notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához


2019/01/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell egy magánorvosi praxisnak, egy klinikának ahhoz, hogy az online marketing segítségével drasztikusan növelje pácienseinek számát? 15 év egészségügyi marketing tapasztalattal a hátunk mögött leírtuk Neked egy cikkben! 

10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Az elmúlt évtizedek során minden korábbinál többet változott a marketing világa, ami a létező összes iparágra, így az egészségügyre is hatással volt. A digitális eszközök elterjedése minden egészségügyi szolgáltató számára lehetővé tette, hogy láthatóbbá tegye magát a lehetséges ügyfelek számára az interneten, ideértve a magánklinikákat és –orvosokat is.

 

Ha történetesen egy ilyen klinika vezetésével vagy éppen marketingjével foglalkozol, akkor most megosztunk néhány fontos módszert intézményed marketingjéhez.

 

1. Biztosítsd, hogy webhelyed naprakész legyen

Akinek a mai világban nincs webhelye, az komoly hátránnyal indul a versenymezőnyben. Azonban csak egy webhely önmagában még nem elég – biztosítanod kell, hogy online főhadiszállásod megfeleljen a legújabb elvárásoknak, szabályoknak, és digitális trendeknek is. Ehhez hozzátartozik többek között a jogszerű adatkezelés (erről itt írtunk), és a webhely sebességének (erről pedig itt) biztosítása is.

 

2. Célozd meg a helyi keresőket

Pihengetünk?

Pácienseid nagy részét minden bizonnyal a helyiek, vagy legalább is a közeli városok, falvak lakosai teszik majd ki. Mivel az emberek gyakran keresnek rá konkrétan olyan helyekre (éttermek, edzőtermek, könyvesboltok, klinikák), amelyek a közelükben találhatók, fontos, hogy megjelenj az ilyen keresésekben. Ehhez nem kell más tenned, mint regisztrálnod klinikádat a Google Cégem (részletesen erről itt) adatbázisában.

 

3. Mutasd be orvosaidat

Pácienseid egy része persze magára a klinikára lesz kíváncsi, de sokan lesznek olyanok is, akiket az érdekel, hogy milyenek az orvosok, akiktől a kezeléseket kapják majd. Fontos, hogy webhelyeden rengeteg információt tüntess fel mind intézményedről, mind pedig csapatod tagjairól. Egy-egy orvost akár egy külön blogbejegyzésben is bemutathatsz saját bemutatkozás vagy interjú formájában.


4. Ügyelj rá, hogy webhelyed hasznos legyen

Az, hogy van egy jól működő, gyors, naprakész webhelyed még nem elég – legalább ilyen fontos, hogy milyen tartalmak szerepelnek rajta. Miért látogat el valaki egy klinika webhelyére? Mert érdekli, hogy hol található, milyen szolgáltatásokat kínálnak ott, milyen árakon, mik az elérhetőségek, a nyitvatartási órák, és így tovább. Foglalkozz a problémákkal, amikre megoldást tud nyújtani intézményed, hiszen leendő pácienseid ezekre a problémákra keresnek majd rá (hátfájás, fájós láb kezelése stb.). Ez a horizontális keresőoptimalizálás. 

 

Érdemes a recepciós kollégákat is bevonni a felmérésbe – ők minden betérő ügyféltől megkérdezhetik, hogy hol hallott klinikádról, illetve hogy milyennek találta annak webhelyét (ha egyáltalán járt rajta).

 

5. Indíts egy blogot!

Egy blogon számos olyan tartalmat oszthatsz meg, aminek lehetetlen lenne helyet találni webhelyeden. Egy blogbejegyzés tartalmazhat híreket, megválaszolhat gyakran ismételt kérdéseket valamilyen egészségügyi témában, lehet ismeretterjesztő tartalmú (például valamilyen megelőzéssel kapcsolatban), és így tovább. Minél több információt helyezel el blogodon cikkek formájában, annál esélyesebb, hogy a te blogodra (és ezzel együtt klinikádra) találnak majd rá az interneten kereső felhasználók.

 

6. Helyezd el páciensportálodat a webhelyeden

Amennyiben klinikád rendelkezik valamilyen felülettel, amin keresztül betegeid nyomon követhetik kezelésüket, illetve üzeneteket kaphatnak intézményedtől, akkor érdemes azt is könnyedén elérhetővé tenni webhelyed felületén.

 

7. Legyen e-mail listád

Próbáld minél több webhelyedre érkező látogató e-mail címét megszerezni. Ezért cserébe valamilyen jelképes ajándékot kínálhatsz fel nekik (pl. egy ingyenes, vagy kedvezményes egészségügyi felmérést) – a lényeg, hogy egyértelmű beleegyezésüket adják, hogy promóciós és egyéb e-maileket küldhess nekik, például hírlevelek formájában.

 

8. Készíts egy kiváló hírlevelet

Ez közvetlenül az előző ponthoz kapcsolódik – egy jó hírlevél hasznos, értékes információkat tartalmaz a címzett számára, például az elmúlt hét legnépszerűbb cikkeit, vagy éppen fontos híreket a klinikáról. Semmiképpen sem egy direkt reklám, inkább egy mini egészségügyi magazin. Ha van egy jó blogod, abból összeválogatni a cikkeket már gyerekjáték. 

 

9. Az e-maileket ne csak egyértelmű marketingre használd

A páciensek e-mail címét valójában kezelésük szempontjából is fontos megszerezni, hiszen ezen keresztül egy automatikus rendszer mindig emlékeztetheti őket, ha közeleg következő vizsgálatuk, vagy kezelésük dátuma, vagy ha megérkeztek egy korábbi vizsgálat eredményei.

 

10. Használd a közösségi médiát

A közösségi média remek lehetőségeket kínál az orvos-páciens kapcsolatok megerősítésére. Az emberek szívesebben kérnek segítséget olyan emberektől (vagy éppen márkáktól), akikben bíznak is, ezért különösen fontos jelen lenni a közösségi médián, és kihasználni annak minden lehetőségét. Jelentős eredményeket értünk el az Instagram használatával, magánorvos ügyfeleinknél. 
 

egészségügyi marketing Facebook Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 99

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Sajtóközlemény

Az internetes marketingben a sajtóközlemény egy olyan dokumentum, amelyet egy...

Hirdetés

Mik azok a hirdetések? A hirdetések online és offline felületek...

Partnerhálózat

Egy olyan online hirdetési együttműködési rendszer, amely...

Z-Index

Mi az a z-index?   A CSS z-index tulajdonságával...

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.