notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született. A LinkedIn marketing

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született


2013/02/22
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

A LinkedIn nevű közösségi oldal 2003 óta működik, régebben indult a Facebooknál. Aki nem hallott még róla, ne csodálkozzon, hiszen ez nem csak egy a sok közösségi oldal közül. A LinkedIn szakmai közösségi oldal, melynek összesen több mint 160 millió felhasználója van már. Magyarországon még nem túl elterjedt az oldal, összesen 163 ezer magyar regisztrálója van, de ez a szám folyamatosan nő. Egyre fontosabbnak számít az oldal, ugyanis magánemberként és cégként is regisztrálhatunk, szakmai profilok között böngészhetünk. A cégek 80%-a megtalálható az oldalon és állításuk szerint állásinterjú esetén a jelen lévő cégek 95%-a megtekinti a jelentkező profilját. Mint a Facebook esetében, itt is számos faktor dönti el, kik érnek el minket, ezért felsorolunk pár kulcsfontosságú tippet, hogyan adjuk el magunkat a LinkdIn segítségével.
A LinkedIn, a szakmai közösségi oldal, mely valóban az üzletre született

 

 

 

A LinkedIn profil, mint legfontosabb eszköz

Fontos folyamatosan karbantartani és frissíteni profilunkat. Ezzel elsődleges célunk, hogy az mindig az aktuális információkat mutassa rólunk, másodrészt ezzel felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Profilunk beállításánál egy négyzet kipipálásával engedélyezhetjük, hogy ha bármilyen módosítás történik profilunkon, azt a velünk kapcsolatban állók is azonnal megtudják. Profilképünket is folyamatosan frissítsük, hiszen így garantált, hogy megismernek minket bármilyen üzleti találkozón, konferencián.
 
Profilunk headline részét is tartsuk naprakész állapotban, ugyanis ez a második dolog, ami megragadja az ember figyelmét a profilkép után. Itt a legfontosabb információkat tegyük közzé magunkról, mint munkaterületünk, jelenlegi munkahelyünk. Kulcsszavakat is írjunk ide, melyek alapján könnyebb ránk találni. Ha egy bizonyos területen jártasak vagyunk, ne titkoljuk, írjuk be a kapcsolódó kifejezéseket, így akik ilyen területen jártas szakembereket keresnek, nagyobb eséllyel találnak majd ránk.
 
 

A LinkedIn profil frissítésének jelentősége

Pihengetünk?
Mindent tüntessünk fel profilunkon, ami munkánkhoz kapcsolódik. Munkakörünk és munkahelyünk mellett egyéb készségeinket, referenciamunkáinkat, szakmai oldalunk, vagy blogunk címét. Figyeljünk oda, mit osztunk meg, ugyanis ez nem a Facebook, profilunk látogatói valószínűleg nem macskánk képeire kíváncsiak!
 
 

Érdekel, hogy hogyan használd a LinkedIn-t reputációd növelésére? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamaink egyikére, ott szó lesz erről is! Böngészd át  tanfolyamainkat itt!

 
 

Építsük ki hálózatunkat a LinkedIn-en!

Közösségi oldal révén itt is gyűjthetünk kapcsolatokat, csatlakozhatunk csoportokhoz. Ismerőseink köréhez hozzáadhatjuk valós ismerőseinket, munkatársainkat, csoportunk tagjait, üzletfeleinket, volt osztály- és csoporttársainkat. Figyelünk oda, hogy csak olyanokkal tegyük ezt, akik valóban valamilyen kapcsolatban állnak velünk. Tartsuk észben, hogy ez nem a Facebook, és nem járunk jobban, ha rengeteg olyan ismerősünk van, akiket semmilyen szinten nem ismerünk. Hozzáadhatunk hálózatunkhoz olyan embereket is, akiket még nem ismerünk, de legalább alapvető kapcsolat legyen köztünk, mint azonos munkakör, szakterület, esetleg hobbi, és ezt indokoljuk meg a felkérésnél. Nem kell sok felkérést küldenünk, egy idő után már minket is megtalálnak majd.
 
