Keresés

Menü

14 alternatív keresőmotor, melyet kipróbálhatsz a Google helyett, mutatjuk, melyik mit tud, miben keres, miért különleges és miért és mikor érdemes használnod!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Létezik használható Google alternatíva? Mutatjuk!

2017.09.16.

14 alternatív keresőmotor, melyet kipróbálhatsz a Google helyett, mutatjuk, melyik mit tud, miben keres, miért különleges és miért és mikor érdemes használnod!

14 alternatív keresőmotor, melyet kipróbálhatsz a Google helyett, mutatjuk, melyik mit tud, miben keres, miért különleges és miért és mikor érdemes használnod! 


Nem, nincs bajunk a Google-el. Nem is gondoljuk, hogy le lehetne váltani a keresőóriást, pedig azért van jelentkező jócskán. Ha weboldalad van a Google küldi a legtöbb vevőt, ajánlatkérőt weboldaladra, bármekkora is lett közben a Facebook. A keresőoptimalizálás még mindig a Google-re való optimalizálást jelenti. Bemutatunk azonban 14 olyan keresőmotort, melyek nagyon különlegesek, érdekesek, vagy olyan funkciókat tartalmaznak, amelyet a Google nem. Nem szorítkoztunk csupán az általános keresőmotorokra, különleges, bizonyos tartalmak közt kereső weboldalakat is bemutatunk!

 

Ha honlapkészítés előtt állsz, ne kezdj bele marketing audit nélkül! 18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 


Bing

A Microsoft keresőmotorja kétségtelenül az egyik legnépszerűbb a világon. De miért is használná bárki a Google helyett? Íme néhány plusz pont a Bing javára:

  • A Bing videókeresője sokkal kényelmesebb a Google keresőjénél – a találatok rácsos nézetben jelennek meg, és az egérmutatót rájuk húzva egy előnézetet is megtekinthetsz belőlük.
  • A Bing gyakran kétszer annyi automata kitöltés (amikor valaki gépel) javaslatot nyújt, mint a Google.
  • A Bing képes megjósolni, hogy mely repülőjegy árak emelkednek vagy csúsznak vissza a jövőben, ha éppen repülőutakat keresel.
  • A Bing egyik speciális keresése, a linkfromdomain:[oldal neve] segítségével kilistázhatod, hogy melyek a legjobbra rangsorolt kimenő linkek egy bizonyos oldalról.

 

Érdemes továbbá megjegyezni, hogy a Yahoo keresőmotorja a Bingre támaszkodik.


DuckDuckGo

A DuckDuckGo kulcsfontosságú jellemzője, hogy nem gyűjti be a felhasználói adatait, tehát nem követi le az online tevékenységeidet és nem manipulálja a keresési találatokat a viselkedésed alapján. Ha tehát kifejezetten irtózol a Google mindent látó, mindent tudó szemétől, akkor ez lehet számodra a legjobb alternatíva.

 

Quora

Habár a Google egyre ügyesebben és okosabban képes megválaszolni az összetettebb kérdéseket, még mindig messze elmarad a Quora személyes válaszadói mögött. A Quorán bármilyen kérdést feltehetsz, a közösség pedig igyekszik majd megválaszolni azt. Vagy rákereshetsz a korábbi kérdésekre, hátha már azok között rátalálsz a keresett információkra.

 

Dogpile

Habár a Dogpile első ránézésre egy clipartból összetákolt kezdetleges keresőmotornak tűnik, az igazi varázslat valójában a hétköznapi megjelenés alá ásva, az algoritmusban rejlik. A Dogpile „válogatott” találatokat gyűjt össze az olyan motorokról, mint a Google, a Yandex vagy a Yahoo, csak éppen a reklámok nélkül.

 

Vimeo

Persze ha az ember lemond a Google-ról, azzal együtt elbúcsúzhat a YouTube-tól is, ami már önmagában eléggé ijesztő gondolat. Azonban erre is van alternatíva, ráadásul egy igen versenyképes darab – a Vimeo. A Vimeo már évek óta a profi videó- és filmkészítők választása, és temérdek HD minőségű tartalom található rajta, reklámok nélkül.

 

Yandex

A Yandex Oroszország első számú keresőmotorja, és sok Google-éhoz hasonló szolgáltatást kínál. A találatok rendezettek és logikus formátumban jelennek meg, ráadásul kis ikonok is jelzik, hogy az adott találat mely brandhez tartozik.

 

Broardreader

Ha szeretnél jobban elmerülni egy témáról alkotott különböző véleményekbe, de szeretnéd mellőzni a nagyobb kiadványokat, akkor a Boardreader lehet a megoldás. A motor fórum hozzászólásokat, üzenőfal üzeneteket és Reddit posztokat gyűjt össze a keresés alapján.

WolframAlpha

A WolframAlppha egy „számítási tudásmotor”, lényegében egy nagyon okos digitális személynek tekinthető. Kérd meg valamilyen adat kiszámítására, vagy kérdezz tőle bármit és máris megkapod az eredményt vagy a választ. Külön érdekesség, hogy „gondolkodás” közben láthatod, hogy dolgozik a rendszer. A motor nem mindig szolgáltat kielégítő válaszokat, így egy kis kísérletezésre lesz szükséged vele, míg sikerül kihozni valamit belőle.

 

IxQuick

Egy másik keresőmotor, ami előtérbe helyezi felhasználói biztonságát. Az IxQuick nem tárol semmiféle felhasználói adatot és nem használ sütiket sem. A felhasználó megadhat bizonyos beállításokat, ezek azonban 90 nap inaktivitás után törlődnek.

 

Ask.com

Az Ask Jeeves – bár más köntösben – de még mindig köztünk van. A keresőmotor továbbra is csak középhaladó szinten van, és próbál egy kérdezz-felelek webhelyként működni, azonban a kapcsolódó keresések segítőkészek lehetnek.

 

SlideShare 

A SlideShare egy igazán hasznos információforrás prezentációkból, webináriumokból és hasonló jellegű tartalmakból. Kevés olyan téma létezik, amiből nem található legalább egy prezentáció a SlideSharen.

 

Creative Commons Search

A CC Search különösen hasznos, ha az ember szerzői jogtól mentes képeket szeretne keresni webhelyére. Elég csak beírni, hogy mit keresel, és kiválasztani, hogy mely webhelyről szeretnéd megjeleníteni a találatokat.

 

Giphy

Az első számú gif-forrás a weben. Egy közösség, amelynek tagjai első sorban mozgó gifekkel kommunikálnak. Kevés ehhez fogható webhely létezik – legalább is ilyen kaliberben.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Miért fontosak az LSI kulcsszavak a rangsorolásban?

2017-11-22

Mi az az LSI kulcsszó, miért fontos ismerned ezt 2018-ban a keresőoptimalizálás folyamatának és a tartalommarketing tökéletesítéséhez online marketing kommunikációs során?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

Google Ranking: mennyi idő alatt kerül oldalad a Google találati lista élére?

2017-11-14

Ha van weboldalad, és foglalkozol (vagy a jövőben szeretnél) az online marketinggel és a keresőoptimalizálással (SEO-val), biztosan felmerült már benned is a kérdés, hogy mikor lesz annak eredménye. Talán hallottad...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!