Keresés

Menü

Egy sikeres vállalkozás alapköve a megfelelő marketing, ez nem is kérdés. De van értelme külsős marketing tanácsadót igénybe venni, vagy inkább oldjuk meg másképp a céges marketinget? Megtérül ez a befektetés?

Marketing Professzorok

Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?

2014.04.16.

Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?

Egy sikeres vállalkozás alapköve a megfelelő marketing, ez nem is kérdés. Sokan nem megfelelő módszereket használnak, ami sokszor a cég sikerébe kerülhet. Az üzlet sikere tehát nagyban attól függ, hogy milyen marketing stratégiát választ az ember, amiben - ha nem jártas - jobban jár, ha alkalmaz egy marketingszakembert, aki tapasztalt és ismeri azokat a módszereket, amelyek miatt a jelenlegi gazdasági helyzetben sikeres lehet egy cég kampánya.


Mi is az a marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadó segít egy vállalkozás és konkurenciáinak elemzése után kiválasztani és működtetni egy olyan marketingstratégiát, amellyel hatékonyan tudja hirdetni a cég szolgáltatásait és termékeit, ezáltal bevételeit növelni.
 
A marketing szakember dolgozhat egyedül is, de általában egy marketinges cég tagja, akik külsős munkatársakat biztosítanak vállalkozások marketingműveleteihez. Bárhogy is dolgozzon, a marketingmenedzser jó befektetés, mivel képes ellátni rengeteg (ha nem minden) marketing feladatot, míg az ügyfél teljes mértékben a cég vezetésére tud koncentrálni.
 
Akár most indul céged, akár már régóta a piacon van, egy marketingszakember felbérlésével költséghatékonyan tudod kezelni majd a marketingfolyamatokra szánt büdzsédet, és olyan marketingstratégiát kialakítani, ami rövid és hosszú távon hatékony.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 

Mit várhatsz el marketing tanácsadótól?

  • Számos technikában és stratégiában jártas. Éveket töltött ebben a szakmában, naponta több órát ül a Facebook, a Google és különböző hirdetési rendszerek előtt....
  • Cégedre szabott friss, sikeres és kreatív marketing stratégiát állít össze, hogy elérhesd vele céljaidat.
  • Olyan látásmódot visz céged marketingjébe, amely eddig nem volt jelen, így láthatod egy külső szakértő látáspontját is. Ez fontosabb, mint gondolnád. Nagyon sokan belebonyolódnak a problémába, és nem látják a fától az erdőt. Ilyenkor jön jól egy külsős marketing tanácsadó.
  • Tapasztalt, így képes feltárni a jelenlegi stratégia gyengepontjait és javaslatokat adni annak javítására. Egyszer megkérdezték a papunkat, hogyan érthet a párkapcsolati problémákhoz, amikor soha nem élt párkapcsolatban. A pap válasza nagyon meggyőző volt: Kedveseim, évek óta naponta több pár problémáját hallom, látom a megoldásokat, gyűjtöttem a tapasztalatokat. Ha valaki párkapcsolatban él, maximum azt az egy kapcsolatot ismeri jó. Én több ezret. Nagyjából így működik egy külsős marketing tanácsadó is, ezért is jobb ezt a tevékenységet külsősre bízni, mint egy belsősre, aki csak azt az egy problémát látja. 
  • Könnyedén és hatásosan birkózik meg a hirtelen felmerülő problémákkal (a rutin meg az évek, ugye..)
  • Adatelemzést végez és stratégiájának sikerességét jelentésben vizualizálja. Az írott jelentések, maga a rendszeres átgondolás nagyon sokat segíthet, magad soha nem készítenél ilyet! 
  • Rendszeresen kapcsolatban lép veled, meghallgatja kéréseidet és ajánlatokat tesz a következő lépésekre. Rendszeres mederbe tereli marketingedet.
 

Hogyan segíthet egy marketingszakember a válság idején?

A válság, amely sajnos még mindig jelen van, megnehezíti a magánvállalkozások életét. A régen bevált módszerek sajnos sokszor nem működnek, így ideje új megközelítéssel hozzáállni a cég marketingjéhez. Biztosan nem szeretnéd kockáztatni a pénzedet azzal, hogy ismeretlen módszereket próbálsz ki, mire rátalálsz arra, ami működhet. Itt jön képbe a szakember, aki képes több éves tapasztalattal a háta mögött megtalálni neked azt a megoldást, amely a legjobb számodra.
 
