notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Online marketing hoteleknek - Így veheted rá vendégeidet, hogy közvetlenül weboldaladon keresztül foglaljanak szobát hoteledbe

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így veheted rá a vendégeket, hogy közvetlenül szállodád webhelyén foglaljanak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így veheted rá a vendégeket, hogy közvetlenül szállodád webhelyén foglaljanak


2019/03/19
Czifra Zsófia, marketing tanácsadó

Folyamatosan tapasztaljuk munkánk során, hogy számos szálloda támaszkodik még mindig az online utazási ügynökségekre (OTA-kra), mint pl. Booking.com, Szallas.hu stb, a szobafoglalásaik fellendítése céljából. Arról nem is beszélve, hogy sokan kizárólag az OTA-kon keresztül biztosítják a szobafoglalás lehetőségét vendégeik számára, a weboldalukon keresztül közvetlen lehetőség nincs erre. Ez azonban hosszútávon nem a legelőnyösebb megoldás. Miért? Mert azok a vendégek, akik ilyen utazási ügynökségeken keresztül foglalnak, általában az adott ügynökség ügyfelei maradnak, nem pedig a tieid. Ha mindez nem lenne elég, az ilyen ügynökségek általában súlyos közvetítői díjakat számolnak fel minden egyes lebonyolított foglalás után, ami komoly kiesést jelenthet, ha vendégeid nagy része ilyen csatornákon keresztül jut el szállodádhoz. A szállásfoglalási rendszereknek kifizettett jutalékból, sőt, annak töredékéből, olyan marketing rendszert építhetsz fel, mely folyamatosan fenntartható növekedést biztosít hoteled részére. 

 

Mit tehet tehát egy független szálloda manapság, hogy ne kelljen „saját magával” (egész pontosan az azt képviselő online utazási ügynökségekkel) is versengnie? A következőkben erről lesz szó!
 

Szállodamarketing 2019 - Szobafoglalás közvetlenül a weboldaladon keresztül

1. Ragadd meg webhelyed látogatóit

Tehát, csak hogy lefektessük az alapvető tényeket, mi szükséges ahhoz, hogy valamelyest – vagy egy erős online marketingkommunikációs rendszerrel akár teljesen – lecsökkentsd az OTA-kon keresztül érkező foglalások számát – természetesen a weboldaladon keresztüli foglalások megnövelésével –, és így a közvetítői díjakat? Kell egy weboldal, ami a tiéd, amin keresztül nem csak hogy meggyőzheted a felhasználókat, hogy hoteledet válasszák és ne egy konkurens szállodát, de ingyenesen, közvetlenül nálad konvertálhatnak, tehát foglalhatnak szobát, vagy vehetik fel veled a kapcsolatot.

 

Ez a weboldal persze mit sem ér, ha a felhasználók nem találnak rá. Ha most arra gondolsz, hogy támaszkodhatsz a fizetett hirdetésekre, (hiszen a Google Ads kiváló célzási lehetőségeket kínál) nem tévedsz. Másrészt viszont érdemes szem előtt tartani a tényt, miszerint egy kis, vagy közepes marketingköltségvetéssel lehetetlen hoteled nevére lekörözni az OTA-k hirdetéseit, akik hihetetlen összegeket költenek el erre. Mit tehetsz tehát? Kitűnhetsz napjaink elképesztő médiazajából, és kínálhatsz választ a felhasználók kérdéseire, megoldást a problémáikra és igényeikre. Hogy ennek mi a legjobb módja? Egy keresőoptimalizált, a Google és a felhasználók elvárásainak egyaránt megfelelő weboldal.

 

Az alábbi ábra egyik ügyfelünk, egy vidéki négycsillagos szálloda analitikai eredményeit prezentálja. Jól látszik, hogy az idei év első két hónapját az előző év azonos időszakával összehasonlítva 26,86%-al sikerült növelnünk az organikus Google-ből érkező forgalmat. Tavaly januárjában, hosszú munka után indítottuk el valóban keresőoptimalizált, és a célcsoport elvárásainak is megfelelő weboldalukat. A magas látogatottság ellenére még több felhasználót értünk el,és bár a tavalyi évben is sokan érkeztek a SEO-n keresztül az oldalra, sokan vissza is fordultak arról anélkül, hogy a weboldalon bármilyen interakciót – például szobafoglalás – végrehajtottak volna. Ezt a visszafordulási arányt a helyes optimalizáltságnak köszönhetően 97%-al csökkentettük. Hogy minek az eredménye ez? Egy komplex, a célközönség igényeit és szokásait figyelembe vévő, a célokat és elképzeléseket támogató online marketing stratégiának, a Google és a felhasználók elvárásainak egyaránt megfelelő weboldalnak, és a keresőoptimalizálásnak, valamint az ahhoz kapcsolódó eszközöknek.

