Vajon jó az, amit csinálunk a közösségi média marketing címen?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Vajon jó az, amit csinálnak cégednél közösségi média marketing címen?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Szeretnéd tudni, vajon ügynökséged, munkatársaid jól vezetik-e Facebook? Instagram és egyéb közösségi média oldalaidat? Mutatom, milyen számokat kell nézned, hogy értékelni tudd! 
 

Szeretnéd tudni, vajon ügynökséged, munkatársaid jól vezetik-e Facebook, Instagram és egyéb közösségi média oldalaidat?

Sokszor hívnak bennünket online marketing auditot tartani cégekhez, melynek keretében természetesen a közösségi média marketing tevékenységet is átvizsgáljuk (az auditról részletsen ITT olvashatsz). Ahhoz azonban, hogy objektív képet tudjunk adni egy cég social tevékenységéről, mérhető mutatókat kell tudnunk használni. Az alábbi cikkben bemutatjuk, mi mivel dolgozunk, és segítünk neked is abban, hogy ezekkel a mutatókkal magad mérd le céged közösségi média tevékenységének teljesítményét. 

 

Ahogy teltek-múltak az évek, a közösségi platformok egyre hasznosabbakká váltak a marketingesek számára. Ezzel egy időben azonban összetettebbek is lettek, és néha külön kihívást jelent kiválasztani, hogy milyen mutatókat is érdemes nyomon követni egy-egy kampány, vagy az általános stratégia teljesítményének megítéléséhez.

 

Habár a legtöbben általában a hozzászólásokra, reakciókra, megosztásokra, hasonló hétköznapi mutatókra kíváncsiak (ezek is fontosak, és szó lesz róluk), rengeteg egyéb szempont is van, amelyek segítenek egy teljesebb képet festeni közösségi jelenlétedről.

 

Ezekről az úgynevezett fő teljesítménymutatókról szeretnénk megosztani néhány hasznos tudnivalót cikkünkben – megnézzük, hogy mik ezek, és hogy mit tehetsz annak érdekében, hogy javítsd őket!

 

Mik azok a „fő teljesítménymutatók”?

A fő teljesítménymutatók olyan mutatók, amik segítenek nyomon követni egy kampány, stratégia, vagy bármilyen más tevékenység teljesítményét. 

 

Egy kampányt például rengetegféleképpen lehet értékelni, de fontos, hogy kiválaszd azokat a mutatókat, amelyek valóban megmutatják, hogy jó irányba halad-e a projekt – ezek a fő teljesítménymutatók.

 

Ha többet szeretnél megtudni a témáról, akkor itt megteheted.

 

Érdemes megjegyezni, hogy nem muszáj az összes alábbi mutatót figyelembe venni, csupán azokat, amik a leírásuk alapján valóban hasznosak lehetnek projektjeidhez!

 

Ezen kívül fontos azt is észben tartani, hogy a mutatók minden platformon máshol és más formában jelennek meg, és nem minden platform méri, vagy jelenít meg bizonyos mutatókat. Cikkünkből az is kiderül, hogy mely mutatókat hol ellenőrizheted a különböző platformokon!

 

Facebook

Az elérések azt mutatják meg, hogy hány közösségi fiókhoz jutott el egy bejegyzésed, oldalad, egy kampányod, stb. tehát, hogy hány felhasználót sikerült elérned az adott elemmel.

 

Hol találhatók az elérések?

 

Facebook

A Facebook minden közösségi bejegyzésed alatt megjeleníti az elért felhasználók számát, ha oldalkezelő fiókoddal Facebook oldalad kezdőlapjára navigálsz. 

 

 

Facebook elérések

 

Kattints az „Elért emberek” számra, hogy részletesebb információkat láthass a bejegyzés teljesítményéről.

 

Egy Facebook poszt eredményességénekl mérése

 

Ha nem egyenként szeretnéd megnézni bejegyzéseid eléréseit, akkor Facebook oldalad Elemzések felületén válaszd a Bejegyzések jelentést. Ez csak az asztali verzióban látható – a mobilalkalmazásban csak az egész oldal összesített statisztikáit lehet megnézni.

 

A Bejegyzések jelentésben fordított időrendben láthatod bejegyzéseidet, illetve azok eléréseit is. Az Áttekintés jelentésben a Bejegyzés elérése mutató az oldal összes bejegyzés-elérését mutatja meg a kiválasztott dátumtartományban (ez a jelentés tetején változtatható meg).

 

Twitter

A Twitter nem mutatja az eléréseket az organikus bejegyzéseknél.

 

LinkedIn

Kattints profilodra, és válaszd ki céged oldalát a lenyíló menüből (ezt csak akkor teheted meg, ha adminisztrátori jogokkal rendelkezel az oldalhoz).

