A linkmarketing alapjai. Hogyan szerezzek bejövő linket a keresőoptimalizálás miatt weboldalamra?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Milyen hivatkozások tetszenek a Google-nak?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Milyen linkek felelnek meg a keresőóriás szabályzatának? A linkmarketing alapjai. Hogyan szerezzek bejövő linket a keresőoptimalizálás miatt weboldalamra? Melyek az erősebb hatású, melyek a spam jellegű linkek?

A linkmarketing alapjai. Hogyan szerezzek bejövő linket a keresőoptimalizálás miatt weboldalamra?

A Google az elmúlt évek során egyre csak szigorította előírásait, és egyre drasztikusabb módszerekkel próbálja betartatni azokat a webhelytulajdonosokkal. Ha valaha váltál már Google féle büntetés áldozatává, akkor tudod, hogy milyen hosszadalmas és kínkeserves feladat azonosítani a problémát, orvosolni azt, majd visszakerülni a keresőóriás kegyeibe. Hozzánk sokszor jönnek kétségbeesetten webhelytulajdonosok, azzal a kéréssel, hogy szabadítsuk meg őket ettől az átoktól. Egy hozzá nem értő marketinges ámokfutása után nehéz rendbe tenni az ilyen büntetéseket. De a raktárosból online marketing guruvá vált munkatárs sajnos sok mindennel nincs tisztában, így pl. a linkmarketing alapjaival sem

 

Most a hivatkozásokról, pontosabban azokról a természetes visszahivatkozásokról lesz szó, amik megfelelnek a Google szabályainak. Az ilyen „legális” visszahivatkozásokat persze sokkal nehezebb megszerezni, mint a nem természetesnek számító változatokat, de ha Google-nak ez kell, akkor nincs más választásunk!

 

De mi az a visszahivatkozás?

Visszahivatkozásoknak nevezzük azokat a linkeket, amelyek a saját webhelyed valamelyik oldalára mutatnak, de egy külső webhelyen helyezkednek el. Ezek a keresőoptimalizálás legfontosabb elemei közé tartoznak.

 

1. Csak kérd őket

A legegyszerűbb megkérni másokat, hogy helyezzenek el visszahivatkozásokat saját webhelyükön. Nem, ezek nem természetellenes hivatkozások, hiszen még ha meg is kérsz valakit, hogy linkeljen rád, attól még önszántából teszi azt (persze csak akkor, ha nem kínálsz fel semmi ösztönző értéket cserébe).

 

Ha családtagjaid, barátaid, ismerőseid, munkatársaid, beszállítóid valamelyike például saját blogot vezet, akkor nyugodtan kérd meg őket egy link elhelyezésére. Ha azonban valamilyen rejtett, nem jól látható helyre teszik azt, akkor ne számíts rá, hogy sokat érsz majd el velük.

 

2. Linkgyűjtő oldalak? Igen!

A linkgyűjtő oldalak népszerűsége az utóbbi években csökkent ugyan, de mi most nem azokról a spamszagú webhelyekről beszélünk, amiken bárki bármilyen hivatkozást elhelyezhet. A fókusz azokon az oldalakon van, ahol valamilyen feltételhez kötik a linkek megjelenítését. Azokról az oldalakról van szó, amiket az emberek valóban látogatnak.

 

Vannak persze olyan linkgyűjtők is, amik egy-egy adott témakör köré épülnek fel. Ezeket elsőre nem lesz olyan egyszerű megtalálni, de ha például autószerelőként be tudsz kerülni néhány helyi autós linkgyűjtő oldalra, akkor máris sikeresnek könyvelheted el fáradozásaidat. Ezek a hivatkozások igazán jó minőségűek lehetnek, és még akár releváns forgalmat is terelhetnek webhelyed irányába.

 

3. Releváns kapcsolatok

A legtöbb cég kapcsolatot tart fenn beszállítókkal, viszonteladókkal, ügyfelekkel, és partnerekkel is. Ezek mind lehetőségeket nyújtanak neved (és persze hivatkozásod) terjesztésére. Mindenki, akikkel együtt dolgozol elhelyezhet egy feléd mutató hivatkozást saját webhelyén, ezzel is jelezve együttműködéseteket.

 

4. Ki nem használt említések

Meglehet, hogy egy oldalon említés esik cégedről, nevedről, és akár webhelyedről is, de mégsem kapsz visszahivatkozást tőlük. Nyugodt szívvel keresd fel ezeket a feleket egy egyszerű üzenettel, mint például „Nagyon köszönjük, hogy megemlítették cégünket/vállalkozásunkat/engem/stb. weboldalukon. Lehetséges lenne, hogy egy webhelyünkre mutató hivatkozást is elhelyezzenek a tartalomban?” – persze érdemes mellékelni is ezt a hivatkozást az üzenetben. A Google Alerts (Értesítő) segíthet rátalálni céged esetleges megemlítéseire az interneten.

