Így változnak majd a közösségi média marketing trendjei 2019-ben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így változnak majd a közösségi média marketing trendjei 2019-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Melyek lesznek a közösségi média marketing legfontosabb irányai 2019-ben? Hogyan használd az Instagram, Facebook, Youtube oldaladat az organikus siker elérése érdekében? Mutatjuk! 
 

Így változnak majd a közösségi média marketing trendjei 2019-ben

Az interneten a trendek jönnek és mennek, és ha van egy valami, ami fix, az a változás. Ez a kissé ellentmondásos kijelentés a közösségi médiára, az online marketingre, és ebből következően a közösségi média marketingre is vonatkozik.

 

Legyen szó különböző kommunikációs módszerekről, fogyasztási szokásokról, vagy teljesen új hálózatokról, a közösségi platformok mindig azon vannak, hogy új funkciókat és lehetőségeket kínáljanak felhasználóiknak.

 

Ezek a változások nem csak a felhasználók számára hivatottak élvezetesebbé tenni a közösségi média használatát, de a marketingeseknek is új lehetőségeket kínálnak arra, hogy friss és aktivitásra buzdító módszerekkel érjék el közönségeiket. Ehhez persze tisztában kell legyenek a legfontosabb trendekkel, amikre a jövőben számíthatnak. Nézzük meg, hogy mik lesznek ezek a közösségi médián 2019-ben!

 

A vizuális közösségi média marketing

Már 2017-ben előre lehetett látni, hogy 2018 a videó éve lesz, és így is lett. A legnépszerűbb tartalomtípus (beleértve az élő közvetítéseket is – ezekről bővebben lejjebb) hódítóhadjáratot indított az interneten, ami most is zajlik, és (ha hihetünk a szakértőknek, akik szerint 2019-ben minden online forgalom 80%-át a videózás teszi majd ki) a következő esztendőben el is éri ezt a célt.

 

Ehhez nem csak az olyan videóhatalmak járulnak hozzá, mint a YouTube – a közösségi platformok is egyre több videófunkciót fejlesztenek, ami mind a felhasználók, mind a marketingesek számára is jó hír, hiszen mindez sokkal közvetlenebb marketingkommunikációt tesz lehetővé az utóbbi csoport számára.

 

Ahogy a közösségi platformokon egyre csökken az organikus elérések aránya, 2019-ben minden korábbinál fontosabb lesz, hogy többféleképpen próbálják elérni közönségüket. Ide tartozik az influencer marketing, a „történetek” formátumú tartalmak, az élő közvetítések, illetve a ma már hagyományosnak számító képek és videók is. A vizuális trend teljes gőzerővel zakatol majd 2019-ben.


Az élő közösségi média

Az élő videó szintén nem újdonság, hiszen nem egy platform kínálja ezt a funkciót évek óta, azonban a Facebook és az Instagram viszonylag új versenyzőknek számítanak az „élőzésben”. Az élő videók értéke az interaktivitásban rejlik: ezek a közvetítések interakcióra buzdítják a nézőket, és lehetőséget nyújtanak a márkáknak, hogy megerősítsék kapcsolatukat közönségükkel.

 

Az élő közvetítések másik nagy előnye, hogy őszintébbek lehetnek, mint bármilyen más digitális formátum – az őszinteség mára ritka luxussá vált, amit a közönség nagyra értékel.

 

Persze az élőzésnek is megvannak a maga veszélyei mind technikai, mind tartalmi oldalon, de még az ilyen helyzetekben elvétett bakik is gyakran azt bizonyítják a nézőknek, hogy egy valódi személy (vagy csapat) áll a márka logója mögött, amelyik nem fél őszintén felvállalni hibáit.

 

2018 áprilisában a Facebook Live bemutatásának második évfordulójára a platform készített egy inforgrafikát , hogy szemléltesse a funkció statisztikai sikereit. Az összefoglalóban néhány igen meggyőző számadat szerepel:

  • Fennállása két éve során több mint 3,5 milliárd élő közvetítés volt a Facebook Live-on
  • Ezt több százmillió felhasználó közvetítette, és közel kétmilliárdan néztek meg legalább egy élőzést
  • A napi Facebook Live közvetítések száma 2016 óta minden évben megduplázódott
  • A Live With társas közvetítések kétszer olyan hosszúak, mint a „sima” élő videók


Az átmeneti közösségi média

A közönség ma már messze nem olyan passzív, mint régebben. A felhasználók manapság szeretnek aktívan részt venni a dolgokban, kapcsolatba lépni egymással (és a márkákkal), és így tovább. A márkáknak tehát lehetőséget kell adniuk erre, ha sikereket szeretnének elérni a közösségi médián.

 

Az utóbbi időben egyre népszerűbbé váltak az átmeneti tartalmak, első sorban a Snapchat, illetve az Instagram Stories (Történetek) funkciójának köszönhetően. Mivel az Instagram történetek 400 millió napi felhasználóhoz jutnak el, a marketingesek nem hagyhatják figyelmen kívül a formátum jelentőségét, és kreatív módszereket kell találniuk arra, hogy integrálják azt közösségi média marketingstratégiájukba.