LinkedIn analitika

Kattints az Analytics fülre, majd a Visitors jelentésre. Itt láthatod az elmúlt 15 nap oldalmegtekintéseinek számát. A lenyíló menüből válaszd a Unique visitors opciót – ez az egyéni látogatók számát mutatja meg, ami a LinkedInen az eléréseket jelenti.

 

Instagram

Nyisd meg az Instagram analitikai felületét (az alkalmazásban a neved melletti csíkokra koppintva), és koppints az Elemzések menüre.

 

Instagram Analitika elérése

 

 

Ez a jelentés megmutatja profilod összegzett statisztikáit. Görgess lejjebb a Felfedezés szakaszig, ahol az elmúlt 7 nap eléréseit láthatod (ezt a dátumtartományt nem tudod megváltoztatni).

 

Hogyna tudom maz eléréseimet Instagramon megnézni?

 

Ha egy-egy bejegyzésed eléréseire vagy kíváncsi, akkor koppints a Tartalom fülre, válassz egy bejegyzést, majd koppints az  Elemzések meghtekintése opcióra.

 

Egy bejegyzés elérésének mérése Instagramon

 

Pinterest

Vidd az egeret a jobb felső sarokban az Analitikára, majd a megjelenő menüben válaszd az Általad elért emberek opciót. Az itt megjelenő grafikon azt mutatja meg, hogy a választott időszakban hányan látták pinjeidet, tehát hogy hány felhasználót értél el tartalmaiddal.

 

Pinterest elérések mérse

 

A Pinteresten nem láthatók a pinek saját elérései.

 

Facebook

Először is gondolkodj el rajta, hogy fontos tényező-e számodra, hogy hány elérésed van, mert nem mindig az a legfontosabb, hogy szimplán több embert érj el tartalmaiddal. Több elérésnek akkor veheted hasznát, ha kampányaid célja márkád népszerűsítése.

 

Fizetett közösségi kampányok esetén:

  • Több pénzt kell hirdetéseidre fordítanod.
  • Bővítened kell célzási opcióidat.

 

Organikus közösségi kampányok esetén:

  • Kérd fel közönségedet, hogy osszák meg tartalmaidat ismerőseikkel.
  • Készíts olyan bejegyzéseket, amelyek aktivitásra sarkallják közönségedet – minél többen kedvelik bejegyzéseidet, vagy szólnak hozzájuk, annál többek ismerősinek jelennek meg tartalmaid, és így terjed majd márkád neve is.
  • Ösztönözd arra az embereket, hogy kedveljék/iratkozzanak fel oldaladra. 

 

Ha szeretnél több organikus elérést gyere el Közösségi média marketing tanfolyamunkra, ahol többek között erről is beszélünk. A részletekért kattints ide!



2. Megjelenítések (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn)

Megjelenítésnek nevezzük azt, amikor egy bejegyzés megjelenik egy felhasználó hírfolyamában. Vannak olyan platformok, ahol a felhasználónak konkrétan meg kell néznie a bejegyzést ahhoz, hogy az megjelenítésnek számítson, míg más hálózatokon ez nem elvárás.

 

Hol találhatók a megjelenítések?

 

Facebook

A Facebookon csak a fizetett hirdetéseknél láthatók a megjelenítések, az organikus posztoknál nincs ilyen mutató.

 

Twitter

Navigálj az Analytics felületére. Az alapértelmezett nézet a fiók összes megjelenítését mutatja az elmúlt 28 napból. Ha a tweetek egyedi eléréseire vagy kíváncsi, akkor kattints a Tweets fülre a felület tetején.

 

A tweetek időrendben fordított sorrendben láthatók itt, de többféle szempont alapján is rendezheted őket. Ezen kívül beállíthatsz saját dátumtartományt, és exportálhatod is adataidat (a gombot a jobb felső sarokban találod).

 

LinkedIn

Nyisd meg céged oldalát (feljebb leírtuk, hogy hol találod), és kattints az Analytics fülre, majd válaszd a Visitors jelentést. Az alapértelmezett nézetben láthatod, hogy hány felhasználó látta az oldalt az elmúlt 15 napban – a LinkedIn rendszerében ez a megjelenítések mutatója.

 

Ha a cég egyes bejegyzéseinek eléréseire vagy kíváncsi, akkor válaszd az Analytics fül Updates (a LinkedInen a bejegyzéseket hívják update-eknek) jelentését, ahol szintén az előző 15 nap statisztikái jelennek meg (és ahol a dátumtartományt szintén megváltoztathatod).

 

Instagram

Az Instagramon a már korábban említett Aktivitás> Felfedezés részben tekintheted meg bejegyzéseid statisztikáit az elmúlt 7 napból. Itt csak az összesített elérések számát látod – az Instagram nem mutatja meg a különálló bejegyzések eléréseit.

