Így szerezz több fizető ügyfelet konverztiós arányod optimalizálásával (CRO)

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan frissítsd fel webhelyedet több konverzióért 2020-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A szervezete elkezdték kiértékelni, hogy mi működött jól 2019-ben, és már most 2020-as terveiken gondolkodnak. Mivel néhány héten belül indul az új évtized, most itt van, hogy hogyan frissítheted fel és fejlesztheted tovább webhelyedet, hogy több konverziót érj el vele.

Így szerezz több fizető ügyfelet konverztiós arányod optimalizálásával (CRO)

A marketingesek mindig azon dolgoznak, hogy konverziókra optimalizálják webhelyüket, hiszen a konverziók a bevétel tényleges forrásai. Ezért igyekeznek megállás nélkül egyszerűsíteni a konverziós tölcsért, innovatív growth hackekkel előállni, és megkönnyíteni a konverziós arány optimalizálásával (CRO) foglalkozó szakértők céges környezetbe való beilleszkedését.

 

Forgalmat vonzani egy webhelyre egy egyértelmű folyamat, habár nem éppen egyszerű. Azonban a látogatók megtartása és a marketingtölcséren való végigvezetése, illetve konvertálása már egy fokozottan összetett folyamat. Ennek az az oka, hogy számos tényezőre kell odafigyelni, és nem lehet feltárni az okokat anélkül, hogy időt szánnál a felhasználók viselkedésének elemzésére.

 

A következő cikkben egy háromlépéses webhelyfrissítési projekttervet vázolunk fel, illetve 5 gyakorlati CRO tippet is megosztunk, amelyekkel fellendítheted webhelyed konverziós arányát.

 

A háromlépéses webhelyfrissítési projekttervezet

Ahhoz hogy felkészítsd webhelyedet a konverziókra, azonosítanod, diagnosztizálnod, és semlegesítened kell azokat a konverziógyilkosokat, amik megakadályozzák, hogy látogatóid fizető ügyfelekké váljanak. A következő háromlépéses folyamat segít megjavítani mindazt, ami nem működik, és optimalizálni azokat a dolgokat, amik igen.

 

1. Lépés: Azonosítsd a webhely forgalomforrásait

Hacsak emberek nem tudnak márkádról, nagy valószínűséggel egy keresőmotor találatain, közösségi médiás bejegyzéseken, fizetett hirdetéseken, vagy harmadik felek webhelyein elhelyezett visszahivatkozásokon, vagy más forgalomforrásokon keresztül jutnak el webhelyedre.

 

Nem minden látogató egyforma, ahogyan a forgalom forrásai sem. A forgalmi források rálátást nyújtanak a különféle vásárlói szándékokra. Például, egy keresőmotorban indított lekérdezés sokkal inkább utal vásárlási szándékra, mintha a felhasználó a közösségi médiáról érkezett volna. Nézz rá analitikai eszközödre, és azonosítsd azokat a kulcsszavakat, amelyeken keresztül a látogatók rátalálnak webhelyedre.

 

Ezen kívül időt kell szánnod azokra az oldalakra is, amelyeken űrlapok találhatók, hogy rátalálj a forgalom forrásaira, a kulcsszavakra, az oldalon töltött időre, a célteljesülési arányokra, és így tovább. Ez az információ sokat elárul majd arról, hogy milyen motivációk, szándékok, és fájdalmi pontok állnak célközönséged webhelylátogatásai mögött.

 

2. Lépés: Azonosítsd a konverziógyilkosokat

A következő két módszerrel ellenőrizheted, hogy mik akadályozzák látogatóidat abban, hogy a konverziós folyamat végére érjenek:

  1. Webhelytölcsér-analízis: A Google Analytics „Csatornaábrázolás”, „Célfolyamat jelentés”, és hasonló funkciók segítségével láthatod, hogy mely oldalakon történik a legtöbb lemorzsolódás. Ellenőrizd ezeket az oldalakat, hogy nincs-e sekély tartalom. Sekélynek számítanak az olyan tartalmak, amelyek kevés, vagy semmilyen értéket nem kínálnak. Az ilyen oldalak rossz hatással vannak a webhely konverziós arányára, a megoldás pedig kibővíteni, vagy törölni őket.
  2. Kvalitatív analízis: Oldalaidat vizuális, kvalitatív analitikai eszközökkel, úgymint hőtérképekkel, ürlapjelentésekkel, és rögzített munkamenetekkel is elemezheted, hogy kiderítsd, hol akadnak meg a látogatók. Talán túl nehezen olvasható a tartalom, vagy egy technikai hibának köszönhetően elavulttá vált egy űrlap? Oldd meg ezeket a problémákat, amelyek miatt látogatókat veszítesz el webhelyedről.

 

3. Lépés: Optimalizáld a konverzióösztönzőket

Webhelyed néhány oldalának talán jó konverziós aránya van. A felhasználók viselkedését megfigyelheted azzal, hogy vizuális analitikai eszközöket használsz ezeken az oldalakon. Például, a hőtérképek és a rögzített munkamenetek elárulják, hogy mely területek kapják a legtöbb figyelmet. Elemezd a tartalmakat és látogatók űrlapkitöltési viselkedését ezeken a területeken, és állíts fel egy elméletet, amelyet letesztelhetsz a rosszul teljesítő oldalakon.

