Keresés

Menü

Költséges közösségi média hibák, melyek elkerülhetőek

Marketing Professzorok

Online Marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Közösségi média marketing hibák, melyek elkerülhetőek

2017.02.13.

Szerző: BeUs

Közösségi média marketing hibák

A közösségi média egy hatékony digitális eszköz, de ezzel a hatalommal nagy felelősség is jár, valamint a hibázási lehetőség is óriási. Hosszú távon hatalmas károkat okozhat a nem megfelelő alkalmazása. Szerencsére a legtöbb hiba mára megfelelő tudással és felkészüléssel elkerülhető. 


A közösségi média óriási elérése a legnagyobb erőssége és egyben a legnagyobb gyengesége is. Ha valamit jól csinálsz, akkor azzal több százezren találkoznak. Azonban, ha valami rosszul sikerül, az elérés megsokszorozódhat. Néhány tipp, amelyek segítségével elkerülheted a legnagyobb hibákat : 

 

 

1.    Érzéketlen vagy nem megfelelő posztok


Sajnálatos módon a rossz hír gyorsabban terjed mint a jó. Cégek részéről egy-egy rosszul megfogalmazott poszt, rossz hangnemben történő visszacsatolás máris szárnyra kel a közösségi platformon még akkor is, ha azt később törlik. Bocsánatkérés, sajnálkozás már nem menti meg a helyzetet, sokszor csak ront rajta. 
Ezt a bakit megakadályozva érdemes több szemnek látnia a posztokat, üzeneteket mielőtt azokat megosztjuk a Facebookon vagy egyéb közösségi oldalakon.

 


2.    Rosszul reagálsz a támadásokra


A közösségi médiának van egy olyan varázsa, hogy ha valaki akar, akkor teljesen láthatatlanná válhat. Személyazonosságának felfedése nélkül trollkodhat, keltheti a rossz hírünket akár több felhasználóval is. Ezeket a nehéz eseteket kell tudni a legjobban kezelni. A legtöbb tanácsadó azt javasolja, hogy hagyjuk figyelmen kívül ezeket a nyílvánvalóan lejárató szándékú, rosszindulatú hozzászólásokat. A valós panaszkezelésnek más helyet kell biztosítani. Egy idő után a trollok felhagynak a „zaklatással”, hiszen nem érnek el semmit. 

 


3.    Rosszul megválasztott célközönség


A közösségi média tálcán kínálja a potenciális vásárlókat. A te feladatod, hogy megtaláld őket és üzeneteidet a megfelelő módon eljuttasd hozzájuk. A sikeres közösségi média alapfeltétele az, hogy a megfelelő embereket szólítsd meg. Felesleges idő és pénz pocsékolás, amikor olyankohoz szólsz akik valószínűleg nem a te célcsoportod. 


A sikeres közösségi média stratégia egyik alappillére a célcsoport meghatározása. Demográfiai adatokon túl számos információt figyelembe kell még venni, mint például, hogy a célközönséged tagjai hogyan töltik idejüket, milyen a politikai meggyőződésük, mi iránt érdeklődnek stb. A célközönség megismerésével tökéletes, személyre szabott ajánlatokat adhatsz nekik, melyekből később valós konverziókat fogsz tudni realizálni.

 


4.    Fizetett lájkok és követők


Közösséget építeni a Facebookon igen nagy kihívást jelent. Több hónapot is igénybe vehet míg néhány ezer követőre szert teszünk. Ez a csigatempó néha megőríti a cégeket, ezért úgy döntenek, fizetnek azért, hogy gyorsabban nőjjön az oldalukat kedvelők száma. 


A probléma a fizetett lájkgyűjtéssel az, hogy az elköteleződés kisebb lesz, mintha valaki önként csatlakozna az adott márkához vagy céges facebook oldalhoz. A közönség felhígul, kevesebb aktivitást, megosztást fogunk tapasztalni. Üzeneteink nagy része zárt kapukat fog döngetni. 

 

Használd jól a közösségi médiát


Sajnos nem tudod megkerülni ma már a közösségi médiát, mindenképpen jelen kell lenni a platformokon. Ám ez nem elég.  Jól is kell használni azt. Gyakran költséges hibákba is eshetünk ha nem a megfelelő stratégiát követjük.

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék:
Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

Online vendéglátás és turizmus marketing – Amit egy igazgatónak tudnia kell

2018-06-19

Komplett online marketing útmutató szállodáknak. Nem kérdés, a hotel marketing területén az online marketing a legtöbb foglalást hozó ág. Sokan...

Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

2018-06-10

Nos, most biztosan meg fogsz lepődni, és megérted, miért esett neki az EU a Google-nek és a Facebooknak. Nézd meg te is, cikkünkben felsorolt linkkel, mennyi mindent tud rólad ez a...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!