 

Pinterest

Vidd az egérmutatót az Analitika szóra, és válaszd az Áttekintés opciót. Itt három grafikont látsz majd (az egyikhez igazolnod kell webhelyedet), amelyek közül a baloldali mutatja a megjelenítések átlagát az elmúlt 30 napból, a jobboldali pedig azoknak a pineknek a statisztikáit, amelyek a profiloddal összekapcsolt webhelyről származnak.

 

Ha egy-egy pined megjelenítéseire vagy kíváncsi, akkor navigálj vissza profilodra, nyisd meg a Pinek fület, és kattints a pinek képe alatt megjelenő grafikon ikonra. Itt láthatod majd többek között, hogy pined hányszor jelent meg a Pinteresten.

 

Facebook

Ezt a mutatót nem igazán lehet közvetlenül befolyásolni, de ha sikerült többeket is elérned tartalmaiddal (ehhez feljebb olvashattál tippeket), akkor ezzel együtt a megjelenítések száma is növekszik majd.

 

Természetesen, mint minden mutatónál, itt is fontold meg, hogy tényleg szükséged van-e több megjelenítésre.

 

Facebook

A közösségi médián akkor beszélünk megosztásról (a Twitteren ezeket „retweeteknek”, vagyis „újratweeteknek” hívják), amikor egy felhasználó szándékosan megoszt egy korábban készült bejegyzést idővonalán. Ez a bejegyzés származhat mástól, vagy lehet a felhasználó egy saját, korábbi bejegyzése is.

 

Hol találhatók a megosztások?

 

Facebook

A Facebookon minden bejegyzés alatt látható a megosztások száma. Facebook oldalad Elemzések felületén a Bejegyzések jelentésben külön-külön is láthatod összes bejegyzésed statisztikáit. Ezt a korábban mutatott képen is láthatod.  Ha a megosztásokra vagy kíváncsi, akkor kattints a táblázat jobb felső sarkában található lefelé mutató nyílra, és a megjelenő menüből válaszd a Reagálások/megosztások/hozzászólások opciót. Ekkor a táblázatban az Interakció oszlopban megjelennek ezek az adatok.


Twitter

A Twitteren minden egyes bejegyzés alatt megjelenik a retweetelések száma, amit a két egymás végére mutató nyíl jelöl.

 

Ha minden retweet adatodra kíváncsi vagy, akkor navigálj az Analytics felületre, és kattints a Tweets fülre a jelentés megtekintéséhez.

 

Itt az áttekintésben a retweetek minden egyéb aktivitással össze vannak vonva – ha csak a megosztásokat szeretnéd látni, akkor kattints a View Tweet Activity kifejezésre az adott tweetnél.

 

LinkedIn

Nyisd meg oldalad Analytics felületét, és válaszd az Updates jelentést. A megjelenő grafikon felett kattints az Impressions szóra, és válaszd a Shares opciót a legördülő menüből.

 

A grafikon ekkor átvált az összes bejegyzés megosztásaira az elmúlt 15 napból (a dátumtartomány természetesen itt is módosítható). A különálló bejegyzések statisztikáinál nem lehet megnézni a megosztásokat, mert azok az Engagements mutatóban vannak összegezve.

 

Instagram

Az Instagramon nem láthatók a megosztások statisztikái.

 

Pinterest

Válaszd az Analitika menü Áttekintés opcióját. Itt érdemes megjegyezni, hogy a Pinteresten a megosztásokat „mentéseknek” hívják, tehát ezt az oszlopot vizsgáld a lejjebb megjelenő táblázatban.

 

Ha az egyes pinek mentéseire vagy a tábláidból végzett mentésekre vagy kíváncsi, akkor ezeket az adatokat a profilod kezdőlapján találod a Pinek illetve a Táblák fülek alatt. Kattints a grafikon ikonra, ha szeretnéd látni a részletesebb statisztikákat.

 

Hogyan érhetem el, hogy többen osszák meg bejegyzéseimet?

Ha azt szeretnéd, hogy többen osszák meg bejegyzéseidet, akkor értelemszerűen olyan tartalmakat kell posztolnod, amiket az emberek szívesen megosztanának – arra kell motiválnod követőidet, hogy többeknek is meg akarják mutatni a dolgokat, amiket posztolsz.

 

A megosztásra ösztönző bejegyzések általában hosszúak; legalább egy képet tartalmaznak; szórakoztatók, vagy éppen meghökkentők; listaszerűek, vagy infografika van bennük; vagy bizalomgerjesztők (megbízható forrásból származnak). Sokat segíthet az is, ha a tartalmat egy népszerű influencer is megosztotta.

