Keresés

Menü

A mezőgazdasági online marketing már nem a jövő, a jelenben kell gondolkodnod. Itt az ideje foglalkoznod saját céged marketing kommunikációjával is!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

4 tipp mezőgazdasági céged online marketingjéhez

2017.08.16.

A mezőgazdasági online marketing már nem a jövő, a jelenben kell gondolkodnod. Itt az ideje foglalkoznod saját céged marketing kommunikációjával is!

A mezőgazdasági online marketing már nem a jövő, a jelenben kell gondolkodnod. Itt az ideje foglalkoznod saját céged marketing kommunikációjával is! 


A mezőgazdaság zsúfolt piaccá vált az utóbbi időkben. Az ipar bővül, a technológia pedig egyre nagyobb szerepet játszik a hétköznapi földművelési tevékenységekben. Ez azt jelenti, hogy a siker érdekében elengedhetetlen, hogy mezőgazdasági céged hangját a versenytársak fölé emeld.

 

Céged marketing stratégiájának kialakítása során az alábbi tippeket érdemes szem előtt tartanod.

 

Használd a közösségi médiát

A közösségi platformok által nyújtott lehetőségek kihasználását illetően a mezőgazdasági cégek általában messze a mezőny mögött járnak. Egy 200 különböző szektorokat képviselő B2B céget vizsgáló tanulmány eredményei kimutatták, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar csupán minimálisan részesülnek a közösségi említésekből (az említések 6%-a) – az üzleti szoftveripar (54%), a légiipar (14%) és az energiaipar (8%) is megelőzik ilyen téren. Mit jelent ez számodra? Az elsők között lehetsz, akit megszeret közösségi médiumok világa ebből a szegmensből! 

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 
 

 

Biztosítanod kell, hogy céged ott beszél az emberekhez, ahol azok tartózkodnak – készíts egy közösségi média tervet és alkalmazz olyan megfogalmazást és hangnemet, amely a célközönség nyelvén, érthető megfogalmazással szól a követőkhöz. Mindig lásd el közönségedet a legfontosabb új információkkal és tanácsokkal, hogy tevékenységeik hatékonyak és nyereségesek legyenek (időnként persze egy-egy önreklám is elfér, amennyiben releváns).

 

Beszéld a nyelvüket

Egy folyamatosan változó iparághoz egy szintén gyorsan változó szakszókincs is párosul, amivel nehéz lehet lépést tartani. A mezőgazdaság részéről az ügyfelek lényeges változáson mentek keresztül az elmúlt 10-15 év alatt. Míg korábban egyszerűen a „földműves” kategóriába sorolhattad célközönséged nagy részét, ma már más a helyzet. Ma olyan újszerű kulcsszavakkal érheted el, mint például „argonómus” vagy „termelő” – az ilyen kifejezések használatával egy nagyobb ügyfélbázisra tehetsz szert.

 

Vess egy pillantást jelenlegi és kívánt demográfiádra és döntsd el, hogy milyen eljárástípusokról érdemes írnod weboldaladon.

 

A valódi szolgálat

Ma már nem lesz elég az agráriumban sem egy egyszerű WordPress oldal. Milyen újításokat eszközöltél weboldaladon, amelyek ténylegesen az ügyfeleidet szolgálják? Mivel egyre kevesebb ember – főleg az elfoglalt vagy folyamatosan utazó személyek – fordítják az idejüket az ügyfélszolgálat telefonos elérésére (ezzel a várakozási időt kockáztatva) fontos, hogy egy határozott lépést tegyél a csatornákról az időszerűség irányába.

 

Manapság az azonnali és élő chat funkciókat várják el az emberek, igyekezz tehát minél hamarabb kiépíteni egy ennek megfelelő infrastruktúrát, méghozzá személyzeti szempontból. Egy ilyen funkció implementálásához nincs szükség saját programozóra – számos külsős cég vagy személy is képes elvégezni ezt a munkát számodra.

 

A Zendesk friss tanulmánya szerint az élő chat funkció biztosítja a legkiemelkedőbb felhasználó elégedettséget (92% elégedettség) és ezzel a telefonos (88%) és az email (85%) előtt áll.

 

Mutasd meg mid van

Mezőgazdasági termékeid és szolgáltatásaid gyakorlati, valódi szituációkban való bemutatása egy kifejezetten előnyös taktika. Az ügyfelek látni akarják, hogy mit kínálsz, ezért ragadj meg minden alkalmat, hogy akció közben videóra rögzítsd termékeid minden olyan tulajdonságát, amelyek közvetlen előrelépést jelenthetnek ügyfeleid számára. Ezeket a demonstrációkat aztán a YouTube-on, az Instagramon, a Facebookon, és minden egyéb közösségi oldalon megoszthatod.

 

Az ügyfelek „hiszem ha látom” hozzáállására a videó a tökéletes válasz, a videós tartalmak pedig újra és újra bizonyították magukat a legtöbb érdeklődést generáló tartalomtípusként. A HubSpot felmérése szerint a YouTube-on a mobilon megtekintett videók mennyisége évente 100%-os növekedést mutat, és az érdeklődők egy videó megtekintése után 64%-kal nagyobb eséllyel vásárolnak meg egy terméket az interneten.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!