notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Keresőoptimalizálás trendek, tanácsok a 2015-ös évre

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Keresőoptimalizálás trendek, tanácsok a 2015-ös évre

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Keresőoptimalizálás trendek, tanácsok a 2015-ös évre


2015/01/14
Máté Balázs, marketing tanácsadó
A Google megállíthatatlanul változtatja titkos algoritmusait – néha akár kétszer is egy hónapban. A keresőoptimalizálási ismereteidnek is változnia kell vele, mi ezért olvasunk, tesztelünk  és kutatunk minden nap. Eredményeinkből egy rövid összefoglaló cikkünkben. 
 
A Google megállíthatatlanul változtatja titkos algoritmusait – néha akár kétszer is egy hónapban. A keresőoptimalizálási ismereteidnek is változna kell vele, mi ezért olvasunk, tesztelünk  és kutatunk minden nap. Eredményeinkből egy rövid összefoglaló cik
Soha senki nem nyugodhat meg, ha weboldala elsőnek jön a kívánt kifejezésekre a Google találati listáján. Hacsak nem a Wikipédia maga az oldalad, soha nem lehetsz biztos abban, hogy a Google elég relevánsnak fog tartani sok száz kifejezésre, melyre szükséged van vevőid eléréséhez. A változásokat napi szinten kell nyomon követni, de mivel egzakt információk nincsenek, így kísérletezni is kell velük. Ilyen jellegű kísérleteink eredményeiből közlünk ma 5 fontosat alábbi cikkünkben!
 
 
 

Hogyan lesz keresőoptimalizált a weblapom? 

A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing ma már egyre jobban kéz a kézben járnak. A mobil nézet elengedhetetlen, tehát ha gyorsan és egyszerűen akarsz keresőoptimalizált weboldalhoz jutni, el kell keserítselek. A linkmarketing és a közösségi média marketing a másik két kulcsszó, ezek nélkül a fáradtságos technikák nélkül nem jutsz ma sehova. Nézzük a részleteket! 
 

#1 Rövid kulcsszavak helyett élőbeszédhez hasonló kifejezések

Pihengetünk?
A Google 2013-ban kiadott Hummingbird névre keresztelt frissítése rengeteg változást hozott a kulcsszavak világába. A legjelentősebb változás az volt, hogy a Google keresőmotora ettől a frissítéstől kezdve kezelte a társalgáshoz hasonló kifejezéseket is. Így például a kérdéseket innentől kezdve kontextusban kezelte – nem puszta kulcsszavak halmazaként. 
Mit jelnet ez SEO szempontjából?
  • Nagyon fontos a linkmarketing szempontjából a linkre mutató szöveg megfogalmazása és, hogy mennyire megbízható oldalakról kapunk linket.
  • A linkeknél nagyon fontos, hogy a horgonyszöveg sokkal inkább természetesnek ható szöveg legyen, és kevésbé kulcsszóra fókuszált
  • Fontos, hogy a weboldalad hasznos és szórakoztató legyen tele olyan tartalommal, amelyet megéri nézőidnek megnézni – és persze megosztani.
  • Rendkívül fontos, hogy folyamatosan jelen legyél a közösségi médiában ráadásul több platformon.
 

#2 Linkmarketing és a márka megjelölése

Igen, a bejövő linkek még mindig nagyon előkelő helyen szerepelnek a SEO-ban, de a módszer amellyel a Google értékeli ezeket a linkeket, megváltozott. A frissítés előtt a dolog nagyon egyszerű volt: a link az link, és minél több van belőle, annál jobb. A keresőoptimalizálás nagyjai persze még emlékeznek a PageRank időszakára, ami még színesítette ezt a rendszert. Ennél azonban napjainkban már sokkal specifikusabbá vált a dolog, hiszen a Google már azt is nézi, honnan jön a link, értékelve a honlap hitelességét. És itt most nem a PageRankre gondolok! 
Ezen felül még egy újítás van, amire érdemes odafigyelni, ami a márkád nevének megjelölésén alapul, hiszen a Google mostantól azt is figyeli, hogy egy-egy oldalon hányan jelölik meg a vállalatod nevét akkor is, ha arra nem mutat hiperhivatkozás.
 

