notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan legyél jó marketing manager? 8 tipp egy profi marketingestől

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan legyél jó marketing manager? 8 tipp egy profi marketingestől

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan legyél jó marketing manager? 8 tipp egy profi marketingestől


2019/09/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

1998-óta foglalkozom marketinggel, több, mint 500 projektben vettem már részt. Egyetemen tanítok, könyvet írok, egy 14 fős ügynökséget vezetek. Tapasztalataim alapján, gyakorlati tippekkel mutatom meg, mi kell ahhoz, hogy sikeres marketing igazgató, manager, vezető legyél! 

Hogyan legyél jó marketing manager? 8 tipp egy profi marketingestől

Marketing managerként néha úgy érezheted, hogy a világ összes terhe a vállaidon hever. Ez nem is áll olyan messze a valóságtól, hiszen minden egyes döntésed kihatással lesz arra, hogy milyen kép alakul majd ki az emberekben márkádról (illetve lényegében arról a cégről, aminek a marketingjéért felelsz). Na persze amikor marketingre adtad a fejed, akkor lelkileg már valószínűleg elkezdtél készülni erre.

 

Erős a nyomás, hiszen a vezetőség nagy része valószínűleg a te munkádhoz csatolja a cég sikereit és kudarcait is. De ne hagyd, hogy mindez megrendítsen – sokkal inkább használd fel inspirációként, hogy minél jobb munkát végezhess!

 

Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan lehetsz kiváló marketing manager.

 

1. A Jó marketing manager mindig foglalkozik a self PR-ral!

Feltételezzük, hogy személyes marketinggel nincs problémád, hiszen másképpen nem igazán juthattál volna el eddig a pozícióig. Azonban ez nem jelenti azt, hogy elkényelmesedhetsz, és visszavehetsz saját magad marketingjéből. Sajnos én sokszor ezt ettem eddig pályafutásom során, és így néha csak azt veszem észre, olyan embereket hívnak konferenciákra előadónak, akik tőlem tanultak az egyetemen, és még most sem tudnak többet, mint az online marketing vizsgán. 

 

Ha nem érződik rajtad, hogy egy olyan ember vagy, aki képes barátokat szerezni, és befolyásolni másokat, akkor valószínűleg nem nézik majd ki belőled azt sem, hogy sikeres munkát végzel majd marketing managerként. Logikus, nem igaz?

 

Ezért kell, hogy adj a megjelenésedre, hogy az ujjaid köré tudj csavarni egy egész konferenciatermet, hogy magadra tudd vonni a figyelmet a meetingeken, és hogy soha ne lássanak téged egyedül ebédelni az irodában! Ha mindenhez marketinges gondolkodásmóddal állsz hozzá, akkor a marketing afféle másodlagos személyiséggé válik nálad, ami sokkal egyszerűbbé teheti majd munkádat.

 

2. Egy jó marketing manager nyitott az újdonságokra

Pihengetünk?

Éveket küzdöttem marketingesekkel, akik nem hittek abban, hogy egy keresőoptimalizált weboldal, mely egy ATL kampány árának töredékéből létrejön és működik, hosszú távon hozza az ingyenes konverziókat. 

 

Ma már minden marketinges tudja, hogy a keresőoptimalizálás a Google-nek való megfelelés minden marketing alapja, a lassan csendesedő közösségi média boom mellett is. Nem is tervez egyetlen valamire való marketinges sem úgy marketing stratégiát, hogy abban nem alapvető elem a SEO. De ennek a tudatosítása másfél évtizedbe belekerült. 

 

Amikor 2009-ben kitört a Facebook láz, még hiába mondtuk azt is sok marketing managernek, a közösségi médiával számolni kell. Te is tudod, mi lett ebből a 2010-es évek elejére. 

 

Légy mindig fogékony az új dolgokra, de soha ne felejtsd el az alapokat!

