Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?


2017/08/22

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben! 
 

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!

Az online marketing olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindannyian használjuk a Facebookot, keresünk a Google-ben. Annyi minden található fent az Interneten arról, hogyan írjunk jó cikket, mi az a keresőoptimalizálás, hogyan lehetek első a Google-ben, stb. Milyen egyszerű ezt csinálni, nem? 

 

Nos, sokszor még én is ezt gondolom. Aztán amikor bővítenem kell a Marketing Professzorokat az újabb megrendelések miatt, olyan nehezen találok megfelelő új munkatársakat. Nem azért, mert nem fizetnénk eleget – megdöbbennél, mennyit keres egy marketing tanácsadó - hanem azért, mert mindazt, ami kell ahhoz, hogy egy cég online jelenléte hatékonyan működjön, nem olyan egyszerű kivitelezni. 

 

Akár kisebb, akár nagyobb cégről is legyen szó, az idő az egyik legértékesebb erőforrás, amiből a marketing különösen sokat felemészthet. Az online marketing világában minden szinte naponta változik… Néha mi is alig győzzük követni, pedig több tucat cégnél szembesülünk a jelenségekkel egyszerre, sőt, van több olyan munkatársunk is, akiknek csak a kutatás, a termékfejlesztés a feladata. A Facebookra posztolgatni, az interneten fellelhető információk alapján keresőoptimalizált tartalmakat felvinni valóban képes lehet egy saját, belső munkatárs is. Mégis, saját marketing osztállyal, sok-sok saját marketingessel rendelkező multinacionális cégek is megbíznak bennünket az online marketing kivitelezésével. Miért? Mert ezt valóban jól csinálni, nem tudja egy ember, ahhoz egy igazi csapat kell…

A marketing kiszervezése leveszi a terhet egy cég válláról, és az egyébként arra fordított erőforrásokat más részlegeken is hasznosíthatja. Egy marketing ügynökség alkalmazásának számos előnye van, ezek közül gyűjtöttünk most össze néhányat.

 

1. A marketinget nem veszélyeztetik a munkaerőproblémák vagy a szabadság

A sikeres marketing egyik legfontosabb szempontja a folytonosság. Az emberek azonban nem gépek, és időről-időre természetesen pihenésre van szükségük. Ha az alkalmazottak közül valaki betegszabadságra megy, vagy ha egy, az egész csapat figyelmét igénylő esemény történik, azt a marketing is megszenvedi.

 

  18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Egy jó példa erre a tartalomkészítés: ha az ünnepek alatt abbahagyjuk a blogbejegyzések publikálását, akkor a Google észreveszi majd az inaktivitásunkat és ez az organikus helyezésünken is meglátszik majd. Egy marketing ügynökség biztosítja, hogy az ilyen dolgok miatt ne kelljen aggódnunk, hiszen mindezen problémákat ők veszik át. Nem csak arról van itt szó, hogy a marketing ügynökség előre dolgozik, de itt egy egész csapat áll a rendelkezésünkre. Ügyfeleink pontosan tudják, hogy ha az ő kinevezett tanácsadójuk szabadságon van, vagy épp beteg, a helyettesítés ebben az esetben is megoldott – így folytonos szolgáltatást tudunk nyújtani! Ez belsős marketinges alkalmazása esetében nem mindig megoldható.

 

Nem is beszélve arról, hogy ha valaki már igazán jó lesz az online marketingben - annyira jó, hogy valóban eredményesen tudja működtetni az online marketing kommunikációt - az tovább áll egy marketing ügynökséghez, hiszen ott több pénzt, nagyobb tudást, több tapasztalatot szerezhet… A Marketing Professzorok most 17 éve működik, van olyan cégünk, akikkel 2002-óta dolgozunk együtt. Hány alkalmazottat láttam már oda felvenni és elmenni…. De mi még mindig ott vagyunk! 

 

2. Egy csapat szakértő áll a rendelkezésedre

Marketing konzultáció és audit

Az alkalmazottjaidnak külön fizetésük van – ahelyett, hogy egy ember fizetését kéne megszabnod, egy ügynökséggel egy egész csapat szakértőt kapsz, akik kifejezetten a marketing bizonyos területeire szakosodtak, és nem csak létrehozni, de gyakorlatba helyezni is segítenek egy hatékony, cégre szabott marketing stratégiát. Ez a szolgáltatás nagyjából ugyan akkora (sok esetben kevesebb!) költségvetést igényel, mint egy vagy több házon belüli marketingfelelős bérezése.

 

A polihisztorok már kihaltak, szokták mondani… A Marketing Professzoroknál például a tanácsadók saját asszisztenssel és külön újságírókkal is dolgoznak együtt azon felül, hogy egymás munkáját is segítik szakterületükön belül – így Céged egyszerre legalább három ember munkájának gyümölcsét élvezi, egy tanácsadói fizetés értékéért cserébe!

 

3. Valaki külső szemmel tekint a cégedre

Aki évekig saját cégén (és cégében) dolgozik, az egy rendkívül alapos ismeretet szerez arról, de mindig lesz valami, ami hiányzik. Ez lehet például annak az információnak a hiánya, hogy vajon mi vonzza az oldalra a látogatókat, vagy hogy mely marketing csatornákat érdemes kihasználni. A te termékedet, szolgáltatásodat a belső szemlélő szemével látod, nem vevőként. Mi a potenciális vevőid vagyunk! A kiszervezett marketing segít, hogy új szemszögből tekinthess céged helyzetére.