 

Az átmeneti tartalmak népszerűsége az okostelefonok elterjedésének köszönhető, illetve annak, hogy a fiatalabb generációk egyre kevesebb ideig képesek egy dologra koncentrálni. Ez a jelenség, ötvözve a videós tartalmak trendjével egy olyan stratégiát követel meg a marketingesektől, aminek a középpontjában az átmeneti jellegű videók állnak. Ezek nem csak aktivitásra késztetik a felhasználókat, de a lemaradástól való félelmüket is kihasználják.

 

Az adatalapú közösségi média

Az adatbiztonságról sokat hallhattunk 2018-ban. Ez egyrészt a nagy Facebook botránynak köszönhető, ami 2018 márciusában tört ki, miután kiderült, hogy a Cambridge Analytica 87 millió Facebook felhasználó profiladatait használta fel (azok beleegyezése nélkül), hogy személyre szabott kampányüzeneteket jelenítsenek meg nekik az Egyesült Államok választásai idején.

 

Ez a Cambridge Analytics végét jelentette, míg a Facebook és a platform tulajdonosa, Mark Zuckerberg szorult helyzetbe kerültek, hiszen érthető módon mind a felhasználók, mind pedig a jogi hatóságok hallatták ellenük a hangjukat.

 

Később május végén a GDPR (https://www.matebalazs.hu/gdpr-rendelet-2018.html) is érvénybe lépett, ami minden európai ügyfelekkel is foglalkozó cégre vonatkozik, és szabadabb kezet ad a felhasználóknak, hogy azok kedvükre rendelkezhessenek a róluk tárolt adatok kezeléséről.

 

Ha a Cambridge Analytica & Facebook botrány a GDPR után robban ki, akkor a közösségi platform közel másfél milliárd eurós bírságot kellett volna, hogy kifizessen. Hogy a jövőben elkerülje az ilyen helyzeteket, a Facebook több biztonsági óvintézkedést is ígért a felhasználóknak.

 

Mivel a közösségi platformok által gyűjtött adatokat általában a fizetett hirdetések célzásához használják fel, az organikus taktikákat alkalmazó márkáknak nem sok változásra kell számítaniuk, de mivel az organikus elérések egyre csökkennek, velük fogynak azok a Facebook oldalak is, amelyek nem használnak semmilyen fizetett hirdetési funkciót.

 

Mindebből azt kell észben tartani, hogy 2019-ben az őszinteség és átlátszóság (nem csak az adatkezeléssel kapcsolatban, hiszen ez kötelező) komoly előnyt jelenthet majd a cégek számára mind a közösségi médián, mind egyéb csatornákon.

 

A mesterséges intelligenciájú közösségi média

2018-ban több közösségi és egyéb jellegű platform igyekezett fejleszteni saját mesterséges intelligenciával működő funkcióit, mint bármely korábbi évben. Az első sorban chatbotok és intelligensen célzott hirdetések formájában megjelenő technológia népszerűségéből következik, hogy 2019-ben is tovább dübörög majd ez a trend.

 

Ha belegondolunk, hogy az MI-vel kiegészített kommunikáció milyen kényelmes ügyfélszolgálatot biztosít a felhasználók számára (ami fontos szempont a közösségi platformokon), ez a népszerűség és gyors adaptáció nem is igazán meglepő.

 

A televíziós közösségi média

2018 júniusában megjelent az IGTV, az Instagram „televíziós” platformja, ami az Instagramra jellemző néhány másodperces, illetve átmeneti videóival ellenétben legfeljebb egy órás videók feltöltését is lehetővé teszi, ráadásul a felhasználók később is megtekinthetik azokat.

 

A kifejezetten mobilos (értsd: függőleges) videókra kiélezett IGTV egy új trendet segít bevezetni, ami minden bizonnyal több marketingest is arra ösztönöz majd az elkövetkezendő időkben, hogy ők is közvetítőkké váljanak, új, exkluzív tartalmakat kínálva ezzel közönségüknek.

 

A marketingesek tehát jobban teszik, ha odafigyelnek az Instagram változásaira a következő esztendő során.

 

Az organikus közösségi média

Ahogy már említettük, az organikus elérések száma folyamatosan csökken a közösségi médián, ami önmagában is egy trendnek számít, csak éppen nem túl pozitívnak. A Facebook például 2018 elején jelentette be, hogy szeretné, ha a felhasználók hírfolyamain több „érdemleges” tartalom jelenne meg ismerőseiktől és családtagjaiktól. Ennek köszönhetően a Facebook oldalak tartalmai háttérbe kerültek, drasztikusan csökkentve az egyébként is szegényes organikus eléréseket.

 

Azok a márkák, amelyek korábban is jó organikus stratégiát alkalmaztak kevésbé érezték meg a változások negatív hatását. A fent felsorolt trendeket figyelembe véve te magad is kialakíthatsz márkádnak egy olyan marketingtervezetet 2019-re, amivel organikus módon szerezheted vissza eléréseidet a közösségi médián!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!