Keresés

Menü

Költséges közösségi média hibák, melyek elkerülhetőek

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Közösségi média marketing hibák, melyek elkerülhetőek

2017.02.13.

Közösségi média marketing hibák

A közösségi média egy hatékony digitális eszköz, de ezzel a hatalommal nagy felelősség is jár, valamint a hibázási lehetőség is óriási. Hosszú távon hatalmas károkat okozhat a nem megfelelő alkalmazása. Szerencsére a legtöbb hiba mára megfelelő tudással és felkészüléssel elkerülhető. 


A közösségi média óriási elérése a legnagyobb erőssége és egyben a legnagyobb gyengesége is. Ha valamit jól csinálsz, akkor azzal több százezren találkoznak. Azonban, ha valami rosszul sikerül, az elérés megsokszorozódhat. Néhány tipp, amelyek segítségével elkerülheted a legnagyobb hibákat : 

 

 

1.    Érzéketlen vagy nem megfelelő posztok


Sajnálatos módon a rossz hír gyorsabban terjed mint a jó. Cégek részéről egy-egy rosszul megfogalmazott poszt, rossz hangnemben történő visszacsatolás máris szárnyra kel a közösségi platformon még akkor is, ha azt később törlik. Bocsánatkérés, sajnálkozás már nem menti meg a helyzetet, sokszor csak ront rajta. 
Ezt a bakit megakadályozva érdemes több szemnek látnia a posztokat, üzeneteket mielőtt azokat megosztjuk a Facebookon vagy egyéb közösségi oldalakon.

 


2.    Rosszul reagálsz a támadásokra


A közösségi médiának van egy olyan varázsa, hogy ha valaki akar, akkor teljesen láthatatlanná válhat. Személyazonosságának felfedése nélkül trollkodhat, keltheti a rossz hírünket akár több felhasználóval is. Ezeket a nehéz eseteket kell tudni a legjobban kezelni. A legtöbb tanácsadó azt javasolja, hogy hagyjuk figyelmen kívül ezeket a nyílvánvalóan lejárató szándékú, rosszindulatú hozzászólásokat. A valós panaszkezelésnek más helyet kell biztosítani. Egy idő után a trollok felhagynak a „zaklatással”, hiszen nem érnek el semmit. 

 


3.    Rosszul megválasztott célközönség


A közösségi média tálcán kínálja a potenciális vásárlókat. A te feladatod, hogy megtaláld őket és üzeneteidet a megfelelő módon eljuttasd hozzájuk. A sikeres közösségi média alapfeltétele az, hogy a megfelelő embereket szólítsd meg. Felesleges idő és pénz pocsékolás, amikor olyankohoz szólsz akik valószínűleg nem a te célcsoportod. 


A sikeres közösségi média stratégia egyik alappillére a célcsoport meghatározása. Demográfiai adatokon túl számos információt figyelembe kell még venni, mint például, hogy a célközönséged tagjai hogyan töltik idejüket, milyen a politikai meggyőződésük, mi iránt érdeklődnek stb. A célközönség megismerésével tökéletes, személyre szabott ajánlatokat adhatsz nekik, melyekből később valós konverziókat fogsz tudni realizálni.

 


4.    Fizetett lájkok és követők


Közösséget építeni a Facebookon igen nagy kihívást jelent. Több hónapot is igénybe vehet míg néhány ezer követőre szert teszünk. Ez a csigatempó néha megőríti a cégeket, ezért úgy döntenek, fizetnek azért, hogy gyorsabban nőjjön az oldalukat kedvelők száma. 


A probléma a fizetett lájkgyűjtéssel az, hogy az elköteleződés kisebb lesz, mintha valaki önként csatlakozna az adott márkához vagy céges facebook oldalhoz. A közönség felhígul, kevesebb aktivitást, megosztást fogunk tapasztalni. Üzeneteink nagy része zárt kapukat fog döngetni. 

 

Használd jól a közösségi médiát


Sajnos nem tudod megkerülni ma már a közösségi médiát, mindenképpen jelen kell lenni a platformokon. Ám ez nem elég.  Jól is kell használni azt. Gyakran költséges hibákba is eshetünk ha nem a megfelelő stratégiát követjük.

 

Szerző: BeUs

címkék:
Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

Hogyan legyél sikeres vlogger 2018-ban?

2017-11-20

Úgy érzed, a kamera előtt a helyed? Azt gondolod, te is tudnál olyan Youtube videókat forgatni, mint sok mai vlogger? Igen, én is ezt gondolom! Mutatjuk, melyek az alapok!   

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!