 

4. Reakciók

A reakciók általában a legegyszerűbb, egy kattintásos interakciók a felhasználók részéről. Hogy pontosan mi számít reakciónak, az minden platformon más. Vannak, ahol csak „Tetszikelni” (kedvelni) lehet, míg más platformokon a kedvencek közé lehet helyezni a bejegyzéseket, és így tovább. Egy platformon több opciójuk is lehet a felhasználóknak arra, hogy hogyan reagálnak a bejegyzésekre.

 

Hol találhatók a reakciók?

 

Facebook

A Facebookon sokáig „lájkolás” („tetszikelés”, vagyis kedvelés) volt az egyetlen reakció, azonban egy ideje már különböző érzelmek is kifejezhetők a bejegyzések iránt (imádom, vicces, hűha, szomorú, dühítő).

 

Ezeket a reakciókat bárki bármilyen bejegyzésnél megtekintheti, ha láthatja azt a bejegyzést – nem kell hozzá egy adott oldal szerkesztőjének lennie.

 

Természetesen oldaltulajdonosként bővített információkat is megnézhetsz bejegyzéseid reakcióiról az Elemzések > Bejegyzések jelentésben. A táblázat jobb felső sarkában kattints a lefelé mutató nyílra, és válaszd a Reagálások/megosztások/hozzászólások opciót. Ekkor ez a három mutató külön sávokban jelenik meg minden bejegyzés mellett.

 

Ha részletesebb adatokat szeretnél, egy-egy bejegyzés reakcióiról, akkor kattints a bejegyzés címére a táblázatban.

 

Twitter

A Twitteren egy kis szív ikon jelzi a kedveléseket a tweetek alatt. A statisztikákhoz a már jól ismert Analytics > Tweets jelentést kell felkeresned.

 

Az áttekintésben a kedvelések (mint minden egyéb aktivitásmutató) az Engagements mutatóban vannak összevonva, tehát ha külön a kedvelésekre vagy kíváncsi, akkor kattints a View Tweet Activity kifejezésre.

 

LinkedIn

Nyisd meg az oldal analitikai felületét, és válaszd az Updates jelentést. Kattints az Impressions szóra, és válaszd a Likes opciót. A megjelenő grafikont bizonyára nem kell újra elmagyaráznunk.

 

Instagram

Az Instagramon nincs külön statisztikája a kedveléseknek, a Pinteresten pedig nincs semmilyen kedvelés, vagy hasonló funkció.

 

Hogyan szerezzek több reakciót?

A reakciókat (kedvelések, stb.) a legegyszerűbb felhalmozni a közösségi médián, mert a felhasználóknak általában csak egyetlen kattintásukba kerül reagálniuk egy bejegyzésre, vagy hozzászólásra (ezzel szemben a hozzászólások és megosztások valamivel több erőfeszítést igényelnek).

 

Lényegében nincs más dolgod, mint odafigyelni arra, hogy mely tartalmaid (és versenytársaid tartalmai) teljesítenek a legjobban ilyen szempontból, és ezekhez hasonló bejegyzéseket posztolni.

 

5. Hozzászólások, válaszok

A hozzászólások és válaszok fogalma egyértelmű – ezek az eredeti vagy a megosztott bejegyzések alatt jelennek meg. A hozzászólások a bejegyzéshez szólnak, míg a válaszokat általában más hozzászólásokra szokás írni.

 

Hol találhatók a hozzászólások és a válaszok?

 

Facebook

A hozzászólások számát minden felhasználó láthatja egy bejegyzés alatt, ha láthatja az adott bejegyzést. A bejegyzések részletes statisztikáit a már megszokott Elemzések > Bejegyzések jelentésben találod, a kis nyílra kattintva pedig a Reagálások/megosztások/hozzászólások opciót kell választani.


Twitter

A Twitteren a hozzászólások száma is megjelenik a bejegyzések alatt, a részletes statisztikákat pedig a szokott helyen (Analytics > Tweets > View Tweet Activity) találod.

 

LinkedIn

A LinkedInen sem részleteznénk újra, hogy merre találod az adatokat az Analytics > Updates jelentésben kattints az Impressions szóra, és válaszd a Comments opciót.

 

Instagram

Az Instagramon a hozzászólásoknak nincsenek részletes statisztikái, de ha megnyitod egy-egy bejegyzésedet, akkor láthatod, hogy hány hozzászólás érkezett rájuk (asztali felületen elég, ha ráviszed az egeret bejegyzéseidre a profilodon).

 

Pinterest

A Pinteresten sincsenek külön statisztikái a hozzászólásoknak, de ha megnyitsz egy-egy pint, akkor láthatod, hogy hány hozzászólás érkezett rá.

 

LinkedIn

A legtöbb hozzászólás közérdekű, vagy akár vitatott témákkal foglalkozó bejegyzésekre érkezik, amelyek érzelmi reakciót váltanak ki a felhasználókból. Amikor megosztasz valamit a közösségi médián, a bejegyzés szövegében fel is kérheted arra az olvasókat, hogy osszák meg véleményüket a hozzászólások között, vagy feltehetsz egy érdekes kérdést, amire sokak tudnak válaszolni.

