Közösségi média marketing trendek 2019 - Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Pinterest

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

16 közösségi média frissítés marketingeseknek 2019 első feléből

Czifra Zsófia, online marketing tanácsadó

A közösségi média – ahogyan a legtöbb online marketing eszköz is – folyamatosan változik – talán a fejlesztők döntései miatt, talán a felhasználók nyomására, talán egy új trendre való reakcióként, talán politikai okokból, és így tovább. A közösségi hálózatok működéséért felelős termékmenedzserek és programozók mindig valamilyen újdonságon törik a fejüket, és rendszeresen tesztelik legújabb funkcióikat, algoritmusaikat, és desingjaikat. A cél természetesen az, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek az ő platformjaikon, növelve ezzel annak hírnevét, látogatottságát, és persze a hirdetésekből származó bevételt.

Közösségi média trendek 2019

A marketingesek számára tehát egyértelműen elengedhetetlen, hogy naprakészek maradjanak az ilyen újítások terén, hiszen a közösségi média sokak marketingstratégiájának esszenciális eleme. Persze a megannyi hír (és álhír), szóbeszéd, és átmeneti trend közül nehéz lehet kiszűrni azokat, amelyek tényleges hatással lehetnek márkád közösségi média marketingjére. Éppen ezért most összegyűjtöttük 2019 első félévének legfontosabb frissítéseit a közösségi média világából, hogy megfontoltabb stratégiai döntéseket hozhass meglévő és kiszemelt platformjaiddal kapcsolatban!

 

Google+

A Google Plusnak 2019 áprilisában vége lett. A Google már hónapokkal előre bejelentette ezt a döntésüket, így ez valószínűleg nem újdonság számodra, de kétségtelenül 2019 egyik legjelentősebb változása volt a közösségi média világában, ezért muszáj vagyunk megemlíteni. A keresőóriás alacsony kihasználtsággal indokolta döntését.

 

TikTok

A TikTok videómegosztó alkalmazás egy viszonylag új őrület, ami 2017-ben fejlődött ki az akkoriban népszerű Musical.ly applikációból. Az alkalmazás a rövid videóformátum elképesztő sikereire épít – a felhasználók 15 másodperces felvételeket készíthetnek magukról, valamilyen zenés aláfestéssel, majd oszthatják meg azokat. Jellegében leginkább a már megszűnt Vine-hoz hasonlíthatnánk.

 

A TikTok rövid idő alatt óriási népszerűségre tett szert, különösen a fiatalabbak köreiben – az alkalmazás több mint félmilliárd felhasználóval rendelkezik. Hogy miért releváns mindez egy marketingesnek? Nos, a TikTokon sem kellett sokáig várni, hogy megjelenjenek a hirdetések. Hasonlóképpen a többi nagy játékoshoz, az alkalmazásban lehet érdeklődés szerint célozni, egyéni közönségeket létrehozni, és még követőkódot is kínál, amelyet elhelyezhetsz webhelyeden (hasonlóképpen a Facebook-képponthoz).

 

Facebook

A sok botránynak köszönhetően a Facebook rengeteget változott az elmúlt fél év során, és kétségtelen, hogy további változásokra számíthatunk mind a közel- mind a távoli jövőben. Íme néhány a legfontosabb idei frissítések közül.

 

Átláthatóbbá váltak az egyéni hirdetések

A Facebook az átláthatóság jegyében úgy döntött, hogy több információt szolgáltat a felhasználóknak arról, hogy miért látnak célzott hirdetéseket.

 

A bejegyzés menüjében a „Miért látom ezt a hirdetést”? opcióra kattintva a felhasználók megtekinthetik, hogy mely cég töltötte fel a felhasználói információit a Facebookra, illetve hogy milyen ügynökségeknek, Facebook Marketing Partnereknek, vagy egyéb partnereknek lehetett  közük mindehhez.

