Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Okok, amiért nem működnek a Facebook hirdetéseid

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Rosszul teljesítő Facebook hirdetések okai

2017.03.06.

Szerző: M.B.

Rossz FAcebook hirdetések

Ha úgy érzed a Facebook hirdetések nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, nem térülnek meg, annak számos oka lehet. A Facebook rengeteg lehetőséget kínál a hirdetőknek azért, hogy céljaiknak megfelelően a legalkalmasabb típust kiválasztva a legjobb eredményt érhessék el. A sok-sok lehetőség viszont azt a veszélyt hordozza magában, hogy minimális tapasztalattal rendelkező hirdetők rosszul megválasztott beállításokat követve sikertelen kampányokat hoznak létre. 


Lássunk most tehát néhány okot a rosszul teljesítő Facebook hirdetésekre.

 

Rossz a célközönség kiválasztása

Korábbi cikkünkben már írtunk a helyes célközönség kiválasztásáról. Minden kampánytervezést ez a lépés kell hogy előkészítse. Facebook lehetővé teszi, hogy korábban megállapított célközönségedet a hirdetés célzási beállításaival szinte pontosan elérd. Ha megtalálod a számodra legrelevánsabb jellemzőket, mely alapján összeáll a Facebook felhasználókból célcsoportod, akkor célközönséged nem lesz sem túl szűk sem túl széles. 

A céloknak megfelelően kell meghatározni a célközönség méretét is. Márkaismertség növelés esetén érdemes kicsit szélesebb csoportot megszólítani, egyedi ajánlatok esetén viszont adott jellemzőkre szűkítve határozzuk meg a közönséget.

 

Facebook pixel beállítások

A Facebook nem csak demográfiai és viselkedési jellemzők alapján teszi lehetővé a célzást. A Facebook pixel segítségével a weboldalak látogatóit is eléri a közösségi platformon. Ráadásul a konverzió követés alapját is a Facebook Pixel honlapba ágyazása adja. Számos lehetőségtől esel el, ha még nem állítottad meg a Facebook Pixelt.

 

Nem használod ki az e-mail címlistádat

Ha rendszeresen küldesz hírlevelet, vagy csak van pár száz feliratkozód, akkor jó eséllyel meg fogod őket találni a Facebookon is email címük alapján. Különböző kutatások léteznek arra nézve, hogy a vásárlók hányszor találkoznak a márkával, termékkel, szolgáltatással mielőtt meghozzák a végleges döntést. Ez az oka annak, amikor azt javasoljuk, hogy érdemes minél több platformon jelen lenni, hogy a látogatókat a lehető legtöbbször a legváltozatosabb formában elérjük, meggyőzzük.

 

Rossz költségvetés

15.000 Ft-ot el lehet költeni, de ne várjunk tőle csodákat, jelentős megtérülést nem fog eredményezni. A hirdetési költségeket is érdemes bizonyos időtartamra előre meghatározni. Legyen ez fél év vagy akár tartalmazhatja már az éves marketing stratégia is. Egyelőre még mindig a Facebook a legolcsóbb hirdetési platform, érdemes tehát nagyobb büdzsével kísérletezni.


Rossz kreatívok

A célcsoportot nem elég elérni, valamivel meg is kell ragadni a figyelmüket. A fogyasztók figyelmét felhívni nem kis feladat, de néhány trükkel megnyerheted őket. A Facebook számos lehetőséget ad erre, többek között érdemes a több képből álló hirdetéseket kipróbálni vagy videót készíteni és azt hirdetni. 


Relevancia pontszám

Ugyanúgy, ahogy a Google hirdetésekben fontos a minőségi mutató, úgy a Facebook hirdetésekben a relevancia pontszám mutatja a hirdetések minőségét. A hirdetések relevancia-pontszáma az a mérőszám a hirdetési jelentésekben, amely – a hirdetés teljesítménye és más tényezők alapján – megbecsüli, mennyire releváns a hirdetés a célközönség számára. Magas pontszám esetén hirdetésed nagyobb valószínűséggel jut el a célközönségedhez, mint más hirdetések. Kevesebbet is kell fizetned a célközönséged nagyobb hányadának eléréséhez.


Rossz hirdetési szövegek

37.000 Facebook hirdetést szemügyre véve arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobban teljesítő hirdetések beveztője mindösszesen 5 szóból állt. A hosszú, körmondatokban megfogalmazott bevezető szövegeket egyrészről nagyon kevesen fogják elolvasni ennek következtében nőhet a relevancia pontszám, növekszik a hirdetés költsége is. Rövid, tömör, lényegretörő bevezető szövegeket érdemes írni, a lényeg úgyis a landing oldalon lesz olvasható. 

 

Nem tesztelsz

A Facebook lehetővé teszi, hogy egy hirdetést több képpel is el tudj indítani. Ezek közül a legjobban teljesítőt ki tudod választani, melynek segítségével javíthatod a jövőben a kreatívokat. A tesztelés történhet a célcsoport módosításával, a büdzsé növelésével vagy a kreatívok cserélésével is.

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/miert-nem-mukodik-a-facebook-hirdetes.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék:
Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!

Gyorstippek az Instagram meghódításához marketingeseknek

2018-12-09

Facebook helyett Instagram? Egyre több online marketinges dönt így. Mutatjuk, hogyan pótold kiesett weboldal forgalmadat az Instagram marketing segítségével!   

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2018-12-01

Mi alapján válaszd ki a megfelelő influencert szállodádnak? Mit kérj tőle, és mit adj neki munkájáért cserébe? Hogyan hozhatod ki a legtöbbet egy influencerből? 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!