Persze a marketingmenedzsert is meg kell fizetni, amit jól meg kell gondolni, hiszen a válság túlélése a kiadások lefaragásával lehetséges. A marketingszakember az általa használt új stratégiák használatából befolyó bevételből ’’fizeti magát’’, így a bevételeid nőnek, amihez képest a kiadás csak relatíve nő.
 

Mire figyelj marketing tanácsadó választása esetén?

Fontos a jó szakember megválasztása, így érdemes a következő lépéseket figyelembe venni a böngészés során:
 

A marketing tanácsadó ajánlásai

Válassz olyan szakembert, akit valós cégek ajánlanak múltbeli tapasztalataik alapján. Elkérheted jelenlegi kliensei listáját és a kliensek elérhetőségét, hogy személyesen is meg tudd kérdezni őket.

 

Összehasonlítás más marketing tanácsadókkal (nem csak az ár alapján!)

Ha nem győzött meg egyből a marketing tanácsadó honlapja arról, hogy ő az igazi számodra, lépj kapcsolatba több marketing szakemberrel, kérj tőlük ajánlatot, de ne csak az áraikat vedd figyelembe, hanem a mögöttük álló tapasztalatokat és sikereket is. Van pl. aki csak AdWords optimalizálásban látja a sikert, mással nem foglalkozik. Van, aki csak a Facebook marketingre vagy akár az e-mail marketingre esküszik. Vizsgáld meg, kinek az ajánlata a legkomplexebb és kinek van a legtöbb eszköze segíteni vállalkozásod marketingén. 

 

Kutass a marketing tanácsadó után

Nézz utána, milyen cégeknek dolgozott, milyen véleménnyel vannak róla, mire kell figyelned vele kapcsolatban. Még a legjobb cégek is írhatnak rossz ajánlást, így érdemes megnézned, mi is volt a probléma és hogyan is oldódott meg. Mindenkinek vannak persze sikertelen projektjei lehet, csak abba futsz bele. Nézz meg több projektet is! Nézd meg azt is, hány rajongóval rendelkezik a Facebookon. Egy-kétezres rajongó táborral nem lehet komoly online marketing tudása...
 

Összhang a marketing tanácsadóddal

Fontos, hogy megtaláld az összhangot marketing tanácsadóddal.  Kicsit olyan ez, mint amikor magántanárt, bébiszittert választ magának az ember: egy hullámhosszon kell lenned vele, hogy a munka gördülékenyen menjen. Folyamatosan kapcsolatban lesztek, ezért ha úgy érzed, nem jó a kommunikáció köztetek, válassz mást.
 

Marketing tanácsadód kreativitása

Olyat válassz, aki képes friss, kreatív módon látni a jelenlegi marketingmódszereket, sok ötlete van. Ez az első találkozásnál is kiderülhet, ahol akár már pár ötletet is mondhat személyre szabottan a te cégedre.
 

Több marketing stratégia

Ne bízd magad egyetlen stratégiára. Válassz olyan marketing tanácsadót, aki több stratégiát is fel tud ajánlani, amelyeket személyesen neked tervez meg.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 


 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia
Amikor egy ügyfél a teljes reklám és marketing stratégia megalkotását ránk bízza, az USP megtalálása után a szlogen kitalálása a legfontosabb feladatunk. Sokszor nehéz dolgunk van. De segítenek a jó bevált ötletek, a nagyoktól. Mutatjuk ezeket!

A világ legsikeresebb reklámszlogenjeinek titkai

2018-05-01

Amikor egy ügyfél a teljes reklám és marketing stratégia megalkotását ránk bízza, az USP megtalálása után a szlogen kitalálása a...

Tényleg bármit el lehet adni a szexszel? A szex és az online marketing kapcsolata

Tényleg bármit el lehet adni a szexszel?

2018-04-27

Szex és az online marketing? Hogyan használd ki online kommunikációd során az emberi ösztönöket, melyek még mai modern, kulturált világunkban is fontos...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!