notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Visszahivatkozások figyelése és negatív SEO elhárítása a Google Search Console segítségével

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Visszahivatkozások figyelése és negatív SEO elhárítása a Google Search Console segítségével

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Visszahivatkozások figyelése és negatív SEO elhárítása a Google Search Console segítségével


2018/05/16
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Google Search Console számos hasznos webmesteri feladat elvégzését teszi lehetővé, úgymint például a visszahivatkozások nyomonkövetését. Erre több okból is szüksége lehet egy webhelytulajdonosnak, most azonban első sorban az úgynevezett negatív SEO-ból származó problémák megoldásáról lesz szó.
 

Visszahivatkozások figyelése és negatív SEO elhárítása a Google Search Console segítségével

 

Hogy mi az a negatív SEO, miért ártalmas, és mit lehet tenni ellene? Ne is szaporítsuk a szót, kezdjük!

 

Mi az a negatív SEO?

 

Akkor beszélünk negatív SEO-ról, amikor egy cég megpróbálja illegális SEO technikákkal aláaknázni egy másik cég webhelyét. Lényegében olyan tiltott SEO módszerekkel célozzák meg az „áldozat” webhelyet, amelyek láttán a Google algoritmusa azt hiszi majd, hogy az adott webhely nem tiszta (black hat) stratégiával próbál magasabb rangsorolást elérni.

 

A legtöbb esetben a cél az, hogy a megcélzott webhelyre haragítsák a Google Penguin algoritmusát, amely a visszahivatkozások hitelességét ellenőrzi a webhelyek között. Habár egy korábbi frissítésnek köszönhetően a Penguin már nem bünteti azokat a webhelyeket, amelyek ezeket a hivatkozásokat tartalmazzák (ehelyett csökkenti a linkek értékét), mégis érdemes résen lenni az ilyen módszerek miatt.

 

De miért ilyen fontos a hivatkozások szerepe?

 

A Google eredetileg arra az elképzelésre alapoz, miszerint a más webhelyekről mutató hivatkozások a bizalmat jelképezik. A Google eleinte ezen hivatkozások alapján értékelte a webhelyek relevanciáját és befolyását. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek hamar megtalálták a kiskapukat, és ki is használták azokat, többnyire spames, rossz minőségű hivatkozások formájában.

 

A Google-nak persze idővel fel kellett lépni az ilyen technikák ellen, hiszen túl egyszerű volt manipulálni velük az eredményeket. 2012 áprilisában bevezették a Penguin algoritmus frissítést, amely lényegében ezen kérdéses hivatkozások kiszűrésére és az azokat használó webhelyek megbüntetésére jött létre.

 

A Penguin pedig egyre szigorúbban bírálja a rossz minőségű linkeket, éppen ezért egyre könnyebb súlyos károkat okozni a negatív SEO (NSEO) módszerekkel, és habár a Google állítása szerint az algoritmus igyekszik felismerni a szándékos tekintélyrontást, a webmestereknek még mindig meggyűlik a bajuk a feketekalapos támadókkal. 

 

Mit lehet tehát tenni?

 

Hogyan akadályozható meg a negatív SEO?

 

A negatív SEO a hivatkozásokra épül, ezért nagyon fontos, hogy rendszeresen ellenőrizd a webhelyedre mutató linkeket. Erre számos külső SEO eszköz áll a webmesterek rendelkezésére, mi most azonban csak a Google Search Console eszközre összpontosítunk, amely mindenki számára elérhető és ingyenes is.

 

1. Lépés: Keresd fel a Search Console-t

Először is irány a Google Search Console (https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=hu). Itt kattints arra a webhelyre a listából, amely visszahivatkozásait ellenőrizni szeretnéd.

 

2. Lépés: Keresd meg a visszahivatkozásokat

Kattints a bal oldali oszlopban a Keresési forgalom > Az Ön webhelyére mutató linkek menüpontra.

Az ekkor megjelenő oldal egy általános áttekintést nyújt a webhelyedre mutató hivatkozásokról. Ha több információt szeretnél, akkor kattints az „Egyebek” linkre a listák alatt.

 

3. Lépés: Töltsd le a legfrissebb hivatkozásokat

Ha a „Ki linkeli a legtöbbször” és a „Legtöbbször linkelt tartalma” listák alatt választod az „Egyebek” linket, akkor egy hosszabb, részletesebb felsorolást kapsz.

 

Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a Search Console által biztosított információkból, akkor a fent megjelenő  „Legfrissebb linkek letöltése” gombra kattintva letöltheted a szükséges adatokat.

