Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Az online szállásközvetítő rendszerek, mint a Booking.com vagy a Szállás.hu és társaik hatalmas jutalékokat számolnak fel a közvetítési szolgáltatásaik után. Ne fizess feleslegesen nekik

Marketing Professzorok

Marketing stratégia


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Több közvetlen online foglalást szeretnél szállodádnak? Mutatjuk, mi kell hozzá!

2018.04.10.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online szállásközvetítő rendszerek, mint a Booking.com vagy a Szállás.hu és társaik hatalmas jutalékokat számolnak fel a közvetítési szolgáltatásaik után. Ne fizess feleslegesen nekik, mutatjuk, hogyan kerüld el az OTA rendszereket egy hatékony online

Az online szállásközvetítő rendszerek, mint a Booking.com vagy a Szállás.hu és társaik hatalmas jutalékokat számolnak fel a közvetítési szolgáltatásaik után. Ne fizess feleslegesen nekik, mutatjuk, hogyan kerüld el az OTA rendszereket egy hatékony online marketing stratégiával!


Rengeteg szálloda működik együtt valamilyen online utazási irodával (OTA), hogy minél több potenciális vendég előtt jeleníthessék meg kínálatukat. Ilyenek a Booking.com, a Szállás.hu, a Trivago és társaik. Ez több okból is előnyös lehet egy szálloda számára, hiszen egy OTA sok terhet levehet egy kisebb hotel válláról a marketing terén.

 

Azonban – mint azt bizonyára minden szállodatulajdonos nagyon jól tudja – a közvetlen, szállodai webhelyen történő foglalások „érik a legtöbbet”, hiszen ezek után nem kell közvetítői díjat fizetni az utazási irodáknak. Tény tehát, hogy ezek az irodák segíthetnek egy turisztikai márka népszerűsítésében, de a szállodák jobban teszik, ha erőforrásaikat inkább a közvetlen foglalások gyarapítására fordítják.

 

A kérdés csak az, hogy hogyan? Hogyan érheted ezt el saját szállodádnak? A következőkben erről lesz szó.

 

Több pénzt és időt kell fordítanod szállodád népszerűsítésére, a Booking.com és a Szállás.hu nem fog!

Észrevetted már, hogy minden sikeres hotel fent van a Facebookon, az Instagramon és más közösségi hálózatokon? Ez azért van, mert az embereket ott kell megpróbálni elérni, ahol aktívak. Pontosan ezért működik együtt olyan sok szálloda az online utazási irodákkal is – mert az emberek többsége ezeken keresztül keres szálláslehetőségeket.

 

A szállodáknak tehát megéri továbbra is ezeket az irodákat használni, ugye? Ha te is így gondolkodsz, akkor gondolj csak bele például abba, hogy az ilyen irodák közvetítői díjat számolnak fel, általában minden foglalást követően. Ez azt jelenti, hogy nem szállodád élvezi ki a foglalás teljes értékét.

 

Ha egy szálloda túlságosan egy utazási irodára támaszkodik, akkor kénytelen lesz az iroda által diktált szabályokat követni – például a közvetítői díj emelkedését.

 

Nem mellesleg az OTÁ-k első sorban nem a szállodákat, hanem saját márkájukat reklámozzák, hogy a felhasználók a későbbiekben is őket válasszák a szálláskeresés során.

 

Mindez tehát azt jelenti, hogy nem szabad kizárólag csak az ilyen irodákra hagyatkozni – szállodádnak a saját lábára kell állnia (saját webhely, közösségi jelenlét, marketing, és így tovább), és az OTÁ-kat csak kiegészítőkként érdemes használni elsődleges foglalási források helyett.

 

Szükséged lesz egy saját, stabil, mobilbarát webhelyre és keresőoptimalizálásra

A Google statisztikái szerint az utóbbi évek során 80%-kal nőtt a mobilról végzett foglalások száma. Ebből egyértelműen kikövetkeztethető, hogy egyre többen használják telefonjukat online ügyeik elintézéséhez. A mobilos weboldalad így gyors és keresőbarát is kell legyen. Nem utolsó sorban pedig kényelmesen használható, egy egyszerűbb mobil készüléken is. Nem okozhat problémát az online foglalás akkor sem, ha egy lassú, régebbi Apple készüléken használják a weboldaladat. Ne felejtsük el ugye, hogy az Apple készülékeket folyamatosan lassítják, így egy 2-3 éves iPhone már borzasztó lassú is lehet, mégis működnie kell rajta tökéletesen mindennek. Azt se felejtsük el, hogy nem csupán a sablonos iPhone készülékek léteznek, az Android világa színes, rengeteg féle készülék közül választhatunk, ezek rengeteg féle felbontással dolgoznak, így ezekre mind optimalizálni kell a weboldalt. 

 

A Google célja az, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa azoknak, akik hozzá fordulnak kereséseikkel. A keresőóriás éppen ezért kezdte el bevezetni a mobile-first („mobilelső”) indexelést, ami lényegében azt jelenti, hogy a webhelyek rangsorolását első sorban az dönti el, hogy mennyire működnek jól egy mobileszközön.

 

Röviden tehát: ha több közvetlen foglalást szeretnél, akkor biztosítanod kell, hogy webhelyed tökéletesen működjön az okostelefonokon is, keresőbarát legyen és a keresőoptimalizálás, mint legfontosabb marketing eszköz meg kell jelenjen az online marketing stratégiádban. 

 

Ne rejtegesd a plusz költségeket az emberek elől – az OTA-kban bíznak, bízzanak Benned is!

