notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Knowledge Graph Teljesen megváltozott a Google algoritmusa. Itt a Kolibri! Milyen változásokat jelent a Google új Hummingbird algoritmusa

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hallottad te is? Teljesen megváltozott a Google algoritmusa. Itt a Kolibri! Elmondjuk, milyen változásokat jelent a Google új Hummingbird algoritmusa?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hallottad te is? Teljesen megváltozott a Google algoritmusa. Itt a Kolibri! Elmondjuk, milyen változásokat jelent a Google új Hummingbird algoritmusa?


2013/10/05
Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó
A Google éppen a 15. születésnapját ünnepli, és ez alkalomból megajándékoznak minket eddigi legnagyobb változtatásaikkal. Talán te is tapasztaltad, hogy 2013 augusztus vége óta nagyon sok helyezés megváltozott. Ez egy olyan, forradalminak nevezett új algoritmusnak köszönhető, melyhez hasonlót a Google 2001 óta nem adott ki. Az új algoritmus neve Hummingbird, vagyis Kolibri. Az új algoritmus magába foglal olyan részeket, amelyek segítenek majd összehasonlításokat és különböző szűröket alkalmazni a Google új technológiájához, az úgynevezett Knowledge Graph-hoz. Milyen változásokat jelent számodra a Google új Hummingbird algoritmusa? Cikkünkből kiderül!
 
Hummingbird

A Knowledge Graph

A Knowledge Graph működése még kicsit ködös, azonban azt tudhatjuk már, hogy a jelenlegi keresést fogja kicsit módosítani. Az eddigi kulcsszavas keresést egy sokkal komplexebb keresési formává alakítja, ami leginkább egy párbeszéddé formálja a keresést. Ez feltételezhetően kicsit emberibbé teszi azt. Csak hogy értsük: eddig, ha meg akartuk tudni, hogy mi a legnagyobb szárazföldi emlős, beírtuk a „legnagyobb szárazföldi emlős” kifejezéseket, de ezentúl így is megkérdezhetjük a Google-t: „Mi a legnagyobb szárazföldi emlős?”. A kereső a kérdés feltétele után választ is ad majd a kérdésre, így nem kell majd feltétlenül ellátogatni egy-egy weboldalra. Ha ezután megkérjük, hogy „mutass róla képet”, akkor képet is mutat róla. Kérdés, ez mennyire lesz jó a weboldal tulajdonosainak…
Ahhoz, hogy ilyen módon tudjon működni a Google, rengeteg dolog között kell meglátnia az összefüggéseket, és ahogy látjuk, ez már egy humán kommunikációhoz hasonlít. Persze a Knowledge Graph még nagyon korai stádiumban jár, de igen érdekes fejlesztés.
Az új algoritmus azonban nem csak a Knowledge Graph-ra van hatással, hanem a teljes keresőmotorra is.
 
 

1.2 millió Facebook rajongó kezelése, egyetemi és gyakorlati kutatási munka és annak tapasztalatai, több, mint 200 kis és középvállalat, 10 multi és 15 év tapasztalatával vállaljuk online marketinged felfuttatását. Kérd ajánlatunkat itt most! 

 
 

Hogyan érinti a keresőoptimalizálást a változás?

Pihengetünk?
Szerencsére szinte sehogy, vagyis ha eddig jól csináltad a SEO-t, ezután sem lesz vele semmilyen gondod, ugyanis az algoritmusváltás nem érinti drasztikusan ezt a részt. A Googlenél megnyugtattak mindenkit, hogy a szabályok még mindig a következők: eredeti, minőségi tartalmak. A változás igazából az adatfeldolgozás folyamatát érinti, vagyis a Knowledge Graph fejlesztését.
Sokan panaszkodtak, hogy veszítettek látogatottságukból a Hummingbird azaz a Kolibri algoritmus miatt, ami azonban nem teljesen valós kijelentés. Ugyan lehet, hogy az algoritmus megjelenésével változtak egyes oldalak látogatottságai, de ez inkább a Kolibri olyan részein alapul, amelyeken folyamatosan változtatnak a fejlesztés során, így valószínűleg a hibákat is javítani fogják.
 
Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 74

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
286 119
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Adatkezelés

Mi az az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének,...

Témamodellezés

Egy olyan SEO stratégia, amelyet akkor szokás használni, amikor egy oldal...

Rangsorolás

A rangsorolás, azaz a Ranking kifejezés magyarázatáért kattints...

Alkalmi visszafordulás

Mit is jelent az alkalmi visszafordulás? Az alkalmi visszafordulás az amikor egy emailt...

Képtérkép

Képeken elhelyezett kattintható területek, amik láthatóbbá...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.