 

A negatív SEO elleni védekezéshez a „Ki linkeli a legtöbbször” listát kell letöltened. Válaszd a CSV fájlt, ha az adatokat Excelben szeretnéd megvizsgálni, vagy a Google Docs-ot, ha abban dolgozol.

 

Nézzük először az Excel (CSV) változatot.

 

4.1 Lépés: Legfrissebb hivatkozások az Excelben

Nyisd meg a letöltött fájlt az Excelben. Az olvashatóság érdekében húzd ki az A oszlopot, hogy láthatóbbá váljanak a domainek és a teljes URL. A B oszlopban található ###### jelek szintén egy kis oszlopbővítéssel fedhetők fel.

 

Az olvashatóság érdekében érdemes rögzíteni a felső sort és egy színnel megjelölni azt. Kattints a Nézet menüben a Panelek rögzítése gombra, és válaszd a Felső sor rögzítése opciót. Ezentúl ha lejjebb görgetsz, az első sor mindig az ablak tetején marad majd.

 

4.2 Lépés: Legfrissebb hivatkozások a Google Docsban

A Google Docs szintén képes megjeleníteni a letöltött hivatkozásokat, ráadásul több kompatibilis eszközről is használható, tökéletesen működik természetesen az Apple készülékek esetében is. A Google Docsban (pontosabban a Google Táblázatokban) hasonló a helyzet – ha nem elég szélesek az oszlopok, akkor szét kell húzni őket, az első sor pedig a Nézet > Rögzítés > 1 sor opcióval rögzíthető.

 

5. Lépés: Az adatok megvizsgálása – Először felfedezve oszlop

 

Ezek tehát a legfrissebb webhelyedre mutató hivatkozások. Nincs más dolgod, mint átvizsgálni őket.

 

A Google két oszlopot kínál ehhez: az egyik az URL, a másik pedig az a dátum, amely a hivatkozás első felfedezésének dátumát tartalmazza.

 

Az első felfedezés dátuma két okból fontos:

  • A negatív SEO általában egyszerre több száz rossz minőségű linket irányít egy webhelyre.
  • Egyszerűbb megnézni a dátumokat, mint minden hivatkozás minőségét egyenként leellenőrizni.

 

Ha a konzol sok hivatkozást fedezett fel egy napon, és ezen hivatkozások címei természetellenesek, akkor meglehet, hogy NSEO támadás áldozata lettél. Az ilyen „linkburjánzás” könnyedén észrevehető a dátumok és a hozzájuk tartozó URL-el áttekintésével.

 

6. Lépés: Az adatok megvizsgálása – Linkek oszlop

Ha a dátumok alapján úgy tűnik, hogy néhány link gyanús eredetű lehet, akkor ideje megvizsgálni, hogy milyen webhelyekről mutatnak rád.

 

Ehhez fel kell keresned azokat a Linkek oszlopban található URL-eket, amelyek kérdéses eredetűnek tűnnek.

 

Itt olyan szempontokat kell észben tartanod, mint a linkek minősége, relevanciája, típusa, befolyása, stb.

 

Néhány webhelyet a Google tévesen sorol fel a rád hivatkozók között – ezek egyáltalán nem tartalmaznak a webhelyedre mutató hivatkozásokat. Ezek előfordulhatnak oldalsáv-modulok, frissülő hírfolyamok, új oldalszintű hivatkozások és duplikált tartalmak miatt.

 

A téves hivatkozások gyakran előfordulnak akkor, amikor egy webhelyen csak átmeneti ideig van jelen egy rád mutató hivatkozás egy olyan elemben, ami több oldalon is megjelenik. Például ha egy webhelyedre mutató link megjelenik egy oldalsávban elhelyezett „Legutóbbi hozzászólások” modulban, az a modul pedig 100 aloldalon szerepel, akkor egy indexelés során 100 hivatkozás mutat majd (a Google szerint) a webhelyedre arról a webhelyről, pedig lehet, hogy egy óra múlva már ott sincsenek.

 

Ebből következik, hogy nem minden esetben muszáj használnod a linkvisszautasító eszközt. De mikor érdemes? Amikor az alábbiak valamelyikére bukkansz rá a hivatkozásokat követve:

  • Törölt tartalmak
  • Nem természetes, oldalszintű hivatkozások
  • Nem releváns tartalmak
  • Rövid, minimális értéket kínáló tartalmak
  • Olyan tartalmak, amelyek rossz minőségű oldalakra hivatkoznak
     
Pihengetünk?
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
385 265
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

Webböngésző

Mi is az a webböngésző?   A webböngésző az internet...

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...

Hírlevél

Mi az a hírlevél? A hírlevél egy tájékoztató,...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos licitálási...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.