Keresés

Menü

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

2017.05.29.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Akik már régóta használják a LinkedInt, azoknak biztosan feltűnt, hogy 2016 vége óta az oldal számos változáson ment keresztül. Ezek az átalakítások 2017-ben is folytatódnak, és nehéz lehet követni a legfontosabb újításokat.


Az átrendezés elsődleges célja, hogy a LinkedIn felhasználói egységes felületet használhassanak asztali számítógépeken, laptopokon, okostelefonokon és tableteken is.

 

Az alábbiakban felsoroljuk azokat a lényeges változtatásokat, amelyekről minden felhasználónak érdemes tudnia.

 

1. Profil mentése PDF-fájlba

Ezt a funkciót először eltűntették, majd – sok felhasználó megkönnyebbülésére – vissza is helyezték a rendszerbe, azonban egy szegényesebb formában. A probléma az, hogy nem a teljes profilunkat menthetjük le vele. Ahhoz, hogy minden adatunkat elmenthessük, valamilyen külön böngésző-bővítményre lesz szükségünk.

 

Mások profiljait is menthetjük, ha felkeressük az adott felhasználó adatlapját. Ezen felül egyéb funkciók (jelenthetjük és tilthatjuk a felszanálót, esetleg ajánlhatjuk őt, stb.) is megjelennek, ha a profilon található három apró pontra kattintunk.

 

Megoldás: összes adatunkból készíttethetünk egy archívumot, azonban ez az archiválás nem azonnal történik. Két opció közül választhatunk, érdemes mindkettőből archívumot készíttetni. A következő címen érhető el ez a funkció: https://www.linkedin.com/psettings/member-data

 

2. A LinkedIn Connections (kapcsolatok) exportálása

Ezt a funkciót kissé elrejtették az oldal felületében, azonban továbbra is elérhető a My Network > Connections menüpontban. Itt a fogaskerék-ikonra kattintva jelenik meg egy menü, amelyben az ’Export LinkedIn Connections’ részre kell kattintani, és megadni a kívánt fájlformátumot, mielőtt a számítógépre menthetnénk azt.

 

Megoldás: érdemes archívumot kérni profilunkról, mint azt az előző pontban megemlítettük.

 

3. Megszűntetett funkciók: kapcsolatok taggelése (címkézés) és kezelése

Habár még mindig láthatjuk a korábban létrehozott kapcsolati kategóriákat, már nem hozhatunk létre több kategóriát. A Connections Profile menüben már nem készíthetünk jegyzeteket arról, hogy kit honnan ismerünk – kénytelenek vagyunk a korábbi események alapján kitalálni, hogy ki kicsoda, esetleg emlékeztetőt állíthatunk be, hogy a jövőben ne felejtsük el felvenni velük a kapcsolatot.

 

Amennyiben mindenképpen szeretnénk továbbra is kezelni kapcsolatainkat, szükségünk lesz egy saját kapcsolatkezelő szoftverre, amely egyáltalán nem célszerű megoldás, hiszen így az egész adatbázisunk két verziójára is figyelnünk kell.

 

Továbbá a LinkedIn és az email címünk összekapcsolása is megszűnt. Ez bár többek számára kellemetlen lehet, így csökken annak a lehetősége, hogy privát információk is felkerüljenek a LinkedIn-adatbázisunkba.

 

Megoldás: érdemes saját kapcsolatkezelő rendszert (CRM – Customer Relationship Management) alkalmazni a legfontosabb kapcsolatok kezelésére.

 

4. Az összes profilban található információ megjelenítése

Ha szeretnénk valaki teljes profilját megjeleníteni és minden információt látni, akkor addig kell kattintgatnunk a ’See more’ (Mutass többet) feliratra, amíg a teljes profil láthatóvá nem válik. Ez nagyban megnöveli a profil átolvasásához szükséges időt. Ez első sorban azok számára lehet zavaró, akik számos profilt szeretnének átvizsgálni és összehasonlítani (például álláshirdető, munkaadók új munkaerő felkutatása közben).

 

Ez kifejezetten problémás lehet a profil tulajdonosának szempontjából, hiszen előfordulhat, hogy a munkaerőt keresők még azelőtt felhagynak az adatlap olvasásával, mielőtt a lényeges részhez érnének. Sok internetes felhasználó pedig egész egyszerűen nem szeret kattintgatni.

 

Kiválaszthatjuk jelenlegi elsődleges Role-unkat (Szerep) azonban a korábbi és egyéb jelenlegi Role-ok továbbra is csak kattintgatás után jelennek meg.

 

Megoldás: sajnos ezt a funkciót nem lehet kikerülni. Egyedül a saját profilunkat tekinthetjük meg teljes egészében, ha a jobb oldali menüből a ’View Your Profile’ pontot választjuk, majd az ’Edit Your Public Profile’-ra kattintunk. Ezzel a saját profilunk szerkesztőoldala nyílik meg, ahol az összes információt láthatjuk.