 

6. Hivatkozáskattintások

Hivatkozáskattintásnak nevezzük, amikor egy felhasználó rákattint egy bejegyzésben elhelyezett, kifelé mutató hivatkozásra (linkre).

 

Hol találhatók a hivatkozáskattintások?

 

Facebook

Az Elemzések > Bejegyzések jelentésben találod ezt az információt. Győződj meg róla, hogy az Interakció oszlop a Bejegyzésre kattintások/Reagálások, hozzászólások és megosztások mutatókat mutassa – ezek közül a kék sáv jelzi, hogy hányan kattintottak rá a bejegyzésre.

Összesített hivatkozáskattintási adatokat nem számol a Facebook.

 

Twitter

A Twitteren a tweetek statisztikáit a már jól ismert analitikai felületen találod a Tweets fül alatt. Kattints a View Tweet Activity opcióra a részletesebb adatokért.

 

LinkedIn

A LinkedInen ismét az Analytics > Updates jelentést kell majd megvizsgálnod, az Impressionst ez úttal Clicksre állítva.

 

Instagram

Az Instagramon  csak a profilod leírásában (és esetleg a történetekben, 10.000 rajongó felett) helyezhetsz el hivatkozást. A törtönetek statisztikáit azonban csak addig láthatod, amíg azok élnek.

 

Pinterest

A hivatkozáskattintások statisztikái az Analitika > Profil > Kattintások jelentésben láthatók. Ha minden pined kattintásaira vagy kíváncsi, akkor válassz egy kívánt dátumtartományt, és exportáld az adatokat (a jobb felső sarokban található gombbal).

 

Hogyan érhetem el, hogy többen kattintsanak hivatkozásaimra?

Értelemszerűen olyan külső tartalmakat megosztani, amikre sokan szívesen rákattintanának. Még ha bejegyzésed fókusza nem is egy konkrét külső tartalom, elhelyezhetsz benne egy kifelé mutató hivatkozást, de persze csak ha az indokolt, kapcsolódik a bejegyzéshez, és hasznos lehet közönséged számára.

 

Blogbejegyzéseidet többször is megoszthatod a különböző erre alkalmas platformokon, de ügyelj rá, hogy két megosztás között elteljen néhány hét, vagy akár hónap, mert a gyakori újraposztolások sok felhasználót zavarnak.

 

A Twitteren, ahol egy-egy bejegyzés sokkal hamarabb „eltűnik” a köztudatból, valamivel gyakrabban újraposztolhatod tartalmaidat, mint például a Facebookon, ahol az algoritmus több napos bejegyzéseket is a hírfolyamok élére helyezhet, ha elegendő aktivitást váltanak ki a közönségből.

 

Hívd fel az emberek figyelmét a bejegyzésben elhelyezett hivatkozásokra hangulatjelekkel (ha ezt a bejegyzés stílusa engedi), vagy egyszerű >>> relációs jelekkel <<<. 

 

Ne felejts el egy jó képet használni a cikkek publikálásakor webhelyeden vagy blogodon, hogy ezzel is kattintásra ösztönözd a felhasználókat – a képpel ellátott bejegyzések sokkal több kattintást kapnak.

 

7. Legnépszerűbb tartalmak

A legnépszerűbb tartalmak azok a tartalmak, amelyek a legtöbb aktivitást  váltották ki a felhasználókból egy közösségi platformon. A különböző platformok más és más mutatókat használhatnak a népszerűség kiszámítására (például kedvelések, hozzászólások, megosztások, stb.)

 

Sok platformon van egy „Top”, „Felkapott”, vagy „Legnépszerűbb” bejegyzések részleg, ahol ezek a bejegyzések megjelennek, de általában nem nyilvános, hogy mi alapján lettek beválogatva.

 

Hol találhatók a legnépszerűbb tartalmak?

 

Facebook

A Facebook Elemzései között nincs külön rész a „legnépszerűbb” tartalmaknak, de még csak aktivitás szerint sem lehet sorrendezni a bejegyzéseket.

Egy lehetséges megoldás letölteni az elemzési adatokat táblázatként, majd egy erre alkalmas programmal sorba rendezni/szűrni a bejegyzéseket.

  1. Válaszd az Áttekintés jelentést az Elemzések felületén, majd kattints az Adatok exportálása gombra a jobb felső sarokban.
  2. Itt több adatcsomagot is kiválaszthatsz, most a Bejegyzés adataira lesz szükséged.
  3. Válaszd ki a kívánt fájlformátumot és dátumtartományt a jobb oldalon.
  4. Elrendezésnek válaszd a Bejegyzéshez fűződő aktivitás opciót.
  5. Kattints az Adatok exportálása gombra.

