Költséges közösségi média hibák, melyek elkerülhetőek

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Közösségi média marketing hibák, melyek elkerülhetőek

BeUs

A közösségi média egy hatékony digitális eszköz, de ezzel a hatalommal nagy felelősség is jár, valamint a hibázási lehetőség is óriási. Hosszú távon hatalmas károkat okozhat a nem megfelelő alkalmazása. Szerencsére a legtöbb hiba mára megfelelő tudással és felkészüléssel elkerülhető. 

Közösségi média marketing hibák

A közösségi média óriási elérése a legnagyobb erőssége és egyben a legnagyobb gyengesége is. Ha valamit jól csinálsz, akkor azzal több százezren találkoznak. Azonban, ha valami rosszul sikerül, az elérés megsokszorozódhat. Néhány tipp, amelyek segítségével elkerülheted a legnagyobb hibákat : 

 

 

1.    Érzéketlen vagy nem megfelelő posztok


Sajnálatos módon a rossz hír gyorsabban terjed mint a jó. Cégek részéről egy-egy rosszul megfogalmazott poszt, rossz hangnemben történő visszacsatolás máris szárnyra kel a közösségi platformon még akkor is, ha azt később törlik. Bocsánatkérés, sajnálkozás már nem menti meg a helyzetet, sokszor csak ront rajta. 
Ezt a bakit megakadályozva érdemes több szemnek látnia a posztokat, üzeneteket mielőtt azokat megosztjuk a Facebookon vagy egyéb közösségi oldalakon.

 


2.    Rosszul reagálsz a támadásokra


A közösségi médiának van egy olyan varázsa, hogy ha valaki akar, akkor teljesen láthatatlanná válhat. Személyazonosságának felfedése nélkül trollkodhat, keltheti a rossz hírünket akár több felhasználóval is. Ezeket a nehéz eseteket kell tudni a legjobban kezelni. A legtöbb tanácsadó azt javasolja, hogy hagyjuk figyelmen kívül ezeket a nyílvánvalóan lejárató szándékú, rosszindulatú hozzászólásokat. A valós panaszkezelésnek más helyet kell biztosítani. Egy idő után a trollok felhagynak a „zaklatással”, hiszen nem érnek el semmit. 

 


3.    Rosszul megválasztott célközönség


A közösségi média tálcán kínálja a potenciális vásárlókat. A te feladatod, hogy megtaláld őket és üzeneteidet a megfelelő módon eljuttasd hozzájuk. A sikeres közösségi média alapfeltétele az, hogy a megfelelő embereket szólítsd meg. Felesleges idő és pénz pocsékolás, amikor olyankohoz szólsz akik valószínűleg nem a te célcsoportod. 


A sikeres közösségi média stratégia egyik alappillére a célcsoport meghatározása. Demográfiai adatokon túl számos információt figyelembe kell még venni, mint például, hogy a célközönséged tagjai hogyan töltik idejüket, milyen a politikai meggyőződésük, mi iránt érdeklődnek stb. A célközönség megismerésével tökéletes, személyre szabott ajánlatokat adhatsz nekik, melyekből később valós konverziókat fogsz tudni realizálni.

 


4.    Fizetett lájkok és követők


Közösséget építeni a Facebookon igen nagy kihívást jelent. Több hónapot is igénybe vehet míg néhány ezer követőre szert teszünk. Ez a csigatempó néha megőríti a cégeket, ezért úgy döntenek, fizetnek azért, hogy gyorsabban nőjjön az oldalukat kedvelők száma. 


A probléma a fizetett lájkgyűjtéssel az, hogy az elköteleződés kisebb lesz, mintha valaki önként csatlakozna az adott márkához vagy céges facebook oldalhoz. A közönség felhígul, kevesebb aktivitást, megosztást fogunk tapasztalni. Üzeneteink nagy része zárt kapukat fog döngetni. 

 

Használd jól a közösségi médiát


Sajnos nem tudod megkerülni ma már a közösségi médiát, mindenképpen jelen kell lenni a platformokon. Ám ez nem elég.  Jól is kell használni azt. Gyakran költséges hibákba is eshetünk ha nem a megfelelő stratégiát követjük.

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!