 

4. A befektetések minden esetben megtérülnek

Egy marketing ügynökség alkalmazása esetén biztos lehetsz benne, hogy a befektetett pénz idővel megtérül majd. A marketing csapat az érdeklődő ügyfelek számának növelésére összpontosít majd, ami többek között több értékesítést is jelent majd. Ezzel idő és pénz spórolható meg. Sőt, mi tudjuk azt is, hogyan kell mérni a befektetett marketing költség megtérülését. Ha minket alkalmazol, minden egyes forintodról tudni fogod, mennyi bevételt hozott! 

A befektetések pedig – a fent elmondott okok alapján – gyakran kisebbek, mint saját marketing osztály alkalmazásakor.

 

5. Mindig naprakész módszerekkel dolgoznak

Mi a Marketing Professzoroknál a cégen belül, és az egyetemeken is, ahol tanítok a kutatócsoportokban, folyamatosan új módszerek és technikák után kutatunk, hogy a marketing stratégiáink egyre hatékonyabbá váljanak. Éppen ezért mindig naprakészek vagyunk a legújabb trendek és digitális újítások terén. Ez rendkívül sokat segít, hiszen akár előre is fel tudunk készülni egy közelgő nagyobb méretű változásra akár a marketing globális rendszerén belül is.

 

6. A céged alapvető részeivel foglalkozhatsz

Legyél egy egyszemélyes mikro vállalkozás, vagy egy multinacionális nagy cég, neked az éri meg a legjobban, ha azzal foglalkozol, amihez igazán értesz. A döntés, az irányítás így is a kezedben marad, hiszen az online marketing ügynökség folyamatosan jelent neked és veled tervezi meg a következő időszakot. Ezért is fontos, hogy megbízható marketing ügynökséget keressünk, és hogy rendszeres helyzetjelentéseket kapjunk tőlük az aktuális projektekről.

 

7. Folyamatos optimalizálást biztosítanak

A felbérelt marketing ügynökségnek rendszeresen azon kell lennie, hogy a befektetés minden esetben megtérüljön, ezt pedig a kitűzött célok teljesítésével tehetik meg. Egy tisztességes marketing ügynökség első számú célja, hogy folyamatosan finomítsa és tökéletesítse az adott cégre szabott stratégiát a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Ezért van az, hogy 2002 óta is fent állnak kapcsolataink. A kiszervezés biztosítja, hogy a marketing ne merüljön feledésbe, míg ha csak egy feladat a sok közül a cégedben, akkor csak egy ismételten felírt feladattá válik a vezetői értekezlet jegyzőkönyvében…

 

8. Többre mész majd, kevesebbel

A digitális marketing számos részből áll – email marketing, PPC kampányok, SEO, közösségi média kampányok stb. Ezeket a feladatokat lehetetlen egyetlen alkalmazottra hárítani, hiszen egy ember képtelen ennyi tartalmat ilyen sok csatornán egyszerre kezelni. Nem is beszélve ezek újdonságainak megismeréséről. 

 

A kiszervezés biztosítja, hogy minden csatorna megfelelő figyelmet kapjon, egy marketing ügynökség ráadásul segíthet megállapítani azt is, hogy mely csatornákba nem érdemes pénzt fektetni, és hogy melyek lehetnek a leghatékonyabbak. Ahelyett, hogy egy külön tartalomírót, közösségi managert és más feladatokat ellátó személyeket alkalmaznál, bízd az összes ilyen feladatot a marketing ügynökségre.

 

9. Ami mindennél fontosabb: Tapasztalat

A digitális marketing szakemberek rengeteg releváns tapasztalattal rendelkeznek a saját területükön. Bizonyos marketing ügynökségek külön iparágak, magánszemélyek, vállalkozások vagy akár helyszínek marketingjére specializálódnak. Ezeknek a tapasztalatoknak a megléte, illetve a folyamatos fejlődés és tapasztalatszerzés iránti igyekezet teszi olyan hatékonnyá az ilyen szakembereket. Mi 1998 óta rengeteg tapasztalatot szereztünk, azok a munkatársak most is a cégnél dolgoznak, akik ezeket megszerezték, vagy ha nem, átadták nekünk. Érteni fogjuk, mi a problémád.

Ebben a folyamatosan változó iparágban a trendek jelentkezésével persze számunkra is mindig akad újdonság. Ezzel azonban tanácsadóinknak nem egyedül kell megbízkózniuk: egy-egy újdonság alkalmával kutatócsapatunk és tanácsadóink együtt, az előzetes tapasztalataikat latba vetve ismerik meg a legújabb technikákat, változásokat! Ez egyetlen ember számára akár hetekig, hónapokig is tarthat...

 

10. Korszerű technológiák

A házon belüli marketing osztályok gyakran le vannak maradva technológiai szempontból, vagy több, hatékonynak egyáltalán nem nevezhető marketing technológiát alkalmaznak. A nagyobb cégeknek több ezer ilyen jellegű technológia áll a rendelkezésükre, és éppen ezért gyakran szinte lehetetlen számukra választani közülük.

 

Egy másik szempont, hogy az informatikai részleg gyakran a marketing osztályt hanyagolja el a legjobban, ami csak tovább fokozza a hátrányokat. Egy teljesítményalapú marketing ügynökség képes ezt a támogatást megadni, de a legtöbb esetben egyszerűen minden ehhez tartozó feladatot teljesen átvesznek, hogy maximális figyelmet kaphassanak.
 

Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Vásárlási feltételek

Mit is jelentenek a vásárlási feltételek? A...

Hírlevél

Mi az a hírlevél? A hírlevél egy tájékoztató,...

Beszerzés

Beszerzés, Cselekvés alapú árazás (CPA)   Egy olyan reklám-árszabási forma, amely...

Kulcsszó címke

Olyan HTML címkék, amik definiálják a weboldalakon használt...

Egyéni kattintások

Az egyéni kattintások mutatják meg, hogy hány egyéni, különálló felhasználó kattintott...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.