notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A PageRank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A PageRank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A PageRank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.


2014/06/22
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Azt tudjuk, hogy fontos a PageRank a keresőoptimalizálás során, na de mennyire is? Korábban a SEO guruk legfőbb célpontja volt ezen érték növelése, de vajon mennyire fontos ma? A Google 200 algoritmusa közül csupán egy a PageRank, ami meghatározza egy oldal keresőoldali találatai között elért helyét. Rengeteg Google algoritmuson változtattak az elmúlt években, ám a PageRank maradt a régi… egészen múlt decemberig. De mit is jelent ez számunkra?
A Page Rank szerepe 2014-ben a keresőoptimalizálásban.

Mi is az a PageRank?

A Google meghatározása alapján a PageRank az a mértékegység, ami egy oldal fontosságát a rámutató linkek számának függvényében határozza meg. Ez a Google egyik leghíresebb és legrégebbi formulája.
Persze nem csak a linkek száma, hanem minősége is fontos a PageRank szempontjából. Minél több releváns és minőségi link mutat egy weboldalra, a keresőoldali találatok között annál jobb helyezést ér el az adott oldal. Bevezetésének első évében a PageRank hatalmas figyelmet kapott és a weboldalak tulajdonosai igazi megszállottjai lettek. Mindenki linkeket gyűjtögetett, mára azonban ez már önmagában kevés a jó helyezés eléréséhez.
 

Hogyan tudom megállapítani weboldalam PageRank-ét?

Pihengetünk?
Sokan különböző weboldalakat használnak a PageRank lekérdezésére, de sokkal egyszerűbb, ha telepítjük böngészőnkre azt a toolbart, mely megmutatja az aktuális állapotot. Chromera a toolbart ide kattintva telepítheted le.  
 

PageRank update – 2013 december 6.

Sokáig nem hallottunk semmit a PageRankről, létezik-e még, számít egyáltalán valamit, de tavaly a Mikulás meghozta a hírt, miszerint a PageRank köszöni, jól van. Az úgynevezett Page rank update, azaz az a folyamat, amikor a Google a toolbarba kijelzett értékeket frissíti, ez utoljára 2013 december 6-án volt. De mennyit számít 2014-ben a Page Rank, hiszen sok oldal alacsony PageRankkel jobb helyezést ér el a keresési eredmények között, mint a magasabb számmal rendelkezők. Nyilvánvaló, hogy visszaesett a PageRank szerepe, és a többi algoritmust  nagyobb szerepet kapott a találati lista meghatározásában, azonban még így se feledkezzünk meg róla. Sőt! Mivel alapvetően ez az algoritmus hozta meg a Google sikerét, furcsa lenne, ha nem számítana. Ma, 2014-ben, amikor a keresőoptimalizálásban már nagyon nagy a harc az első helyekért, mindenre figyelnünk kell, minden apróság számít. Éppen ezért nem tartom jónak az olyan open source vagy akár egyedi rendszereket, melyek 3-4 lehetőséget adnak csak az adminisztrátoroknak a keresőoptimalizálási beállításokra. 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 
 

Így növeld oldalad PageRankjét

Ahogy az eddig is volt, a PageRanket az oldalra mutató linkek száma és ami fontosabb, a minősége határozza meg. A következő módszerek biztos sikert jelentenek:
  • Guest postok
  • Cikkek írása újságoknak, magazinoknak
  • Egyedi landing page-ek kialakítása összetett kulcsszavakhoz.
  • Keresőoptimalizálási stratégia kidolgozása, dokumentált formában.
  • Egyedi forráskódú, SEO központú weboldal adminisztrációs rendszer (CMS)
  • Minőségi linkkatalógusokban, szakmai gyűjteményekben való szereplés
 
Nem muszáj, de a leghatékonyabb, ha a lehető legtöbb PageRanket növelő linkelési technikát használod egyszerre, így spammelés miatt sem kapsz büntetést a Googletől.
 
Mik is számítanak még keresőoptimalizálásban a PageRank mellett
  • Facebook megosztások és Like-ok
  • Twitter retweetek
  • Google +1-ek és megosztások
  • A domain eredetisége
  • Az oldalon található szavak száma
  • A weboldal forgalma
  • Az oldal letöltési sebessége
  • Kis visszafordulási arány
 
Látható, hogy a PageRank még mindig fontos, mindig oda kell figyelni rá, ám érdemes a linkeket más technikákkal is kiegészíteni a minél jobb keresőoldali helyezés érdekében.
 

Olvasd el 2014-es keresőoptimalizálási tapasztalatainkat összefoglaló cikkünket ide kattintva! 

SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
478 004
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Duplikált tartalom

Mi az a duplikált tartalom? A duplikált tartalmak olyan tartalmak, amelyek...

Linképítés

Mi az a linképítés? A linképítés (angolul „link...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

Payment Gateway

Magyarul talán fizetési kapuként vagy fizetés...

Facebook

Mi az a Facebook? A Facebook a világ legnagyobb közösségi...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.