 

5. Memberships (Tagságok) és Organizations (Szervezetek)

Ez a funkciót szintén eltávolították, azonban később újra elérhetővé vált. Érdemes a professzionális tagságokat ’Certificationként’ (Bizonyítvány) feltűntetni és a ’Membership Numbert’ (Tagsági szám) ’License Numbernek’ (Licensz szám) használni.

 

6. Visszatértek az URL-ek a LinkedIn tevékenységekhez (bejegyzések, megosztások, stb.)

Sokan hallottunk már a ’Munkáltató marketingről’, és az emberek és a cégek, akik le akarták követni korábbi tevékenységeiket, ezt egy URL segítségével meg is tehették a LinkedIn-en, így akár egy táblázatban is nyomon követhették azokat. Az oldal első nagyobb változtatása után ez a funkció eltűnt, de szerencsére azóta ismét elérhető – a bejegyzés jobb felső sarkában található három pontra kattintva és a ’Copy link to post’ pontot választva.

 

7. Tisztán látható kapcsolat és követő-számok

A régi verzióban nem volt egyértelmű, hogy hány kapcsolattal rendelkezünk, azonban most már elég csak a My Network-re kattintani, hogy pontosan láthassuk ezt az értéke a bal felső sarokban – ráadásul akár vezetéknév, keresztnév, vagy időrendi sorrendben is rendezhetjük őket.

 

Mások követőinek számát is egyszerűen kideríthetjük, elég csak egy általuk kiposztolt cikket megvizsgálni. Elég csak rákattintani a profiljukra és megvizsgálni, hogy mennyit mutat a ’Followers’ számláló legutóbbi bejegyzésük felett.

 

8. Részletes keresés – már nem a képernyő felső részén jelenik meg

A részletes keresés az egyik legfontosabb funkció a LinkedInen (akár a saját Kapcsolatok között, akár az egész oldalra kiterjedően). Hogy használhassuk az új keresést, a nagyító-ikonra kell kattintanunk.

 

9. A LinkedIn bejegyzések (Post) ezentúl cikkek (Article) néven futnak

Amikor a LinkedIn először hívta fel a figyelmet a különböző bejegyzések (már cikkek) megosztására, akkor automatikusan értesítette az összes kapcsolatot a megosztott cikkről. Ezt a funkciót eltávolították. Továbbá nem vihetjük fel a cikkeket az archive.org-ra sem a LinkedIn robots.txt fájlnak köszönhetően.

 

Azonban továbbra is van értelme cikkeket megosztani a LinkedInen, hiszen ezek megjelennek a hírfolyamban, és így nagyobb népszerűségre tehetnek szert. A Google számára sajnos több időbe telik, hogy a LinkedIn cikkek megjelenjek a keresési találatok között (korábban ez azonnal megtörtént).

 

A cikkek tartalmának kezelése is megváltozott. Egy új felületet kaptunk, és a formázás néha extra sorokat ad hozzá a cikkhez, vagy a kép a cikk legtetején jelenik meg (ezt a problémát többnyire már javították).

 

10. Az új kapcsolatok eltűntek a hírfolyamból – de már újra láthatók

Az új kapcsolatokról szóló értesítések átmenetileg eltűntek a hírfolyamból.

 

Egy másik fontos funkció is elérhetővé vált – most már a legutóbbi bejegyzések szerint is rendezhetjük a hírfolyamot. Ebben a nézetben ismét megjelennek az új kapcsolatokról szóló értesítések. Azonban az oldal rövid időn belül automatikusan visszaállítja a rendezést a ’Top’, azaz a legfontosabb bejegyzésekre. Erre érdemes odafigyelni!

 

11. A nevek elé helyezett @ jel nem mindig a megfelelő neveket ajánlja fel

Ez sokak számára rendkívül zavaró lehet. Fontos ellenőrizni, hogy a megfelelő embereket jelöljük meg például a válaszainkban.

 

12. Egyéb új funkciók

  • Már megváltoztathatjuk az értesítései beállításainkat (https://www.linkedin.com/notifications/settings/)
  • Stilizáltabb elrendezés, aminek a központja a hírfolyam
  • A Facebookéhoz hasonló chatfunkció
  • A Tapasztalatok-részben a tapasztalatainkat úgy rendezhetjük, hogy a szerintünk legfontosabbak elsőként jelenjenek meg
     

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM
Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

A közösségi médiumok a politika játszóterévé váltak. Milyen veszélyeket rejt ez Rád és a társadalmunkra nézve? Kik és hogyan uralják ma ezeket a médiumokat, és mire használják őket?

A közösségi média politikai veszélyei

2018-10-07

A közösségi média életünk szerves részévé vált az elmúlt évtized alatt. A különböző platformok sokaknál átvették a hagyományos médiumok (televízió, rádió, nyomtatott média) szerepét, és ma már sokkal fontosabb szerepet játszanak hétköznapjainkban, mint amikor még csak ismerőseink...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!