Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Marketing Professzorok

Marketing stratégia


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Miért éri meg az üzleteknek a Black Friday akció? Eláruljuk a titkot!

2015.11.27.

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Ismét november, és Magyarországon is ismét eljött a karácsonyi vásárlási láz kezdete, a Black Friday. De miért éri meg az üzleteknek ennyivel olcsóbban adni termékeiket?!


Black Friday vagy Fekete Péntek - vásárlási láz az egész világban!

Biztosan Te is hallottál már erről az új őrületről, amely nyugaton már hagyományként kerül megrendezésre, hazánkban azonban még viszonylag újnak számít. A vásárlási rohamot, az őrületet úgy hívják, Black Friday - azaz Fekete Péntek.

Ezen a napon számos üzlet, webáruház kínálja bőven ár alatt termékeit - esetenként akár 70%-os kedvezménnyel.

Az amerikai hagyomány szerint ezen a napon kerülnek a boltokba a karácsonyi termékek, leváltva a hálaadás kellékeit, és ezen a napon kezdődik "hivatalosan" is az ünnepi nagybevásárlás - amelyet az üzletek hatalmas akciókkal pörgetnek fel. Külföldön ilyenkor 0-24-es nyitvatartással várják a vásárlókat a boltokban, és bár nálunk még ez a része (szerencsére?) nem terjedt el a Fekete Pénteknek, számos webáruház azonban lelkesen vesz részt az eseményen.

 

De miért éri meg a boltoknak akár 70%-kal olcsóbban adni termékeiket a Black Friday alkalmából?

Ezen biztosan Te is gondolkodtál már. Ekkora haszonkulccsal dolgoznának ezek a webáruházak? Hogy lesz így nyereséges a Fekete Péntek számukra? Miért csinálják?

 

A válasz hihetetlenül egyszerű. A Black Friday, ilyen mértékű akciókkal nem feltétlen nyereséges egy üzletnek. Sokkal inkább tekinthető ez marketing költségnek, hiszen az akciózott termékek hatalmas forgalmat képesek generálni egyes webáruházakban (gondolj csak a tavalyi évre, mikor a legtöbb webáruház össze is omlott a hirtelen megnőtt rendelések számától...)

 

Ez a forgalom pedig nem csak aznap, és nem kizárólag a kedvezményes termékekre vonatkozik. Nézz csak rá egy webáruházra: a legtöbb csak bizonyos termékeket kínál ennyire akciós áron, a többit pedig a kínálatba illesztve teljes áron mutatja - és azok eladásának aránya is nő a látogatottsággal arányosan.

 

Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen mértékű forgalomnövekedés után a népszerűség még akár heteken át tart, a márka hírnevének növekedése pedig hosszú távon is kiváló hatással van az eladásokra.

 

Természetesen számos olyan akciót is láthatunk a mai napon, amely nem viszi ennyire túlzásba, és az üzletek számára közvetlen haszonnal is jár!

 

 

Szeretnéd vállalkozásod felpörgetni a közösségi média, a Facebook erejével? Gyere, és tanulj a legjobbaktól! Jelentkezz most közösségi média tanfolyamunkra IDE kattintva!

 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/miert-eri-meg-a-black-friday-akcio.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Marketing stratégia

Érzelem-alapú marketing - a leghatékonyabb út a vásárlóhoz

2018-10-21

Statisztikák, kiváló minőség, alacsony árak, kedvező ajánlatok – ezek mind olyan dolgok, amelyek segíthetnek ugyan eladni egy terméket vagy szolgáltatást, de hosszútávon semmit nem tesznek a márkahűség kialakítása érdekében. Gondolj csak bele – segít az ilyen papíron jól mutató tényezők közül bármelyik is...

Miből áll a szállodamarketing 2019-ben?

2018-10-01

6 kérdés, és 6 szakértői válasz 2019 hotel marketing trendjeiről. Mit felejts el, és mit ne hagyj ki ezentúl szállodád marketing stratégiádból tapasztalataink és kutatásaink eredményei alapján a hotel marketing világából.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!