notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mobilbarát weboldal elengedhetetlen a keresőoptimalizálás maximumához!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan hat ki a mobil elérhetőség a keresőoptimalizálásra?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan hat ki a mobil elérhetőség a keresőoptimalizálásra?


2015/01/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogy mi a közös a SEO-ban és a mobil platformon való elérhetőségben? Sokkal több, mint gondolnád. A keresőoptimalizálás ma nem lehet tökéletesen eredményes mobil verziós weboldal nélkül!  Elmondjuk, miért!Í

 

Hogy mi a közös a SEO-ban és a mobil platformon való elérhetőségben? Sokkal több, mint gondolnád. A keresőoptimalizálás ma nem lehet tökéletesen eredményes mobil verziós weboldal nélkül!
Napjainkban az a tendencia állt be, és fejlődik egyre tovább, hogy az emberek mielőtt egy vásárlásról döntenének, mobil platformon tájékozódnak az ajánlatokról (attól függetlenül, hogy végül PC-ről vagy mobilról végzik-e a vásárlást)
 
Sőt, ennél is tovább megyek. Úgy tűnik, az emberek most már általánosságban többet böngésznek a mobiljukon, mint számítógépen! 
 
Hogy milyen hatással van ez a keresőoptimalizálásra? Megmutatjuk!
 

#1 Keresőoptimalizálás és az oldalbetöltődés -  A gyorsaság (valóban) számít!

A New York Times kutatásai alapján az emberek nem hajlandóak sokat várni egy oldal betöltésére – és mobil platformon sokkal lassabban töltődnek be az oldalak, mint az asztali gépeken. Ezen felül a gyorsaság az egyik olyan faktor, ami SEO szempontjából nagyon sokat számít, hiszen a Google, úgy tűnik, nem szeretné sokat váratni az embereket ha van másik, gyorsabb oldal is amelyen elérhetik a keresett információkat. Nagyon sok módszer áll a rendelkezésedre, hogy gyorsabbá tedd a weboldalad – úgy, mint a mobil platformra optimalizált website-ok, a szerver leváltása, vagy a flash tartalmak korlátozása.
 
A weboldalad elemzése pedig csak egy kattintásnyira van: ERRE a linkre kattintva megtekintheted oldalad keresőoptimalizáltságának elemzését mobilra kivetítve, és megtudhatod, mennyire gyors a weboldalad mind asztali gépen, mind pedig mobilon. Ebből levonhatod a következtetést, hogy a nézőid teljes értékű weboldalt kapnak-e tőled! 
 

#2 Reszponzív honlappal a sikerért

Pihengetünk?
Nem minden mobilra optimalizált weboldal reszponzív szerkezetű. A reszponzív elrendezés csak egy módja annak, hogy hogyan lehet a weboldalad grafikusan is úgy optimalizálni, hogy az valóban gyors és felhasználóbarát legyen független attól, hogy milyen felületről nézi az érdeklődő. 
Készíthetsz akár külön mobilra optimalizált változatot is honlapodból, de mennyivel egyszerűbb a reszponzív megjelenítés? Persze mindenki magának választja ki a neki legjobban tetsző megoldást, de a lényeg az, hogy a legújabb mobiltelefonon, és a legrégebbi laptop-on is ugyan olyan élvezhetőnek kell lennie oldaladnak.
 

#3 Rövidebb és érdekesebb tartalom - a mobil keresőoptimalizálás alapja

A tartalommarketing továbbra is mindent visz, de a mobilok világa ezt is befolyásolja: a tartalmaknak most már sokkal rövidebbnek és csábítóbbnak kell lennie – valamint a képeknek is sokkal nagyobb szerepük van: gondosan méretezett, tökéletesen illeszkedő képekkel lehet ugyanis csak mobilon is felhasználóbarát weboldalat létrehozni. 
 

#4 Tartsd szemmel az értékeléseket!

A weboldaladon történt értékelések kulcsfontosságú szerepet töltenek be SEO szempontjából… és az emberek, akiknek folyamatosan a kezükben van a mobil, sokkal hajlamosabbak értékelni az oldalad, ha van rá lehetőségük! 
Bár nem tudod irányítani, hogy milyen értékeléseket készítenek rólad, azért a durva hangvételű darabokat töröltetheted, és generálhatsz pozitív értékeléseket akkor, ha valami pluszt ígérsz annak, aki értékel téged.
 

#5 Élőszóval a hatékony keresőoptimalizálásért

Jelenleg a keresőoptimalizálás kulcsszavai gyakran kicsit összefüggéstelen kulcsszavak összességéből állnak, hiszen az emberek inkább csak szavakra keresnek, mint kifejezésekre. 
 
Ez nem jelenti azonban azt, hogy így is kell végezned a keresőoptimalizálást, hiszen szerencsére a keresőmotorok értékelik a kifejezéseket is – és az emberek is hajlamosabbak a kattintásra egy „élő” kifejezésre, amely olyan, mint ahogy a mindennapokban beszélnek. Ez a mobilos felületeken nagyon sokat számít, hiszen sokkal tömörebben, érdekesebben lehet élőszóval kommunikálni, mint pusztán kulcsszavakkal.
 
Akár készen áll a weblapod a mobilon történő megjelenésre akár nem, a SEO-ra már most oda kell figyelned - mindegy, hogy egy mobil applikációt készítesz beindítani vagy a weblapodat szeretnéd tovább fejleszteni, és ez bizony nem mindig egyszerű. A folyamatos változások nyomon követése egy külön szakma, így ha biztosra akarsz menni, keress fel egy marketing tanácsadót! 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 82

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
290 078
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Takeover hirdetés

Olyan vizuális hirdetés, amelyet általában nagyobb cégek...

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Kattintásonkénti kereset

Az EPC, azaz a kattintásonkénti kereset (vagy kereset per kattintás) egy PPC...

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Landing oldal

Mi az a Landing Page? Az az oldal a weboldaladon, amire egy látogató egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.