Az online szállásközvetítő rendszerek, mint a Booking.com vagy a Szállás.hu és társaik hatalmas jutalékokat számolnak fel a közvetítési szolgáltatásaik után. Ne fizess feleslegesen nekik

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Több közvetlen online foglalást szeretnél szállodádnak? Mutatjuk, mi kell hozzá!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Több közvetlen online foglalást szeretnél szállodádnak? Mutatjuk, mi kell hozzá!


2018/04/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online szállásközvetítő rendszerek, mint a Booking.com vagy a Szállás.hu és társaik hatalmas jutalékokat számolnak fel a közvetítési szolgáltatásaik után. Ne fizess feleslegesen nekik, mutatjuk, hogyan kerüld el az OTA rendszereket egy hatékony online marketing stratégiával!

Az online szállásközvetítő rendszerek, mint a Booking.com vagy a Szállás.hu és társaik hatalmas jutalékokat számolnak fel a közvetítési szolgáltatásaik után. Ne fizess feleslegesen nekik, mutatjuk, hogyan kerüld el az OTA rendszereket egy hatékony online

Rengeteg szálloda működik együtt valamilyen online utazási irodával (OTA), hogy minél több potenciális vendég előtt jeleníthessék meg kínálatukat. Ilyenek a Booking.com, a Szállás.hu, a Trivago és társaik. Ez több okból is előnyös lehet egy szálloda számára, hiszen egy OTA sok terhet levehet egy kisebb hotel válláról a marketing terén.

 

Azonban – mint azt bizonyára minden szállodatulajdonos nagyon jól tudja – a közvetlen, szállodai webhelyen történő foglalások „érik a legtöbbet”, hiszen ezek után nem kell közvetítői díjat fizetni az utazási irodáknak. Tény tehát, hogy ezek az irodák segíthetnek egy turisztikai márka népszerűsítésében, de a szállodák jobban teszik, ha erőforrásaikat inkább a közvetlen foglalások gyarapítására fordítják.

 

A kérdés csak az, hogy hogyan? Hogyan érheted ezt el saját szállodádnak? A következőkben erről lesz szó.

 

Több pénzt és időt kell fordítanod szállodád népszerűsítésére, a Booking.com és a Szállás.hu nem fog!

Észrevetted már, hogy minden sikeres hotel fent van a Facebookon, az Instagramon és más közösségi hálózatokon? Ez azért van, mert az embereket ott kell megpróbálni elérni, ahol aktívak. Pontosan ezért működik együtt olyan sok szálloda az online utazási irodákkal is – mert az emberek többsége ezeken keresztül keres szálláslehetőségeket.

 

A szállodáknak tehát megéri továbbra is ezeket az irodákat használni, ugye? Ha te is így gondolkodsz, akkor gondolj csak bele például abba, hogy az ilyen irodák közvetítői díjat számolnak fel, általában minden foglalást követően. Ez azt jelenti, hogy nem szállodád élvezi ki a foglalás teljes értékét.

 

Ha egy szálloda túlságosan egy utazási irodára támaszkodik, akkor kénytelen lesz az iroda által diktált szabályokat követni – például a közvetítői díj emelkedését.

 

Nem mellesleg az OTÁ-k első sorban nem a szállodákat, hanem saját márkájukat reklámozzák, hogy a felhasználók a későbbiekben is őket válasszák a szálláskeresés során.

 

Mindez tehát azt jelenti, hogy nem szabad kizárólag csak az ilyen irodákra hagyatkozni – szállodádnak a saját lábára kell állnia (saját webhely, közösségi jelenlét, marketing, és így tovább), és az OTÁ-kat csak kiegészítőkként érdemes használni elsődleges foglalási források helyett.

 

Szükséged lesz egy saját, stabil, mobilbarát webhelyre és keresőoptimalizálásra

Marketing konzultáció és audit

A Google statisztikái szerint az utóbbi évek során 80%-kal nőtt a mobilról végzett foglalások száma. Ebből egyértelműen kikövetkeztethető, hogy egyre többen használják telefonjukat online ügyeik elintézéséhez. A mobilos weboldalad így gyors és keresőbarát is kell legyen. Nem utolsó sorban pedig kényelmesen használható, egy egyszerűbb mobil készüléken is. Nem okozhat problémát az online foglalás akkor sem, ha egy lassú, régebbi Apple készüléken használják a weboldaladat. Ne felejtsük el ugye, hogy az Apple készülékeket folyamatosan lassítják, így egy 2-3 éves iPhone már borzasztó lassú is lehet, mégis működnie kell rajta tökéletesen mindennek. Azt se felejtsük el, hogy nem csupán a sablonos iPhone készülékek léteznek, az Android világa színes, rengeteg féle készülék közül választhatunk, ezek rengeteg féle felbontással dolgoznak, így ezekre mind optimalizálni kell a weboldalt. 

 

A Google célja az, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa azoknak, akik hozzá fordulnak kereséseikkel. A keresőóriás éppen ezért kezdte el bevezetni a mobile-first („mobilelső”) indexelést, ami lényegében azt jelenti, hogy a webhelyek rangsorolását első sorban az dönti el, hogy mennyire működnek jól egy mobileszközön.

 

Röviden tehát: ha több közvetlen foglalást szeretnél, akkor biztosítanod kell, hogy webhelyed tökéletesen működjön az okostelefonokon is, keresőbarát legyen és a keresőoptimalizálás, mint legfontosabb marketing eszköz meg kell jelenjen az online marketing stratégiádban. 

