A PageRank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A PageRank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.

Máté Balázs, marketing tanácsadó
Azt tudjuk, hogy fontos a PageRank a keresőoptimalizálás során, na de mennyire is? Korábban a SEO guruk legfőbb célpontja volt ezen érték növelése, de vajon mennyire fontos ma? A Google 200 algoritmusa közül csupán egy a PageRank, ami meghatározza egy oldal keresőoldali találatai között elért helyét. Rengeteg Google algoritmuson változtattak az elmúlt években, ám a PageRank maradt a régi… egészen múlt decemberig. De mit is jelent ez számunkra?
A Page Rank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.

Mi is az a PageRank?

A Google meghatározása alapján a PageRank az a mértékegység, ami egy oldal fontosságát a rámutató linkek számának függvényében határozza meg. Ez a Google egyik leghíresebb és legrégebbi formulája.
Persze nem csak a linkek száma, hanem minősége is fontos a PageRank szempontjából. Minél több releváns és minőségi link mutat egy weboldalra, a keresőoldali találatok között annál jobb helyezést ér el az adott oldal. Bevezetésének első évében a PageRank hatalmas figyelmet kapott és a weboldalak tulajdonosai igazi megszállottjai lettek. Mindenki linkeket gyűjtögetett, mára azonban ez már önmagában kevés a jó helyezés eléréséhez.
 

Hogyan tudom megállapítani weboldalam PageRank-ét?

Sokan különböző weboldalakat használnak a PageRank lekérdezésére, de sokkal egyszerűbb, ha telepítjük böngészőnkre azt a toolbart, mely megmutatja az aktuális állapotot. Chromera a toolbart ide kattintva telepítheted le.  
 

PageRank update – 2013 december 6.

Sokáig nem hallottunk semmit a PageRankről, létezik-e még, számít egyáltalán valamit, de tavaly a Mikulás meghozta a hírt, miszerint a PageRank köszöni, jól van. Az úgynevezett Page rank update, azaz az a folyamat, amikor a Google a toolbarba kijelzett értékeket frissíti, ez utoljára 2013 december 6-án volt. De mennyit számít 2014-ben a Page Rank, hiszen sok oldal alacsony PageRankkel jobb helyezést ér el a keresési eredmények között, mint a magasabb számmal rendelkezők. Nyilvánvaló, hogy visszaesett a PageRank szerepe, és a többi algoritmust  nagyobb szerepet kapott a találati lista meghatározásában, azonban még így se feledkezzünk meg róla. Sőt! Mivel alapvetően ez az algoritmus hozta meg a Google sikerét, furcsa lenne, ha nem számítana. Ma, 2014-ben, amikor a keresőoptimalizálásban már nagyon nagy a harc az első helyekért, mindenre figyelnünk kell, minden apróság számít. Éppen ezért nem tartom jónak az olyan open source vagy akár egyedi rendszereket, melyek 3-4 lehetőséget adnak csak az adminisztrátoroknak a keresőoptimalizálási beállításokra. 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 
 

Így növeld oldalad PageRankjét

Ahogy az eddig is volt, a PageRanket az oldalra mutató linkek száma és ami fontosabb, a minősége határozza meg. A következő módszerek biztos sikert jelentenek:
  • Guest postok
  • Cikkek írása újságoknak, magazinoknak
  • Egyedi landing page-ek kialakítása összetett kulcsszavakhoz.
  • Keresőoptimalizálási stratégia kidolgozása, dokumentált formában.
  • Egyedi forráskódú, SEO központú weboldal adminisztrációs rendszer (CMS)
  • Minőségi linkkatalógusokban, szakmai gyűjteményekben való szereplés
 
Nem muszáj, de a leghatékonyabb, ha a lehető legtöbb PageRanket növelő linkelési technikát használod egyszerre, így spammelés miatt sem kapsz büntetést a Googletől.
 
Mik is számítanak még keresőoptimalizálásban a PageRank mellett
  • Facebook megosztások és Like-ok
  • Twitter retweetek
  • Google +1-ek és megosztások
  • A domain eredetisége
  • Az oldalon található szavak száma
  • A weboldal forgalma
  • Az oldal letöltési sebessége
  • Kis visszafordulási arány
 
Látható, hogy a PageRank még mindig fontos, mindig oda kell figyelni rá, ám érdemes a linkeket más technikákkal is kiegészíteni a minél jobb keresőoldali helyezés érdekében.
 

Olvasd el 2014-es keresőoptimalizálási tapasztalatainkat összefoglaló cikkünket ide kattintva! 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!