 

Emellett megtekintheted egy oldal összes jelenleg futó hirdetéseit (ez nyilvános információ), hogy láthasd, milyen reklámokat futtatnak versenytársaid, és hogyan alkalmazzák a Facebook hirdetési rendszerét. Ehhez navigálj az adott oldalra, majd jobb oldalt keresd meg az „Oldal átláthatósága” részt, és kattints a „Tovább” linkre. Az így megjelenő ablakból érheted el a „Hirdetéstárat” a jobb alsó sarokban.

 

A Facebook persze továbbra is tesztelgeti a hirdetéseket mind a Hírfolyamokban, mind a Marketplace keresőtalálatai között.

 

Bizonyos hirdetések célzásai korlátozottak

A diszkrimináció ellen folytatott küzdelem jegyében a Facebook bizonyos cégek számára korlátozta a hirdetések célzási opcióit. A lakásokkal, hitellel, és munkavállalással kapcsolatos hirdetéseket már nem lehet kor, nem, vagy rassz szerint célozni. A Facebook szerint a változásokra különféle civiljogi szervezetekkel való megállapodás után volt szükség a diszkrimináció kizárása érdekében.

 

Változások a hírfolyamban

A Facebook nem csupán az átláthatóságban vezetett be látványos változtatásokat. Mark Zuckerberg azt szeretné, hogy platformja sokkal inkább egy „nappalira” hasonlítson. A 2019-es frissítések többsége ezért koncentrált a közeli ismerősökre, és őket helyezte előtérbe.

 

A Facebook nagyon is jól tudja, hogy kivel mennyire ápolsz közeli kapcsolatokat. A platform folyamatosan figyeli, hogy mi a közös benned és ismerőseidben, illetve hogy hogyan viselkedsz velük, és ez alapján dönti el, hogy kik bejegyzéseire lehetsz a leginkább kíváncsi. A platform a következőt nyilatkozta erről a változtatásról:
„Az eredmények között felbukkanó mintákat vizsgáljuk meg, például hogy kikkel jelölnek meg közös képeken, kikkel reagálsz és kommentálsz ugyan azokra a képekre, és jelentkezel be ugyan azokon a helyeken – és ezeket a mintákat használjuk fel az algoritmusunk betanítására. Ez a közvetlen visszajelzés segít megjósolnunk, hogy mely ismerőseikről szeretnének hallani a legtöbbet az emberek.”

 

Az algoritmus egy másik frissítése az oldalak és csoportok prioritásait vette célba. Az emberek természetesen különféle oldalak és csoportok tartalmaira is kíváncsiak (máskülönben nem kedvelték volna őket, vagy csatlakoztak volna hozzájuk), és a Facebook ezt figyelembe is veszi, ha rákattintgatsz az általuk megosztott hivatkozásokra:
„A felső frissítéshez hasonlóan, ezeket a reakciókat arra használjuk fel, hogy megállapítsuk, mennyire érné meg egy hivatkozás valakinek az idejét. Ez után ezeket a szempontokat kombináljuk azokkal az információkkal, amelyekkel a bejegyzésről rendelkezünk, beleértve a bejegyzés típusát, hogy ki posztolta, illetve hogy mekkora aktivitást kapott, hogy pontosabban megítélhessük, hogy az emberek értékesnek találnák-e a hivatkozást.”

 

Megújult a videó-algoritmus

A Facebook már jó ideje komoly hangsúlyt fektet a videós tartalmakra. Május eleje óta a következő három tényező befolyásolja a videók rangsorolását:
•    Hűség és szándék: Azokat a videókat, amiket az emberek konkrétan megkeresnek, illetve amikhez rendszeresen visszatérnek, a rendszer magasabb rangsorolásban részesíti.
•    A megtekintés hossza: Előnyt élveznek az algoritmus szemében az olyan videók is, amelyek legalább 1 percig képesek megtartani egy felhasználó figyelmét.
•    Eredetiség: A nem éppen eredeti, és újrahasznosított tartalmak csak limitált nyilvánosságot kapnak majd az algoritmusból, ahogyan az újraosztogatási csalásokban résztvevő oldalak egyéb tartalmai is.
•    Hossz: A három percnél hosszabb videókat jobban szereti a Facebook algoritmusa.