 

Twitter

A Twitteren az Analytics > Tweets jelentésben a Top Tweetsre kattintva láthatod a legjobban teljesítő bejegyzéseidet (a kiválasztott dátumtartományon belül). Itt is lehetőséged van exportálni az adatokat, amit érdemes is megtenni, mert egy táblázatkezelővel a különféle mutatók alapján is sorrendezheted tweetjeidet.


LinkedIn

A LinkedIn Analytics felületén ismét az Updates jelentést kell megnyitnod, az Impressions helyett pedig a Social Engagement % opciót kell kiválasztanod. A LinkedInen is lehet exportálni az adatokat táblázatként.

 

Instagram

Az Instagramon nincsenek „legnépszerűbb” bejegyzések.

 

Pinterest

A Pinterest analitikáján belül válaszd a Profilt, azon belül pedig a Mentések fület. Ha több rugalmasságra vágysz az adatábrázolásban, akkor exportáld azokat.

 

Hogyan érhetem el, hogy bejegyzéseim a legnépszerűbbek közé kerüljenek?
A bejegyzések „népszerűsége” valójában nem egy is igazán egy mutató, mindinkább egy rang. Ettől függetlenül érdemes számon tartani legjobban teljesítő, legnépszerűbb bejegyzéseidet, és azonosítani, hogy mi a közös bennük.


8. Közösségi forgalom

Közösséginek számít az a forgalom, amely valamilyen közösségi platformról érkezik webhelyedre. 

 

Hol ellenőrizhető a közösségi forgalom?

Ez a mutató különbözik az eddig tárgyaltakról olyan értelemben, hogy nem a közösségi platformokon, hanem saját webhelyed statisztikái között kell ellenőrizned.

 

Ehhez a Google Analytics ingyenes statisztikai eszközt érdemes használni. Ha az Analytics még nem fut webhelyeden, akkor itt elolvasatod a Google útmutatóját (ITT) a beállításához.

 

Ha az Analytics már fut webhelyeden, akkor a közösségi forgalom adatait az Ügyfélszerzés > Közösségi > Hálózati hivatkozások jelentésben találod. Itt láthatod, hogy hányszor jutottak el a webhelyedre a felhasználók a különböző közösségi platformokról (ezt a munkamenetek száma jelzi).

 

Ha azt szeretnéd látni, hogy webhelyed mely oldalaira érkeznek a legtöbben a közösségi platformokról, akkor válaszd a Céloldalak jelentést (szintén az Ügyfélszerzés > Közösségi jelentéscsoportban). Ha itt rákattintasz egy-egy URL-re, akkor részletesen is megnézheted, hogy az adott oldalra melyik platformról hányan érkeztek.

 

Az összes közösségi munkamenet és felhasználó számát az Ügyfélszerzés > Minden forgalom > Csatornák jelentésben is megtekintheted – itt érdemes a „Social” bejegyzésre kattintani a táblázatban, hogy a platformokra lebontva is megtekinthesd az adatokat.

 

Hogyan javíthatom a közösségi forgalmamat?

Ha követed az eddig leírt tippeket a többi mutató javítására, akkor biztos lehetsz benne, hogy többen is találnak majd rá webhelyedre a bejegyzéseiden keresztül (persze csak ha ezt megkönnyíted követőidnek). Egy jó közösségi stratégia mindenképpen sokat segíthet ebben.

 

9. Konverziók, érdeklődők, vásárlások

Konverziónak nevezzük azt, amikor egy felhasználó egy elvégez egy bizonyos kívánt műveletet webhelyeden (pl. feliratkozik egy hírlevélre, kitölt egy űrlapot, letölt valamit, asztalt foglal, rendel valamit, stb.), és ezzel teljesít egy általad előre meghatározott célt.

 

Érdeklődőknek nevezzük azokat a látogatókat, akik érdeklődésüket fejezték ki egy bizonyos termék vagy szolgáltatás iránt például egy űrlap kitöltésével, egy opt-in elvégzésével vagy egy hírlevél-feliratkozással.

 

A vásárlások fogalmát nem kell túlmagyarázni – ez az, amikor egy felhasználó webhelyeden keresztül vásárol valamit.

 

Mivel az érdeklődők megszerzése, és a vásárlások is mind a konverziók közé sorolhatók, a következőkben általánosságban csak a konverziókat emlegetjük majd.

 

Hogyan követhetők a konverziók?

A konverziók nyomon követése egy sokkal nagyobb témakör, mint ami ebbe a cikkbe kényelmesen beleférne, ezért most csak nagyvonalakban teszünk említést róluk.

