Linképítés, linkmarketing 2014-ben is a keresőoptimalizálás fontos eszköze. Melyek az újdonságok? Elmondjuk!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Linképítés, linkmarketing 2014-ben is a keresőoptimalizálás fontos eszköze. Melyek az újdonságok? Elmondjuk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Linképítés, linkmarketing 2014-ben is a keresőoptimalizálás fontos eszköze. Melyek az újdonságok? Elmondjuk!


2014/02/19
Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

Nézzünk szembe a tényekkel, a linképítés nem egyszerű, nem gyors és nem is mókás dolog. Ráadásul 2014-ben már nem is olcsó. De változatlanul rettenetesen fontos, sőt elengedhetetlen a hatékony online marketing stratégiában! Elmondjuk, melyek a linkmarketing trendek 2014-ben! 

Linképítés, linkmarketing 2014-ben is a keresőoptimalizálás fontos eszköze. Melyek az újdonságok? Elmondjuk!

Linkmarketing 2014

Bár sokan sokfélét állítanak, a linképítés még mindig nem halt meg. A legtöbb ezzel kapcsolatos mendemonda azért jön létre, mert az emberek azt szeretnék, hogy valóban így legyen, vagy éppen ettől félnek. A félelem egyébként valós, ugyanis a legújabb Google frissítés, a Penguin beváltotta azt az ígéretét, ami szerint büntetni fogja a manipulatív módon linkelő oldalakat. De ha nem manipulatív? Nos ebben van a tudás lényege! 
 
Az egyik fiatal munkatársam így kommentálta a Panguin frissítés után végzett kísérleteinket: Ne félj a Googlétól, nem bánt az csak megkóstol! (Google-TŐL nem rímelne) Hallhattunk olyan véleményeket, miszerint a Penguin elleni legjobb védelem a megadás, ez azonban rossz ötlet. Ezt kísérleteink is bizonyították.
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1.3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 

 

Keresőoptimalizálás és a linképítés 2014-ben

De mi is az igazság? 2014 leghatásosabb keresőoptimalizálási módszere még mindig a linképítés. Kutatások is bizonyítják, hogy az algoritmusok legfontosabb befolyásolói még mindig a linkek.
 
A Google egyik munkatársa, Matt Cutts a következő nyilatkozatban erősítette meg az állítást:
„Még mindig a linkek mutatják azt, hogy valaki mennyire fontos vagy releváns, azonban az idő múlásával, a közösségi médiának és a Google szerzőségnek köszönhetően erről többet fogunk megtudni.”
 
Hogy mi a lényeg? A linképítés még mindig a látogatottság szerzésének és a keresőoptimalizált állapot elérésének kulcsa. Ha az a célod, hogy az organikus kereséseken keresztül növeld oldalad látogatottságát, akkor érdemes ennek megfelelően kihasználni erőforrásaidat. A közösségi média és a szerzőség valószínűleg nagyban befolyásolja majd a keresőkben elért helyezésedet a jövőben, de most biztosan nem, és egész évben sem valószínű, hogy sokat jelentene.
 

A relevancia az új PageRank

Eredetileg egy link egy szavazatot jelentett oldalad irányába, ez a szemlélet azonban 2012 májusában gyökeresen megváltozott a Knowledge Graphnak köszönhetően, ami a Google egyik újítása volt. Ez az algoritmus rengeteg helyről szerzi be az adatokat, felhasználva 500 millió tartalmat és 3,5 milliárd tényt. A Google nyelvére fordítva a Knowledge Graph a tartalmakat nézi a kapcsolatok helyett.
 
Az is valószínűsíthető, hogy a Knowledge Graph már a Hummingbirdbe épült, mi a legújabb Google algoritmus. Feltételezhető tehát, hogy a „context, not anchor text” (link helyett kontextus) és a „things not strings” (linkek helyett tartalmak) szlogenek már használatosak. A relevancia tehát az új PageRank.
 

Black hat és white hat SEO módszerek

Ami régen még elfogadott módszer volt a keresőoptimalizálásban, az 2014-ben már számíthat black hat, vagyis az irányelvekkel ellentétes SEO módszernek, ezért fontos tudnunk a különbségeket. Manapság már a linkvásárlás, eladás, linkcsere is black hat SEO módszernek számít. Azok, akik eddig használták ezeket a módszereket, lehet, hogy nehezen állnak majd át és fogadják el az új rendszert. 
Azok a módszerek, amelyek négy éve még 1-es PageRanket szereztek egy oldalnak, mára lehet hogy büntetéseket vonnak maguk után.
 
A Google szerint a következő módszerek tekinthetők tiltottnak:
  • Linkek eladása és vásárlása.
  • Automatizált programok használata, amelyek linkeket hoznak létre.
  • Csak azért linkelni egy oldalra, hogy az is visszalinkeljen.
  • Linkhálózat kiépítése.
  • Nagy mennyiségű cikkek vagy guest-postok gyűjtése, melyek kulcsszavakkal vannak tele.
  • Advertorialok és cikkek vásárlása, amelyek az oldalra mutató linkekkel rendelkeznek.
  • Olyan sajtóanyagok terjesztése, melyek tele vannak linkekkel.
Az irányvonalakból eltűnt módszerek, amik még mindig büntetést vonhatnak maguk után:
  • A PageRank manipulálásának érdekében web spammerekre linkelni
  • Cikkekbe illesztet, nem oda illő linkek

Biztonságos linképítés 2014-ben

Releváns oldalakon helyezd el linkjeidet, ahol olyan érdeklődésű emberek fordulnak meg, akiket érdekelhet a te oldalad is.
Olyan külső linkeket helyezz el, amelyeket valós személyek hagynak jóvá.
Mennyiség
 
Nincsenek már egyszerű linképítési módszerek, sajnos keményen meg kell dolgozni a linkekért. Figyelj oda, hogy jól csináld, szabályosan, így nem kell majd félned a Googl-től!
 
Ha nincs rá időd, ha félsz a Google büntetéstől, bízd a linképítést szakemberekre! 
 

 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Premier Google Partner

Ezt a rangot 2016-ban hozták létre. Az olyan ügynökségeket...

Kategória

Kategória meghatározása    Olyan szavakat vagy...

Partner

Egy partner olyan személy, aki egy második személytől (cégtől,...

Feketelista

Az internetszolgáltatók különleges listái, amelyekben olyan domain nevek, illetve email címek...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.