 

Ne rejtegesd a plusz költségeket az emberek elől – az OTA-kban bíznak, bízzanak Benned is!

Ha egy érdeklődő ügyfél úgy dönt, hogy webhelyeden keresztül foglal, akkor ne lepd meg mindenféle plusz költséggel, miután megadta minden személyes adatát. Légy őszinte, és tüntesd fel a végösszeget, különben szó szerint elijesztheted a látogatókat, akik azonnal abbahagyják majd a foglalási folyamatot.

 

A legegyszerűbb az, ha már rögtön a szobák kiválasztásakor feltüntetsz minden végösszeget ahelyett, hogy a foglalás legutolsó szakaszában prezentálnád az árakat a lehetséges ügyfeleknek.

 

Hívd meg webhelyedre az embereket egy különleges promócióval

Kínálj kedvezményeket azoknak, akik ellátogatnak webhelyedre. Ezekkel könnyedén arra ösztönözheted a látogatókat, hogy egyrészt a te szállodádban foglaljanak szobát, másrészt pedig közvetlenül a webhelyeden tegyék azt.

 

Mindehhez különösen fontos, hogy ismerd célközönségedet, hiszen csak így célozhatod meg őket a kifejezetten nekik szóló hirdetésekkel. 

 

Használd fel ezeket a promóciókat az online foglalások arányának növelésére, ezzel biztosítva azt, hogy a konverziómérés pontos legyen. 

 

A digitális marketing fellendítése

Egy remek designnal rendelkező, kiváló felhasználói élményt kínáló szállodai webhely elengedhetetlen ahhoz, hogy szállodád pozitív első benyomást alakítson ki az érdeklődőkben.

 

Mindemellett persze fontos más csatornákra is odafigyelni – ott van például az e-mail és a közösségi média is. A közösségi csatornákkal érdemes összekötni webhelyed foglalási oldalát is (a Facebook oldalak lehetővé teszik egy „Foglalás” gomb elhelyezését a profilon belül). A közösségi média továbbá kiváló lehetőségeket nyújt egy kényelmesebb, szinte valós idejű ügyfélszolgálat működtetésére.

 

Az e-mail olcsó és gyors csatorna promócióid, különleges ajánlataid népszerűsítésére. Egy jól megfogalmazott, személyre szóló e-maillel például arra ösztönözheted korábbi ügyfeleidet, hogy látogassanak el újra szállodádba.

 

Fizetett hirdetések, a Google AdWords

A Booking és a a többi OTA is nagy erőkkel használja a Google AdWords rendszert. Sok vevőt halásznak el előled azzal is, hogy a szállodád nevére ráhirdetnek. Nyilvánvaló, hogy az organikus, nem fizetett Google találatok között a te weboldalad lesz az első a hotel nevére, csúnya lenne, ha nem így lenne. Azonban a fizetett hirdetésekkel így is eléd kerülhetnek, és sok ember az első találatra kattint, mindegy mi az. Szállj be a harcba! Mivel a te weboldalad a legrelevánsabb a saját hoteled nevére, olcsóbban fogsz tudni hirdetni, mint az OTA-k. Akár pár száz forintos foglalási költségre is leszoríthatod a több ezres, tízezres jutalékot, amit a Bookingnak, Szállás.hu-nak fizetsz! 

 

Loyalty avagy hűség programok

Vezess be egy pontgyűjtő rendszert, mellyel minden egyes elköltött forint után pontot kapnak vendégeid. Ezeket a pontokat aztán ajándékokra, kedvezményekre, vagy különleges, exkluzív, mások számára nem elérhető programokra válthatják be. Másodszor már eszébe sem jut a Szállás.hu, hiszen hűségkártyáján ott lapul a sok értékes pont, biztos lehetsz benne, hogy direktben fog foglalni! 

 

Tartalommarketing és a SEO

Ha már van egy jól keresőoptimalizálható weboldalad (itt írtuk le, milyen az), akkor már nincs más feladatod, mint minél több tartalmat felvinni rá. Miért? Igaz, hogy az OTA rendszerek rengeteget költenek AdWords hirdetésekre, de minden helyi tartalomra nem tudnak azért figyelni. Ha a Balatonnál van szállodád, vidd fel a weblapodra a balatoni programokat, és a látnivalókat is. Akik ezek iránt érdeklődnek, potenciális ügyfeleid, hiszen hamarosan a régióba utaznak! 

 

Ha nem megy, kérj segítséget! A marketing tanácsadó már sok mindent látott

Sok hotel esetében volt már feladatunk az OTA rendszereknek fizetendő jutalékok arányának csökkentése. Marketing tanácsadóink komplex online marketing stratégia keretében úgy csökkentik majd a Bookingnak és társaiknak kifizetett jutalékodat, hogy közben a forgalom folyamatosan növekszik. Hogyan? Kattints ide, eláruljuk! 
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 86

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vírusmarketing

Mi is az a vírusmarketing? A vírusmarketing egy viszonylag új online...

AdWords

A Google AdWords 2018 nyara óta Google Ads néven működik – ha az...

Vásárlói viselkedés

Mi is az a vásárlói viselkedés? A vásárlói...

Hírlevél

Mi az a hírlevél? A hírlevél egy tájékoztató,...

blogroll

Blogroll szócikk A blogroll a blogok oldalán megjelenő linkek listája. Ha valaki...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.