Egy sikeres vállalkozás alapköve a megfelelő marketing, ez nem is kérdés. De van értelme külsős marketing tanácsadót igénybe venni, vagy inkább oldjuk meg másképp a céges marketinget? Megtérül ez a befektetés?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?


2014/04/16
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Egy sikeres vállalkozás alapköve a megfelelő marketing, ez nem is kérdés. Sokan nem megfelelő módszereket használnak, ami sokszor a cég sikerébe kerülhet. Az üzlet sikere tehát nagyban attól függ, hogy milyen marketing stratégiát választ az ember, amiben - ha nem jártas - jobban jár, ha alkalmaz egy marketingszakembert, aki tapasztalt és ismeri azokat a módszereket, amelyek miatt a jelenlegi gazdasági helyzetben sikeres lehet egy cég kampánya.

Miért érdemes külsős marketing tanácsadót alkalmaznod?

Mi is az a marketing tanácsadó?

A marketing tanácsadó segít egy vállalkozás és konkurenciáinak elemzése után kiválasztani és működtetni egy olyan marketingstratégiát, amellyel hatékonyan tudja hirdetni a cég szolgáltatásait és termékeit, ezáltal bevételeit növelni.
 
A marketing szakember dolgozhat egyedül is, de általában egy marketinges cég tagja, akik külsős munkatársakat biztosítanak vállalkozások marketingműveleteihez. Bárhogy is dolgozzon, a marketingmenedzser jó befektetés, mivel képes ellátni rengeteg (ha nem minden) marketing feladatot, míg az ügyfél teljes mértékben a cég vezetésére tud koncentrálni.
 
Akár most indul céged, akár már régóta a piacon van, egy marketingszakember felbérlésével költséghatékonyan tudod kezelni majd a marketingfolyamatokra szánt büdzsédet, és olyan marketingstratégiát kialakítani, ami rövid és hosszú távon hatékony.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 

Mit várhatsz el marketing tanácsadótól?

  • Számos technikában és stratégiában jártas. Éveket töltött ebben a szakmában, naponta több órát ül a Facebook, a Google és különböző hirdetési rendszerek előtt....
  • Cégedre szabott friss, sikeres és kreatív marketing stratégiát állít össze, hogy elérhesd vele céljaidat.
  • Olyan látásmódot visz céged marketingjébe, amely eddig nem volt jelen, így láthatod egy külső szakértő látáspontját is. Ez fontosabb, mint gondolnád. Nagyon sokan belebonyolódnak a problémába, és nem látják a fától az erdőt. Ilyenkor jön jól egy külsős marketing tanácsadó.
  • Tapasztalt, így képes feltárni a jelenlegi stratégia gyengepontjait és javaslatokat adni annak javítására. Egyszer megkérdezték a papunkat, hogyan érthet a párkapcsolati problémákhoz, amikor soha nem élt párkapcsolatban. A pap válasza nagyon meggyőző volt: Kedveseim, évek óta naponta több pár problémáját hallom, látom a megoldásokat, gyűjtöttem a tapasztalatokat. Ha valaki párkapcsolatban él, maximum azt az egy kapcsolatot ismeri jó. Én több ezret. Nagyjából így működik egy külsős marketing tanácsadó is, ezért is jobb ezt a tevékenységet külsősre bízni, mint egy belsősre, aki csak azt az egy problémát látja. 
  • Könnyedén és hatásosan birkózik meg a hirtelen felmerülő problémákkal (a rutin meg az évek, ugye..)
  • Adatelemzést végez és stratégiájának sikerességét jelentésben vizualizálja. Az írott jelentések, maga a rendszeres átgondolás nagyon sokat segíthet, magad soha nem készítenél ilyet! 
  • Rendszeresen kapcsolatban lép veled, meghallgatja kéréseidet és ajánlatokat tesz a következő lépésekre. Rendszeres mederbe tereli marketingedet.
 

Hogyan segíthet egy marketingszakember a válság idején?

