a blogírás, vagy bloggerkedés. Habár sokan nem is gondolnák, egy saját blog valódi bevételforrássá is válhat, ha az ember elegendő időt és szakértelmet hajlandó belefektetni.

 

De mégis hogyan lehet pénzt keresni egy bloggal? Lehetséges, hogy valaki ebből éljen? A válasz mindkét kérdésre: igen. Hogyan? Figyelj, mutatom! 

 

Hirdetők a blogodra, akár nulla látogatótól! 

Nem is olyan nehéz hirdetőt találni, mint gondolnád! Amikor 2004-ben elindítottam az első online újságomat, teljesen kétségbe voltam esve, hogy ennek most mi értelme lesz? De hittem benne, hogy eljön az idő, amikor szüksége lesz Magyarországnak is egy online mezőgazdasági újságra. Édesapám Gödöllőn a Mezőgazdaságtudományi Kar professzora volt, így voltak kapcsolataim is. Hirdetőt sokáig nem találtam, de finanszíroztam a projektet, míg egyszer csak elindult. Ma Magyarorszég egyik legnagyobb online mezőgazdasági lapja. Akkor még nem voltak meg azok a lehetőségek, amelyek ma vannak, azok a hirdetési formák, mint pl. a Google Adsense is, melyet akkor is feltehetsz weboldaladra, ha még senki, soha meg nem nézte. Sok pénzed ugyan nem lesz belőle, de hirdetőd már lesz, és amint elindul a látogatottság növekedése, úgy a bevételek is szárnyalni kezdenek. Milyen hirdetések ezek? Mutatom!

 

CPC és CPM hirdetések

Pihengetünk?

A legtöbben úgynevezett CPC és CPM hirdetésekkel igyekeznek pénzt keresni saját blogjukon.

 

A CPC/PPC (cost-per-click / pay-per-click) hirdetések úgy működnek, hogy kijelölsz egy területet blogod felületén, ahol hirdetések jelenhetnek meg (általában a tartalmon belül, vagy az oldalsávban), és valahányszor egy felhasználó ezekre rákattint, egy bizonyos összeget kapsz a hirdetésszolgáltatótól.

 

A CPM (cost per 1000 impressions) hirdetések hasonlóképpen működnek, azzal a különbséggel, hogy a hirdetésszolgáltató az után fizet, hogy egy bizonyos mennyiségű felhasználó megtekintette a hirdetést (nem kell rákattintaniuk).

 

A legnépszerűbb hirdetésszolgáltató ahogy említettem, a Google. A Google az AdSense eszközön keresztül teszi lehetővé az ilyen CPC vagy CPM típusú hirdetések megjelenítését a webhelyeken vagy blogokon. A hirdetésekből neked befolyó pénz valójában egy részesedés abból az összegből, amit a hirdetők a Google-nak fizetnek.

 

Helyezz el privát hirdetéseket

Ahogyan aztán terjed a hírneved, nő a látogatottságod, már nem muszáj hirdetésszolgáltatókat használnod, ha reklámokat szeretnél elhelyezni blogodon. A forgalmasabb blogokat a hirdetők közvetlenül is felkereshetik ilyen célból, illetve ugyanígy te magad is érdeklődhetsz a különböző márkáknál (ha közük van blogod témájához), hogy nem szeretnének-e nálad hirdetni.

 

A privát hirdetések legnagyobb előnye, hogy nem egy hirdetésszolgáltatón keresztül kerülnek el webhelyedre. Mivel nincs közvetítő fél közted és a hirdető között, így közvetlenül kommunikálhattok egymással, és – ami talán a legfontosabb – saját árakat szabhatsz meg a blogodon elhelyezett hirdetésekre.

 

A privát hirdetések lehetnek bannerek, gombok, vagy egyszerű hivatkozások is, vagy akár egész szponzorált tartalmakat is készíthetsz egy bizonyos összegért cserébe, esetleg felkínálhatod a hirdetőnek, hogy egy következő cikkedben megemlíted a nevét, elhelyezel egy hivatkozást a webhelyére, stb.

 

Árak terén nem csak magát az összeget szabhatod meg, hanem azt is, hogy ezt egy alkalommal kelljen-e kifizetni, vagy havi rendszerességgel (például, ha a hirdető tovább szeretné blogodon tartani a hirdetését).

 

Helyezz el partnerhivatkozásokat tartalmadban (Affiliate marketing)

A partnermarketing egy szintén népszerű pénzkeresési taktika az önálló bloggerek köreiben.

