Van egy szép weboldalad, működik a keresőmarketing és a közösségi média marketing is, sok a látogató, de mégsem vásárolnak tőled? Mi lehet az oka? Talán nem vagy elég meggyőző? Segítünk, hogy az legyél!
Az offline
marketing eredetileg úgy működik, hogy információkat küld az embereknek, amelyekből később a vásárlások születnek. A hirdetők katalógusokat küldenek ki ügyfeleiknek postai vagy elektronikus úton, és minden esetben ők szólnak először a vásárlóhoz. Ezt a folyamatot push-nak is nevezik.
A webes felületeken szinte minden fordítva történik. A vásárlók érkeznek a hirdető, eladó oldalára, hogy információt találjanak, ez a „pull” folyamat. Itt mindig a vevő szól először az eladóhoz, akinek minden esetben válaszolnia, információt szolgáltatnia kell, hogy eladhasson. Nagyon fontos tehát az, hogy a vevőket meggyőzzük arról, jó helyen járnak, itt KELL vásárolniuk.
Az értékesítés központú weboldal
A weboldalad felépítése is nagyon fontos. Van egy ügyfelem, aki készítetett egy weboldalt, még mielőtt találkoztunk volna. Az oldalra érkezve azt
sem tudod, ez a weboldal mivel foglalkozik. Ez egy katalógus, esetleg egy lexikon? Arra semmiképpen nem gondolsz, hogy egy webshop…. Pedig az. A közösségi médiából özönlenek a látogatók, de senki nem vásárol. Mi lehet ennek az oka? Egyrészt a rossz felépítés, a nem jól megírt link szövegek, a jól elrejtett
tartalom. A másik a
marketing szövegek hiánya. Az oldalt a termékekhez értő szakemberek tervezték, nem online marketingesek. Én
sem állnék ki borkóstolót tartani, pedig a bor is olyan, mint a
marketing, mindenki ért hozzá… Az első lépés tehát egy átgondolt és tapasztalatokon, kutatási adatokon alapuló weboldal felépítés. A következő az ütős marketing szövegek írása. Az utóbbiban
próbálunk meg segíteni neked a következő 10 ponttal.
Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva!
A jó marketing szövegek titka
A következő gondolatokat szem előtt tartva te is jó marketing szövegeket írhatsz!
- A hirdetők minden esetben azon fáradoznak, hogy szerezhetnek vevőt maguknak. Az interneten a fő szempont viszont az, hogyan tartsák meg látogatóikat. Az online marketing szövegírás más alapokon nyugszik tehát, mint az offline. Ne alkalmazd tehát azokat a módszereket, amiket a teleshopban látsz, ez itt az Internet!
- Általában 10 másodperced van meggyőzni a látogatóidat, hogy miért is látogassák meg weboldalad. A Microsoft egy kutatásából derül ki, hogy az oldalon eltöltött első tíz másodperc dönt el mindent. Minden oldalon legyen egy olyan szöveg, ami kihasználja ezt a 10 másodpercet és megfogja a látogatót. MINDEN OLDALON! Az emberek nagy többsége nem a főoldaladra érkezik be!
- Minden oldallátogatás legnagyobb számú interakciója az olvasás, azonban egyre többen akarnak egyre kevesebbet olvasni a weboldalakon. Légy tehát tömör és érthető.
- Meríts ötletet a tartalommarketingből és minél tömörebben próbálj meg információt közölni. A látogatók mindig valamilyen céllal érkeznek és nem szeretnek irreleváns információkon fennakadni.
- A jó szövegírás olyan, mint egy beszélgetés. Gondolj arra, hogy az olvasóid feltesznek egy kérdést, és amikor tartalmaidat írod, azokban próbálj meg erre a kérdésre válaszolni. Használj rövid mondatokat, és viselkedj emberként, ne cégként, ezáltal sokkal személyesebb hatást érsz el, ami közelebb áll az emberekhez.
- A látogatók azért érkeznek egy weboldalra, hogy megtudjanak egy bizonyos információt, választ kapjanak kérdéseikre. Gondold végig saját weboldal látogatási szokásaidat és írj olyan tartalmakat, amelyeket te is szívesen olvasnál.
- Az interneten egyszerre lehetsz informális és professzionális. Egy informális szöveg sem jelenti azt, hogy lebutítanád mondanivalódat, inkább egy olyan szöveg, amit könnyen megért bárki.
- Webes tartalmak írásakor használj egyszerű szavakat, aktív igéket és jelentőségteljes mellékneveket.
- Szövegírásnál mindig törekedj az egyszerűségre. Gondolj rá, hogy az oldalt elfoglalt, türelmetlen vagy éppen idős emberek olvassák, akiknek az egyszerűbb szövegek könnyebben emészthetők.
- Ha a látogatók nehezen találják meg a tartalmakat, információkat, amiért oldaladra érkeztek, nem sokat fognak időzni rajta, ezért érdemes könnyen áttekinthetővé tenned azt.