notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan adjak el több lakást? - Online marketing építőipari cégeknek, építészeknek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 bevált marketingtipp építészeknek, építőipari cégeknek 2019-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 bevált marketingtipp építészeknek, építőipari cégeknek 2019-ben


2019/05/30
Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

Építészként elsődleges feladatod eleget tenni ügyfeleid kéréseinek, és valóra váltani azokat a víziókat, amelyeket megálmodtak maguknak. Egy otthon vagy irodaház felépítése nem kis feladat, de te erre szakosodtál – számodra ez nem csupán munka, hanem hivatás, vagy akár szenvedély is, nem igaz?.

Online marketing építőipari cégeknek

Azonban talán feltűnt már, hogy néha nagyobb kihívás elérni ezeket az ügyfeleket, mint felhúzni egy kétemeletes családi villát. Egy tervrajzot talán álmodban is papírra vetsz, de egy marketingstratégia összeállítása egészen más terület. Miből áll a jó marketing? Lehet anélkül csinálni, hogy egy vagyont költs reklámokra? Mi működik 2019-ben egy építész számára? Hogyan lehet kevesebből többet teremteni? Hogyan adj el több ingatlant?

 

Két szó: online marketing.

 

Miért van szüksége egy építésznek 2019-ben online marketingre?

Ahogy telnek-múlnak az évek, sok marketingtaktika kezd „kimenni a divatból” – az emberek egyszerűen másképpen reagálnak bizonyos húzásokra, mint néhány évtizeddel, vagy akár évvel ezelőtt. A hagyományos levelek, a hirdetőtáblák, a plakátok, és még a televíziós reklámok sem olyan hatékonyak manapság, mint egykor. De miért?

 

Nemes egyszerűséggel, az embereknek kezd tele lenni a hócipője a reklámokkal. Nem felkínált lehetőségeknek tekintik őket, hanem a napjaik folyamát megszakító, zavaró tényezőknek – sokan szimplán megtanulták figyelmen kívül hagyni őket. Ahelyett, hogy odafigyelnének ezekre a felkínált megoldásokra, saját kezükbe veszik azok felkeresését, méghozzá az interneten. Az emberek többsége a Google-hoz fordul, ha valamire szüksége van, legyen az egy új recept, egy asztalfoglalás két főre a legközelebbi étteremben, vagy akár egy építészeti cég. 

 

Utóbbi esetben keresgélésük során több webhelyet is meglátogathatnak, míg rátalálnak a számukra megfelelő megoldásra – ha azt akarod, hogy a te céged jelentse számukra ezt a megoldást, akkor részesévé kell válj ennek az online folyamatnak. Ebben segít az online marketing.

 

Online marketing építőipari cégeknek… de hogyan?

Pihengetünk?

 

1. Keresőoptimalizáld webhelyedet

Amikor egy felhasználó beír egy szót vagy kifejezést a Google keresőjébe, és rányom a keresésre, egy töredék másodperc alatt számítások százai, ezrei zajlódnak le a színfalak mögött, miközben a keresőmotor algoritmusa eldönti, hogy mely találatoknak és milyen sorrendben kell megjelenniük az adott keresésre. A keresőoptimalizálás (rövidítve „SEO”) célja elérni, hogy a te webhelyed minél magasabb pozícióban jelenjen meg a gyakran több százezer találat között.

 

Hogy miért fontos ez? Gondolj csak bele – hányszor kattintottál már át a Google második találati oldalára? Sőt… hányszor görgettél le a legutolsó találatig az első oldalon ahelyett, hogy újrafogalmaztad volna inkább a keresésedet? Nem sokszor, ugye? Az emberek többsége, ha nem találja meg az első 3-5 találatban, amit keres, inkább más szavakat ír be a keresőbe. Ennyire bízunk a Google-ban – ezért fontos, hogy minél magasabb pozícióba kerülj (vagy „rangsorolj”) a találatok között.

