Keresés

Menü

Keresőoptimalizálás, SEO cégednek olcsón?

Marketing Professzorok

Nemzetközi online marketing trendek, cikkek kéthetente a levelesládádban. Semmi spam, csak hírek!

Iratkozz fel MOST!

Hírlevél feliratkozás





Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

Keresőoptimalizálás cégednek olcsón?

2017.09.22.

Keresőoptimalizálás, SEO cégednek olcsón?

Szeretnéd, ha céged weboldala keresőoptimalizált lenne? Mindehhez olcsón szeretnél hozzájutni. Nem nagy munka az egész, igaz? Pár ezer forintból megoldjuk neked?


Mert miből is áll a SEO? 

Olvastad és biztos tapasztaltad is már azt, hogy egy keresőoptimalizáló cég bizonyos kulcsszavakra előre hozta a weboldaladat a Google találati listáján, pedig kis fiatal srácok voltak csak, nem nagy tudomány az egész. Linkelgetni kell az oldaladat, meg tele tenni kulcsszóval a szövegeket, és kész. Mi ezen a nagy meló? Fizessünk érte havi 50-60.000 forintot, azon is szépen keres ezen a munkán a srác, nem?

 

El kell keserítselek, NEM!

 

Ha még csak itt tartasz, akkor nem lesz soha minőségi vevőket produkáló weboldalad. De igazán sok vevőt sem fog hozni. Lehet, hogy jön majd a Googleből jó pár találat, mert bizony a vevők nagy része minden egyes szegmensben a Googleből jön, bármennyire is azt hiszed, hogy a Facebook oldalad, amit nagyon kreatív srácok vezetnek hozza számodra az üzletet. Nem. A Google-ből profitálsz akkor is, ha nem jó a SEO-d, csak nem tudod, mert talán nem is méred a konverziók forrását- Pedig olyan egyszerű lenne ránézned az Analyticsre, és megállapítanod, mi mennyit eredményez.

 

Ja, hogy nem hiszel az Analyticsnek? A világ egyik legjobban prosperáló cége a Google pedig egy olyan eszközt ad a kezedbe, amely megbízhatóan mindenről tájékoztat. Akkor is, ha nem minden konverziód online úton jön. Hidd el, ha egy része online, akkor ugyanilyen arányban jön a beeső ügyfél (telefonál vagy csak megjelenik nálad), nincs olyan, hogy az online ajánlatkérések 90%-a Google, de a beesők biztos mind a Facebook posztjaim miatt jöttek… Szóval mérj, figyelj a számokra, és tanulj saját vállalkozásodból! Ez az alapja az online marketingnek. 

 

Online marketing – nem SEO!

Mert bizony a keresőoptimalizálás nem áll meg magában. Vagy az, amit te SEO-nak gondolsz, a linkmarketing, meg az on site beállítások. Ez a 2000-es évek közepe. Akkor még jó volt. Ne maradj ott, ahol sokan, akik elolvastak 5 cikket a SEO-ról, és ennyit tudnak csak róla. Szerinted a Google olyan hülye, 20 év működés után, hogy ha ennyit elvégeztetsz egy sráccal az oldaladon, akkor majd első leszel mindenre? Nem. Nézd, itt egy ábra, elmondom, hogy működik a valódi keresőoptimalizálás, vagyis maga az online marketing:

 

A keresőoptimalizálás folyamata

 


Milyen tehát a valódi keresőoptimalizálás?

Először is meg kell érteni, mit akar az ügyfél. Nem, nem Te, vagyis nem csak Te, mint a keresőoptimalizáló cég ügyfele, hanem a Te ügyfeled, aki tőled venni fog valamit. Itt kell kezdeni. Ennek megfelelően kell kialakítani egy SEO stratégiát, melyben ezekre a kérdésekre adunk válaszokat. Ebben a startégiában részletesen ki kell dolgozni a technikai oldalt az on site SEO-t, majd az ehhez kapcsolódó off site SEO-t. Azaz valódi, jó tartalmakat kell gyártani nagyon nagy részletgazdagsággal. Ezeket a tartalmakat valóban linkelni kell, de nem 5 perces katalógus linkkel, hiszen ezt tudja a Google jól, hogy spamelsz. Írni kell a témáról, mértékadó, a Google szemében is értékes weboldalakon Rólad, abban a kontextusban, amilyen szóra optimalizálni szeretnél. Nem, nem azt jelenti, hogy az Origón meg az Indexen jók csak a megjelent tartalmak. Sok más lehetőség is van erre, ami ennél sokkal olcsóbb.

 

Nem kell irodalmi műveknek lenniük a Rólad szóló írásoknak, de releváns tartalmat kell hordozniuk. És ezt minden egyes kereső témában, kifejezésben KÜLÖN meg kell tenni. És ha nem vagy még az első 3-5-ben akkor addig kell folytatni, amíg oda nem érsz. Ezeken az oldalakon kell a látogatottság is, azt is nézi a Google. Kell a social aktivitás is, azt is nézi a Google. Meg kell tehát osztani a tartalmaidat a közösségi médiumokban ÚGY, hogy látogatód, megosztásod is legyen EZEKEN az adott oldalakon is! Ehhez nem elég egy pár ezres Face oldal, ide tömegek és megfelelő közösségi média marketing ismeretek kellenek. Ez ma már a szemantikus web. Nem a linkelgetés ideje. Ha a szemantikus weben érsz el eredményeket, a konverziókban is fogsz.

 

Ez nem kis munka. Nem kevés eredménnyel jár. Magunkon, és azokon az ügyfeleken, akik értik és nézik az analitikát látjuk, iszonyatos bevételeket hoz. Saját marketingünk is ezen alapul. Az ajánlatkérések tizedét nem tudjuk elvállalni. Pedig nem rosszak érkeznek. Mit vállalunk el, mire kérj ajánlatot, azt ide kattintva láthatod


Mire alapozzuk mindezt? Mindenki mondhat nagyokat, azt tudom jól, látom is. Keress rá azonban egy pár kifejezésre a Googleben. Mondjuk:

  • marketing tanácsadó
  • btl kommunikáció
  • közösségi média marketing
  • marketing
  • online marketing
  • étterem marketing

de sorolhatnánk még, amiből minden nap tucatnyi ajánlatkérés csapódik le nálunk. Nos, ha te is hasonló hegemóniát szeretnél, kattints ide! 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

A Google 7 legfontosabb algoritmus-frissítése, leegyszerűsítve

2017-12-09

Milyen Google algoritmus frissítések voltak, melyik mit eredményezett. Mi az a Panda, a Penguin, a Hummingbird, a Pigeon, a Mobile a RrankBrain és a Possum?

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

5 dolog, amit mindenkinek tudnia kell a SEO-ról

2017-12-04

A Keresőoptimalizálás, a SEO 5 alaptézise, melyet mindenképpen ismerned kell, ha honlapkészítés előtt állsz, vagy csak sok ügyfelet szeretnél. 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!