A közösségi média marketing 10 titkos előnye

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A közösségi média marketing 10 titkos előnye

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan próbálkoznak különböző közösségi média felültekkel, hamar feladják azonban, mert nem jönnek az eredmények. Pedig a social kiváló marketing és PR eszköz.

A közösségi média marketing 10 titkos előnye

Sok helyen olvashatjuk – többek között ezen a blogon is elhangzott már nem egyszer – hogy a közösségi média fantasztikus PR és marketing lehetőségeket kínál a kezdő kisvállalkozásoknak és a világméretű cégóriásoknak is. Habár ez valóban így van, sok marketinges irreális elvárásokat állít a közösségi médiával szemben, és azonnal látható, egyértelmű eredményekre, konkrét konverziókra számít, amikor belekezd közösségi marketingtevékenységeibe.

 

Az igazság az, hogy a közösségi média nem az a marketingeszköz, ami rögtön sokszoros megtérülést fog hozni a befektetett összegekre, vagy ami egyik napról a másikra fellendíti üzleted forgalmát. Időbe telik, hogy lendületbe jöjjön, és az előnyök nem mindig annyira egyértelműek, mint amire sokan számítanak. Sokkal inkább hatékony a PR területén, és mint tudjuk, a PR nem az azonnali konverziókról híres. 

 

Szóval melyek a közösségi média marketing valódi előnyei, amiket nem mindig lehet konkrét számadatokkal, mutatókkal ábrázolni? Lássuk!

 

1. A közösségi média márkatudatosságot terjeszt

A közösségi média a márkaépítés, vagyis branding egyik leghatékonyabb eszköze. Óriási előnye, hogy a közösségi platformokon te szabhatod meg, hogy hogyan prezentálod márkádat az embereknek, hogy milyen képet mutatsz cégedről. Kellő kitartással (és persze jó tartalmakkal) idővel jelentősen megerősítheted márkád hírnevét, ami rendkívül fontos, de lehetetlen számadatként kimutatni.

 

2. A közösségi média segít felépíteni egy értékes közösséget

Talán senkit nem lep meg, hogy a közösségi média nagyszerű csatorna a közösségépítésre, de meglepően sok cégtulajdonos (és marketinges) figyelmen kívül hagyja egy jó közösség fontos szerepét márkája körül. Amikor a felhasználók csatlakoznak online közösségedhez, akkor azonnal zöld utat kapsz ahhoz, hogy megismerhesd őket (hogy mit szeretnek, mit nem, mitől félnek, mire vágynak, stb.) Ezt az „ismerkedést” a Facebook rendszere részben elvégzi helyetted az adatok begyűjtésével, de ne feledkezz meg arról sem, hogy egy közösség az oda-vissza kommunikációról szól!

 

Teher a közösségi média marketing? Szeretnéd professzionálisan csinálni? Két ötletünk is van! Gyere el például közösségi média tanfolyamunkra, kattints IDE a részletekért.  Ha nem akarod magad végezni a közösségi média kommunikációt, kérheted ajánlatunkat is rá ITT

 


3. A közösségi média rendszeres kontaktot biztosít az ügyfelekkel

Minden valamirevaló marketinges tudja, hogy egy lehetséges ügyfél ritkán adja be a derekát az első alkalommal, amikor találkozik egy új márkával. A statisztikák változók ugyan, de egy embernek általában 6-8 alkalomra van szüksége, hogy találkozzon egy márkával, mielőtt belemenne a vásárlásba. A közösségi média segít, hogy rendszeresen felbukkanj ideális lehetséges ügyfeleid szemei előtt, és újra és újra emlékeztesd őket arról, hogy mit kínálsz, és miért érdemes a te márkádat választaniuk.

 

4.  A közösségi média tekintélyt épít

Akár egy márkát képviselsz, akár tréner, tanácsadó, szerző, vagy bármilyen hasonló jellegű figura vagy, a közösségi média segít megszerezni azt a tekintélyt céges vagy személyes márkád számára, amire a sikerhez szükséged van. Azzal, hogy rendszeresen hasznos, értékes információkat osztasz meg követőiddel, idővel meghatározó forrássá válhatsz szakterületeden, akihez az emberek bizalommal fordulnak majd, ha problémájuk akad.

