Ismerd meg közkincs, azaz a public domain pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
fooldal > Szakszótár > Közkincs

Közkincs


Közkincsnek nevezzük azokat a szerzői tartalmakat vagy szoftvereket, amelyeket nem véd szerzői jog, tehát bárki felhasználhatja őket. Ezek többféleképpen jöhetnek létre:

 

  • A szerző vagy programozó nem igényelte a szerzői jogot munkájához, miután elkészítette azt.
     
  • A szerzői jog lejárhat. Az Egyesült Államokban például az 1923 előtt létrejött munkákat nem védi a szerzői jog. A szerzői munkái továbbá a szerző halála után 70 évvel mentesülnek a szerzői jog védelme alól.
     
  • Az Egyesült Államokban a kormány által kiadott dokumentumokat általában nem védi szerzői jog, így közkincsnek számítanak.
     

Az interneten marketinget végzők bármilyen közkincsnek nyilvánított szöveget felhasználhatnak tartalomként webhelyükön, vagy akár sajátjukként el is adhatják azt egy könyv vagy jelentés formájában. Ez habár igazán jövedelmezőnek hangzik, valójában sokkal nehezebb feladat, mint sokan elsőre gondolnák. A két fő probléma a valamilyen értéket képviselő szöveg felkutatása, illetve kimerítő kutatás végzése arról, hogy valóban közkincsnek számít-e az adott munka.

 

A közkincs felhasználásának veszélyei

Különösen az utóbbi feladat lehet kifejezetten drága, ha például egy ügyvédet kell felbérelned a kutatás idejére illetve a tanácsadásért. Egy ilyen ügyvédre viszont általában szükség is lesz, ugyanis a szerzői jog egy rendkívül összetett rendszer, és a nem megfelelően kezelt szövegek és egyéb munkák a későbbiek során súlyos költségekkel járhatnak.

 

Többnyire ezen problémák kiküszöbölésére jöttek lére azok a tagsági webhelyek, amelyek előre felkutatott és igazolt közkincsekkel szolgálnak felhasználóiknak.
 


Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 105

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
109 463
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Opt-in

Egy olyan regisztrációs eljárás, amely során a felhasználó bizonyos adatok megadásával...

Instagram

Mi az az Instagram? Az Instagram egy közösségi kép- illetve...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett lehetőségek a sikeres...

Doorway Page

Doorway Page jelentése   Egy olyan oldal, amit úgy alakítottak ki, hogy jó rangsorolást...

Hoax

A hoax szó jelentése átverés, megtévesztés, rászedés, álhír, stb. Egyik céljuk elhitetni...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.