Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj megy a keresőoptimalizálás a SEO fogalmával!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj meg a keresőoptimalizálás fogalmával!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj meg a keresőoptimalizálás fogalmával!


2013/02/15
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

Mi is az a keresőoptimalizálás? Miért fontos ez nekem? Hogyan kell csinálni? Mint sok témában, itt sincsenek teljes, jól bevált receptek, viszont a fő szabályok ismertek. Most felvázoljuk a SEO alapjait, hogy a későbbiekben könnyebben érthető legyen használatuk.

Tartósan sok látogatót szeretnél honlapodra? Akkor ismerkedj megy a keresőoptimalizálás fogalmával!

 Marketing konzultáció és audit>

Miért jó nekem a keresőoptimalizálás?

Ha holnapot, webshopot, blogot vagy bármilyen online felületet szeretnénk indítatni, vagy már van ilyen oldalunk, mindenképp nagy forgalmat és látogatottságot szeretnénk elérni. A legfontosabb, hogy egy jól megszerkesztett, igényes oldalt építsünk, melyen látogatókat vonzó, releváns tartalmak szerepelnek. Hiába optimalizáljuk remekül oldalunkat, ha gyenge dizájn és szegényes tartalmak állnak mögötte. Első célunk oldalunk maximális kidolgozottsága legyen. Reklámozhatjuk az oldalt több helyen, kapcsolhatunk hozzá Facebook oldalt is, ám fontos, hogy azt mások keresők segítségével (pl.: Google, Yahoo, Bing, stb.) is megtalálják. Itt jön képbe a keresőoptimalizálás.
 
Oldalunk témájától függően valószínűleg több versenytársunk is akad. Tegyük fel, hogy egy gödöllői kávézót, de legalábbis annak honlapját üzemeltetjük. Ha valaki például rákeres a Google-n a „kávézó Gödöllő” szavakra, célunk, hogy a mi oldalunk minél előrébb legyen a találatok listájában. Fő cél persze az első hely, de legalább az első oldal, ugyanis felmérések szerint az emberek nagy része csak a találatok első oldalát nézi meg, ezért fontos számunkra, hogy oldalunk optimalizált legyen a keresőmotorok számára. 
 
A keresőoptimalizálással persze van munka, de ha egyszer elértél egy jó pozíciót, azt tartani már könnyebb, kevesebb munkával jár, mint pl. a közösségi média marketing és az onnan „betolt” látogatók, ezért mindenképpen érdemes vele megismerkedned
 
 
>

Hogyan is fogjak neki a keresőoptimalizáláshoz? 

A keresőoptimalizálásnak két útja van ezek az úgynevezett on-page és off-page módszerek, azaz az oldalon belül, a honlapon elvégzett keresőoptimalizálási munkák, valamint a honlaptól nem függő SEO feladatok. Ezeket megtanulhatjuk magunk is, de alkalmazhatunk erre külsős cégeket is, akár külön mindkettőre. Ha szeretnéd megtanulni a keresőoptimalizálás alapjait, gyere el  a "Honlapüzemeltetés hatékonyan, avagy hogyan legyen látogatott és eredményes honlapod" tanfolyamunkra, és tedd saját magad látogatottá honlapodat. 
 
 

De mik ezek a SEO eszközök valójában?

 

On-page keresőoptimalizálás

Minden, az oldalon lévő tartalom keresőkre való optimalizálása on-page módszernek számít. Ide tartozik minden tartalom az oldalon, annak használhatósága, belső linkek minősége, meta címek, meta leírások, a meta fejléc (H1 header), további alcímek, képeink szerkesztettsége, tagekkel való ellátása. Ezek a szavak elsőre ijesztően hathatnak, ám hamar megjegyezhetőek, és használatuk sem lehetetlen. Mindennek megvannak a maga szabályai, amelyeket célszerű észben tartani, de egy kis gyakorlattal hamar hozzászokhatunk használatukhoz. Szükségeltetik persze mindehhez egy megfelelő honlapmotor, egy CMS rendszer, mely mindezt kezelni tudja. Hogy hogyan tudsz szert tenni olyan CMS rendszerre, mely a keresőoptimalizálás feltételeinek is megfelel, szívesen adok tanácsot, vedd fel velem a kapcsolatot itt!
 
Ezek a honlapmotorok, CMS-ek lehetnek nyílt forráskódúak vagy zárt forráskódúak, hogy melyik mit tud, arról a „Nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú tartalomkezelő rendszert (CMS) használjak honlapom létrehozásához? Valóban olyan jó a Joomla! és a Wordpress stb. a keresőoptimalizálás során? Az online marketing tanácsadó válaszol!” című cikkünkben részletesebben írtunk. 
 
 

Off-page keresőoptimalizálás

Ez a folyamat többek között a linképítést takarja. Minél több weboldalon található olyan link, amely a mi oldalunkra mutat, annál nagyobb az esélyünk a keresőoldalak elejére kerülni. Nem mindegy, hogy milyen oldalakon szerepelnek linkjeink, és itt is létezik pár jó és rossz módszer is, de ezeket sem nehéz elsajátítani.
Aki behatóbban szeretne megismerkedni a keresőoptimalizálás rejtelmeivel, olvassa el következő cikkünket, melybe kifejtjük a fentebb használt szakkifejezések jelentését, mit hogyan kell szerkesztenünk, és mik azok a módszerek, amik használata nem ajánlott.
 
Hatékony honlapüzemeltetés SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
70 414
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Dropshipping

A dropshipping az áruk olyasfajta eladását jelenti, amely során a megvásárolt termék a...

Vírusmarketing

Mi is az a vírusmarketing? A vírusmarketing egy viszonylag új online...

Megnyitott kattintási arány

Mi is az a megnyitott kattintási arány?   A megnyitott kattintási...

Megjelenő URL

Ez az URL-cím jelenik meg a reklámjaid mellett. Ez a cím nem...

affiliate marketing

Az Affiliate Marketing  az internetes marketing egy olyan formája, amely során egy vagy több...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.