Keresés

Menü

Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését! Last Actor és a Story Bumping.

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését!

2013.09.02.

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó és Doszkoty Zsolt, online marketing gyakornok

Új Facebook algoritmusok, melyek növelhetik oldalad elérését! Last Actor és a Story Bumping.

Facebook oldalt vezetsz? Akkor most jó hírrel szolgálhatunk! A Facebook ezentúl két új algoritmussal segíti a Facebook oldalak szerkesztőit, a nagyobb elérés és az oldalak láthatóságának növelése érdekében. Ismerd meg az új hírfolyam nyújtotta lehetőségeket és azt, hogyan kovácsolhatsz előnyt a Facebook legújabb frissítéséből! Itt a Last Actor és a Story Bumping.


A „Story Bumping” és a „Last Actor” Facebook algoritmusok hatása 

A Facebook arra törekszik, hogy állandóan javítsa a hírfolyam algoritmust. Ezen törekvés eredményeképpen bemutatott két új algoritmust - a „Story Bumping” és a „Last Actor” -algoritmust is, amik a tartalmak rangsorolásánál játszanak jelentős szerepet. A legújabb kutatások alapján egy átlagos felhasználó, napi rendszerességgel 1500 bejegyzéssel találkozik hetente - barátok, követett személyek és oldalak által, esküvői fotókon keresztül egészen az éttermekbe való bejelentkezésig. Mikor a Facebook fejlesztői időrendi sorrendben mutatták be ezeket a bejegyzéseket a felhasználóknak, ahelyett, hogy rangsorolták volna őket, a kedvelések és kommentek száma jelentősen csökkent, ezért szükségszerű volt egy új hírfolyam-algoritmus fejlesztése.
 

Mi is az a Story Bumping és a Last Actor algoritmus?

Annak érdekében, hogy a megfelelő tartalmat, a megfelelő emberek, a megfelelő időben kapják meg, a közösségi média szakértői úgy döntöttek, hogy a leginkább releváns történeteket helyezik előtérbe az említett algoritmusok segítségével. A Story Bumping algoritmus a régebbi organikus történeteket (akár a több naposokat) helyezi el a hírfolyam felső részén, amik újra megjelennek, ha a tartalom érdekes a felhasználó szempontjából. Ha a történet úgy tűnik, kevésbé érdekes a felhasználó számára, az algoritmus lejjebb teszi közzé, más érdekes posztok alá. Mindez azon múlik, hogy a felhasználó milyen gyakran linkel, oszt meg, kommentel, az adott profilra, oldalra vagy esetleg elrejti bejegyzéseiket. A Last Actor algoritmus megjegyzi a felhasználó 50 utolsó műveletét, annak érdekében, hogy nyomon kövesse az érdeklődési körök változását, ezáltal sokkal rugalmasabb és dinamikusabb algoritmusként azonnal alkalmazkodni tud a felhasználók folyamatosan alakuló ízléséhez. 
 

Mi haszna ebből a Facebook oldalak tulajdonosainak?

Ezek, a hírfolyam EdgeRank mutatójában történő frissítések, pozitív hatással lesznek a bejegyzések elérésére, ami felbecsülhetetlenül előny az oldaltulajdonosok számára. Számukra ez azt jelenti, hogy a legnépszerűbb szerves bejegyzéseknek nagyobb esélyük van arra, hogy még több embert érjenek el akkor is, ha legfeljebb néhány órája készültek. Ez természetesen nagyobb nézettséget hozhat a feltörekvő témáknak. Persze csak akkor, ha relevánsak a felhasználóknak, ezért az oldalak üzemeltetőire nagyobb nyomás nehezedik, mivel minél népszerűbb tartalmakat kell prezentálniuk, ami növeli a kedvelések, kommentek és megosztások számát. Mindazonáltal az új algoritmus segíteni fogja a minőségi tartalmak eljutását egy még nagyobb közönség felé. 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.2 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Facebook, SMM
Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt

Így növelheted meg Instagram követőid számát egyetlen hónap alatt (1. rész)

2018-10-14

Az Instagram népszerűség-hulláma már évekkel ezelőtt elkezdődött, és a mai napig is tart. Sokan azonban nem tudják, hogyan szerezzenek cégüknek vagy akár személyesen maguknak több Instagram követőt. Mutatjuk!

A közösségi médiumok a politika játszóterévé váltak. Milyen veszélyeket rejt ez Rád és a társadalmunkra nézve? Kik és hogyan uralják ma ezeket a médiumokat, és mire használják őket?

A közösségi média politikai veszélyei

2018-10-07

A közösségi média életünk szerves részévé vált az elmúlt évtized alatt. A különböző platformok sokaknál átvették a hagyományos médiumok (televízió, rádió, nyomtatott média) szerepét, és ma már sokkal fontosabb szerepet játszanak hétköznapjainkban, mint amikor még csak ismerőseink...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!