Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes? A közösségi média marketing tanácsadó válaszol!

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?


2013/01/29
Máté Balázs és Nánási Beatrix online marketing tanácsadó

 

Van egy gondolatmeneted, melyet leírsz, és szeretnéd, ha potenciális vevőid, partnereid véleményeznék. A Facebookra egy egész cikket kitenni azért mégsem annyira jó. Ráadásul ezzel nem növeled a weboldalad tartalmát, ami pedig fontos lenne a keresőoptimalizálás miatt. A régi, regisztrálj be és komentelhetsz funkciók ma már nem működnek, mindenki egyszerűbbet szeretne. A megoldás a Facebook közösségi modul használata, ami jó lehetőség, de veszélyeket is rejt magában. Egy pár tanácsa arról, hogyan használhatod biztonságosan ezt a funkciót.
Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes? A közösségi média marketing tanácsadó válaszol!

 

Azt már tudjuk, hogy a közösségi média funkciókat, hangsúlyt helyezve a Facebook funkciókra be kell építeni a weboldalakba, hogy a lehető legegyszerűbb módon megvalósuljon a kétirányú kommunikáció a cég és a vásárlók között, a weboldal és az olvasók között. A weboldal információit a felhasználók ajánlhatják egymásnak, tetszésüket nyilváníthatják ki iránta, hozzászólást generálhatnak.
 
Ahogy azt tegnapi cikkemben is leírtam, a negatív véleményekkel vigyázni kell, azokat kezelni muszáj. Ha ez a kommentelés azonban nem valós problémákat fed le, direkt támadás jellegű a konkurenciád esetleg személyes ellenségeid részéről, a helyzet máris más. Az kontrollálatlan kommentelési lehetőség magában hordozza annak a lehetőségét, hogy cikkeidre, termékeidre spam jellegű negatív visszajelzés érkezik. Lássuk be, sokan vannak, akik csak azt várják, hogy hibázz, beleköthessenek munkádba, hiába dolgozol cégedért és próbálod vállalkozásodból a lehető legtöbbet kihozni az ügyféligényeket előtérbe helyezve. 
 
Ezeket a hozzászólásokat a barátaik is látják, valamint a te vásárlói, olvasói köröd is, ezért nagyon fontos milyen visszacsatolásokat hagysz publikusan tartalmaidhoz kapcsolódóan.  
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Facebookról, annak felhasználási lehetőségeiről, gyere el egynapos bevezető tanfolyamunkra! Jelentkezz most, ide kattintva! 

 
 
 Marketing konzultáció és audit>

Hogyan működik a weboldalba építhető Facebook komment funkció?

Jó ha tudod, hogyan is működik ez az egyébként nagyon hasznos funkció. Egyéni Facebook beállításoktól függően a megjegyzések automatikusan posztolódnak a kommentelő üzenőfalán, amit immáron minden barátja megtekinthet, ezzel további látogató generálódik oldalad, terméket, bejegyzésed iránt. Ez neked további látogatókat jelent, viszont a rosszindulatú kommentek negatív reklámot csinálnak céged, terméket, szolgáltatásaid számára. 
Célszerű a weboldal adminisztrátoraként ezeket a megjegyzéseket moderálni, hiszen egyáltalán nem mindegy, mi terjed rólad az online világban. A kérdésekre válaszolj, a kétkedőket győzd meg, a pozitív visszacsatolást fogadd. A tartalmakhoz fűzött megjegyzések automatikusan láthatóak lesznek bárki számára, akik az oldalra érkeznek. Ha úgy érzed a megjegyzés sértő, a valóságot nem fedi, esetleg rossz híredet keltheti, töröld, esetleg ha a személyt érzed sértőnek, meg van a jogod, hogy kitiltsd az oldalról, ami annyit jelent, hogy a jövőben nem fűzhet hozzászólást oldaladhoz. 
 
Hogyan követhetem az összes tartalmat a weboldalamon, hogyan lehetek gyorsabb, mint az ellenfeleim?
A Facebook előtti időkben a komment modul egyszerűen bele volt programozva a honlapmotorokba. Mint említettem, ezt a verziót ma már lusták használni az emberek, hiszen regisztrálni kell, e-mail címet megadni stb. Ezért könnyebb a Facebook kommentelés lehetőség használata a weboldaladon is. A honlapmotorba ágyazott funkció természetesen tudta, hogy ha kommentet írnak valamelyik tartalmadhoz, azonnal értesített e-mailben vagy akár sms-ben, megjelölve a komment pontos helyét. A Facebook esetében is beállíthatod, hogy a kommentekről kapj e-mailt, de ez a weboldalon történő kommentek esetében nem működik biztonságosan. Erre sokkal jobb módszer pl. az Expedient Média által fejlesztett javascriptes alkalmazás, mely a weboldalba építve figyeli a Facebook kommenteket és értesít ha bármely tartalmadhoz hozzászóltak. A kis program ára (18.000.- Ft+áfa) bőven megérte nekem is, hiszen egy ellenséges támadás nagyságrendekkel nagyobb károkat tud okozni. Bármilyen módon oldod is meg a figyelést, tudj róla hogy hozzászóltak a tartalmadhoz. Alkalmazd a negatív véleményekre alkotott szabályrendszert, egyértelműen spam jellegű támadás esetében pedig a törlést és a tiltást. 
 
Honlapkészítés

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Directory

Egy olyan keresőszolgáltatás, ahol különböző jellegű weboldalak (például bizonyos...

Kanonikus címke

Mit mutatnak a kanonikus címkék?   A kanonikus címkék azt...

PDF

A népszerű PDF kiterjesztés a Portable Document Format (hordozható dokumentum formátum) szavak...

Virtuális ingatlan

A virtuális ingatlan olyan webhelyekre utal, amelyek egy személy vagy egy cég...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.