 

Tegyük fel, hogy van egy hirdető, aki szeretné népszerűsíteni, illetve lehetőleg eladni egy termékét, vagy szolgáltatását – például egy pár futócipőt.  Ez a hirdető felkeres téged, és ad egy speciális hivatkozást ami erre a futócipőre mutat a webáruházában. Ezt a hivatkozást elhelyezheted blogodon, és valahányszor egy olvasó ezen a hivatkozáson keresztül vásárolja meg azt a pár cipőt, te kapod meg a kifizetett összeg egy részét (általában egy bizonyos százalékban egyezel majd meg a hirdetővel).

 

A hivatkozást elhelyezheted bejegyzéseid szövegében, vagy akár banner hirdetések formájában is. Azonban ha egy cikked tartalmában legalább egy partnerhivatkozás szerepel, akkor köteles vagy tudatni ezt az olvasókkal – a legtöbben már a cikk elején tisztázzák ezt például így: „Cikkünk fizetett hirdetést tartalmazhat – ha ezeken a hivatkozásokon keresztül vásárolsz, akkor mi is részesedünk a vásárlás összegéből, de neked nem kell többet fizetned semmiért. Ez segít, hogy blogunkon továbbra is ingyenes tartalmakat kínálhassunk olvasóinknak!”

 

Árulj „digitális termékeket”

Habár sokat segíthetnek, a pénzkereséshez egyáltalán nem muszáj bármilyen formában hirdetéseket vagy partnerlinkeket elhelyezned blogodon. Ha időd engedi, és van elegendő szaktudásod hozzá, akkor értékes digitális termékeket is előállíthatsz olvasóidnak, például e-könyveket, útmutatókat, szabadon felhasználható („stock) képeket, videókat vagy zenét, telefonos alkalmazásokat, és így tovább. Lényegében bármit, ami nem igényel fizikai árusítást, hanem letölthető formában terjeszthető.

 

Természetesen fontos, hogy ezek a termékek kapcsolódjanak ahhoz, amivel blogodon foglalkozol. Egy szépségápolásról szóló blog olvasói számára értelemszerűen nem egy kertészettel kapcsolatos útmutató lesz majd hasznos. Akár véleménykutatást (pl. szavazást) is indíthatsz, hogy kiderítsd, minek örülnének olvasóid (persze csak olyan opciókat kínálj, amiket képes is leszel megadni nekik).

 

Ne feledd: alkoss valami értékeset, hasznosat olvasóid számára!

 

Próbáld ki a tartalommarketinget

Persze nem csak digitális termékeket értékesíthetsz. Blogod egy tökéletes tartalommarketing-eszköz is lehet, amivel érdeklődő vásárlók figyelmét hívhatod fel bármilyen termékre vagy szolgáltatásra. Rengeteg sikeres márka vezet blogot kifejezetten ebből a célból – te is megteheted ugyan ezt.

 

Ha például szeretsz (és tudsz) barkácsolni, és remek díszeket készítesz, amiket szeretnél eladni, akkor blogod segítségével bevonzhatod azokat az embereket, akik pontosan ilyen dekorációkat szeretnének otthonukba.

 

Természetesen nem arra kell gondolni, hogy minden cikk arról szól, hogy „Vedd meg a díszeimet”. A tartalommarketing célja, hogy valamilyen értékes, hasznos (vagy éppen szórakoztató) tartalmat kínálsz az érdeklődőknek. Készíthetsz például rövid barkács-útmutatókat, elmagyarázhatsz technikákat, elmagyarázhatod a különböző színek jelentését, megoszthatsz szezonális tippeket, és így tovább.

 

Valahányszor az emberek ilyen tartalmakra keresnek rá, a te blogod is megjelenhet nekik a keresőben, és így többen találnak majd rá termékeidre is.

 

Árulj tagságokat

Blogodon nem csak nyilvános, hanem exkluzív tartalmakat is publikálhatsz. Ezeket az exkluzív tartalmakat egy havi előfizetéshez is kötheted – ha egy felhasználó regisztrál, és előfizet, akkor egy hónapig hozzáférhet ezekhez a tartalmakhoz. Ezen kívül egy fórumot is üzemeltethetsz, amit szintén előfizetéses rendszerben kínálhatsz olvasóidnak, és ahol személyre szabott tanácsadást nyújthatsz nekik.

 

Fontos persze, hogy a havi összegért cserébe a felhasználók olyan értékeket kapjanak, amiket az interneten máshol ingyen nem találnak meg.

Növeld személyes tekintélyedet

Ha képes vagy rendszeresen hasznos, értékes tartalmakat publikálni blogodra, akkor az emberek szemében előbb-utóbb szakértői státuszba helyezheted magad, ami azt jelenti, hogy te leszel számukra az elsőszámú megbízható információforrás az interneten.

