A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból.

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Az utolsó pillanat marketingeseknek – így készülj Karácsonyra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Az utolsó pillanat marketingeseknek – így készülj Karácsonyra


2017/09/26
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de nézzük, mit tehetsz az utolsó pillanatban! 

A Karácsony és a Black Friday eladás az árbevétel nagy részét is adhatja. Egy év sem elég online marketing szempontból a felkészülésre, de nézzük, mit tehetsz az utolsó pillanatban!

AZ online értékesítések aránya drasztikusan növekszik a karácsonyi vásárlások kosarán belül is.  Az online marketing ugyan jóval költséghatékonyabb, mint az egyéb marketing struktúrák, de vannak eszközei, melyek felfutásához sok idő kell. Ilyen a keresőoptimalizálás. SEO stratrégiádat karácsonyra vonatkozó szavakkal bővíteni ugyan még most is lehet, de a nehezebb kifejezések talán már csak jövőre érnek be.  Ezért is érdemes éves online marketing stratégiát készítened, amivel időben tudsz készülni a különböző szezonokra. De ha már idén halogattad ezt, nézzük, mit tudsz még megtenni a karácsonyi marketinged területén! 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 

 

 

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy óriási leárazásokat hirdetnek meg, hogy minél több ügyfelet vonzanak be az ünnepek előtt, amikor egyébként is sokan terveznek többet vásárolni az átlagnál. Ez azonban általában csak a nagyobb e-kereskedelmi üzleteknél működik. A kisebb internetes üzletek komoly pénzügyi szakadékot áshatnak maguknak egy ilyen stratégiával. Marad tehát a kérdés: mit tegyek?

Az alábbi útmutató pontosan ebből a célból készült – ha te magad is egy e-kereskedelmi üzlet tulajdonosa vagy, és szeretsz halogatni, akkor itt van néhány tipp, amik neked szólnak!

 

1. Készíts személyes ünnepi üdvözlő e-maileket és küldd ki őket a leghűségesebb és legértékesebb ügyfeleknek

Az ünnepek alatt az emberek ünnepi hangulatba kerülnek – ilyenkor üdvözlőlapokat küldenek egymásnak és kevésbé zavarja őket, ha üdvözlő e-mailt kapnak valahonnan, hisz ez a szokás. Ez a pozitív ünnepi hozzáállást könnyedén kihasználhatod azzal, hogy személyes, egyedi grafikával ellátott üdvözlő e-mailt küldesz ki hűséges ügyfeleidnek, vagy megkeresed őket ezzel az üdvözlőlappal a közösségi médián keresztül. A lényeg, hogy megköszönd nekik üzleted tartós támogatását. Az üzenetben az alábbiakat is elhelyezheted:

•    Közelgő ünnepi kiárusításod bemutatását, és egy „Dátum elmentése” gombot.
•    A legutóbbi, vagy tavaly ilyenkor vásárolt termékeik listáját, illetve néhány ajánlott terméket ezek alapján.

2. Adj hozzá ünnepi kulcsszavakat termékeid leírásaihoz

Marketing konzultáció és audit

Ilyenkor mindenki karácsonyi ajándékot keres. Ezt nem a Facebookon fogja megtenni elsp sorban, hanem a Google-ben.  Mivel már nem sok időd maradt, a „karácsonyi ajándék” kifejezést felejtsd el. Keress olyan, long tail kulcs szavakat, melyekre kevesen optimalizálnak, de relevánsak a te termékköröd szempontjából. Ilyenek lehetnek pl. a  „egészséges karácsonyi ajándékok”, „ajándékok férfiaknak 40 felett”, stb.

 

Ha a keresőoptimalizálás már talán túl késő is, a keresőmarketing, az AdWords még sokat segíthet. Ebben az időszakban ugyan jelentősen drágulnak a kattintások árai, hiszen a verseny is ilyenkor a legélesebb, de még mindig jóval költséghatékonyabb egy jól beállított AdWords kampány, mint egy újság vagy TV hirdetés esetleg a szórólapozás. Az AdWords kampányod eredményei ugyanakkor jó tapasztalatot hoznak majd a jövő évi SEO kulcs szavak kialakításakor, hiszen 2018-ban is lesz Karácsony! 