 

Szóval hogy működik ez a keresőoptimalizálás dolog? Tegyük fel, hogy szeretnél magas pozícióban rangsorolni, amikor valaki rákeres arra, hogy „építészeti iroda miskolcon”. Ez a keresés durván 200 ezer találatot dob ki. Ahhoz, hogy minél feljebb tornászd cégedet a találatok között különféle SEO technikákat kell bevetned, úgymint:

  • Elhelyezni ezt a bizonyos kifejezést (építészeti iroda Miskolcon) a webhely kulcsfontosságú pontjain
  • Hasznos, értékes tartalmakat kínálni a felhasználóknak otthonokkal, lakásokkal, és általános építészeti témákkal kapcsolatban

 

Ez persze csupán néhány a temérdek keresőoptimalizálási taktika közül, amelyeket érdemes bevetned webhelyeden. Ezek a lépések segítenek abban, hogy a keresőmotorok (pl. a Google) lássák, hogy webhelyed releváns tartalmakat kínál az olyan felhasználóknak, akik Miskolcon keresnek maguknak építészeti irodát.

 

Na persze ez nem jelenti azt, hogy minden oldalt tele kell pakolnod webhelyeden építészettel és Miskolccal kapcsolatos szavakkal – erről a keresőmotorok pillanatok alatt megállapítják, hogy megpróbálod átverni őket (ami gyakorlatilag lehetetlen), és „lefokozzák” webhelyedet, hogy ne jelenjen meg olyan jó helyen a találatok között.

 

Szóval mikkel kell feltölteni akkor a webhelyet? Mindenképpen hasznos, értékes tartalmakkal az építészetről, otthoni karbantartásról, és egyéb, kapcsolódó témákról. Ne feledd: az emberek információért fordulnak a Google-hoz, a Google pedig azokat a webhelyeket szereti az elsők között mutatni, amelyek minél több ilyen információt kínálnak látogatóiknak abban a témában, amire rákerestek.

 

Kiváló példa erre, ha segítőkész, informatív, szakmai tartalmakat teszel közzé blogodon. Mi is rendszeresen megtesszük ezt ügyfelünk, az Oxigén House esetében. Ahelyett, hogy kizárólag az értékesítésre fektetnénk a hangsúlyt, igyekszünk megválaszolni a lakásvásárlással, befektetési lehetőségekkel kapcsolatos felhasználói kérdéseket.

 

építőipari cég marketing

 

Visszatérve tehát, a keresőoptimalizálás annyira tág téma, hogy könyvet is lehetne írni róla (sokan már meg is tették), ezért itt ennél részletesebben nem mennénk bele a dologba. Ha többet szeretnél megtudni erről a folyamatról, és annak különböző lépéseiről, akkor érdemes szétnézned a keresőoptimalizálásról szóló cikkeink között!

 

Szeretnéd, ha a felhasználók organikusan is rád találnának? Ha a számodra releváns kulcsszavakra való keresések során kikerülhetetlen lennél? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva.

 

2. Készíts esettanulmányokat és fényképgalériákat

Egyéni otthont terveztetni és építtetni óriási befektetés, és az emberek joggal bánnak körültekintően a pénzükkel, elvégre nem mindegy, hogy kikre bízzák családjuk jövendőbeli fészkét, és súlyos millióikat. Ha nem csak felkelteni akarod lehetséges ügyfelek érdeklődését céged iránt, hanem megelőlegezett bizalmukat is szeretnéd megkaparintani, akkor meg kell mutatnod nekik, hogy mire képes építészeti irodád. Ezt a legegyszerűbben korábbi munkáidra összpontosító esettanulmányokkal és képgalériákkal teheted meg.

 

Ha elhelyezel webhelyeden egy „Esettanulmányok”, vagy „Ügyfeleink történetei” aloldalt, akkor korábbi munkáid eredményeit használod fel arra, hogy újakat szerezz. Gyűjts be képeket, videókat, történeteket, vagy kár rövid véleményeket is korábbi elégedett ügyfeleidtől, és büszkén tüntesd fel azokat webhelyeden (ezek akkor a leghitelesebbek ha név és arc is tartozik hozzájuk).