 

Hogyan legyen több szobafoglalásom?
 

Szeretnéd csökkenteni a kiadásaidat? Kialakítjuk online marketing stratégiádat, hogy te is növelhesd hoteled weboldalán történő közvetlen foglalások arányát! Kérd ajánlatunkat, kattints IDE!

Pihengetünk?

 

Tegyük fel, hogy a fenti elemek adottak, van egy keresőoptimalizált weboldalad, amire a felhasználók jó eséllyel rátalálhatnak. De lépjünk egyet hátra… Keresgélésük során tehát a jövendőbeli utazók valószínűleg szállodád webhelyére is rátalálnak majd, ha másért nem is, hogy megnézzék a képeket szobáidról, illetve tájékozódjanak a szolgáltatásokról.

 

Fontos, hogy már ezeknek a lehetséges vendégeknek is megpróbáld felkelteni az érdeklődését CTA-kkal és felugró ablakokkal. Persze, csak óvatosan! A felhasználók egyre érzékenyebbek a sok-sok mozgásra, felugró ablakra és értesítésre, egy eltúlzott layer akár el is üldözheti a látogatókat weboldaladról. Mi az, ami mégis beválhat? A segítőkész hozzállás, a felhasználók kíváncsiságának felkeltése. Igyekezz úgy kialakítani a felugró ablakokat, hogy azok tényleg visszautasíthatatlanok legyenek.  Használj letisztult, egyértelmű üzeneteket, mellébeszélés nélkül, és emeld ki, hogy a vendégek akkor járnak a legjobban, ha közvetlenül szállodád webhelyén foglalnak.

 

Ügyelj arra, hogy az ilyen üzenetek mobilkészülékeken is megfelelően jelenjenek meg, és könnyedén bezárhatók legyenek, ugyanis egyre többen intézik ilyensfajta ügyeiket okostelefonjaikon vagy táblagépeiketn.

 

2. Sorolj fel ösztönző kínálatokat webhelyeden

Mi a legnagyobb probléma az OTA-kon keresztül való értékesítéssel? Legtöbb esetben a megállapodás egyik feltétele, hogy a hotel saját weboldalán keresztül nem kínálhat olcsóbban egy ajánlatot, mint az OTA webhelyén. Szerencsére a legolcsóbb árajánlaton kívül más ösztönző jellegű bónuszokat is felkínálhatsz azoknak a vendégeknek, akik közvetlenül webhelyeden foglalnak szobát szállodádba.

 

Nagyon hatékony tud lenni például, ha extrákat ígérsz a szobába, esetleg ingyenes szobaszervizt, vagy a házon belüli szolgáltatások ingyenes használatát (pl. egy ajándék masszázst). Az ilyesfajta bónuszok valójában nem kerülnek sokba szállodád számára, de remek motivációul szolgálhatnak a „Foglalj webhelyünkön a legolcsóbb szobaárakért” jellegű üzenet mellett. Valójában nem is muszáj árengedményt kínálni a közvetlen foglalásért, hiszen sok esetben ezek a bónuszok is elegendők ahhoz, hogy megnyerd az érdeklődőket.

 

Persze előfordulhat, hogy mindez kevés. Ebben az esetben adhatsz valamilyen kedvezményt a közvetlen, online foglalók számára, amit egy következő látogatás során, sőt, a holtidőszakokat felkeltve akár egy bizonyos időszakon belül használhatnak fel.

 

Fontos, hogy ezekről az ajánlatokról ne csak akkor értesüljenek az emberek, amikor szállodád webhelyére érkeznek, hiszen sokan teljesen kikerülik ezt a megállót, és rögtön az utazási ügynökségek webhelyén foglalnak (elvégre ott is vannak képek, és felsorolt szolgáltatások). Kínálatodat tehát terjeszd minden csatornán, amit kommunikációra használsz (közösségi média, blog, email, szórólapok, stb.). Valójában ez az, amit érdemes CPC hirdetésekkel is promotálni.

