Keresés

Menü

5 dolog amivel tönkreteheted online hírnevedet avagy mit ne tegyél jó híred megőrzésének érdekében?

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

5 dolog amivel tönkreteheted online hírnevedet

2013.01.24.

A való életben jó híreden elég könnyen eshet folt, elég egyetlen hiba, rossz magtartás vagy bármilyen egyéb negatív cselekedet, megnyilvánulás. Behatárolható az a földrajzi terület ahol ismernek, tehát a legegyszerűbb fogni a sátorfát, odébb állni és egy

 

A való életben jó híreden elég könnyen eshet folt, elég egyetlen hiba, rossz magtartás vagy bármilyen egyéb negatív cselekedet, megnyilvánulás. Behatárolható az a földrajzi terület ahol ismernek, tehát a legegyszerűbb fogni a sátorfát, odébb állni és egy új helyen új lappal kezdeni mindent. Az interneten ez nem ilyen egyszerű. Az elérhető közönség sokkal nagyobb és annak a lehetősége, hogy hírneved sérül és az hosszú távú károkat okoz exponenciálisan nagyobb, mint a való életben. Nem beszélve arról, hogy ami egyszer az internetre felkerült, az ott is marad. Megelőzésként most felsorolunk 5 dolgot amire figyelned kell ha szeretnéd jó hírnevedet megőrizni.

 

Ne spammelj!

Cégként el kell adni a terméket, szolgáltatást, és el kell érned az embereket, valószínű tehát, hogy nagy mennyiségben, rendszeresen küldesz üzeneteket a vásárlóidnak vagy a potenciális közönségnek.  A legtöbb üzenet sajnos spam gyanús, hiszen eladni akarsz, terméket tukmálsz,  stb. A jövőben próbáld ezt a káros tevékenységet abbahagyni és változtass e-mail marketingeden.
 

Gondolkodj, mielőtt megnyomod az ENTER-t!

Nem törölheted azt, ami egyszer a webre felkerült. Ha valaki nagyon akarja, úgyis megtalál rólad mindent. Nem számít, hányszor nyomod meg a törlés gombot azon a bizonyos tartalmon, képen vagy kommenten az valamilyen misztikus módon még mindig ott marad, megtalálható lesz a neten.  Ha valamit nem küldenél el anyukádnak , azt ne is oszd meg sehol az interneten. 
 

Már nem csak a Google-lel találhatnak vevőid rólad infókat, figyelj mindenre!

Rákerestél mostanában magadra a Google-ben? Talán meglepődve tapasztalod, hogy mennyi találat szól rólad. A találatok száma az aktív online jelenlétedtől függ. Ha online kommunikációt végzel (ha nem, akkor akár be is csukhatod a boltot) akkor nyomon kell követned online hírneved alakulását. A Google-ben megnézheted, mások mit találnának rólad. Sokkal jobb módja a valós idejű elégedettség mérésének az, ha a közösségi médiában követed nyomon a rólad alkotott képet. Megtudhatod, mit mondanak rólad és cégedről az emberek. Lehetőséged nyílik azonnal válaszolni, cáfolni, megköszönni a pozitív visszacsatolásokat, vagy megoldani a panaszokat.
 

Ne legyél negatív

A tendencia azt mutatja, hogy az emberek általában túlságosan negatívak. Könnyebben panaszkodnak az őket ért sérelmekért, mint örülnének a pozitív dolgoknak. Az alapján azonosítanak be téged  a jövőben az emberek, amit és ahogyan üzensz feléjük. Légy tehát pozitív, légy kíváncsi, indíts vitát, foglalj álláspontot, de soha ne legyél negatív!
 

Ne beszélj csak magadról

Azt gondolod, hogy semmi nem érdekesebb a világon nálad és annál amit mondasz de higgy nekem, a követőidnek , barátaidnak különböző felfogása van arról, hogy mi az, ami érdekes. A közösségi média az elköteleződésről szól, az elköteleződés pedig beszélgetés útján alakul ki. Emlékszel az utolsó esetre mikor valaki olyannal próbáltál meg beszélni aki csak és kizárólag magáról volt hajlandó mesélni? Nos az internetes közönségednek nem muszáj végig hallgatnia. Abbahagyják az olvasást és soha többet nem térnek vissza. 
 

Szerző: Nánási Beatarix és Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!