Miért nem működik a koldulás a közösségi média marketingben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Miért nem működik a koldulás a közösségi média marketingben?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Miért nem működik a koldulás a közösségi média marketingben?


2011/09/07

Egyetlen marketing kampány részei sem lehetnek a cégükért könyörgő emberek, de van valami a közösségi média marketingben ami úgy tűnik mégis a legrosszabbat hozza ki néhány emberből. Talán a nyomás fokozottabb, mert gyorsabb eredményeket várnak. Talán néhány vállalkozó kiszolgáltatva érzi magát néhány követőjének és maroknyi rajongójának, hiszen az ő segítségükkel fizetheti ki majd következő számláját. Bárhogy is legyen, soha ne könyörögjünk egyetlen közösségi csatornán még akkor sem ha úgy gondoljuk képesek vagyunk szándékainkat elrejteni.

közösségi média marketing

 

A könyörgés – gyanús

 
Mindannyian tudjuk milyen egy kolduló, ássunk mélyebbre és tudjuk meg, miért nem működik a dolog. Az első számú oka, elriasztja az ügyfelet. Gyanakodni fognak, távolodnak, és nem fogja érdekelni őket mit árul. A leendő ügyfél úgy fogja gondolni hogy lennie kell egy oknak, amiért a többi fogyasztó sem vásárol tőled és ezért nem veszik a fáradságot sem, hogy megismerjenek és esélyt adjanak.
 

A versenytársakhoz hajtod a vásárlókkal

 
Lehet, hogy felkeltetted a vásárlók érdeklődését, de abban a pillanatban tovább állnak ha koldulni kezdesz. Aztán a versenytársaidhoz fognak vándorolni, akik ezért nagyon hálásak lesznek neked.  Borzasztó lehet, hogy időt és energiát fektetsz a közösség tájékoztatásába de mégis a versenytársak csapnak le a potenciális vásárlókra.
 

Nem vezet újabb üzlethez

 
Lehet, hogy néhányan üzletet kötnek veled, de ezek a vásárlók nem fognak visszatérni újabb együttműködés reményében. Ha a vásárlók téged találnak meg először lehet csak kétségbeesésükben vásárolnak tőled.  Ez lehet a stratégiád eredménye és rövid távon működik is, de ez nem fogja életben tartani üzleted. Hosszú távon üzleted bevégeztetett.
 
Különböző módjai vannak a közösségi média marketing alkalmazásának, de ez mind időbe és pénzbe kerül. Használjon a közösségi marketingen kívül más eszközöket is értékesítésének növelésére addig, míg hitelességét és hírnevét megalapozza, és kiépíti a különböző közösségi média csatornákat.  
Marketing konzultáció és audit
SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Veszteségvezető

Mit is jelent a veszteségvezető? Azok a termékek a veszteségvezetők,...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Bérleti lista

Mi is az a bérleti lista? A bérleti lista egy nem ajánlott email marketing technika – a...

Elfogadható spamjelentés-arány

Mit is jelent az elfogadható spamjelentés-arány? Az elfogadható spamjelentés-arány az az...

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.