 

3. Egy jó marketinges mindig alaposan ismeri a céget, ahol dolgozik!

Fontos, hogy részletesen megismerkedj azzal a céggel, amelyiknek a marketingjéért felelsz. Tudd többek között, hogy mi a cég küldetése, és mik azok az átfogó célok, amelyeket a vezetőség szeretne elérni. Sok alkalmazott nincs tisztában ezekkel, de a te munkádhoz ez kulcsfontosságú információ. Mi is minden egyes munka megkezdésekor online marketing auditot tartunk, mely során megismerjük a cég értékeit, céljait, terveit, erősségeit és gyengeségeit. Ezek alapján készítünk nekik online marketing stratégiát (kattints IDE és olvasd el, mit is jelent ez). Máshogyan nem működhet jól semmilyen marketing kommunikáció. Mi nem hiszünk a sablonokban. 

 

Ügyelj rá, hogy minden marketingdöntésedet a cég küldetése és céljai figyelembe vételével hozd meg.

 

Légy tisztában a cég múltjával is. Itt persze nem arra gondolunk, hogy tudd, melyik iskolába járt az alapító, hanem azt, hogy mely marketingstratégiák működtek már korábban a cégnek, és hogy melyek végződtek kudarcban. Rengeteg információ áll a rendelkezésedre, amik megkönnyíthetik a dolgodat, csak tenni is kell érte, hogy felleld őket. Használd ki a korábbi sikereket, és tanulj a hibákból.

 

Ismerkedj meg a vállalat értékesítési ciklusával is. Mennyi ideig tart megkötni egy üzletet egy lehetséges ügyféllel, miután sikerült felhívni a figyelmét a cég kínálatára? Mennyibe kerül ez a cégnek, és honnan vonzzátok be a legtöbb ügyfelet?

 

Vess egy alapos pillantást azokra a marketingcsatornákra, amiket a cég jelenleg használ. Milyen online és offline stratégiákról van szó? Milyen hiányosságokat kell minél előbb pótolni, mi nyeli a pénzt anélkül, hogy megtérülne, és mik azok a területek, amikbe érdemes lenne befektetni?

 

Vedd számba a cég számára elérhető eszközöket is, és gondolkodj el rajta, hogy hogyan alkalmazhatnád ezeket a cég céljainak elérésére. Milyen további eszközökre lehetne szüksége a cégnek ehhez?

 

4. Ismerkedj meg a cég ügyfeleivel is!

Ami talán még a cég ismereténél is fontosabb egy marketing manager számára, az a cég ügyfeleinek megértése. Ha nem tudod, hogy kik alkotják céged célközönségét, akkor szinte garantált a kudarc.

 

Először is nézz rá jelenlegi ügyfélbázisodra, és tudj meg minél többet azokról, akik már korábban vásároltak cégedtől vagy igénybe vették a szolgáltatásaitokat. Vannak gyakran felmerülő közös érdeklődések, vagy demográfiai jellemzők közöttük? Milyen egyéb hasonlóságokat vélsz felfedezni?

 

Ezek alapján állíthatod össze ügyfélperszónáidat. Ezek lényegében olyan emberek fiktív másai, akik legnagyobb eséllyel válnának márkád ügyfeleivé. Az ügyfélperszónák a piacszegmentálás rendkívül fontos eszközei.

 

Dolgozz együtt az ügyfélszolgálatosokkal, hogy kiderítsd az ügyfelek leggyakoribb panaszait, szükségleteit, és észrevételeit. Ezen információk birtokában még inkább az ő igényeikhez igazíthatod marketingedet.

 

5. Tudj meg minél többet versenytársaidról

Hacsak nem egy teljesen egyedi terméket, vagy szolgáltatást kínál céged, minden bizonnyal némi versennyel kell majd számolnia az ügyfelek kegyeiért. Tekintve hogy szinte biztos, hogy lesznek versenytársaid, az egyik leghasznosabb dolog, amit marketing managerként tehetsz az, hogy minél közelebbről megismerkedsz velük.

 

Először is figyeld meg, hogy milyen marketingstratégiákat használnak. A hirdetéseket például könnyedén kielemezheted, hiszen ezek általában mind nyilvánosak (a Facebookon még külön meg is nézheted egy oldal összes nyilvánosan futtatott hirdetését).

 

Próbáld felmérni, hogy mennyire hatékonyak ezek a stratégiák. Vannak köztük hatékonyabbak? Esetleg hatékonyabbak azoknál, mint amiket a te céged csinál éppen?