 

Aktivizáljuk magunkat a LinkedIn-en!

Ahogy más közösségi oldalakon, itt is megoszthatunk tartalmakat, státuszfrissítéseket. Ezzel éljünk is napi szinten, így hálózatunk tagjai látni fogják aktivitásunkat. Kommenteljük, osszuk meg mások írásait, ami annál jobb, minél nagyobb szaktekintély bejegyzéseinél tesszük ezt. Egyrészt legyenek rendszeresek interakcióink, emellett relevánsak is, így a velünk kapcsolatban állók látni fogják elhivatottságunkat.
Új funkció a LinkedIn-en az értesítések ikon, amely hasonló a Facebook-on található fülhöz. Itt értesítéseket kapunk hálózatunk tagjainak történéseiről, és ők is azokról, amiket mi teszünk. Szűrők segítségével megtekinthetjük csak a megosztásokat is, így nem kell átnéznünk ismerőseink minden egyes cselekedetét, és nem maradunk ki a fontosabb beszélgetésekből.
 
 

Az Endorsements használata

Nem túl régi újítás, az Endorsements opció, mellyel hálózatunk tagjainak képességeire hívhatjuk fel a figyelmet. Ismerőseinknél feltüntethetjük képességeiket, valamilyen szakterületben való jártasságukat. Akiket mi értékelünk, azok valószínűleg utána minket is értékelni fognak.
Tamás nevű ismerősünk például jártas az online marketing és keresőoptimalizálás területén. Ezeket a készségeket profiljához adhatjuk. Mivel mások is hasonlóan fognak cselekedni, ranglisták jönnek létre. Az így létrejött ranglistán láthatjuk szám szerint, hogy mely területeken kik szerepelnek, és mennyien vannak.
Minél többet értékelünk, minket is annál többen fognak értékelni, így készségeink alapján egyre feljebb kerülhetünk a ranglistákon.
 
 

Csatlakozzunk csoportokhoz a LinkedIn-en is!

Már több, mint egymillió csoporthoz csatlakozhatunk az oldalon, melyek mindegyike valamilyen szakterület köré csoportosul. Itt egymással oszthatják meg anyagaikat, gondolataikat, beszélgetéseket indíthatnak a hozzá fűződő témákban.
 
Próbáljunk meg mindig a legnépszerűbb és legjobb csoporthoz tartozni az adott témakörben. Vegyünk részt aktívan a csoport működésében, aktivizáljuk magunkat, amikor csak lehet, így leszünk egyre elismertebb tagjai csoportunknak, és ezáltal is növelhetjük hálózatunkat.
 
Legfeljebb 50 csoporthoz tartozhatunk, ami több mint elég, de ha tudunk, koncentráljunk a 3-4 legfontosabbra, amik működésében folyamatosan vegyünk részt.
 
Ha nem találjuk magunknak a megfelelő csoportot, indíthatunk is egyet. Ha olyan csoportot hozunk létre, amilyen még nincs, és azt megfelelően működtetjük, nagy sikereket érhetünk el, és hasznunkra is válhat. Egyrészt tanulhatunk mások gondolataiból, másrészt hírnevünk terjedését is elősegíti az oldalon.
 
Tartsuk észben ezeket a tanácsokat, hiszen így könnyebben találnak ránk potenciális munkaadóink, és nagyobb valószínűséggel kapjuk meg álmaink állását. Ha még nem is elterjedt nálunk az oldal, kezdjük el használni nyugodtan, és építsük ki profilunkat, így amikor már széles körben elterjedté válik, ki fogunk tűnni a többiek közül!
 
LinkedIn SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 117

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
385 265
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...

Linkfarm

A linkfarmok lekezelő kifejezések olyan linkgyűjtő webhelyekre, amelyek számos,...

Közösségi keresekedelem

Áruk közvetlenül online közösségi médián...

Kilépő pop-up

Egy olyan Pop-up, amely akkor jelenik meg, amikor a látogató megpróbálja...

Univerzális keresés

Több találattípus (képek, videók, helyi keresési...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.