 

A konverziókat egy statisztikai eszközzel szokás mérni webhelyeden, a közösségi médiás kampányoknak azonban általában van egy saját konverziómérőjük a hirdetéskezelő felületen (általában egy nyomkövető képpont/pixel, vagy egyéb elem segítségével).

 

Most a Google Analyticsen keresztül vizsgáljuk meg a konverziómérés alapjait. Ha részletesebb útmutatóra van szükséged, akkor az Analytics célokról szóló súgójában megtalálod (ITT).

 

Az Analytics rendszerében célokat kell létrehoznod ahhoz, hogy követni tudd a konverziókat. Valahányszor egy cél (az általad megszabott feltételek alapján) teljesül, az egy konverziónak számít majd.

 

Célokat az Analytics Adminisztrálás felületén állíthatsz be, amihez ki kell választanod egy fiókot, egy tulajdont, majd azon belül egy nézetet. A Célok menüpontra kattintva megjelenik a célok listája, és a gomb, amivel létrehozhatsz egy újat.

 

Új cél létrehozásakor először is nevet kell adnod a célnak, majd ki kell választanod a típusát. Minden típus más és más jellegű konverziók nyomon követésére alkalmas – az Analytics még egy-egy rövid példát is mellékel hozzájuk a felsorolásban. A következő lépés a részletek (feltételek) megadása. Ez attól függ majd, hogy milyen típust választottál.

 

Miután a cél elkészült, annak teljesüléseit (tehát a konverziókat) az Analytics több jelentésében is megtekintheted, a táblázatok Konverziók részében. Ha több célt állítottál be, akkor lesz itt egy legördülő menü is, amiben kiválaszthatod, hogy melyik célra vagy kíváncsi.

 

Hogyan érhetek el több konverziót?

A konverziók fellendítése egy külön témakör, amibe itt most bele sem kezdenénk, de ha kíváncsi vagy rá, akkor olvasd el cikkeinket a témában:

 

10. A legaktívabb napok és napszakok

Attól függően, hogy milyen közönséget célzol meg a közösségi médián, más és más napokon és napszakokban számíthatsz a legtöbb aktivitásra tőlük. Egyértelműnek hangozhat, hogy hétköznapokon munkaidő után, illetve hétvégéken egész nap nagyobb az aktivitás, azonban ez sem igaz minden helyzetben.

 

Számos tanulmányt végeztek már a témában, és ezek legtöbbje eltérő eredményekkel végződött. Éppen ezért neked kell elvégezned saját kutatásodat, és megállapítanod, hogy mikor érdemes kommunikálnod saját célközönségeddel a maximális aktivitás és elérések érdekében.

 

Hol láthatom a közönség legaktívabb napjait és napszakait?

 

Facebook

Nyisd meg az Elemzések felületet, és kattints a Bejegyzések jelentésre. A fent megjelenő idővonal mutatja, hogy az elmúlt egy hétben a nap mely időszakaiban hányan voltak aktívak követőid közül. Vidd az egérmutatót a különböző napok oszlopaira, hogy megjelenítsd azt a grafikonon.

 

Twitter

A Twitteren sajnos nem ábrázolható a közönség aktivitása napi lebontásban, de ha a Tweets jelentésben megvizsgálod az idővonalat, akkor nagyjából megállapíthatod belőle, hogy mely napokon érdemesebb posztolni a fontosabb tartalmakat.

 

Instagram

Az Instagram Analytics felületén az Célközönség fülön belül találod a Követők szakaszt. Itt napra, és órára lebontva láthatod, hogy követőid mikor voltak aktívak a platformon az elmúlt napokban.

 

Instagram követők demográfia

 

Google Analytics

A Google Analyticsben egy összesített, és egy hálózatokra lebontott jelentést is láthatsz az aktivitásról.

 

Ehhez először is navigálj az Ügyfélszerzés > Közösségi > Hálózati hivatkozások jelentésre, és állítsd a grafikont Nap nézetre a jobb felső sarokban (nagy valószínűséggel alapértelmezettként ez lesz beállítva). Valamivel feljebb, a képernyő jobb felső sarkában állíts be egy nagyobb dátumtartományt, ami több hetet is magába ölel (érdemes legalább 3 hónapos tartományt választani a mai napig).

 

A grafikonon ekkor megjelenik a kiválasztott dátumtartomány közösségi forgalma, napokra lebontva. Ez alapján megállapíthatod, hogy a hét mely napjai a „legaktívabbak”, és melyek kevésbé. Ha egy-egy platform aktivitását szeretnéd látni, akkor nincs más dolgod, mint arra a platformra kattintani lent, a táblázatban.

