notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek a trendek dominálnak idén a weboldalakon - ismerd meg őket Te is, és tarts lépést velük!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 8 weboldal design trend 2015-re

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

8 weboldal design trend 2015-re


2015/04/09
Csonka Nikoletta

A marketing tölcsér végén mindig a jó weboldal áll, és itt dől el az is, hogy konvertál-e látogatód. Biztosan neked is tetszik saját honlapod, de vajon tényleg elég modern? Nézd meg az idei év trendjeit!

Website design trendek 2015-ben

A website és a landing page megfelelő design-ja elengedhetetlen követelmény napjainkban, hiszen itt dől el, hogy lesz-e vásárló a látogatóból. Hiába az átfontolt marketing stratégia, ha a weboldal elavult, régi vagy nem felhasználóbarát!

Nagyon fontos lépést tartanoda legújabb trendekkel, ezzel biztosítva, hogy weboldalad mindig aktuális és releváns. Mindannyian láttunk már nagyon régi design-nal ellátott site-okat, szegényes megoldásokat és nem felhasználóbarát felületeket…De nézzük, mi az a 8 pont, amely domináns 2015-ben!

 

1. Reszponzív (responsive) design

 

Bár a responsive weboldal már nem hatalmas újdonság, mégis nagyon lényeges napjainkban, amikor az emberek egyre többet böngésznek az interneten mobil platformról. A felhasználók szeretik, ha minden felületről elérik weboldalunk, és ez összességében a minőségi mutatót is javítja.

De miért lesz a responsive design sokkal fontosabb 2015-ben, mint korábban volt? Már nem csak okostelefonokról, tabletekről, laptopról és PC-ről beszélünk, de megjelentek a piacon az okosórák is, amelyeken szintén megfelelő megjelenést kell biztosítani, és ezt csak a responsive felülettel tudod hiba nélkül megvalósítani!

 

Sőt mi több, a keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható ez a design, hiszen 2015. április 21.-től a Google bünteti a nem ilyen felülettel rendelkező oldalakat!

 

2. Flat design

Marketing konzultáció és audit

 

A másik típus, ami egyre jobban terjed a weboldalak között a Flat design.

A legtöbb site mostanában az egyszerűség felé veszi az irányt. Ez nagyba fokozza a felhasználói élményt, főleg a tartalmak böngészése során, és így az oldalak jobban a tartalomra tudják fókuszálni a felhasználók figyelmét, hiszen nincs sok apró dolog, ami elvonja a figyelmüket. Nagyon szép, letisztult és modern hatású lehet a végeredmény egy jó tervezés során, ha a ezt választod.

 

 

3. "Ghost" gombok

 

A ghost gombok nagy részben átlátszóak, és egy, a háttértől elütő színárnyalat emeli ki őket csupán a háttérből. Ez optikailag nagyon letisztult, átlátható, mégis a legjobb módja, hogy felhívjuk rá a felhasználó figyelmét.

Ráadásul, egy szépen megtervezett háttéren elhelyezett Ghost gombsorozat nagyon esztétikus is tud lenni! 2015-ben a nagyobb, jobb minőségű képek lesznek trendben köszönhetően a HD felbontású felületek terjedésének, amelyek szépen dolgoznak együtt a ghost gombokkal.

 

 

4. Tipográfia

 

Ahogy a fenti gomb-típusból is látszik, a vizuális megjelenés sokkal fontosabb lesz 2015-ben, mint valaha volt. Tiszta, egyszerű betűtípusok fognak dominálni, átlátható design-nal. Úgy tűnik, egyre több ingyenesen elérhető betűtípus csomag is rendelkezésünkre fog állni a fejlesztésekhez, amelyek nagyrészt mind ez alapján a trend alapján épülnek fel. Nincs több nehezen olvasható, cirádás betűtípus és írottat utánzó szövegek!

A betűtípusok szintén alkalmazkodni fognak nagyrészt a többi trendhez, így például hasonlóan a responsive nézethez, ezek is az oldal nagyságához alkalmazkodva fognak változni.

 

 

5. Kód automatizálás

 

Nem rég még nagyon fontos volt a vállalatok számára, hogy a programozó HTML-ben és CSS-ben is megállja a helyét, mostanra azonban úgy tűnik, ez kezd egy kicsit fellazulni.

Mostanra ugyanis rengeteg olyan tool áll a rendelkezésünkre, amely lehetővé teszi a programozóknak, hogy a munka nagy részét front-end kódokkal oldja meg. Bár ezek még nem tudnak úgy kódolni mint egy ember, a technikájuk szépen lassan fejlődik.

Ha kevés időd van és nagyon specifikus design elvárásaid, ezek az autmotizmusok és a tool-ok sokat segíthetnek majd.

 

 

6. Egyszerűbb kezdőlapok

 

Ha még nem vetted volna észre mi szólunk: a weboldalak egyre inkább a felhasználóbarát kezelőfelületre koncentrálnak. A túlzsúfolt, információval teli kezdőlapok már nem játszanak! Bár leggyakrabban a felhasználó a landing page-re érkezik, mégis nagyon fontos, hogy a site-od kezdőlapja megfogó, egyszerű, átlátható legyen.

Koncentrálj itt csupán a fő üzenetre, és semmi másra!

 

 

7. Interaktív navigáció

 

A legtöbb oldalnak jelenleg a tetején van egy navigációs sora menüpontokkal, de úgy tűnik ez sem sokáig lesz már így.

Az oldalak lassan bevezetik, hogy a navigációs gombok képekben, kreatívan vannak elhelyezve az oldalon. Ez a kreativitás és interaktivitás a felhasználót tovább az oldalon tartja, hiszen böngészni kezd a sok érdekes gomb között, amely végül is minden vállalatnak csak pozitív eredményt hoz majd.

 

8. Parallax görgőzés

 

Már most rengeteg változás észlelhető a görgőzésben az oldalakon, köszönhetően a mobilos platformok terjedésének.

A Parallax görgőzés egy olyan technika, ahol vizuális effektként a felső réteg legördül az alsóról görgetés során.

Az első lapon az objektumok nagyobbak és gyorsabbak mint a háttérben. Ezt először a videókban és a játékokban használták a tér érzékeltetésére, míg a web design-ban a modern hatás elérése végett kedveljük.

 

 

A legjobb taktikák a Web design-ban nem maradnak meg örökké. Nagyon fontos, hogy mindig fel legyünk készülve a változtatásra, ha esetleg elavulna weboldalunk, ezzel is megtartva modernitásunk és napra készségünk, hiszen honlapunk a marketing stratégia csúcspontja, a tölcsér vége!

Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 74

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
246 982
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsszóhalmozás

Mi az a kulcsszóhalmozás? A kulcsszóhalmozás egy olyan...

Run of Site

A Run of Site szerződések azt jelentik, hogy egy reklámcsík (banner) vagy...

Pop-Up

Az online marketing hirdetések egy rendkívül túlhasznált formája. A pop-up hirdetések az...

Elfogadható spamjelentés-arány

Mit is jelent az elfogadható spamjelentés-arány? Az elfogadható spamjelentés-arány az az...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.