Keresés

Menü

Mobilbarát weboldal elengedhetetlen a keresőoptimalizálás maximumához!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Hogyan hat ki a mobil elérhetőség a keresőoptimalizálásra?

2015.01.26.

Hogy mi a közös a SEO-ban és a mobil platformon való elérhetőségben? Sokkal több, mint gondolnád. A keresőoptimalizálás ma nem lehet tökéletesen eredményes mobil verziós weboldal nélkül!

Hogy mi a közös a SEO-ban és a mobil platformon való elérhetőségben? Sokkal több, mint gondolnád. A keresőoptimalizálás ma nem lehet tökéletesen eredményes mobil verziós weboldal nélkül!  Elmondjuk, miért!Í

 


Napjainkban az a tendencia állt be, és fejlődik egyre tovább, hogy az emberek mielőtt egy vásárlásról döntenének, mobil platformon tájékozódnak az ajánlatokról (attól függetlenül, hogy végül PC-ről vagy mobilról végzik-e a vásárlást)
 
Sőt, ennél is tovább megyek. Úgy tűnik, az emberek most már általánosságban többet böngésznek a mobiljukon, mint számítógépen! 
 
Hogy milyen hatással van ez a keresőoptimalizálásra? Megmutatjuk!
 

#1 Keresőoptimalizálás és az oldalbetöltődés -  A gyorsaság (valóban) számít!

A New York Times kutatásai alapján az emberek nem hajlandóak sokat várni egy oldal betöltésére – és mobil platformon sokkal lassabban töltődnek be az oldalak, mint az asztali gépeken. Ezen felül a gyorsaság az egyik olyan faktor, ami SEO szempontjából nagyon sokat számít, hiszen a Google, úgy tűnik, nem szeretné sokat váratni az embereket ha van másik, gyorsabb oldal is amelyen elérhetik a keresett információkat. Nagyon sok módszer áll a rendelkezésedre, hogy gyorsabbá tedd a weboldalad – úgy, mint a mobil platformra optimalizált website-ok, a szerver leváltása, vagy a flash tartalmak korlátozása.
 
A weboldalad elemzése pedig csak egy kattintásnyira van: ERRE a linkre kattintva megtekintheted oldalad keresőoptimalizáltságának elemzését mobilra kivetítve, és megtudhatod, mennyire gyors a weboldalad mind asztali gépen, mind pedig mobilon. Ebből levonhatod a következtetést, hogy a nézőid teljes értékű weboldalt kapnak-e tőled! 
 

#2 Reszponzív honlappal a sikerért

Nem minden mobilra optimalizált weboldal reszponzív szerkezetű. A reszponzív elrendezés csak egy módja annak, hogy hogyan lehet a weboldalad grafikusan is úgy optimalizálni, hogy az valóban gyors és felhasználóbarát legyen független attól, hogy milyen felületről nézi az érdeklődő. 
Készíthetsz akár külön mobilra optimalizált változatot is honlapodból, de mennyivel egyszerűbb a reszponzív megjelenítés? Persze mindenki magának választja ki a neki legjobban tetsző megoldást, de a lényeg az, hogy a legújabb mobiltelefonon, és a legrégebbi laptop-on is ugyan olyan élvezhetőnek kell lennie oldaladnak.
 

#3 Rövidebb és érdekesebb tartalom - a mobil keresőoptimalizálás alapja

A tartalommarketing továbbra is mindent visz, de a mobilok világa ezt is befolyásolja: a tartalmaknak most már sokkal rövidebbnek és csábítóbbnak kell lennie – valamint a képeknek is sokkal nagyobb szerepük van: gondosan méretezett, tökéletesen illeszkedő képekkel lehet ugyanis csak mobilon is felhasználóbarát weboldalat létrehozni. 
 

#4 Tartsd szemmel az értékeléseket!

A weboldaladon történt értékelések kulcsfontosságú szerepet töltenek be SEO szempontjából… és az emberek, akiknek folyamatosan a kezükben van a mobil, sokkal hajlamosabbak értékelni az oldalad, ha van rá lehetőségük! 
Bár nem tudod irányítani, hogy milyen értékeléseket készítenek rólad, azért a durva hangvételű darabokat töröltetheted, és generálhatsz pozitív értékeléseket akkor, ha valami pluszt ígérsz annak, aki értékel téged.
 

#5 Élőszóval a hatékony keresőoptimalizálásért

Jelenleg a keresőoptimalizálás kulcsszavai gyakran kicsit összefüggéstelen kulcsszavak összességéből állnak, hiszen az emberek inkább csak szavakra keresnek, mint kifejezésekre. 
 
Ez nem jelenti azonban azt, hogy így is kell végezned a keresőoptimalizálást, hiszen szerencsére a keresőmotorok értékelik a kifejezéseket is – és az emberek is hajlamosabbak a kattintásra egy „élő” kifejezésre, amely olyan, mint ahogy a mindennapokban beszélnek. Ez a mobilos felületeken nagyon sokat számít, hiszen sokkal tömörebben, érdekesebben lehet élőszóval kommunikálni, mint pusztán kulcsszavakkal.
 
Akár készen áll a weblapod a mobilon történő megjelenésre akár nem, a SEO-ra már most oda kell figyelned - mindegy, hogy egy mobil applikációt készítesz beindítani vagy a weblapodat szeretnéd tovább fejleszteni, és ez bizony nem mindig egyszerű. A folyamatos változások nyomon követése egy külön szakma, így ha biztosra akarsz menni, keress fel egy marketing tanácsadót! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Miért fontosak az LSI kulcsszavak a rangsorolásban?

2017-11-22

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

2017-11-14

Ha van weboldalad, és foglalkozol (vagy a jövőben szeretnél) az online marketinggel és a keresőoptimalizálással (SEO-val), biztosan felmerült már benned is a kérdés, hogy mikor lesz annak eredménye. Talán hallottad...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!