notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A mezőgazdasági online marketing már nem a jövő, a jelenben kell gondolkodnod. Itt az ideje foglalkoznod saját céged marketing kommunikációjával is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 4 tipp mezőgazdasági céged online marketingjéhez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

4 tipp mezőgazdasági céged online marketingjéhez


2017/08/16
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A mezőgazdasági online marketing már nem a jövő, a jelenben kell gondolkodnod. Itt az ideje foglalkoznod saját céged marketing kommunikációjával is! 

A mezőgazdasági online marketing már nem a jövő, a jelenben kell gondolkodnod. Itt az ideje foglalkoznod saját céged marketing kommunikációjával is!

A mezőgazdaság zsúfolt piaccá vált az utóbbi időkben. Az ipar bővül, a technológia pedig egyre nagyobb szerepet játszik a hétköznapi földművelési tevékenységekben. Ez azt jelenti, hogy a siker érdekében elengedhetetlen, hogy mezőgazdasági céged hangját a versenytársak fölé emeld.

 

Céged marketing stratégiájának kialakítása során az alábbi tippeket érdemes szem előtt tartanod.

 

Használd a közösségi médiát

A közösségi platformok által nyújtott lehetőségek kihasználását illetően a mezőgazdasági cégek általában messze a mezőny mögött járnak. Egy 200 különböző szektorokat képviselő B2B céget vizsgáló tanulmány eredményei kimutatták, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar csupán minimálisan részesülnek a közösségi említésekből (az említések 6%-a) – az üzleti szoftveripar (54%), a légiipar (14%) és az energiaipar (8%) is megelőzik ilyen téren. Mit jelent ez számodra? Az elsők között lehetsz, akit megszeret közösségi médiumok világa ebből a szegmensből! 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

Pihengetünk?

 

Biztosítanod kell, hogy céged ott beszél az emberekhez, ahol azok tartózkodnak – készíts egy közösségi média tervet és alkalmazz olyan megfogalmazást és hangnemet, amely a célközönség nyelvén, érthető megfogalmazással szól a követőkhöz. Mindig lásd el közönségedet a legfontosabb új információkkal és tanácsokkal, hogy tevékenységeik hatékonyak és nyereségesek legyenek (időnként persze egy-egy önreklám is elfér, amennyiben releváns).

 

Beszéld a nyelvüket

Egy folyamatosan változó iparághoz egy szintén gyorsan változó szakszókincs is párosul, amivel nehéz lehet lépést tartani. A mezőgazdaság részéről az ügyfelek lényeges változáson mentek keresztül az elmúlt 10-15 év alatt. Míg korábban egyszerűen a „földműves” kategóriába sorolhattad célközönséged nagy részét, ma már más a helyzet. Ma olyan újszerű kulcsszavakkal érheted el, mint például „argonómus” vagy „termelő” – az ilyen kifejezések használatával egy nagyobb ügyfélbázisra tehetsz szert.

 

Vess egy pillantást jelenlegi és kívánt demográfiádra és döntsd el, hogy milyen eljárástípusokról érdemes írnod weboldaladon.

 

A valódi szolgálat

Ma már nem lesz elég az agráriumban sem egy egyszerű WordPress oldal. Milyen újításokat eszközöltél weboldaladon, amelyek ténylegesen az ügyfeleidet szolgálják? Mivel egyre kevesebb ember – főleg az elfoglalt vagy folyamatosan utazó személyek – fordítják az idejüket az ügyfélszolgálat telefonos elérésére (ezzel a várakozási időt kockáztatva) fontos, hogy egy határozott lépést tegyél a csatornákról az időszerűség irányába.

 

Manapság az azonnali és élő chat funkciókat várják el az emberek, igyekezz tehát minél hamarabb kiépíteni egy ennek megfelelő infrastruktúrát, méghozzá személyzeti szempontból. Egy ilyen funkció implementálásához nincs szükség saját programozóra – számos külsős cég vagy személy is képes elvégezni ezt a munkát számodra.

 

A Zendesk friss tanulmánya szerint az élő chat funkció biztosítja a legkiemelkedőbb felhasználó elégedettséget (92% elégedettség) és ezzel a telefonos (88%) és az email (85%) előtt áll.

 

Mutasd meg mid van

Mezőgazdasági termékeid és szolgáltatásaid gyakorlati, valódi szituációkban való bemutatása egy kifejezetten előnyös taktika. Az ügyfelek látni akarják, hogy mit kínálsz, ezért ragadj meg minden alkalmat, hogy akció közben videóra rögzítsd termékeid minden olyan tulajdonságát, amelyek közvetlen előrelépést jelenthetnek ügyfeleid számára. Ezeket a demonstrációkat aztán a YouTube-on, az Instagramon, a Facebookon, és minden egyéb közösségi oldalon megoszthatod.

 

Az ügyfelek „hiszem ha látom” hozzáállására a videó a tökéletes válasz, a videós tartalmak pedig újra és újra bizonyították magukat a legtöbb érdeklődést generáló tartalomtípusként. A HubSpot felmérése szerint a YouTube-on a mobilon megtekintett videók mennyisége évente 100%-os növekedést mutat, és az érdeklődők egy videó megtekintése után 64%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak meg egy terméket az interneten.
 

Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 90

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
334 490
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...

Teljesítményért történő fizetés

Ezt a kifejezést a keresőmotorok terjesztették el a PPC egyik...

Újraeladási jog

Ha egy újraeladási joggal rendelkező ebookot vagy szoftvert vásárolsz...

Kattintás alapú fizetés

Lásd még: CPC A PPC marketing a legelterjedtebb árazási szerkezet a...

"Gazdagodj meg gyorsan" ajánlat

Ezek a tipikus könnyű pénzszerzési lehetőségeket...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.