 

Kísérletezz A/B tesztek futtatásával ezeken az oldalakon, hogy ellenőrizd a teljesítményüket, majd terjeszd ki a változtatásokat a webhely többi részére is, hogy az átfogó teljesítményen is javíthass.

 

5 konverziós arány optimalizálási tipp webhelyed felfrissítéséhez

Kezdj hozzá a CRO-hoz az alábbi 5 tippel:

 

1. Koncentrálj a felhasználói élményekre (UX)

Webhelyed felhasználói élménye központi szerepet játszik abban, hogy egy látogató kitölt-e egy űrlapot, vagy távozik inkább. Így biztosíthatod, hogy az előbbi mellett döntsenek:

  1. Fitts törvénye: Paul Fitts, egy amerikai pszichológus állt elő azonos nevű törvényével, amely szerint egy cél eléréséhez szükséges idő a céltól való távolságtól, illetve annak méretétől függ. Ez azt jelenti, hogy a szélesebb felhívás (CTA) gomboknak nagyobb átkattintási aránya (CTR) lesz.
  2. Légy körültekintő az űrlapok összeállításakor: Az űrlapok mezőszáma a vásárló utazásának aktuális szakaszához kell igazodnia. Egy egyszerű technika ennek implementálására, hogy folyamatosan növeled az űrlapmezők számát, ahogy a vásárló végighalad a tölcséren. Tehát, egy űrlap a tudatossági szakaszban 2-3 mezőt tartalmaz, míg a lehetséges ügyfeleknek már egy összetett űrlapot kell kitölteniük.

 

2. Rendezd az elavult oldalakat

Bizonyos weboldalak nem vonzanak be semmilyen forgalmat, vagy nincs semmilyen konkrét céljuk. Az ilyen oldalak magas visszafordulási aránya csökkentheti a webhely keresőtalálati rangsorolását. Éppen ezért, fontos, hogy azonnal orvosold ezt a problémát, amint felfigyelsz rá. Íme négy módszer elavult tartalmaid rendezésére:

  1. Frissítsd elavult tartalmaidat a legújabb statisztikákkal, tényekkel, és felfedezésekkel, hogy újra relevánssá tedd őket
  2. Ha sekélyes tartalomnak minősül, írd újra, hogy érdekesebb legyen
  3. Kombinálj/vonj össze két vagy több tartalmat eggyé
  4. Töröld azokat a tartalmakat, amelyek semmilyen célt nem szolgálnak

 

3. Tedd mobilbaráttá webhelyedet

Egy mobilbarát webhely már nem azt jelenti, hogy egy webhely reszponzív kialakítású. Sebesség terén is jól kell teljesítenie mobileszközökön! Biztosítsd, hogy mobilos webhelyed megfelelően legyen optimalizálva sebességre, és hogy különösebb várakozás nélkül töltődjön be. Ha nem oldod meg ezt a problémát a Google már tervezi, hogy a Chrome mobilalkalmazás figyelmeztesse róla a felhasználókat.

 

4. Mutass, ne beszélj

A társadalmi bizonyíték egy nagyon meggyőző erő lehet, ezért is ösztönzik az e-kereskedelmi webhelyek felhasználóikat, hogy véleményezzék és értékeljék termékeiket. A vásárlóknak ezernyi kérdésük lehet egy márkáról és annak kínálatáról, és valódi felhasználók véleményeire kíváncsiak a különböző cégekről.

 

 Bármilyen vásárlói kérdésen, vagy ellenvetésen felülkerekedhetsz a következő két módszerrel:

  1. Kínálj esettanulmányokat a tölcsér érdeklődési, megfontolási, és cselekvési szakaszaiban, hogy megértesd velük, hogyan segíthet kínálatod problémáik megoldásában
  2. Emeld ki legnagyobb ügyfeleid véleményeit landing oldaladon bizalmi jel gyanánt

 

5. Tartsd észben a választás paradoxonját

A több választási lehetőség nem teszi egyszerűbbé a döntéshozatalt. Csak összezavarják az embereket. Próbálj olyan kevés opciót kínálni, amennyit csak lehet, hogy csökkentsd a döntéshozatalhoz szükséges időt. 2004-es „A választás paradoxona” című könyvében Barry Schwartz azt állítja, hogy a kéretlen választási opciók eltüntetésével csökkenthető a vásárlók szorongása.

 

A sikeres landing oldalak alkalmazzák is ezt az elvet. A jól konvertáló B2B oldalak csak egy átkattintási lehetőséget kínálnak, és nincsenek rajtuk navigációs opciók, hivatkozások, és semmi más, ami elvonná a felhasználók figyelmét. Hasonlóképpen, az e-kereskedelmi webhelyek „Hozzáadás a kosárhoz” és „Megvásárlás most” feliratú gombokkal igyekeznek teljesíteni céljukat.

 

Végszó

A CRO egy adatalapú tevékenység, amelynek fontos része a kísérletezés, és egy „egy megoldás mindenre jó” hozzáállás nem sok sikerrel jár majd. Használd a cikkben összefoglalt tervet vázlatként, futtass A/B teszteket, és próbáld ki az említett tanácsokat, hogy kitapasztald, mi működik neked igazán!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a MartTechAdvisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/ux-and-cro/refresh-your-website-for-better-conversions/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!