 

3. Kínáld fel a különböző ajándékokat a „lusta” ügyfeleknek néhány termék és ajándék útmutató összeállításával

Ha léteznek halogató e-kereskedők, akkor léteznek halogató ünnepi vásárlók is, akik szeretik az utolsó pillanatban elvégezni az ajándékok beszerzését. Akár saját magukról, akár szeretteikről van szó, ezek az emberek addig halogatják a vásárlást, ameddig csak lehet. Az ilyen vásárlók számára online üzletedben külön kiemelhetsz egy részleget, amely célja, hogy megkönnyítsd választásukat.

 

Ezen a részlegen (vagy akár letölthető dokumentumok formájában is) összeállíthatsz néhány ajándékozási útmutatót, amikben néhány válogatott termék közül választhatnak, így nem vesznek el a teljes kínálat böngészése közben.

 

Ezeket az útmutatókat könnyen emészthető, egyértelmű kategóriákra érdemes felosztani, és ezen kategóriákat jól látható fejlécben feltüntetni. Minden ilyen fejléc legyen kattintható, hogy a vásárló azonnal a válogatott termékek listájához kerülhessen. Az ilyen kategóriás felosztásokra csupán néhány példa:

•    Árak szerint (5.000 Ft alatt, 5-10.000 Ft között, stb.)
•    Nemek vagy családtagok szerint (ajándékok hölgyeknek, ajándékok apukáknak, stb.)
•    Kapcsolatok szerint (ajándékok munkatársaknak, ajándékok legjobb barátodnak, stb.)

4. Indíts egy ünnepi versenyt és tedd közösségivé

A versenyrendezés egy régi marketing stratégia, de a mai napig rendkívül hatékony, ráadásul könnyedén alkalmazható „last minute” megoldásként. Hogy igazán kihasználhasd az ünnepek során megnövekedő forgalmat, a versenyt a közösségi médián keresztül érdemes megrendezni. Az ünnepi versenyek olyan promóciók, amelyek rengeteg közösségimédia-felhasználót képesek bevonzani. A legtöbb felhasználóra kifejezetten ösztönzően hat, ha egy Facebook oldal kedvelésével nyerhetnek valamit.

 

Egy ünnepi témájú versennyel izgalmat ébreszthetsz meglévő követőidben és újabb kapcsolatokat alakíthatsz ki, nem beszélve az ilyenkor fellendülő közösségi aktivitásról.

Egy sikeres ünnepi verseny legfőbb elemei:

•    Válaszd ki a megfelelő nyereményeket: Kínálj fel egy olyan nyereményt, ami releváns és ellenállhatatlan piacod számára. Amennyire csak lehet kerüld a klisés nyereményeket és koncentrálj a limitált termékekre.
•    Tedd megoszthatóvá: Ne felejtsd el versenyedet alkalmassá tenni a megosztásokra néhány hivatkozás és könnyedén osztható fotó mellékelésével.

 

5. Indíts időkorlátozott ajánlatokat

Mivel az ünnepi időszak egy bizonyos ideig tart csupán, ez azt jelenti, hogy lényegében egy hatalmas időérzékeny, limitált eseményről van szó. Használd ki ezt az alkalmat olyan ajánlatok kialakítására, amelyek szintén csupán egy limitált időszakban érvényesek. Az ilyen időérzékeny ajánlatok segítenek arra motiválni az embereket, hogy minél előbb megvásároljanak valamit ahelyett, hogy későbbre halogatnák azt.

 

Az időkorlát kihangsúlyozása érdekében még egy visszaszámlálót is elhelyezhetsz az oldalon, amivel felhívhatod a figyelmet arra, hogy az ajánlat csupán egy bizonyos ideig érvényes.

