Keresés

Menü

Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes? A közösségi média marketing tanácsadó válaszol!

Marketing Professzorok

Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes használnod?

2013.01.29.

Kommentek a weboldaladon a Facebook funkcióinak használatával. Érdemes? A közösségi média marketing tanácsadó válaszol!

 

Van egy gondolatmeneted, melyet leírsz, és szeretnéd, ha potenciális vevőid, partnereid véleményeznék. A Facebookra egy egész cikket kitenni azért mégsem annyira jó. Ráadásul ezzel nem növeled a weboldalad tartalmát, ami pedig fontos lenne a keresőoptimalizálás miatt. A régi, regisztrálj be és komentelhetsz funkciók ma már nem működnek, mindenki egyszerűbbet szeretne. A megoldás a Facebook közösségi modul használata, ami jó lehetőség, de veszélyeket is rejt magában. Egy pár tanácsa arról, hogyan használhatod biztonságosan ezt a funkciót.

 

Azt már tudjuk, hogy a közösségi média funkciókat, hangsúlyt helyezve a Facebook funkciókra be kell építeni a weboldalakba, hogy a lehető legegyszerűbb módon megvalósuljon a kétirányú kommunikáció a cég és a vásárlók között, a weboldal és az olvasók között. A weboldal információit a felhasználók ajánlhatják egymásnak, tetszésüket nyilváníthatják ki iránta, hozzászólást generálhatnak.
 
Ahogy azt tegnapi cikkemben is leírtam, a negatív véleményekkel vigyázni kell, azokat kezelni muszáj. Ha ez a kommentelés azonban nem valós problémákat fed le, direkt támadás jellegű a konkurenciád esetleg személyes ellenségeid részéről, a helyzet máris más. Az kontrollálatlan kommentelési lehetőség magában hordozza annak a lehetőségét, hogy cikkeidre, termékeidre spam jellegű negatív visszajelzés érkezik. Lássuk be, sokan vannak, akik csak azt várják, hogy hibázz, beleköthessenek munkádba, hiába dolgozol cégedért és próbálod vállalkozásodból a lehető legtöbbet kihozni az ügyféligényeket előtérbe helyezve. 
 
Ezeket a hozzászólásokat a barátaik is látják, valamint a te vásárlói, olvasói köröd is, ezért nagyon fontos milyen visszacsatolásokat hagysz publikusan tartalmaidhoz kapcsolódóan.  
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Facebookról, annak felhasználási lehetőségeiről, gyere el egynapos bevezető tanfolyamunkra! Jelentkezz most, ide kattintva! 

 
 
 

Hogyan működik a weboldalba építhető Facebook komment funkció?

Jó ha tudod, hogyan is működik ez az egyébként nagyon hasznos funkció. Egyéni Facebook beállításoktól függően a megjegyzések automatikusan posztolódnak a kommentelő üzenőfalán, amit immáron minden barátja megtekinthet, ezzel további látogató generálódik oldalad, terméket, bejegyzésed iránt. Ez neked további látogatókat jelent, viszont a rosszindulatú kommentek negatív reklámot csinálnak céged, terméket, szolgáltatásaid számára. 
Célszerű a weboldal adminisztrátoraként ezeket a megjegyzéseket moderálni, hiszen egyáltalán nem mindegy, mi terjed rólad az online világban. A kérdésekre válaszolj, a kétkedőket győzd meg, a pozitív visszacsatolást fogadd. A tartalmakhoz fűzött megjegyzések automatikusan láthatóak lesznek bárki számára, akik az oldalra érkeznek. Ha úgy érzed a megjegyzés sértő, a valóságot nem fedi, esetleg rossz híredet keltheti, töröld, esetleg ha a személyt érzed sértőnek, meg van a jogod, hogy kitiltsd az oldalról, ami annyit jelent, hogy a jövőben nem fűzhet hozzászólást oldaladhoz. 
 
Hogyan követhetem az összes tartalmat a weboldalamon, hogyan lehetek gyorsabb, mint az ellenfeleim?
A Facebook előtti időkben a komment modul egyszerűen bele volt programozva a honlapmotorokba. Mint említettem, ezt a verziót ma már lusták használni az emberek, hiszen regisztrálni kell, e-mail címet megadni stb. Ezért könnyebb a Facebook kommentelés lehetőség használata a weboldaladon is. A honlapmotorba ágyazott funkció természetesen tudta, hogy ha kommentet írnak valamelyik tartalmadhoz, azonnal értesített e-mailben vagy akár sms-ben, megjelölve a komment pontos helyét. A Facebook esetében is beállíthatod, hogy a kommentekről kapj e-mailt, de ez a weboldalon történő kommentek esetében nem működik biztonságosan. Erre sokkal jobb módszer pl. az Expedient Média által fejlesztett javascriptes alkalmazás, mely a weboldalba építve figyeli a Facebook kommenteket és értesít ha bármely tartalmadhoz hozzászóltak. A kis program ára (18.000.- Ft+áfa) bőven megérte nekem is, hiszen egy ellenséges támadás nagyságrendekkel nagyobb károkat tud okozni. Bármilyen módon oldod is meg a figyelést, tudj róla hogy hozzászóltak a tartalmadhoz. Alkalmazd a negatív véleményekre alkotott szabályrendszert, egyértelműen spam jellegű támadás esetében pedig a törlést és a tiltást. 
 

Szerző: Máté Balázs és Nánási Beatrix online marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés
A Facebookon kezdődött az egész, aztán elterjedt az egész Internetre. 2017 nagy boomja volt, 2018-ban már elengedhetetlen a hotel online marketingben a szállodai chat bot. De mit tud egy jó robot, milyet érdemes választani? Elemzésünk következik!

Szállodai chatbot – milyet válasszak?

2018-05-06

A Facebookon kezdődött az egész, aztán elterjedt az egész Internetre. 2017 nagy boomja volt, 2018-ban már elengedhetetlen a hotel online marketingben a szállodai chat bot. De mit tud egy...

Mi alapján válassz magadnak honlapkészítő, webdesign céget?

Mi alapján válassz magadnak webdesign céget?

2018-05-04

A honlapkészítés olyannak tűnik, mint a foci: mindenki ért hozzá. 1998 óta fogalkozom online marketinggel, mégis mind a mai napig a legnehezebb feladat a jó honlapkészítő cég kiválasztása ügyfeleimnek. Nagyon...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!