notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

2020 várható online marketing trendjei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mit hoz a jövő az online marketingben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit hoz a jövő az online marketingben?


2019/05/23
Máté Beatrix

Az elmúlt két évtized során az internet és a globális kommunikáció hétköznapjaink meghatározó tényezőivé váltak, így nem csoda, hogy a marketing világát is a feje tetejére állították jellegzetesen forradalmi, korszakalkotó trendjeikkel. A szakértők szerint például a digitális reklámok 2020-ra olyannyira elterjednek, hogy az összes létező hirdetés 50%-át kiteszik majd.

Ugyan még csak az esztendő felénél járunk, már most érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon milyen változások, trendek formálják majd a következő év menetét a digitális marketing terén. Ezekből gyűjtöttünk most össze egy cikkre valót a  Global Industry Advisory Council jelentése alapján.
 

A legfontosabb digitális marketing csatornák


2020-ban többen lépnek majd valamilyen nemű kapcsolatba a márkákkal digitális úton, mint korábban bármikor, hiszen a digitális eszközök és új platformok forradalma még mindig gőzerővel halad előre. Az aktivitási ráták váltakozásával változásokra számíthatunk ezen interakciók terén is. Minden főbb digitális csatornába egyre több pénzt fektetnek majd a cégek, mint eddig bármikor, azonban van jó néhány olyan csatorna, amelyeket a megkérdezettek több mint 30%-a tart „extrém fontosságúnak”. A mobilt 37%-en tekintik kiemelkedően fontosnak, míg az online piacokat/aggregátorokat 34%, a videót pedig 31% részesíti előnyben, de 31%-ot értek el a display hirdetések és 30%-ot az email marketing, a tartalommarketing, és a fizetett közösségi média.

 

Milyen kihívásokra számíthatnak a marketingesek 2020-ban?

Pihengetünk?


Ahogy egyre fejlettebb technikák kerülnek ki a mainstream közegbe, és ahogy a marketing vezetők más és más módszerekkel igyekeznek elérni célközönségeiket, a marketingesek új kihívások elé állnak majd 2020 közeledtével. A megkérdezettek válaszaiból kiderült, hogy a legnagyobb kihívás egyértelműen a technológia változásának tempója, amire a marketingigazgatók és veterán marketingesek 54%-a szavazott. Sokan attól tartanak, hogy képtelenek lesznek lépést tartani az újonnan megjelenő technológiákkal. A toborzás és képesítések szintén érzékeny pontoknak bizonyultak, ugyanis, mint kiderült, egyre nehezebb olyan digitális tehetségeket találni, ami segíthet egy vállalat növekedésében, míg a speciális képesítéssel rendelkező marketingesek piacára óriási verseny jellemző. A megkérdezett szakértők 82%-a gondolja azt, hogy cégének többet kellene a munkaerő képzésébe és fejlesztésébe fektetnie.

Sokan aggódnak a tartalommal kapcsolatos pontok miatt is. Az emberek nagy része „tartalomsokk” áldozatává vált, mert egyszerűen mérhetetlen mennyiségű tartalom áll rendelkezésre az interneten. A megkérdezettek 49%-a szerint kihívás érdekes tartalmakat készíteni. Voltak (44%), akik nem igazán voltak megbizonyosodva az adatmérés hatékonyságáról. Ez nem meglepő, elvégre az adatok és statisztikák kontextus nélkül nem sokat árulnak el egy vásárló útjáról, ami gyakran hosszú időtartalom ölel fel.

 

Mik a legkeresettebb digitális marketing készségek?


Ahogy a digitális technológiák és trendek sora egyre csak bővül, úgy megannyi cég kényszerül tovább-, vagy átképezni munkaerejét, hogy legalább megőrizhesse a mezőnyben elfoglalt pozícióját. Mindez egyre növekvő keresletet teremt új munkaerőre, és a meglévő alkalmazottak fejlesztésére is.

A marketingvezetők világszerte a következő négy digitális marketing pozíciót tartják „extrém fontosságúnak”:


1.    Digitális stratégia és tervezés (82%)
2.    Adatelemzés és jelentés (80%)
3.    Kutatás és betekintések (83%)
4.    Vezetés és menedzsment (81%)

 

Futott még az olyan technikai képesítések is, mint tartalommarketing, a közösségi média, illetve a webhelydesign és –optimalizálás is.

 

Terjed a kiszervezés trendje


A képzést azonban nem feltétlenül mindig az adott cég végzi – sőt, egyre több vállalat kéri külső szervezetek segítségét oktatóprogramjaik megtervezésére és megvalósítására. A statisztikákból kiderül, hogy a cégek 56-68%-a szervezi ki a képzési feladatokat, és a felsorolt szakterületek egyikére sem jellemző, hogy elsődlegesen házon belül oktatnák őket.

Új technológiák


Az emelkedő költségvetéseknek 2020-ban is érezhető következményei lesznek a marketingesek világában. Azonban a vállalatok nem csak új és meglévő csatornákba terveznek befektetni a következő esztendőre, hanem újonnan megjelenő technológiákra is igyekeznek félretenni költségvetésükből.

Érdemes megjegyezni, hogy a B2C és B2B cégeknek más prioritásaik vannak ebben a tekintetben. A B2C marketingesek a mesterséges intelligencia, az alkalmazástechnológiák, és a közösségi ügyfélszolgálat mellett tették le voksaikat legnagyobb számban – ezekbe tartják fontosnak befektetni 2020-ra. Ezzel szemben a B2B cégek a kiterjesztett és virtuális valóságot, a mesterséges ingelligenciát, és az automatizálást jelölték meg a legfontosabb technológiákként, amelyek bevezetését fontosnak tartják majd a következő években.

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
337 715
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Spamcsapda

Mi is az a spamcsapda?   A spamcsapda egy olyan email cím, ami valaha...

Elfogadható spamjelentés-arány

Mit is jelent az elfogadható spamjelentés-arány? Az elfogadható spamjelentés-arány az az...

Címke

Olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket a weboldalak tartalmaihoz (blogbejegyzések, videók,...

Felülértékesítés (Upsell)

Felülértékesítésről beszélünk akkor, ha egy magasabb árú terméket vagy szolgáltatást...

blogroll

Mi az a blogroll? A blogroll egy hivatkozási lista, ami általában egy blog...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.