Így használd a közösségi médiát márkaépítésre

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így használd a közösségi médiát márkaépítésre

Máté Beatrix, marketing tanácsadó

A közhiedelemmel ellentétben a márkaépítés (vagyis a branding) nem csupán az óriáscégek kiváltsága. Nos, legalább is ma már nem az. A digitális forradalom, többek között a közösségi média megjelenése még a legkisebb vállalkozások számára is lehetővé tette, hogy felhívják magukra ideális ügyfeleik figyelmét, és labdába rúghassanak a multik mellett.

Márkaépítés

A közösségi média marketing tehát egyenlő esélyeket kínál a kis- és nagyvállalkozásoknak. Mivel számos platform és közösségi eszköz áll ma egy cég rendelkezésére, a legnehezebb feladat eldönteni, hogy mely platformon alakítsd ki jelenlétedet. A megfelelő választás jelenti majd a különbséget a sikeres branding és az elpazarolt pénz és idő között.

 

Miért fontos a közösségi média a márkaépítéshez?

 

A Google odafigyel rá


A közösségi média nagyon hasznos lehet keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. A keresőmotorok, főleg a Google tisztában vannak azzal, hogy mennyire fontos szerepet játszik a közösségi média az emberek életében, és a közösségi profilok gyakran nagyon előkelő pozícióban is jelennek meg a keresőtalálatok között. Ha szeretnéd javítani márkád esélyeit ilyen téren, akkor ügyelj rá, hogy profilodat releváns kulcsszavakban gazdag leírással töltsd ki.

 

Közösségi bizonyítékot kínál márkád számára


Az emberek többsége manapság az interneten igyekszik megoldást találni a problémáira, vagy válaszokat a kérdéseire. A leendő vásárlók előszeretettel veszik számba az alternatívákat, és hasonlíthatják össze a különböző opciókat. Ebben a folyamatban nagyon fontos szerepet játszik az úgynevezett közösségi bizonyíték, ami lényegében azon az elven alapszik, hogy „Ha mások szerint jó, akkor biztosan jó”. Ha tehát valaki pozitív véleményeket, hozzászólásokat olvas márkádról a közösségi médián, akkor sokkal magabiztosabban veszi majd fel veled a kapcsolatot, és válik az ügyfeleddé.


Emberibbé teszi márkádat


Azzal, hogy egy őszinte, átlátszó közösségi jelenlétet építesz ki márkádnak, és valódi érdeklődést mutatsz követőid véleményei, problémái iránt, bebizonyíthatod, hogy márkád logója mögött valódi emberek állnak. Hasonlóképpen, ha néha megosztasz egy-egy sikertörténete (vagy egy tanulságos kudarcot) követőiddel, akkor azok sokkal könnyebben éreznek majd együtt márkáddal, ami megerősíti az abba vetett bizalmukat. Ne csak ösztönözd követőidet, hogy vegyenek részt a bejegyzéseid alatt folyó beszélgetéseknek, hanem csatlakozz te is ezekhez!

 

Segít üzleti kapcsolatokat építeni


A közösségi média lehetőséget biztosít arra is, hogy hasonló érdeklődésű cégekkel vedd fel a kapcsolatot, akikkel kölcsönösen előnyös együttműködésekre léphetsz. Ehhez néha elegendő egy megjegyzést írnod egy másik cég egyik bejegyzése alá. Ilyen tekintetben a közösségi média nem csupán a marketing, hanem a kapcsolatkezelés egyik eszköze is lehet.

 

Tippek a hatékony márkaépítéshez a közösségi médián

 

Írj hosszabb bejegyzéseket


Ez talány a legegyszerűbb tipp: ha hosszabb bejegyzésekben fejezed ki magad, akkor egyszerre több információt, és ezzel több értéket adhatsz át célközönségednek. Akár miniatűr blogbejegyzéseket is készíthetsz, vagy kiragadhatsz egy bejegyzést egy nagyobb cikkből, amit mellékelhetsz a bejegyzéshez. Persze nem kell, hogy minden bejegyzésed hosszú legyen, de mindenképpen érdemes rendszeresíteni őket.

 

Ügyelj rá, hogy bejegyzéseid szembetűnőek legyenek


Ha nem mellékelsz valamilyen vizuális tartalmat bejegyzésed mellé, akkor könnyedén elveszhet majd a közösségi platformokra feltöltött megannyi képes, videós tartalom között. Külső tartalom megosztásakor a kép adott lesz, de ha platformon belüli tartalmat szeretnél megosztani, akkor mindenképen mellékelj hozzá egy kapcsolódó képet, hogy feltűnőbb legyen!

 

Használj CTA-kat


Ne felejtsd el rávezetni a közönséget a következő lépésre, miután elolvasták bejegyzésedet. Ez lehet a mellékelt link meglátogatása (majd regisztráció, foglalás, stb.), vagy hozzászólás a bejegyzéshez.

 

Indíts Facebook csoportot oldaladnak


Ez egy Facebook-specifikus tipp, de nagyon hasznos lehet: ha Facebook oldalaid elérései és aktivitásai reménytelenül lecsökkennek, akkor készíts egy csoportot vállalatodnak, amibe meghívhatod követőidet, és egy aktívabb közösséget építhetsz márkád köré.

 

Hogyan válassz közösségi platformot a márkaépítéshez?


Ahogy említettük, ez az útmutató rengeteget segíthet a választásban, de íme a három legfontosabb kérdés, amit fel kell tenned magadnak ebben a helyzetben:

 

„Kiket szeretnék megcélozni?”


Ez az első kérdés, amire választ kell adnod, ugyanis az ezt követő döntéseid sokban függnek majd attól, hogy kik alkotják célközönségedet. Figyelembe kell venned ideális ügyfeleid korát, nemét, lakhelyét, problémáit, és számos egyéb szempontot.

 

„Mik a céljaim?”


Egy másik kulcsfontosságú tényező, ami minden későbbi döntésedre kihat majd. Ha tudod, hogy kiket szeretnéd megcélozni, meg kell fogalmaznod céljaidat is. Hogy ez az értékesítések fellendítése, vagy a webhelyed forgalmának növelése, az persze már cégeden múlik majd, de a közösségi média sok mindenhez hozzájárulhat.

 

„Hol aktívak ideális ügyfeleim?”


Ahhoz, hogy közösségimarketing-erőfeszítéseid érdeklődő fülekre (vagyis szemekre) találjanak, olyan platformokon kell jelen lenned, amiket ideális célközönséged előszeretettel használ. Erre már az első kérdés megválaszolásával választ kellett, hogy kapj, de természetesen ez is nagyon fontos szempont lesz a választásban, hiszen ha a fiatal fogyasztókat szeretnéd megcélozni, akkor az Instagram sokkal ésszerűbb megoldás lesz, mint a LinkedIn.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!