 

6. Kínálj fel limitált készletű ajánlatokat

Az időkorlátos ajánlatok mellett a limitált készletre is felhívhatod a figyelmet, mielőbbi vásárlásra buzdítva ezzel az érdeklődőket. Ezeket az „Amíg a készlet tart”, vagy „Csak az ünnepek alatt kapható” illetve hasonló üzenetekkel emelheted ki.

 

7. Késztesd cselekvésre az elszalasztott online vásárlókat remarketing segítségével

Mivel az ünnepek alatt a forgalom megnő, így sokkal több digitális kosarat hagynak maguk mögött a nézelődő vendégek online üzletedben. Mivel az emberek figyelme könnyebben elterelődik az ünnepi forgatag közepette, ajánlott egy olyan rendszert bevezetni, amely automatikusan emlékezteti az üzletedet vásárlás nélkül elhagyó látogatókat kínálatodról.

 

A remarketing egy olyan algoritmus-alapú eszköz, amely többek között lehetővé teszi, hogy releváns hirdetésekkel célozd meg azokat a látogatókat, akik vásárlás nélkül hagyták el üzletedet. A Google AdWords és a Facebook is rendelkezik ilyen remarketing szolgáltatással, „dinamikus termékhirdetések” néven. Ez a szolgáltatás lehetővé teszi az e-kereskedelmi üzletek számára, hogy megcélozzák azokat az embereket, akik felkerestél az online üzleteket, és termékeket helyeztek a kosaraikba, de még az előtt elhagyták az üzletet, hogy ezeket a termékeket megvásárolták volna. Ezek aztán célzott Facebook hirdetések formájában emlékeztetik az embereket az elfelejtett termékeikről.

 

8. Mindig hosszabbítsd meg ünnepi promócióidat az utolsó pillanatig halogató és az ünnepek utáni vásárlók számára

A január egy szintén ígéretes hónap az ünnepi értékesítések fellendítésére. Ilyenkor még mindig jelentős forgalom származhat az ajándékkártyáikat és kuponjaikat beváltani kívánó látogatók formájában (remélem te is adsz ilyeneket….). Az ünnepek utáni meghosszabbított leárazások további lehetőségeket nyújtanak a forgalom kihasználására és a termékek értékesítésére.

 

Ha maradt néhány termék az ünnepi készletben, amiktől szeretnél megszabadulni, akkor küldj az ünnepi vásárlóidnak emlékeztető leveleket a kiárusításról.

 

9. Készíts egy egész évben elérhető landing oldalt az ünnepi akcióknak

Ha minden évben új landing oldalt készítesz az ünnepekre, akkor minden évben tiszta lappal indulsz SEO szempontjából, így újra és újra muszáj leszel felküzdened magad a ranglista élére. Érdemes tehát egy nagyon jól kidolgozott, tökéletesen optimalizált landing oldalt létrehozni, amelyen az érdeklődők egész évben értesülhetnek arról, hogy hogyan is néz ki a te e-kereskedelmi üzletedben egy ünnepi esemény, és hogy mire számíthatnak az idei évben.

 

Készen állsz a karácsonyi ünnepekre?

Az ünnepek igazán izgalmas időszakot jelölnek az e-kereskedők naptáraiban, azonban az emberi természet egyik veszélyes tulajdonságát is hajlamosak előhozni: a halogatást. A jó hír az, hogy egy stabil ünnepi marketing stratégiával azonban kiküszöbölhetők az ebből a szokásból származó kiesések és kellemetlenségek.
 

Marketing stratégia

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 132

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
161 721
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Google pofon

Az AdWords hirdetők a Google AdWords szabályzatának 2006-os frissítését illették ezzel a...

eBay

Mi az az eBay? Az eBay egy olyan internetes kereskedelmi platform, amelyen a...

linkcsere

Linkcsere Akkor beszélünk linkcseréről, amikor két weboldal tulajdonos közös megegyezés...

Blog and Ping

A ping egy számítógépes hálózatokban használt eszköz. Segítségével ellenőrizhető, hogy...

Dedikált IP

Mit is jelent a Dedikált IP?   Az email marketingben a dedikált IP azt az IP címet...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.