Keresés

Menü

Knowledge Graph Teljesen megváltozott a Google algoritmusa. Itt a Kolibri! Milyen változásokat jelent a Google új Hummingbird algoritmusa

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Hallottad te is? Teljesen megváltozott a Google algoritmusa. Itt a Kolibri! Elmondjuk, milyen változásokat jelent a Google új Hummingbird algoritmusa?

2013.10.05.

Hummingbird
A Google éppen a 15. születésnapját ünnepli, és ez alkalomból megajándékoznak minket eddigi legnagyobb változtatásaikkal. Talán te is tapasztaltad, hogy 2013 augusztus vége óta nagyon sok helyezés megváltozott. Ez egy olyan, forradalminak nevezett új algoritmusnak köszönhető, melyhez hasonlót a Google 2001 óta nem adott ki. Az új algoritmus neve Hummingbird, vagyis Kolibri. Az új algoritmus magába foglal olyan részeket, amelyek segítenek majd összehasonlításokat és különböző szűröket alkalmazni a Google új technológiájához, az úgynevezett Knowledge Graph-hoz. Milyen változásokat jelent számodra a Google új Hummingbird algoritmusa? Cikkünkből kiderül!
 

A Knowledge Graph

A Knowledge Graph működése még kicsit ködös, azonban azt tudhatjuk már, hogy a jelenlegi keresést fogja kicsit módosítani. Az eddigi kulcsszavas keresést egy sokkal komplexebb keresési formává alakítja, ami leginkább egy párbeszéddé formálja a keresést. Ez feltételezhetően kicsit emberibbé teszi azt. Csak hogy értsük: eddig, ha meg akartuk tudni, hogy mi a legnagyobb szárazföldi emlős, beírtuk a „legnagyobb szárazföldi emlős” kifejezéseket, de ezentúl így is megkérdezhetjük a Google-t: „Mi a legnagyobb szárazföldi emlős?”. A kereső a kérdés feltétele után választ is ad majd a kérdésre, így nem kell majd feltétlenül ellátogatni egy-egy weboldalra. Ha ezután megkérjük, hogy „mutass róla képet”, akkor képet is mutat róla. Kérdés, ez mennyire lesz jó a weboldal tulajdonosainak…
Ahhoz, hogy ilyen módon tudjon működni a Google, rengeteg dolog között kell meglátnia az összefüggéseket, és ahogy látjuk, ez már egy humán kommunikációhoz hasonlít. Persze a Knowledge Graph még nagyon korai stádiumban jár, de igen érdekes fejlesztés.
Az új algoritmus azonban nem csak a Knowledge Graph-ra van hatással, hanem a teljes keresőmotorra is.
 
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most! 

 
 

Hogyan érinti a keresőoptimalizálást a változás?

Szerencsére szinte sehogy, vagyis ha eddig jól csináltad a SEO-t, ezután sem lesz vele semmilyen gondod, ugyanis az algoritmusváltás nem érinti drasztikusan ezt a részt. A Googlenél megnyugtattak mindenkit, hogy a szabályok még mindig a következők: eredeti, minőségi tartalmak. A változás igazából az adatfeldolgozás folyamatát érinti, vagyis a Knowledge Graph fejlesztését.
Sokan panaszkodtak, hogy veszítettek látogatottságukból a Hummingbird azaz a Kolibri algoritmus miatt, ami azonban nem teljesen valós kijelentés. Ugyan lehet, hogy az algoritmus megjelenésével változtak egyes oldalak látogatottságai, de ez inkább a Kolibri olyan részein alapul, amelyeken folyamatosan változtatnak a fejlesztés során, így valószínűleg a hibákat is javítani fogják.
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

Három konverziós tipp éttermeknek az online rendelések fellendítésére

2017-11-02

Éttermi marketingben, gasztromarketingben otthon vagyunk, mutatják ezt online marketing referenciáink is. Tapasztalatainkat az alábbi cikkben mondjuk el! 

Az AdWords egy rendkívül hatékony online marketing eszköz, gyors és jó megtérüléssel. Ha azonban szakértelem nélkül csinálod, csak pénzkidobás. A tanácsadó válaszol.

50 Google AdWords tipp a PPC tanácsadótól

2017-10-31

Az AdWords egy rendkívül hatékony online marketing eszköz, gyors és jó megtérüléssel. Ha azonban szakértelem nélkül csinálod, csak pénzkidobás.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!