Ha egy érdeklődő ügyfél úgy dönt, hogy webhelyeden keresztül foglal, akkor ne lepd meg mindenféle plusz költséggel, miután megadta minden személyes adatát. Légy őszinte, és tüntesd fel a végösszeget, különben szó szerint elijesztheted a látogatókat, akik azonnal abbahagyják majd a foglalási folyamatot.

 

A legegyszerűbb az, ha már rögtön a szobák kiválasztásakor feltüntetsz minden végösszeget ahelyett, hogy a foglalás legutolsó szakaszában prezentálnád az árakat a lehetséges ügyfeleknek.

 

Hívd meg webhelyedre az embereket egy különleges promócióval

Kínálj kedvezményeket azoknak, akik ellátogatnak webhelyedre. Ezekkel könnyedén arra ösztönözheted a látogatókat, hogy egyrészt a te szállodádban foglaljanak szobát, másrészt pedig közvetlenül a webhelyeden tegyék azt.

 

Mindehhez különösen fontos, hogy ismerd célközönségedet, hiszen csak így célozhatod meg őket a kifejezetten nekik szóló hirdetésekkel. 

 

Használd fel ezeket a promóciókat az online foglalások arányának növelésére, ezzel biztosítva azt, hogy a konverziómérés pontos legyen. 

 

A digitális marketing fellendítése

Egy remek designnal rendelkező, kiváló felhasználói élményt kínáló szállodai webhely elengedhetetlen ahhoz, hogy szállodád pozitív első benyomást alakítson ki az érdeklődőkben.

 

Mindemellett persze fontos más csatornákra is odafigyelni – ott van például az e-mail és a közösségi média is. A közösségi csatornákkal érdemes összekötni webhelyed foglalási oldalát is (a Facebook oldalak lehetővé teszik egy „Foglalás” gomb elhelyezését a profilon belül). A közösségi média továbbá kiváló lehetőségeket nyújt egy kényelmesebb, szinte valós idejű ügyfélszolgálat működtetésére.

 

Az e-mail olcsó és gyors csatorna promócióid, különleges ajánlataid népszerűsítésére. Egy jól megfogalmazott, személyre szóló e-maillel például arra ösztönözheted korábbi ügyfeleidet, hogy látogassanak el újra szállodádba.

 

Fizetett hirdetések, a Google AdWords

A Booking és a a többi OTA is nagy erőkkel használja a Google AdWords rendszert. Sok vevőt halásznak el előled azzal is, hogy a szállodád nevére ráhirdetnek. Nyilvánvaló, hogy az organikus, nem fizetett Google találatok között a te weboldalad lesz az első a hotel nevére, csúnya lenne, ha nem így lenne. Azonban a fizetett hirdetésekkel így is eléd kerülhetnek, és sok ember az első találatra kattint, mindegy mi az. Szállj be a harcba! Mivel a te weboldalad a legrelevánsabb a saját hoteled nevére, olcsóbban fogsz tudni hirdetni, mint az OTA-k. Akár pár száz forintos foglalási költségre is leszoríthatod a több ezres, tízezres jutalékot, amit a Bookingnak, Szállás.hu-nak fizetsz! 

 

Loyalty avagy hűség programok

Vezess be egy pontgyűjtő rendszert, mellyel minden egyes elköltött forint után pontot kapnak vendégeid. Ezeket a pontokat aztán ajándékokra, kedvezményekre, vagy különleges, exkluzív, mások számára nem elérhető programokra válthatják be. Másodszor már eszébe sem jut a Szállás.hu, hiszen hűségkártyáján ott lapul a sok értékes pont, biztos lehetsz benne, hogy direktben fog foglalni! 

 

Tartalommarketing és a SEO

Ha már van egy jól keresőoptimalizálható weboldalad (itt írtuk le, milyen az), akkor már nincs más feladatod, mint minél több tartalmat felvinni rá. Miért? Igaz, hogy az OTA rendszerek rengeteget költenek AdWords hirdetésekre, de minden helyi tartalomra nem tudnak azért figyelni. Ha a Balatonnál van szállodád, vidd fel a weblapodra a balatoni programokat, és a látnivalókat is. Akik ezek iránt érdeklődnek, potenciális ügyfeleid, hiszen hamarosan a régióba utaznak! 

 

Ha nem megy, kérj segítséget! A marketing tanácsadó már sok mindent látott

Sok hotel esetében volt már feladatunk az OTA rendszereknek fizetendő jutalékok arányának csökkentése. Marketing tanácsadóink komplex online marketing stratégia keretében úgy csökkentik majd a Bookingnak és társaiknak kifizetett jutalékodat, hogy közben a forgalom folyamatosan növekszik. Hogyan? Kattints ide, eláruljuk! 
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/ota-booking-szallas.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Marketing stratégia

Érzelem-alapú marketing - a leghatékonyabb út a vásárlóhoz

2018-10-21

Statisztikák, kiváló minőség, alacsony árak, kedvező ajánlatok – ezek mind olyan dolgok, amelyek segíthetnek ugyan eladni egy terméket vagy szolgáltatást, de hosszútávon semmit nem tesznek a márkahűség kialakítása érdekében. Gondolj csak bele – segít az ilyen papíron jól mutató tényezők közül bármelyik is...

Miből áll a szállodamarketing 2019-ben?

2018-10-01

6 kérdés, és 6 szakértői válasz 2019 hotel marketing trendjeiről. Mit felejts el, és mit ne hagyj ki ezentúl szállodád marketing stratégiádból tapasztalataink és kutatásaink eredményei alapján a hotel marketing világából.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!