 

De még a legjobb említésfigyelő szolgáltatások sem képesek rábukkanni minden lehetőségre. Érdemes tehát rendszeresen (1-2 havonta) odaülni a Google elé, és rákeresni céged és webhelyed nevére.

 

5. A hibás hivatkozások kiszűrése

Nézz fel a Google Search Console-ra és a „Feltérképezés” menüpont alatt kattints a „Feltérképezési hibák” opcióra. Itt ellenőrizheted, hogy hivatkozott-e valaki a webhelyedre, de esetleg elgépelte a pontos címet.

 

A legjobb megoldás felkeresni az adott oldal szerkesztőjét, megköszönni a hivatkozást, és illedelmesen felhívni a figyelmét az elírásra. A másik lehetőség átirányítást beállítani az adott félregépelt URL-címre, azonban ez kevésbé hatékony és minél több hibás linket találsz, annál több átirányítást kell majd kezelned – nem ajánlott módszer.

 

6. Légy kedves

Az újságíróknak mindig jól jön valamilyen esemény, amiről írhatnak. Ha céged vagy vállalkozásod olyasmivel foglalkozik, amit hírértékű dolgokhoz is fel lehet használni (például egy rendezvény vagy valamilyen jótékonysági program), akkor ezzel több mint két legyet üthetsz egy csapásra.

 

Maradjunk a korábban hozott autószerelős példánál. Ha műhelyt működtetsz, akkor keress rá a Google-on a helyi hírekre, amelyek autószereléssel vagy kapcsolódó témákkal foglalkoznak. Így láthatod majd, hogy az újságírók milyen dolgokat tartanak hírértékűnek, és összeállíthatsz egy listát azokból az újságírókból is, akiket esetleg felkereshetsz majd.

 

7. Ha felfigyeltek rád, ne lassíts!

Akár te magad kerestél fel egy újságírót, akár olyasmi történt cégeddel, amire automatikusan felfigyelt a média, ha mindez pozitív színben tüntet fel, akkor semmi okod nincs arra, hogy ne építkezz belőle. 

 

Ha valami miatt egy cégeddel kapcsolatos hír, videó, kép, stb. robbanásszerű népszerűségre tett szert, akkor azonnal tudni fogod, hogy mi az, ami érdekli az embereket, és a jövőben felhasználhatod ezt további terjeszkedésedhez is. Minél többen beszélnek rólad, annál több visszahivatkozást szerethetsz majd.

 

8. Vizsgáld meg sikeres tartalmaidat

Keresd fel ismét a Search Console-t, kattints az „Az Ön webhelyére mutató linkekre”, majd a „Legtöbbször linkelt tartalma” oszlop alatt kattints az „Egyebekre”. Itt egy listát láthatsz azokról a tartalmakról webhelyeden, amikre a legtöbb hivatkozás mutat. Ha letöltöd a listát, akkor az összes olyan webhely linkjét is láthatod, ahonnan a hivatkozások mutatnak webhelyedre.

 

Miért jó tisztában lenni azokkal az oldalakkal, amik többször is hivatkoznak webhelyedre? Mert így felkeresheted azok szerkesztőit, megköszönheted a linkek elhelyezését, és megérdeklődheted náluk, hogy milyen más hasznos témák érdekelnék őket, illetve olvasóikat. Ezzel könnyedén szerethetsz új tartalomötleteket, amikre biztosan tudod, hogy van igény, és még több visszahivatkozást érhetsz el majd velük.

 

9. Szakcikkek, PR cikkek 

A legerősebb, legjobb linkek azok, melyek egy nagy reputációjú oldalról, releváns tartalomból mutatnak weboldaladra. Ilyenek lehetnek a marketingesed, munkatársad által írt szakcikkek, vagy esetleg PR cikkek. Nem kell itt arra gondolni, hogy az Index vagy az Origo milliókba kerülő hirdetései között kapj helyet. Rengeteg kicsi, régóta jól működő portál létezik, ahova viszonylag kedvező áron tudsz cikkeket elhelyezni. Keresd fel őket, kérj tőlük ajánlatot! De egyre vigyázz! Ne egy-két hétig fent maradó cikkeket kérj, hanem olyat, ami örökre az oldalukon lesz. Ilyet ad pl. az Abfox Média, mint kiadó is, weboldalukat itt találod. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!