 

Próbálj minél többet tanulni versenytársaidtól, és próbálj átvenni néhány jó ötletet tőlük, természetesen úgy, hogy ne vádolhassanak meg másolással.

 

Ne felejtsd el, hogy versenytársaid valószínűleg nem csak az interneten aktívak, és hogy a PR is a marketing stratégia része, így erre is érdemes odafigyelni.

 

6. Tűzz ki célokat magad elé

Marketing managerként az egyik első dolgod az új célok kitűzése kell, hogy legyen. A második? Elérni őket.

 

A célok segítenek irányt mutatni, és ha sikerül teljesítened őket, akkor azzal nem csak cégednek teszel jót, hanem saját, személyes hírnevednek is a vállalaton belül. Éppen ezért fontos, hogy olyan célokat tűzz ki magad elé, amelyek látványosak, de elérhetőek is egyben.

 

7. Ügyelj az egyensúlyra

Nincs egyszerű dolguk azoknak, akik a te pozíciódban vannak. Egyrészt meg kell felelned a vezetőség elvárásainak, másrészt azonban az ügyfelek igényeit is ki kell elégítened, és ez a két dolog nem feltétlenül passzol mindig egymáshoz. Éppen ezért fontos, hogy már említett személyes marketingeddel meggyőzd feletteseidet, hogy miért érdemes a dolgokat a saját módszereiddel megoldani.

 

8. A jó marketing manager holting tanul

A marketing egyszerre művészet és tudomány is. Csapatoddal folyamatosan új, kreatív ötletekkel kell előállnotok, hogy megfeleljetek a legújabb trendeknek, és persze hogy látványos eredményeket mutathassatok fel a vezetőségnek.

 

Fontos tehát, hogy friss fantáziád legyen, amit rendszeres olvasással tarthatsz karban. Nézz utána a sikeres régi kampányoknak, és próbálj ötleteket meríteni belőlük, ha olyasmit találsz köztük, amit saját márkádnál is alkalmazhatnál. Tanulj a nagyoktól, hogy egyszer téged is együtt emlegessenek velük!

 

Iratkozz fel ennek a blognak a hírlevelére is ITT, kövesd YouTube csatornánkat ITT Instagram oldalunkat ITT!

9. Nem érthet mindenhez egy marketinges sem. Kérj segítséget szakemberektől!

Bármilyen jó voltál is a suliban, vagy akár hány évet is töltöttél el marketingesként a szakmában, nincs időd minden területet teljes mértékben ismerni. Ez nem szégyen, tény. Marketing managerként tudni azt, hogy a keresőoptimalizálás elengedhetetlen, a Facebook még ma is tud organikusan konverziókat hozni hirdetések nélkül, ismerni a Google Ads alapjait elengedhetetlen. A Google elmúlt negyedévi 11 algoritmus frissítésének hatásait nyomon követni már nem a te feladatod. 

 

Lásd át azt a komplex marketing stratégiát, ami céged számára a legtöbb konverziót hozza, irányítsd az alattad vagy neked dolgozó embereket szakértelemmel, de ne vessz el a részletekben. Tudd, kitől mit kell követelni, és hogyan lehet ellenőrizni munkájának eredményességét. De a technikai beállítások már nem kell a te feladatod legyen. 

 

Vannak olyan szakterületek, melyek egy egy fős mikro vállalkozás estében de egy nagy vallatnál sem kell belsős marketinges feladata legyen. Ilyen pl. a SEO, a keresőoptimalizálás. Vagy a marketing auditok tartása, melyben a külső, független szem nagyon sokat segíthet. Ezért ne habozz, kattints IDE, és olvasd el, hogyan is működik ez hatékonyan! 
 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM vendéglátás és turizmus marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Minőségi pontszám

Egy számban kifejezett minősítés, amelyet az AdWords különböző...

Konverziós arány optimalizálás

Konverziós arány optimalizálása Attól függően, hogy mi...

Befektetésarányos megtérülés

Mi az a befektetésarányos megtérülés? A...

Koregisztráció

A koregisztráció az email lista gyarapításának egyik...

Kategória

Kategória meghatározása    Olyan szavakat vagy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.