 

5. Befolyást gyakorolhatsz vele

Ahogy követőbázisod gyarapszik, úgy arányosan befolyásod is növekedni fog. Minél több követőd van a közösségi médián, annál többekhez juthatnak el tartalmaid, ami nem csak új követőket hoz, hanem új partnerkapcsolatok, és egyéb lehetőségek előtt nyitja majd meg a kapukat márkád számára. Olyan ez, mint amikor az ember meglát egy csoport járókelőt az utcán, akik körbevesznek valamit, és odalép hozzájuk, 10 perc múlva pedig azon kapja magát, hogy a tömeg a kétszeresére duzzadt.

 

6. A közösségi média növeli a webhelyforgalmat

Meglepően sokaknak eszébe sem jut, hogy a közösségi média egy rettentően jó forgalomforrás lehet egy webhely vagy blog számára. Valahányszor bármilyen tartalmat osztasz meg a közösségi médián webhelyedről vagy blogodról, okot adsz arra, hogy közönséged rákattintson és ellátogasson saját „birodalmadba”. Mivel webhelyeddel 100%-ig te rendelkezel, innentől már teljes mértékben befolyásolhatod, hogy mi történik a látogatókkal (és persze hogy milyen felhívást állítasz eléjük).

 

Ha tudni szeretnéd, hogy a közösségi média mekkora szerepet játszik konverzióidban, akkor ebben az útmutatóban megnézheted, hogy hogyan ellenőrizheted ezt!

 

7. A közösségi média hitelessé tesz

Talán nem is gondolkodsz ezen, de lehetséges ügyfeleid (akár B2C, akár B2B céged van) igenis utánanéznek, hogy márkád jelen van-e a közösségi médián, és – ami még fontosabb – hogy aktív-e ez a jelenlét. Bizonyára veled is megesett már, hogy egy cég után érdeklődtél, és az első dolgod az volt, hogy a Facebookon kerestél rá, esetleg a Twitteren. Nos, rengetegen csinálják ezt, és ha nem találnak rád egy platformon, az éppen olyan rossz fényt vet márkádra, mint amikor megtalálnak ugyan, de egyértelműen látszik, hogy nem foglalkozol profiloddal (az utolsó bejegyzés hónapokkal ezelőtt volt, vagy konkrétan soha). Igyekezz tehát rendszeresen „életjelet” adni márkádról, hogy hitelesnek tűnjön a mai közösségi vásárlók szemében is.

 

8. A csend nem feltétlenül jelenti az érdeklődők hiányát

Garantáljuk, hogy lesznek olyan időszakaid, amikor komolyan megkérdőjelezed majd, hogy egyáltalán megéri-e foglalkoznod a közösségi médiával. Az eredmények nem lesznek mindig kedvezők, vagy látványosak, de ha kitartóan csinálod, akkor idővel rájössz majd, hogy valójában többen figyelnek oda aktivitásodra, mint hinnéd. Előbb vagy utóbb elkezded majd látni azokat a hozzászólásokat és privát üzeneteket, amik úgy kezdődnek, hogy „Régóta követem ezt az oldalt, és nagyon tetszenek a bejegyzések! … ”

 

9. A közösségi média versenyelőnyt kínál

Habár a közösségi média már több mint egy évtizede kínál kiváló lehetőségeket a márkák számára, és a legtöbb cég jelen is van a különböző platformokon, sokan teljesen rossz irányból közelítik meg a marketing e formáját. A versenyzaj nagy, de némi kreativitással és elszántsággal nem nehéz kiemelkedni belőle.

 

10. A közösségi média lehetőséget ad a nagy sikerekre

A nagy sikerek nem jönnek automatikusan csak azért, mert jelen vagy a közösségi médián, de a lehetőség mindenképpen megvan rájuk. Gondolj csak bele: ha valakin keresztül márkád neve eljut a LinkedInen egy óriási nemzetközi vállalat illetékes manageréhez, akkor esélyes, hogy némi ismerkedést követően aláírhatod céged valaha kötött legfontosabb szerződését. Hasonlóképpen elég, ha egy tweetedet vagy egy Facebook bejegyzésedet megosztja egy köztiszteletben álló személy, így márkád neve tízezrekhez jut el. Persze mindezért tenni is kell – kiváló tartalmakat kell kínálnod, kitartónak kell lenned, aktívnak, nyitottnak, őszintének, hitelesnek, és nagyon türelmesnek.

 

Ideje meghódítani a közösségi médiát! Ha szeretnéd tudni, hogy mely platformokkal érdemes foglalkozni 2019-ben, akkor ezt az útmutatót  semmiképpen ne hagyd ki!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!