Keresés

Menü

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Marketing Professzorok

Marketing stratégia


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Miért éri meg az üzleteknek a Black Friday akció? Eláruljuk a titkot!

2015.11.27.

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Kíváncsi vagy, miért éri meg az üzleteknek Black Friday alkalmából akár 70%-os kedvezménnyel adni termékeiket? Eláruljuk!

Ismét november, és Magyarországon is ismét eljött a karácsonyi vásárlási láz kezdete, a Black Friday. De miért éri meg az üzleteknek ennyivel olcsóbban adni termékeiket?!


Black Friday vagy Fekete Péntek - vásárlási láz az egész világban!

Biztosan Te is hallottál már erről az új őrületről, amely nyugaton már hagyományként kerül megrendezésre, hazánkban azonban még viszonylag újnak számít. A vásárlási rohamot, az őrületet úgy hívják, Black Friday - azaz Fekete Péntek.

Ezen a napon számos üzlet, webáruház kínálja bőven ár alatt termékeit - esetenként akár 70%-os kedvezménnyel.

Az amerikai hagyomány szerint ezen a napon kerülnek a boltokba a karácsonyi termékek, leváltva a hálaadás kellékeit, és ezen a napon kezdődik "hivatalosan" is az ünnepi nagybevásárlás - amelyet az üzletek hatalmas akciókkal pörgetnek fel. Külföldön ilyenkor 0-24-es nyitvatartással várják a vásárlókat a boltokban, és bár nálunk még ez a része (szerencsére?) nem terjedt el a Fekete Pénteknek, számos webáruház azonban lelkesen vesz részt az eseményen.

 

De miért éri meg a boltoknak akár 70%-kal olcsóbban adni termékeiket a Black Friday alkalmából?

Ezen biztosan Te is gondolkodtál már. Ekkora haszonkulccsal dolgoznának ezek a webáruházak? Hogy lesz így nyereséges a Fekete Péntek számukra? Miért csinálják?

 

A válasz hihetetlenül egyszerű. A Black Friday, ilyen mértékű akciókkal nem feltétlen nyereséges egy üzletnek. Sokkal inkább tekinthető ez marketing költségnek, hiszen az akciózott termékek hatalmas forgalmat képesek generálni egyes webáruházakban (gondolj csak a tavalyi évre, mikor a legtöbb webáruház össze is omlott a hirtelen megnőtt rendelések számától...)

 

Ez a forgalom pedig nem csak aznap, és nem kizárólag a kedvezményes termékekre vonatkozik. Nézz csak rá egy webáruházra: a legtöbb csak bizonyos termékeket kínál ennyire akciós áron, a többit pedig a kínálatba illesztve teljes áron mutatja - és azok eladásának aránya is nő a látogatottsággal arányosan.

 

Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen mértékű forgalomnövekedés után a népszerűség még akár heteken át tart, a márka hírnevének növekedése pedig hosszú távon is kiváló hatással van az eladásokra.

 

Természetesen számos olyan akciót is láthatunk a mai napon, amely nem viszi ennyire túlzásba, és az üzletek számára közvetlen haszonnal is jár!

 

 

Szeretnéd vállalkozásod felpörgetni a közösségi média, a Facebook erejével? Gyere, és tanulj a legjobbaktól! Jelentkezz most közösségi média tanfolyamunkra IDE kattintva!

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Marketing stratégia
Amikor egy ügyfél a teljes reklám és marketing stratégia megalkotását ránk bízza, az USP megtalálása után a szlogen kitalálása a legfontosabb feladatunk. Sokszor nehéz dolgunk van. De segítenek a jó bevált ötletek, a nagyoktól. Mutatjuk ezeket!

A világ legsikeresebb reklámszlogenjeinek titkai

2018-05-01

Amikor egy ügyfél a teljes reklám és marketing stratégia megalkotását ránk bízza, az USP megtalálása után a szlogen kitalálása a...

Tényleg bármit el lehet adni a szexszel? A szex és az online marketing kapcsolata

Tényleg bármit el lehet adni a szexszel?

2018-04-27

Szex és az online marketing? Hogyan használd ki online kommunikációd során az emberi ösztönöket, melyek még mai modern, kulturált világunkban is fontos...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!