 

 

Amennyiben szeretnél Te is egy hatékony szálloda marketing stratégiát, kattints IDE, nézd meg, miben segíthetünk Neked

 

 

3. Ügyelj az OTA modulok elhelyezésére

Az online utazási ügynökségek sokat segíthetnek egy szálloda forgalmának fellendítésében, de jobb, ha a látogatók a webhelyeden is maradnak, miután odaérkeznek böngészésük közben. Az OTA-k és a szállodák gyakran úgy kapcsolódnak egymáshoz online, hogy a szálloda kihelyezi az adott ügynökség modulját a webhelyére – ez a modul általában az ügynökség árait, díjait, értékeléseit tünteti fel.

 

Ezeket a modulokat érdemes megtartani (főleg ha a szerződés részét képezik), hiszen elősegítik a nem közvetlen foglalásokat (amik még mindig jobbak, mint semmilyen foglalás), de nem mindegy, hogy hová kerülnek szállodád webhelyén. Érdemes például az oldalak alján, valahol a lábjegyzetben elhelyezni őket, hogy ne ezek legyenek az első elemek, amiket a webhelyre érkező látogatók megpillantanak.

 

Ezek helyett inkább a közvetlen foglalás előnyeit helyezd kiemelt, látható helyre. Persze büszkén villogtathatod a különböző díjakat, amiket az ügynökségektől kapott szállodád, de fontos, hogy ezek ne ösztönözzék arra a látogatót, hogy inkább az ügynökségre kattintson, és elhagyja webhelyedet.

 

4. Mutasd meg, hogy mit kínálsz, amit a nagyobb szállodák nem

Ha van egy valami, ami a kisebb, független szállodák számára előny a nagyobb láncokkal szemben, akkor az az egyediség. Míg a nagyobb szállodák megengedhetik maguknak, hogy hűségprogramokat indítanak, a kisebb egységek különleges környezettel, szolgáltatásokkal, vagy más egyedi kínálattal várják vendégeiket.

 

Például lehet, hogy vidéki szállodád a környék legszebb tava partján áll, a szomszédban van a városi állatpark, vagy a szálloda egy régi, páratlan épületben kapott helyet. Mi teszi különlegessé szállodádat? Ha megvan a válasz, akkor építsd fel a köré ajánlatodat! Mi az, amit ezzel kínálsz? Nem egy kényelmes ágyat, nem egy forró vizű medencét, nem egy finom vacsorát, hiszen az édeskevés, és a konkurencia is képes rá. Ezzel egyedi élményt nyújtasz!

 

A kiváló kiszolgálás és egy kellemes elhelyezkedés rengeteget segíthet abban, hogy egyszeri vendégeid márkád tartós támogatóivá váljanak, ami abban nyilvánul meg, hogy mindenkinek előszeretettel áradoznak majd arról, milyen jól is érezték magad szállodádban. Ha pedig valamit nem hanyagolhatsz el 2019-ben, akkor azok a vendégvélemények, az online és offline reputáció.

 

5. Hosszú menet lesz, de megéri

Rávenni az érdeklődőket arra, hogy közvetlenül szállodád webhelyén foglaljanak, vagy egyáltalán értesíteni őket kedvező ajánlataidról nem lesz egyszerű feladat, hiszen nehéz befolyásolni az emberek gondolkodását és online keresési szokásait. Kitartó munkával azonban visszatérő ügyfelekké, vagy legalább márkád támogatóivá változtathatod azokat az utazókat, akik szállodád webhelyére tévednek a keresgélési fázisban.

 

Ne számíts továbbá arra, hogy a fenti tippek alkalmazásával véglegesen mellőzheted majd az online utazási ügynökségek segítségét, de nem is ez a cél (ráadásul sokkal hitelesebb egy olyan szálloda, amit több forrás is listáz adatbázisában) – a cél az, hogy minél többen foglaljanak webhelyeden, és csak kevesen OTA csatornákon.

hotel marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
475 245
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ellenvetés

Mi az az ellenvetés? Az ellenvetések azok az érvek, amelyekkel a...

Értéknövelt tartalom

Olyan internetes hirdetések vagy oldalak, amik animációkat tartalmaznak, illetve...

blogroll

Mi az a blogroll? A blogroll egy hivatkozási lista, ami általában egy blog...

Témamodellezés

Egy olyan SEO stratégia, amelyet akkor szokás használni, amikor egy oldal...

CMS

A tartalomkezelő rendszerek (content management system – CMS) lehetővé teszik a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.