 

Minél nagyobb a tekintélyed, annál nagyobb márkák kereshetnek fel hirdetési vagy partnermarketing-ügyben, de nem ez az elismertség egyetlen előnye. Meglehet, hogy más közismert bloggerek vagy szakértők is megkeresnek majd, hogy írj velük egy közös e-könyvet, vagy tarts egy előadást egy konferencián, stb.

 

Ezek az ismertségek idővel pénzt is hozhatnak a házhoz, de mivel nem közvetlenül a blogvezetéssel keresed meg őket, ezért nem érdemes kizárólag erre a módszerre támaszkodni, ha blogodból szeretnél megélni.

 

Email hirdetések

Ha blogodról rendszeresen küldesz ki hírleveleket a feliratkozóknak, akkor egy kisebb területet is „eladhatsz” a hirdetőknek ezekben az üzenetekben.

 

Villámtippek a sikeres bloggerkedésehez

Nem elég csak elkészíteni egy blogot, néha írni rá valamit, és várni, hogy az emberek tóduljanak rá. Egy blog csak kitartó, folyamatos munka árán lehet stabil bevételforrás. Íme néhány tipp a hatékony blogvezetéshez.

 

Ügyelj a tartalmak minőségére

A blogolás (és a már emlegetett tartalommarketing) legfontosabb szempontja a minőség – ha tartalmaid nem kötik le az embereket, akkor nem fogsz tudni pénzt keresni velük. Már sokszor elismételtük, de itt van még egyszer: az olvasók jó minőségű, hasznos, érdekes, vagy éppen szórakoztató tartalmakra vágynak. Mindig az ő érdekeiket helyezd előtérbe, mert nélkülük a blogírás csak időpazarlás!

 

A bloggerkedés túlmutat blogod határain

Ritka az olyan blogger, aki egymaga építette fel sikerét az interneten. Mint sok minden másban, a bloggerkedésben is fontos a kapcsolatépítés szponzorokkal, partnerekkel, és más, hasonló érdeklődésű bloggerekkel (akikkel rengeteget segíthettek egymásnak az előrejutásban).

 

Nézelődj más blogokon, fórumokon, és a közösségi médián is. Ez remek lehetőséget ad majd arra is, hogy kiderítsd, milyen tartalmak népszerűek, miből van hiány, és hogy milyen kérdéseik vannak az olvasóknak, amiket te egy saját cikkedben megválaszolhatnál.

 

Kísérletezz kedvedre

Érdemes megfogadni ezeket a tanácsokat, de ne hagyd, hogy csak ezek diktálják blogstratégiádat – természetesen figyelj oda a sokat emlegetett minőségre, de ne félj kipróbálni újdonságokat. Készíts képeket tartalmaidhoz, csinálj podcasteket, interjúkat, szavazásokat, vagy bármit, amiről úgy gondolod, hogy közönséged szívesen fogadná.

 

Foglalkozz a social mediaval és a keresőoptimalizálással

 

Közösségi média a gyors sikerért

Ahhoz, hogy bologod tartalmai eljussanak valakihez, két, merőben különböző fő csapást javaslok. Az egyik a social media, mint pl. a Facebook, az Instagram. 10.000 követőtől az Instagram történetekben helyezhetsz el linket. Ha nincs 10.000 követőd, és nem tudod, hogyan szerezhetnél újakat, csak keress meg, segítünk! A közösségi médiumok gyorsan, nagy tömegű látogatót tolnak át weboldaladra, ha jól és érdekesen vezeted oldalaidat. Bár tavaly ilyenkor a Facebook jelentősen csökkentette az eléréseket, a mi oldalaink még mindig vidáman elélnek belőle. 

 

SEO, a hosszú távú bevétel forrása

A Google hosszú távon hoz majd sok-sok látogatót neked. Ha egy-egy kérdést jól kifejtesz, és a Googleben jól helyen jön a találati listában a weboldalad a kérdésre, akkor meglepő dolgokat tapasztalsz majd. Minap például kollégáim a Legyen Ön is milliomost nézték, miközben elemezgették látogatottságunkat. Az egyik oldal nézőszáma hirtelen drasztikusan megugrott, mivel a műsorban feltett kérdésre az oldal jött másodikként a találati listában. Ennek megfelelően a hirdetési bevétel is. Tanácsom tehát az, szerezz be egy keresőbarát blogmotort, így a Google ezentúl ingyen neked dolgozik majd. 
 

Google Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 73

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hiperhivatkozás

A gyakran csak „linkként” ismert hiperhivatkozások lehetővé teszik, hogy rájuk kattintva a...

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Domain figyelés

MI az a domain figyelés? A domain figyelés (esetleg domain név...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a felhasználó bizonyos adatok megadásával...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.