10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához


2019/01/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell egy magánorvosi praxisnak, egy klinikának ahhoz, hogy az online marketing segítségével drasztikusan növelje pácienseinek számát? 15 év egészségügyi marketing tapasztalattal a hátunk mögött leírtuk Neked egy cikkben! 

10 marketingtipp klinikáknak és magán orvosoknak az online világ meghódításához

Az elmúlt évtizedek során minden korábbinál többet változott a marketing világa, ami a létező összes iparágra, így az egészségügyre is hatással volt. A digitális eszközök elterjedése minden egészségügyi szolgáltató számára lehetővé tette, hogy láthatóbbá tegye magát a lehetséges ügyfelek számára az interneten, ideértve a magánklinikákat és –orvosokat is.

 

Ha történetesen egy ilyen klinika vezetésével vagy éppen marketingjével foglalkozol, akkor most megosztunk néhány fontos módszert intézményed marketingjéhez.

 

Marketing konzultáció és audit

1. Biztosítsd, hogy webhelyed naprakész legyen

Akinek a mai világban nincs webhelye, az komoly hátránnyal indul a versenymezőnyben. Azonban csak egy webhely önmagában még nem elég – biztosítanod kell, hogy online főhadiszállásod megfeleljen a legújabb elvárásoknak, szabályoknak, és digitális trendeknek is. Ehhez hozzátartozik többek között a jogszerű adatkezelés (erről itt írtunk), és a webhely sebességének (erről pedig itt) biztosítása is.

 

2. Célozd meg a helyi keresőket

Pácienseid nagy részét minden bizonnyal a helyiek, vagy legalább is a közeli városok, falvak lakosai teszik majd ki. Mivel az emberek gyakran keresnek rá konkrétan olyan helyekre (éttermek, edzőtermek, könyvesboltok, klinikák), amelyek a közelükben találhatók, fontos, hogy megjelenj az ilyen keresésekben. Ehhez nem kell más tenned, mint regisztrálnod klinikádat a Google Cégem (részletesen erről itt) adatbázisában.

 

3. Mutasd be orvosaidat

Pácienseid egy része persze magára a klinikára lesz kíváncsi, de sokan lesznek olyanok is, akiket az érdekel, hogy milyenek az orvosok, akiktől a kezeléseket kapják majd. Fontos, hogy webhelyeden rengeteg információt tüntess fel mind intézményedről, mind pedig csapatod tagjairól. Egy-egy orvost akár egy külön blogbejegyzésben is bemutathatsz saját bemutatkozás vagy interjú formájában.


4. Ügyelj rá, hogy webhelyed hasznos legyen

Az, hogy van egy jól működő, gyors, naprakész webhelyed még nem elég – legalább ilyen fontos, hogy milyen tartalmak szerepelnek rajta. Miért látogat el valaki egy klinika webhelyére? Mert érdekli, hogy hol található, milyen szolgáltatásokat kínálnak ott, milyen árakon, mik az elérhetőségek, a nyitvatartási órák, és így tovább. Foglalkozz a problémákkal, amikre megoldást tud nyújtani intézményed, hiszen leendő pácienseid ezekre a problémákra keresnek majd rá (hátfájás, fájós láb kezelése stb.). Ez a horizontális keresőoptimalizálás. 

 

Érdemes a recepciós kollégákat is bevonni a felmérésbe – ők minden betérő ügyféltől megkérdezhetik, hogy hol hallott klinikádról, illetve hogy milyennek találta annak webhelyét (ha egyáltalán járt rajta).

 

5. Indíts egy blogot!

Egy blogon számos olyan tartalmat oszthatsz meg, aminek lehetetlen lenne helyet találni webhelyeden. Egy blogbejegyzés tartalmazhat híreket, megválaszolhat gyakran ismételt kérdéseket valamilyen egészségügyi témában, lehet ismeretterjesztő tartalmú (például valamilyen megelőzéssel kapcsolatban), és így tovább. Minél több információt helyezel el blogodon cikkek formájában, annál esélyesebb, hogy a te blogodra (és ezzel együtt klinikádra) találnak majd rá az interneten kereső felhasználók.

 

6. Helyezd el páciensportálodat a webhelyeden

Amennyiben klinikád rendelkezik valamilyen felülettel, amin keresztül betegeid nyomon követhetik kezelésüket, illetve üzeneteket kaphatnak intézményedtől, akkor érdemes azt is könnyedén elérhetővé tenni webhelyed felületén.

 

7. Legyen e-mail listád

Próbáld minél több webhelyedre érkező látogató e-mail címét megszerezni. Ezért cserébe valamilyen jelképes ajándékot kínálhatsz fel nekik (pl. egy ingyenes, vagy kedvezményes egészségügyi felmérést) – a lényeg, hogy egyértelmű beleegyezésüket adják, hogy promóciós és egyéb e-maileket küldhess nekik, például hírlevelek formájában.

 

8. Készíts egy kiváló hírlevelet

Ez közvetlenül az előző ponthoz kapcsolódik – egy jó hírlevél hasznos, értékes információkat tartalmaz a címzett számára, például az elmúlt hét legnépszerűbb cikkeit, vagy éppen fontos híreket a klinikáról. Semmiképpen sem egy direkt reklám, inkább egy mini egészségügyi magazin. Ha van egy jó blogod, abból összeválogatni a cikkeket már gyerekjáték. 

 

9. Az e-maileket ne csak egyértelmű marketingre használd

A páciensek e-mail címét valójában kezelésük szempontjából is fontos megszerezni, hiszen ezen keresztül egy automatikus rendszer mindig emlékeztetheti őket, ha közeleg következő vizsgálatuk, vagy kezelésük dátuma, vagy ha megérkeztek egy korábbi vizsgálat eredményei.

 

10. Használd a közösségi médiát

A közösségi média remek lehetőségeket kínál az orvos-páciens kapcsolatok megerősítésére. Az emberek szívesebben kérnek segítséget olyan emberektől (vagy éppen márkáktól), akikben bíznak is, ezért különösen fontos jelen lenni a közösségi médián, és kihasználni annak minden lehetőségét. Jelentős eredményeket értünk el az Instagram használatával, magánorvos ügyfeleinknél. 
 

egészségügyi marketing Facebook Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 99

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Landing oldal

Mi az a Landing Page? Az az oldal a weboldaladon, amire egy látogató egy...

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem definíciója Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem,...

Fórum

Egy olyan weboldal, amelyen hasonló érdeklődésű vagy hátterű személyek megvitathatnak egy...

Mobil marketing

A mobiltechnológia fejlődésével a marketing szakemberek szinte bárhol...

Látens szemantikus indexelés

A látens szemantikus indexelés (röviden LSI) a Google webhelyeket indexelő és rangsoroló...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.