 

A lehetőségek listája végtelen: mutathatsz előtte-utána képeket egy drasztikus felújításról; kép- és videógalériát egy újonnan elkészült házcsodáról; videós interjúkat egy elégedett otthontulajdonossal; vagy hosszabb szöveges történeteket is, képekkel illusztrálva. A meggyőző, hiteles, bizalomgerjesztő hatás mellett egy jól megírt (természetesen valós) történet a már emlegetett keresőoptimalizálásban is sokat segíthet.

 

3. Készíts hírlevelet

Nem mindenki konkrét vásárlási szándékkal ül be az internet elé – gyakran egy lehetséges ügyfél fontolgatja ugyan, hogy cégeddel szerződne, de még nem teljesen biztos magában. Fontos, hogy lehetőséget kínálj nekik, hogy kapcsolatban maradhassanak veled, és ami még fontosabb, hogy ne feledkezzenek meg rólad. Ebben segíthet egy hírlevél.

 

4. Légy aktív a közösségi médián

A közösségi média marketing építészeti cégeknek nem hangzik egyszerűnek, vagy izgalmasnak, de ez manapság az egyik legkiválóbb kommunikációs eszköz, amelyen elérheted lehetséges és meglévő ügyfeleidet, megerősítheted velük kapcsolataidat, és új lehetőségekre bukkanhatsz.

 

A közösségi média egy teljesen más világ előtt nyitja meg a kapukat, ha az ember marketinges szemekkel kezdi el vizsgálni – a Facebook például nagyszerű ügyfélszolgálati és hirdetési platform is lehet. Az otthonteremtők gyakran használják a Facebookot, hogy megválaszolják a célközönség kérdéseit, vagy képeket, videókat osszanak meg legújabb kész, vagy éppen alakuló projektjeikről.

 

A Pinteresten különféle táblákat készíthetsz céged profiljához (design, felújítások, új otthonok, modern/klasszikus stílus, stb.), az Instagram pedig a legfelkapottabb képmegosztó közösségi platform, és mivel az építészet (különösen az otthonteremtés) kifejezetten vizuális szakma, így ezeket sem szabad figyelmen kívül hagynia cégednek.

 

5. Készíts hasznos, informatív tartalmakat

Erről már volt szó ugyan a cikkben, de olyan fontos tényező, hogy külön pontot érdemel felsorolásunkban. Elengedhetetlen, hogy webhelyeden, vagy céged blogján rendszeresen jó minőségű, értékes tartalmakat publikálj cikkek, képek, infografikák, vagy éppen videók formájában.

 

A cél az, hogy minél több hasznos információt ossz meg célközönségeddel, lehetőleg olyan dolgokat, amikből tanulhatnak is valamit, vagy megválaszolják egy kérdésüket. Például – valakit az érdekel, hogy hogyan szigetelje ablakait otthonában. Írhatsz erről egy hosszú, részletes, képekkel illusztrált útmutatót blogodra, és készíthetsz egy videót is hozzá a YouTube-ra. Ha jól válaszolod meg ezt a bizonyos kérdést, akkor tartalmaidat sokan megtalálják majd, és jó eséllyel néhány megosztást is kapsz, ami tovább segít a terjedésben.

 

Mindennek hosszútávú, eleinte nem egyértelmű előnyei vannak – ahogy céged egyre nagyobb közönséghez jut el, egyre többek szemében leszel te a meghatározó információforrás, ha lakásfelújításról van szó, és jó eséllyel a te cégedhez fordulnak majd, ha komolyabb munkákra van szükségük. Ezt nevezzük tartalommarketingnek.

Facebook Google Instagram Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Virtuális ingatlan

A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég...

Elhelyezés szerinti célzás

Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik speciális lehetősége. A...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.