 

Fontos megjegyezni, hogy az Analytics csak a webhelyedre érkező forgalmat képes mérni, azt nem, hogy a különböző platformokon mennyire aktívak az emberek bejegyzéseiddel, vagy profiloddal. Ettől függetlenül egy jó áttekintést kínál arról, hogy mely napokon számíthatsz a legtöbb közösségi forgalomra, és mely platformokról, habár ez nem feltétlenül tükrözi a valódi közösségi aktivitást.

 

11. Követők

A követők azok a felhasználók, akik valamilyen módon feliratkoznak profilod vagy oldalad organikus bejegyzéseire. A különböző platformok más és más megnevezéseket használhatnak ezekre.

 

Hol látható a követők száma?

 

Facebook

A Facebookon a felhasználók kedvelhetnek („tetszikelhetnek”) egy oldalt, vagy szimplán csak követhetik azt. Akik a Tetszik gombra nyomnak, azokat „rajongóknak” nevezzük, míg akik csak „követnek”, azokat követőknek. A Facebook Elemzésekben nincs különbség a két halmaz között – mindkettőt egybeszámolja a rendszer és Követőkként utal rájuk.

 

Az Elemzésekben tehát a Követők jelentésben találod az összes fontos információt rajongóidról és követőidről (összesítve).

 

Twitter

A Twitter követőstatisztikáit az Analytics felület Audiences füle alatt találod. Az alapértelmezett nézet a követőidet mutatja (Your followers) az elmúlt 30 napból.

 

LindedIn

A LinkedIn Analytics felületén a Followers jelentést kell megnyitnod. A grafikon felett az összes követődet látod, illetve hogy az elmúlt 30 napban ebből hányat szereztél organikusan, és hányat fizetett hirdetéseken keresztül.

 

Instagram

Nyisd meg az analitikai felületet, és válaszd a Célközönség fület. Itt láthatod összes követőd számát, hogy hányat szereztél az elmúlt hét napban, és hogy ez mennyivel több, vagy kevesebb, mint az az előtti héten.

 

Új követők szerzése Instagramon statisztika

Pinterest

Az Analitika lenyíló menüjében válaszd az Általad elért emberek opciót, majd a felső sávban állítsd a Teljes közösséget Követőidre.

 

Facebook

Az emberek szívesebben követnek majd a közösségi médián, ha látják, hogy rendszeresen jó minőségű tartalmakat osztasz meg, és folyamatosan igyekszel kommunikálni követőiddel (válaszolsz a hozzászólásaikra, megosztod a releváns bejegyzéseidet, stb.) Minél barátságosabb képet mutatsz a közösségi médián, annál több követőd lesz.


12. A közönség demográfiai adatai

A közönség demográfiai adatai több mutatót foglalnak magukba, amelyek hasznos információkat árulnak el közönségedről, úgymint kor, nem, lakhely, és így tovább. Ezen információk birtokában célzottabb tartalmakat készíthetsz ideális ügyfeleid számára.

 

Hol találhatók a közönség demográfiai adatai?

 

Facebook

Az Elemzések felületen válaszd a Személyek jelentést. Itt egy remek áttekintést kaphatsz arról, hogy kik is követik oldaladat. A felső füleken váltogathatsz a rajongók (kedvelők) és követők között (a Facebook itt kivételesen külön kezeli ezt a két csoportot), illetve megnézheted az elért és aktív felhasználók statisztikáját is.

 

Ha még több adatot szeretnél látni, akkor szükséged lesz a Facebook-képpontra (Pixel). Miután elhelyezed webhelyeden, a képpont elkezdi begyűjteni feljegyezni látogatóid adatait, hogy még több demográfiai információt láthass róluk. A képpont használatához szükséged lesz egy Facebook hirdetésfiókra (https://www.facebook.com/business/ads), de nem kell hirdetéseket létrehoznod hozzá, tehát valójában nem kerül semmibe.

 

Twitter

Az Analytics felületén válaszd az Audiences fület. Itt három csoport statisztikáit tekintheted meg:

  • A követőidét (ez az alapértelmezett nézet)
  • Az összes Twitter felhasználóét
  • Organikus közönségedét (akik valamilyen módon kapcsolatba léptek tweetjeiddel, függetlenül attól, hogy követnek-e, vagy nem)

 

Láthatod a különböző közönségek legnépszerűbb érdeklődési köreit, a nemi megoszlást, vásárlási szokásokat, és számtalan egyéb adatot is.

 

LinkedIn

Az Analytics felületén válaszd a Followers opciót a legördülő menüből. Itt láthatod a legfontosabb demográfiai adatokat oldalad követőidről. Kattints a Geography opcióra, hogy egyéb szempontok alapján is megvizsgálhasd őket.

 

Instagram

Az Instagramon az Analytics Célközönség jelentésében láthatod követőid adatait, habár nem túl részletesen.

 

Pinterest

Az Analitika menüben válaszd az Általad elért emberek opciót. Itt látható minden fontosabb demográfiai adat követőidről.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!