Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Ismerd meg közkincs, azaz a public domain pontos jelentését az online marketing szakszótárból!

Marketing Professzorok

Közkincs


Közkincsnek nevezzük azokat a szerzői tartalmakat vagy szoftvereket, amelyeket nem véd szerzői jog, tehát bárki felhasználhatja őket. Ezek többféleképpen jöhetnek létre:

 

  • A szerző vagy programozó nem igényelte a szerzői jogot munkájához, miután elkészítette azt.
     
  • A szerzői jog lejárhat. Az Egyesült Államokban például az 1923 előtt létrejött munkákat nem védi a szerzői jog. A szerzői munkái továbbá a szerző halála után 70 évvel mentesülnek a szerzői jog védelme alól.
     
  • Az Egyesült Államokban a kormány által kiadott dokumentumokat általában nem védi szerzői jog, így közkincsnek számítanak.
     

Az interneten marketinget végzők bármilyen közkincsnek nyilvánított szöveget felhasználhatnak tartalomként webhelyükön, vagy akár sajátjukként el is adhatják azt egy könyv vagy jelentés formájában. Ez habár igazán jövedelmezőnek hangzik, valójában sokkal nehezebb feladat, mint sokan elsőre gondolnák. A két fő probléma a valamilyen értéket képviselő szöveg felkutatása, illetve kimerítő kutatás végzése arról, hogy valóban közkincsnek számít-e az adott munka.

 

A közkincs felhasználásának veszélyei

Különösen az utóbbi feladat lehet kifejezetten drága, ha például egy ügyvédet kell felbérelned a kutatás idejére illetve a tanácsadásért. Egy ilyen ügyvédre viszont általában szükség is lesz, ugyanis a szerzői jog egy rendkívül összetett rendszer, és a nem megfelelően kezelt szövegek és egyéb munkák a későbbiek során súlyos költségekkel járhatnak.

 

Többnyire ezen problémák kiküszöbölésére jöttek lére azok a tagsági webhelyek, amelyek előre felkutatott és igazolt közkincsekkel szolgálnak felhasználóiknak.
 

címkék:

4 growth hacking technika, amikkel a rangsorolás élére juthatsz

2018-12-13

A Growth Hacking leghatékonyabb technikája a keresőoptimalizálás. Ugyanakkor a szimpla SEO nem elég ahhoz, hogy elérd azt a szintet, amit Growth Hackingnek hívunk. Mi kell ehhez? Mutatjuk!

Éttermek rangsorolása a Google Térképen

2018-12-10

Gondolkodtál már valaha azon, hogy miért épp az a három létesítmény jelenik meg a Google Térkép találatok között, valahányszor rákeresel egy város éttermeire? Szeretnél te is bejutni az áhított három közé, hogy minél több kereső felhasználó lássa meg nevedet, valahányszor étkezési...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!