Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Közösségi média marketing mára elengedhetetlen tartozéka az internet marketing eszköztárának.

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Mennyire hatékony a közösségi média, hogyan mérhető az eredményessége?

2012.12.30.

Közösségi média marketing hatékonyság mérés

Akit még nem, vagy csak alig érintett meg a marketing alkalmazása a közösségi médiákban, azoknak sajnos rossz hírünk van. Le vannak maradva! Már 2010 elején megrendezték Magyarországon az első közösségi marketing napot és azóta is folyamatosan vezető témája a különböző marketing konferenciáknak. A közösségi média marketing mára elengedhetetlen tartozéka  az internet marketing eszköztárának.


A Kkv-k számára is megfizethető reklámeszköz


A kommunikáció eddigi leghatékonyabb eszköze az írott sajtó, a rádiós, a televíziós reklámozás volt. Ezek a médiumok szinte megfizethetetlen a kis és középvállalkozások számára. Az internet gyors fejlődése következtében lehetőség nyílt olyan költséghatékony marketing eszközök alkalmazására, amelyekkel mérhető forgalomnövekedést érhetnek el a vállalkozások. Az interneten már nem csak terméket lehet eladni webáruház segítségével, hanem szellemi terméket, szolgáltatást is, és ennek talán legnagyobb virtuális helyszine a közösségi média. Ahogy egy céget, úgy  egy közösségi marketing megjelenést is meg kell alapozni. Első lépésként adni kell a felhasználóknak. Cél egy olyan imázs kialakítása ami meggyőző, és hiteles képet ad.


Weboldal vs. közösségi média


Külföldi kutatásokból kiderül, hogy a felhasználók egyelőre hamarabb keresik fel az adott márka weboldalát mint   hogy csatlakozzanak rajongói csoportjához a Facebookon. Ha meg akarnak tudni a termékről bizonyos információkat akkor a termék weblapját keresik a neten. Az viszont egyre jobban körvonalazódni látszik, hogy a közösségi média - főleg a Facebook - olyan véleménymegosztó hely ahol a fogyasztók szívesebben mondják el véleményüket a termékről, szívesen „kommunikálnak” a márkával. A legnagyobb előnye tehát a közösségi marketingnek a kétirányú kommunikáció. A weboldal és a közösségi média ilyen módon kiegészíti egymást és elengedhetetlen kellékei a hatékony internetes megjelenésnek.


Közösségi médiára költött összegek


A Duke Egyetem és az American Marketing Assocation közös felmérése során azt vizsgálta hogy az amerikai vállalatok költségvetésüknek mekkora hányadát fordítják közösségi médiára. A felmérésből jól látszik, hogy ugyan már most előttünk járnak a külföldi nagyvállalatok, átlagosan 5,9%-ot költenek SMM-re. 5 év múlva akár meg is háromszorozódhat, költségvetésük akár 17,7%-át fogják a közösségi médiára költeni.


Az azonban még mindig kérdés, hogy miért éri meg a vállalatoknak a közösségi média alkalmazása. Az egyik legfontosabb kérdés, hogy a befektetett összegek milyen módon térülnek meg, milyen módon lehet az eredményességet mérni. A megkérdezett marketing igazgatók és menedzserek különböző mérési módszereket használnak a hatékonyság mérésére. Attól függően hogy a vállalat terméket vagy szolgáltatást értékesít, változik a módszerek alkalmazása.  Néhány mérési módszert mi is felsorolnánk.


Mérési módszerek:

 

  •      Látogatások/oldalletöltések
  •      Megismételt látogatások
  •      Konverzió (látogatóból vásárló)
  •      Követők, rajongók, barátok
  •      Értékesítés szintje
  •      Egy vásárlásra jutó árbevétel
  •      Internetes említések száma
  •      Ügyfél megszerzésének költségei
  •      Egy ügyfélre jutó nyereség
  •      Online termék/szolgáltatás értékelések
  •      Ügyfél megtartásának költségei
  •      Net Promoter Score
  •      Egyéb szöveges elemzések értékelései
  •      Elindított, de meg nem valósuló vásárlások


SMM – mint hirdetési lehetőség


Ezek a közösségi médiák olyan újfajta online hirdetéseket kínálnak melyek felhasználják a fogyasztók által magukról közölt adatokat, a kapcsolati hálójukat. Olyan hirdetéseket tehetünk közzé mely a célcsoportunkat éri el. Az oldalak és csoportok létrehozás, fenntartása, bővítése olyan értéket képvisel a hirdetőknek, melyekben szintén rengeteg, még ki nem aknázott költséghatékony reklámozási lehetőség van.

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Szavazatok száma: 0 https://www.matebalazs.hu/kozossegi-media-marketing-hatekonysag-meres.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: SMM

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

2018-12-07

Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)?

2018-12-03

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B, de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!