A válság, amely sajnos még mindig jelen van, megnehezíti a magánvállalkozások életét. A régen bevált módszerek sajnos sokszor nem működnek, így ideje új megközelítéssel hozzáállni a cég marketingjéhez. Biztosan nem szeretnéd kockáztatni a pénzedet azzal, hogy ismeretlen módszereket próbálsz ki, mire rátalálsz arra, ami működhet. Itt jön képbe a szakember, aki képes több éves tapasztalattal a háta mögött megtalálni neked azt a megoldást, amely a legjobb számodra.
 
Persze a marketingmenedzsert is meg kell fizetni, amit jól meg kell gondolni, hiszen a válság túlélése a kiadások lefaragásával lehetséges. A marketingszakember az általa használt új stratégiák használatából befolyó bevételből ’’fizeti magát’’, így a bevételeid nőnek, amihez képest a kiadás csak relatíve nő.
 

Mire figyelj marketing tanácsadó választása esetén?

Fontos a jó szakember megválasztása, így érdemes a következő lépéseket figyelembe venni a böngészés során:
 

A marketing tanácsadó ajánlásai

Válassz olyan szakembert, akit valós cégek ajánlanak múltbeli tapasztalataik alapján. Elkérheted jelenlegi kliensei listáját és a kliensek elérhetőségét, hogy személyesen is meg tudd kérdezni őket.

 

Összehasonlítás más marketing tanácsadókkal (nem csak az ár alapján!)

Ha nem győzött meg egyből a marketing tanácsadó honlapja arról, hogy ő az igazi számodra, lépj kapcsolatba több marketing szakemberrel, kérj tőlük ajánlatot, de ne csak az áraikat vedd figyelembe, hanem a mögöttük álló tapasztalatokat és sikereket is. Van pl. aki csak AdWords optimalizálásban látja a sikert, mással nem foglalkozik. Van, aki csak a Facebook marketingre vagy akár az e-mail marketingre esküszik. Vizsgáld meg, kinek az ajánlata a legkomplexebb és kinek van a legtöbb eszköze segíteni vállalkozásod marketingén. 

 

Kutass a marketing tanácsadó után

Nézz utána, milyen cégeknek dolgozott, milyen véleménnyel vannak róla, mire kell figyelned vele kapcsolatban. Még a legjobb cégek is írhatnak rossz ajánlást, így érdemes megnézned, mi is volt a probléma és hogyan is oldódott meg. Mindenkinek vannak persze sikertelen projektjei lehet, csak abba futsz bele. Nézz meg több projektet is! Nézd meg azt is, hány rajongóval rendelkezik a Facebookon. Egy-kétezres rajongó táborral nem lehet komoly online marketing tudása...
 

Összhang a marketing tanácsadóddal

Fontos, hogy megtaláld az összhangot marketing tanácsadóddal.  Kicsit olyan ez, mint amikor magántanárt, bébiszittert választ magának az ember: egy hullámhosszon kell lenned vele, hogy a munka gördülékenyen menjen. Folyamatosan kapcsolatban lesztek, ezért ha úgy érzed, nem jó a kommunikáció köztetek, válassz mást.
 

Marketing tanácsadód kreativitása

Olyat válassz, aki képes friss, kreatív módon látni a jelenlegi marketingmódszereket, sok ötlete van. Ez az első találkozásnál is kiderülhet, ahol akár már pár ötletet is mondhat személyre szabottan a te cégedre.
 

Több marketing stratégia

Ne bízd magad egyetlen stratégiára. Válassz olyan marketing tanácsadót, aki több stratégiát is fel tud ajánlani, amelyeket személyesen neked tervez meg.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 


 

 
Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google Plus

  Mi is az a Google Plus? A Google közösségi oldala, mely nem titkoltan a Facebook...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók aránya százalékban kifejezve,...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Univerzális keresés

Több találattípus (képek, videók, helyi keresési...

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.