 

Automatizált hirdetések

Az automatizált hirdetések segítségével minden korábbinál gyorsabban készíthetsz hatékony reklámokat a Facebookon. Nincs más dolgod, mint válaszolni néhány cégeddel kapcsolatos kérdésre, amelyek alapján a platform hat különböző verziót kínál fel hirdetésedből, illetve választhatsz a javasolt közönségek és költségkeretek közül is.

Időpontok kezelése

Ez a funkció lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a Facebookon vagy az Instagramon keresztül foglaljanak időpontot céged egy szolgáltatására. Emellett küldhetsz emlékeztetőket a foglalt időpontokról, testre szabhatod céged szolgáltatás-menüjét, és közvetlenül céges oldaladról is kezelheted a foglalásokat. Az időpontokat továbbá egy külső időpontkezelő-naptárral is szinkronizálhatod (pl. a Google Naptárral).

 

Videószerkesztő eszközök

A Facebook videós funkciói egyre bővülnek – az utóbbi időben például a következő szerkesztési lehetőségekkel:
•    Automatikus körbevágás
•    Videók megvágása
•    Képes és szöveges átfedések
•    Új betűtípusok
•    Új matricák és sablonok a szezonális hirdetésekhez
•    Több verzió elkészítése egy forrásvideóból, különböző képarányokkal a hírfolyamba és a történetek közé

 

A hirdetések új kezelési opciói

Habár ez elsőre nem tűnik jelentős változásnak, az értesítések már rég óta a felhasználói élmény fontos tényezőit képezik a Facebookon, és a marketinghez is bőven van közük. A marketingesek például egy ideje szívesebben posztoltak csoportokba oldalak helyett, vagy élő videókat előre felvettek helyett, mert ezekről a tartalmakról az érdeklődő felhasználók külön értesítéseket kaptak.

 

A helyzet azonban megváltozott. A felhasználók lenémíthatják az összes push értesítést, és kiválaszthatják, hogy mely kategóriák mellett szeretnék megjeleníteni az értesítés pöttyöket.

 

Facebook

2019 júniusában a Facebook hivatalosan is bejelentette a Calibrát, a platform pénzügyi szolgáltatásaival foglalkozó leányvállalatát, illetve annak első projektjét, a Libra kriptovalutát.

 

A bejelentés szerint a cél az, hogy olyan egyszerűen küldhessenek egymásnak pénzt az emberek okostelefonjaikkal, mint egy szöveges üzenetet, méghozzá alacsony áron, vagy akár költségmentesen is. Továbbá szó esett arról is, hogy a Calibra egy Facebooktól teljesen különálló entitás, ami azt jelenti, hogy a Facebook nem fog hozzáférni a pénzügyi adataidhoz, ha a Librát használod.

 

Nem vagy biztos benne, hogy közösségi média marketingeddel sikerül elérned a felhasználókat? Úgy érzed, többet is tehetnél bevételeid növelése érdekében? Segítünk! Átvizsgáljuk online marketing kommunikációdat és felállítjuk cégedre szabott stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

Instagram

Akárcsak a Facebookot, úgy az Instagramot sem kell bemutatni senkinek. Ez volt az egyik legrohamosabban változó platform az elmúlt években, marketingszempontból most mégis viszonylag kevés jelentős újítást láthattunk tőle.

 

Szponzorált bejegyzések népszerűsítése influencerektől

Az Instagramon a márkáknak már lehetőségük van hirdetésekké alakítani influencereik szponzorált bejegyzéseit. Az így kiemelt tartalmakat a Facebook egy külön jelzéssel is ellátja, amiből egyértelműen látszik, hogy fizetett partnertartalomról van szó. Az Instagram hivatalos segédlete itt tekinthető meg a funkcióhoz.

