notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Előrejelzés 2016-ra a közösségi médiák világából: íme a várható trendek, újdonságok

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mire számíthatunk a közösségi médiában, 2016-ban?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mire számíthatunk a közösségi médiában, 2016-ban?


2015/11/04
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A közösségi média - a 2000-es évek közepétől a Facebook-kal az élen - továbbra is tartja egyeduralmáz az online világban. Évről évre változnak azonban a trendek, egyre több új funkcióval bővül a tárház, amelyhez az online marketing-ben a sikeres munka érdekében alkalmazkodnunk kell! Íme egy összefoglaló arról, hogy mire számíthatunk 2016-ban a közösségi médiák világában!

Mi várható 2016-ban a közösségi médiában? Milyen trendek, változások lépnek érvénybe a Facebook-on és társain?

A folyamatos változások, fejlesztések és újdonságok, algoritmus változások viharában gyakran nem könnyű eligazodni - és talán még nehezebb előrejelzést adni. A tapasztalatok és az eddig felreppent hírek alapján mégis körvonalazódni látszik a 2016-os év, amely a közösségi médiában is igen nagy változásokat hoz majd! Az előrejelzések alapján az alábbi trendekre, változásokra számíthatunk a jövő évben.

 

 

2016-ban a közösségi médiában nő az e-kereskedelem jelentősége: közvetlenül a Facebook-ról vásárolhatunk majd!

Már idén tesztidőszakot hirdetett a közösségi média óriás, a Facebook a vásárlás funkció kidolgozására, finomítására - 2016-ban pedig várhatóan ez lesz az egyik legkiemelkedőbb újdonság, amellyel számolnunk kell. A hírek szerint a Facebook-on át közvetlenül vásárolhatunk majd a hirdetőktől! A funkciót úgy kell elképzelni, mint a mostani "Call to action" gombokat - csak a helyére "Vásárlás" kerül majd.

A Facebook természetesen itt is kiemelt figyelmet fordít az adatvédelmi szempontokra, így a hitelkártya adatokat nem adja ki az eladónak - és a fizetés egész folyamata a rendszeren belül marad. A vásárlás funkció jól hangzik ugyan, de kérdéses, hogy kinek éri meg ezt alkalmazni?

Kardinális kérdés ez, hiszen a funkció beépülésével a Facebook többé nem navigál át a webshop-ra. Természetesen előnyét is látjuk, hiszen kutatások alapján az emberek többsége szívesebben vásárol olyan terméket, amelyet ismerősei "ajánlanak" - tehát megosztják, like-olják.

 

A vásárlás funkciót azonban nem csak a Facebook, de a Twitter is szeretné bevezetni. Ennél a közösségi médiánál azonban még korai stádiumban van az elképzelés, így korai lenne bármilyen következtetést levonni.

 

 

 

"Instant Articles" a Facebook-on: a közösségi média valóban egyeduralomra tör 2016-ban!

Pihengetünk?

Már korábban is hallhattál erről a funkcióról, hiszen régóta folyik a fejlesztés Zuckerbergeréknél.  A funkció lényege, hogy az egyik legkedveltebb platformról akkor se kelljen elnavigálni, ha cikket szeretnénk olvasni. Olyan híreket is hallottunk, hogy kizárólagossá teszik majda funkciót: így az elkészült cikkeket, híreket és a tartalmat már nem a weboldalon olvashatják el a felhasználók, hanem közvetlenül a Facebook felületén.

Ha ez bekövetkezik, az teljesen új irányt mutat az online marketing trendekben: a tartalommarketing, amely az utóbbi években a siker kulcsaként támogatta az online felületeket, új értelmet nyer majd. Kérdéses, hogy mit szól ehhez a Google? A Display hirdetések rendszerére is befolyással lehet ugyanis a fejlesztés - hiszen ha nincs annyi látogató a weboldalon, úgy a hirdetések sem futhatnak olyan hatékonysággal.

 

Még kevesebb organikus elérés, még több fizetett hirdetés fogja uralni a 2016-os évet a közösségi médiában

A közösségi médiák trendjében ez sem újdonság, de a következő évben valószínüsíthetően még drasztikusabb lesz a helyzet. A Facebook algoritmusában ugyanis újabb szigorítások lépnek majd érvénybe - amelyek az organikus eléréseket csökkentik majd.

Ezzel együtt természetesen nő a fizetett hirdetések létjogosultsága. A közösségi médiában a fizetett hirdetések még igen megfizetődőek, de emiatt, és az algoritmus változása miatt egyre nagyobb a verseny - amelyből a hirdetések összegének drágulása is következhet.

 

Közösségi média trendek: képpel, videóval a sikerért!

Az utóbbi hónapok fejlesztései után egyáltalán nem meglepő ez a pont. A Facebook-on az automatikus videólejátszás és a gif-ek használata futótűzként terjed, és nincs ez máshogy a többi platformon sem.

Alátámasztja a fotók és videók terjedését az algoritmus szigorodása is: a felhasználók több mint a fele ugyanis sokkal jobban kedveli a színes, vizuális állapotmegosztásokat, így arra több interakció is érkezik!

 

A közösségi média trendek és az adatvédelmi beállítások változása

A közösségi médiák terjedésével, az egyre változatosabb, funkcionálisabb felületek megjelenésével megnőtt az igény a tudatos online jelenlétre, és ezzel együtt arra, hogy a felhasználók biztonságban tudják adataikat. Látványos például a Snapchat alkalmazás sikere, amely éppen privát mivoltával hódította meg a felhasználók szívét, de a többi közösségi médiában is számos törekvést láttunk már erre, és még fogunk is.

A több, specifikusabb adatvédelmi beállítás bevezetése a következő évben is dominálni fog.

 

A legjelentősebb közösségi média platformok a vállalkozások számára 2016-ban

Természetesen a közösségi média óriás, a Facebook 2016-ban is jelentős szerepet kap a piacon. Másik két "nagyhatalommal" is számolhatunk azonban: a Twitter és a LinkedIn is folytatja növekedését, és a vállalatok életében fontos szerepet tölt majd be.

A kisebb közösségi médiák gyakran vagy maguktól buknak meg, vagy felvásárolják őket. Láttunk már erre nem egy példát: az Instagram és a WhatsApp növekedési ciklusában ellenállhatatlan ajánlatot kapott a Facebook vezetőségétől, és mára már az ő kezükben van a képmegosztó közösségi média is - a WhatsApp csillaga pedig leáldozott az események során.

 

 

 

 

 

SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
386 695
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Fizetett keresés

Más néven: Pay Per Click (PPC), keresőmarketing (SEM) vagy fizetett elhelyezés – a...

Csoportos email

Mi is az a csoportos email?   A csoportos email többnyire olyan csoportosan kiküldött...

Elfogadható spamjelentés-arány

Mit is jelent az elfogadható spamjelentés-arány? Az elfogadható spamjelentés-arány az az...

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Bing

Mi az a bing? A Bing, vagy Bing Search a Microsoft saját fejlesztésű...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.