 

A keresőoptimalizálás önmagában mit sem ér! Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!



 
A jó linkmarketing kulcsa 2015-ben az, hogy minél több helyről, minél szélesebb témakörben mutasson rád link vagy márka megjelölés olyan oldalakról, amelyet a Google jónak értékel. A fentiek alapján viszont fokozottan kell figyelni arra, hogy amennyiben a horgonyszövegben ugyanazt adod meg kulcsszóként, amely a linkben is szerepel, a Google ezt SEO kampányhoz köti, és akár meg is büntetheti oldalad! Ha az URL címed struktúráját megváltoztatod és kulcsszavak helyett kifejezéseket használsz horgonyszövegként, a linked sokkal természetesebbnek fog hatni, és a keresőoptimalizálásban is jobb eredményt érhetsz el vele!
 

#3 Mobilra optimalizáltság és felhasználói viselkedés

Ez nem éppen új trend, mégis fejlődését nézve muszáj megemlítenünk. A mobilok világában, ahol 5 emberből legalább egy rendelkezik okostelefonnal, és 17 emberből 1 tablettel is, a mobilra optimalizált weboldal már alapvető követelmény. 
 
2015-ben a legjobb választás ebből a szempontból az úgynevezett reszponzív oldal, amely minden platformon egyaránt felhasználóbarát megjelenést biztosít. Ezzel nem csak, hogy minden felületen megfelelően fog megjelenni az oldalad, de mindegyikre külön kell optimalizálnod is! 
A képek és a tartalmak is ehhez kell, hogy alkalmazkodjanak: így kisebb felületen is jól kell, hogy megjelenjen minden tartalom. És az oldalad felhasználóbarát megjelenésére a Google is figyel: ha a megjelenítésed nem megfelelő, az a SEO-ra is negatív hatással lesz.
 

#4 A tartalom még mindig A király

A mondás rég, sőt évtizedes, de egyre fontosabb, ahogy a Google keresőmotorja fejlődik. A weboldaladnak továbbra is valódi értéket kell közvetítenie, ha a keresőoptimalizálásban is jól akarsz szerepelni. A Google most már kiszűri az egyszerű megoldásokat, és a keresőalgoritmusban úgy értékeli a weboldalakat, mint egy valódi felhasználó: kikeresi a szövegek valódi tartalmát és tematikáját és a legrelevánsabb oldalakat adja ki kereséskor!
 

#5 Közösségi média

Mivel a Google algoritmusa a fent említettek alapján olyan értékeket keres amelyek valóban hasznosak a felhasználók számára, így természetes, hogy nagyra értékeli az emberi visszajelzéseket is a besoroláskor. Ha a közösségi médiában nem jelensz meg, és nem veszel részt aktívan – valamint nem folytatsz olyan stratégiát, melynek alapján az emberek megosztják a tartalmad, akkor nagyon rosszul csinálod! A kulcs, hogy megértsd a hallgatóid, és igazi értékeket közvetíts feléjük. 
 
Minden egyes újabb frissítésnél amelyet a Google kiad, felmerül a kérdés, hogy van-e értelme a továbbiakban a keresőoptimalizálásnak, vagy az már halott. Én azt gondolom, hogy a SEO sohasem hallott, esetleg az a keresőoptimalizálás stratégia az, amely elvesztette értékét. 
 
 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.11.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
479 583
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

A weboldal hajtás feletti része

 Above the fold azaz hajtás felett   A honlapnak azon területe, amely a...

Keresőmotor

Mi az a keresőmotor és milyen keresőmotorok vannak? Az...

Helyzetfelmérő kijelentés

Mi is az a helyzetfelmérő kijelentés?A helyzetfelmérő kijelentés olyan kijelentések és...

Naver

A Naver Korea legnagyobb internetes keresőmotorja és tulajdona. Fizetett keresőprogramokat...

Csoportos email

Mi is az a csoportos email?   A csoportos email többnyire olyan csoportosan kiküldött...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.