 

Twitter

A Twitter egy teljesen új designt mutatott be az asztali felhasználók számára, ami több testreszabhatóságot kínál az előző verziónál. Az egyik legnagyobb újítás a korábban felül megjelenő navigációs sáv, ami a képernyő bal oldalára költözött át. Itt láthatók a könyvjelzők, a listák, a felhasználó profilja, és egy új „Felfedezés” menü is.

 

Máshogyan működnek a közvetlen üzenetek is, amelyek most már a beszélgetéseket és az elküldött üzeneteket is ugyan abban az ablakban jelenítik meg.

 

A felhasználók már csak korlátozott számú fiókot követhetnek

Hogy felvegye a küzdelmet a spammerek ellen, a Twitter 1000-ről 400-ra csökkentette a felhasználók által napi szinten bekövethető fiókok számát. A Twitter szerint a legtöbben észre sem veszik majd ezt a változást, elvégre ki másnak lenne szüksége több száz bekövetésre napi szinten a spammereken kívül?

 

LinkedIn

2019 első felében a LinkedIn komoly hangsúlyt fektetett a hirdetések megjelenésére és célzási opcióira.

 

Hasonmás közönségek

A LinkedIn már képes kombinálni ügyfélperszónádat a platform által összegyűjtött adatokkal, hogy ideális közönséget találjon számodra. Olyan felhasználókat keres ilyenkor, akik hasonlítanak azokra az emberekre, akik korábban már valamilyen érdeklődést mutattak márkád iránt (például ellátogattak webhelyedre).

 

Érdeklődésalapú célzás

A LinkedIn érdeklődésalapú célzási opciója 2019 január óta érhető el, és azóta Bing integrációval is bővült. A platform így a célzáshoz figyelembe veszi a közönséged szakmai érdeklődését a LinkedInen, illetve azokat a szakmai témákat és tartalmakat, amikkel közönséged tagjai foglalkoznak, miután a Bing keresőn keresztül rátaláltak azokra.

 

Közönségsablonok

A sablonok több mint 20 előre összeállított B2B közönséget kínálnak a felhasználóknak. Ezekhez hozzátartoznak a közönség tulajdonságai, úgymint a képesítések, szakmai pozíciók, csoportok, és így tovább. Különösen kezdő marketingesek számára lehet hasznos.

 

Új reakciók a bejegyzésekre

Habár ezek elsőre nem hangzanak igazán marketinges újításoknak, a reakciók elemzésével könnyebben eldöntheted, hogy célközönséged milyen érzelmeket táplál tartalmaid iránt. A LinkedIn szerint ezeket a reakciókat fejezik ki a leggyakrabban a felhasználók a platformon.

 

Algoritmusfrissítés

A LinkedIn algoritmusa az olyan bejegyzéseket részesíti előnyben, amelyek építő jellegű párbeszédeket váltanak ki a felhasználókból, nem pedig azokat, amiket mindenki össze-vissza osztogat (tehát nem a vírustartalmakat). Az algoritmus továbbá prioritásként kezeli azokat az embereket, akiket ismersz, és azokat a témákat, amelyek iránt érdeklődsz.

 

Pinterest

Habár a Pinterest a legvisszafogottabb az összes itt felsorolt hálózat közül (ráadásul botrányos ügyekhez sem igazán volt köze fennállása alatt), sok márka ügyfélkörének jó része innen származik. Ezzel persze a platform is tisztában van, ezért igyekezett tovább javítani felhasználói élményén.

 

Új funkciók a felhasználói élményért
•    A termékpinek alatt a felhasználók egy új szakaszt láthatnak, ami az adott márka többi termékét tartalmazza.
•    Személye szabott vásárlási javaslatok.
•    A márkák immár teljes katalógusokat feltölthetik a Pinterestre, termékeiket pedig megvásárolható pinekké alakíthatják.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!