Okok, amiért nem működnek a Facebook hirdetéseid

Keresés

Menü

Okok, amiért nem működnek a Facebook hirdetéseid

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Rosszul teljesítő Facebook hirdetések okai

2017.03.06.

Szerző: M.B.

Rossz FAcebook hirdetések

Ha úgy érzed a Facebook hirdetések nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, nem térülnek meg, annak számos oka lehet. A Facebook rengeteg lehetőséget kínál a hirdetőknek azért, hogy céljaiknak megfelelően a legalkalmasabb típust kiválasztva a legjobb eredményt érhessék el. A sok-sok lehetőség viszont azt a veszélyt hordozza magában, hogy minimális tapasztalattal rendelkező hirdetők rosszul megválasztott beállításokat követve sikertelen kampányokat hoznak létre. 


Lássunk most tehát néhány okot a rosszul teljesítő Facebook hirdetésekre.

 

Rossz a célközönség kiválasztása

Korábbi cikkünkben már írtunk a helyes célközönség kiválasztásáról. Minden kampánytervezést ez a lépés kell hogy előkészítse. Facebook lehetővé teszi, hogy korábban megállapított célközönségedet a hirdetés célzási beállításaival szinte pontosan elérd. Ha megtalálod a számodra legrelevánsabb jellemzőket, mely alapján összeáll a Facebook felhasználókból célcsoportod, akkor célközönséged nem lesz sem túl szűk sem túl széles. 

A céloknak megfelelően kell meghatározni a célközönség méretét is. Márkaismertség növelés esetén érdemes kicsit szélesebb csoportot megszólítani, egyedi ajánlatok esetén viszont adott jellemzőkre szűkítve határozzuk meg a közönséget.

 

Facebook pixel beállítások

A Facebook nem csak demográfiai és viselkedési jellemzők alapján teszi lehetővé a célzást. A Facebook pixel segítségével a weboldalak látogatóit is eléri a közösségi platformon. Ráadásul a konverzió követés alapját is a Facebook Pixel honlapba ágyazása adja. Számos lehetőségtől esel el, ha még nem állítottad meg a Facebook Pixelt.

 

Nem használod ki az e-mail címlistádat

Ha rendszeresen küldesz hírlevelet, vagy csak van pár száz feliratkozód, akkor jó eséllyel meg fogod őket találni a Facebookon is email címük alapján. Különböző kutatások léteznek arra nézve, hogy a vásárlók hányszor találkoznak a márkával, termékkel, szolgáltatással mielőtt meghozzák a végleges döntést. Ez az oka annak, amikor azt javasoljuk, hogy érdemes minél több platformon jelen lenni, hogy a látogatókat a lehető legtöbbször a legváltozatosabb formában elérjük, meggyőzzük.

 

Rossz költségvetés

15.000 Ft-ot el lehet költeni, de ne várjunk tőle csodákat, jelentős megtérülést nem fog eredményezni. A hirdetési költségeket is érdemes bizonyos időtartamra előre meghatározni. Legyen ez fél év vagy akár tartalmazhatja már az éves marketing stratégia is. Egyelőre még mindig a Facebook a legolcsóbb hirdetési platform, érdemes tehát nagyobb büdzsével kísérletezni.


Rossz kreatívok

A célcsoportot nem elég elérni, valamivel meg is kell ragadni a figyelmüket. A fogyasztók figyelmét felhívni nem kis feladat, de néhány trükkel megnyerheted őket. A Facebook számos lehetőséget ad erre, többek között érdemes a több képből álló hirdetéseket kipróbálni vagy videót készíteni és azt hirdetni. 


Relevancia pontszám

Ugyanúgy, ahogy a Google hirdetésekben fontos a minőségi mutató, úgy a Facebook hirdetésekben a relevancia pontszám mutatja a hirdetések minőségét. A hirdetések relevancia-pontszáma az a mérőszám a hirdetési jelentésekben, amely – a hirdetés teljesítménye és más tényezők alapján – megbecsüli, mennyire releváns a hirdetés a célközönség számára. Magas pontszám esetén hirdetésed nagyobb valószínűséggel jut el a célközönségedhez, mint más hirdetések. Kevesebbet is kell fizetned a célközönséged nagyobb hányadának eléréséhez.


Rossz hirdetési szövegek

37.000 Facebook hirdetést szemügyre véve arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobban teljesítő hirdetések beveztője mindösszesen 5 szóból állt. A hosszú, körmondatokban megfogalmazott bevezető szövegeket egyrészről nagyon kevesen fogják elolvasni ennek következtében nőhet a relevancia pontszám, növekszik a hirdetés költsége is. Rövid, tömör, lényegretörő bevezető szövegeket érdemes írni, a lényeg úgyis a landing oldalon lesz olvasható. 

 

Nem tesztelsz

A Facebook lehetővé teszi, hogy egy hirdetést több képpel is el tudj indítani. Ezek közül a legjobban teljesítőt ki tudod választani, melynek segítségével javíthatod a jövőben a kreatívokat. A tesztelés történhet a célcsoport módosításával, a büdzsé növelésével vagy a kreatívok cserélésével is.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék:
Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

Digitális marketingtrendek, amiket minden fogorvosnak ismernie kell

2018-08-13

Az elmúlt évek során a digitális marketingtrendek jöttek és mentek, néhányuk maradt, néhány pedig csak most van kialakulóban. Ha szeretnéd fogorvosi...

Több közvetlen szobafoglalást szeretnél? Van néhány tippünk hozzá!

Több közvetlen szobafoglalást szeretnél? Van néhány tippünk hozzá!

2018-07-29

Az online utazási irodák az OTA portálok egyre többet hasítanak le a direkt szállodai foglalásokból. A hotel online marketing egyik fontos feladata a direkt foglalások...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!