Lehet már lekésted az év legnagyobb vásárlási lázra való felkészülést? Megmutatjuk, mit tehetsz még meg azért, hogy a karácsonyi szezonban sikeres legyél az online marketing világában is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Elszalasztod a legnagyobb vásárlási dömpinget, ha most nem készülsz fel….

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Elszalasztod a legnagyobb vásárlási dömpinget, ha most nem készülsz fel….


2014/10/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Lehet már lekésted az év legnagyobb vásárlási lázra való felkészülést? Megmutatjuk, mit tehetsz még meg azért, hogy a karácsonyi szezonban sikeres legyél az online marketing világában is! 
 
Elszalasztod a legnagyobb vásárlási dömpinget, ha most nem készülsz fel….
Most, hogy hamarosan vége az őszi szünetnek, és a gyerekek újra iskolába járnak, a következő nagy naptári esemény a Karácsony. Ha még nem dolgoztad ki ünnepi marketing stratégiádat a következő 50 napra, a következő 10 jól bevált tippel máris belevághatsz.
 
 

1. Maradj egy lépéssel mindenki előtt online és offline is.

A legtöbb képes havi folyóiratnál két hónappal a megjelenés előtt le kell adni minden anyagot, reklámokkal együtt. Ha például a karácsonyi számban szeretnél publikálni, az összes tartalmat már legkésőbb szeptemberben le kell adnod.
 
Hasonlóképpen, a keresőknek is időre van szükségük, hogy besorolják blogbejegyzèseidet, videóidat és egyéb tartalmaidat. Ha most elhelyezel tartalmakat, még talán van esélyed, hogy a keresőoptimalizálás a karácsonyi időszakra a találati listák élére repíti azokat. Tehát az utolsó pillanatban vagy, hogy elérd vevőidet a SEO segítségével!
 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

2. Tanulj a múltból.

Marketing konzultáció és audit

Az idei Karácsony kimenetelére legjobban a tavalyéból következtethetsz. Vess egy pillantást a tavalyi statisztikáidra - mely kulcsszavak hozták a legtöbb látogatót? Lett-e belőlük sok vásárlód? Melyik emailes vagy oldaladon közzétett kiemelt ajánlat bizonyult a leghatékonyabbnak? Milyen fajta termékek voltak népszerűek? Mit kapkodtak el? Mit csinált a konkurenciád és ez milyen hatással volt a forgalmadra?

Vizsgáld meg alaposan a CRM-es adataidat. Melyik volt eddig a népszerűbb: a tartalom alapú emailek (mint például az ajándékismertetők), vagy inkább az különleges ajánlatok köré épülők? Ezek az információk aranyat érnek, amikor személyre szabott, tökéletesen időzített emaileket szeretnél írni.
 

3. Ne feledkezz meg az alapokról sem. 

Az üzleti sikerekhez ismerned kell a célközönségedet, mint a tenyeredet. A vevőszolgálati menedzsment szisztémád (eredeti rövidítés:CRM) segítségével kipuhatolhatod, mi is hozza lázba őket, hogy aztán a jól kigondolt termékeket ajánlhasd nekik. Kik azok, akik szinte biztosan fel fognak keresni karácsony előtt? Szabd rájuk marketing kampányodat. Ám nem árt egy csipet óvatosság: ahogy Donald Rumsfeld is megjegyezte: "vannak az ismertek és az ismeretlenek". Vannak, akikből csak Karácsony előtt lesz vásárló. Ezért megéri két külön kampányt indítani: egyet a törzsközönségednek, és egyet az alkalmi vásárlóknak, akik, ha idén elégedetten távoznak, jövőre is visszajönnek, akár többedmagukkal.
 

4. Jutalmazd a hűséget

Köztudott, hogy sokkal többe kerül új vevőkre találni, mint a régieket megtartani. Ezért mindig jutalmazd meg a régi kuncsaftjaidat - küldj nekik egy csábító ünnepi ajánlatot. Ettől nem csak megtisztelve érzik majd magukat,  hanem kedvet fognak kapni, hogy gyakrabban meglátogassanak. A közösségi médián követőiddel is megteheted ezt. Ha például általában jól megy az üzlet decemberben, de nem januárban, küldj nekik egy kupont decemberben, amit januárban beválthatnak. 
 

5. Hozzáadott érték és kényelem

Jó ötlet az, egy bizonyos értékhatárt meghaladó vásárlások mellé olyan extrákat bedobni, mint az ingyenes postázás és csomagolás. Ha belefér, ajánlj fel 3 dolgot 2 áráért, vagy mellékelj egy kisebb ajándékot. Az ún. "klikk-ès-visz" szolgáltatások 40%-kal ugrottak meg a tavalyi szezonban, így mindenképp érdemes ezzel is élni.
 

6. Használd ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket.

Kérd meg a Facebookot sokat használó vevőidet, hogy kezdjenek karácsonyi ajándéknak való kívánságlistát írni. A vásárlók egyre inkább odafigyelnek egymás véleményére. Érdemes akár egy-egy ilyen ajánlást belebiggyeszteni az emailjeidbe - a címzettre ez biztosan mélyebb benyomást fog tenni. Ne felejts el egy linket is mellékelni, amelyen keresztül ők is kiposztolhatják a véleményüket egy nyilvános oldalon a termékedről. 
 

7. Sürgesd őket.

Ahogy közeledik a Karácsony, mindenki magasabb sebességbe kapcsol. Állíts fel határidőket az ajánlatokra. Tegyél ki "Már csak 3 nap!" és "Rendelje meg most, hogy Karácsonyra biztosan megérkezzen!"  feliratú táblákat. Így világos lesz vevőid számára, hogy ha nem sietnek, lemaradhatnak.
 
Az is lehet, hogy van valami, amit csak ilyenkor teszel fel a menüre. Ha így van, ezt emailben tudasd közönségeddel.  Hangsúlyozd, hogy az ajánlat csak egy bizonyos napig érvényes -majd tartsd is ezt be!
 

8. Ünnepi társulások – keresztmarketing 

Találj egy nem konkurens céget, amivel összedolgozhatsz. Például ha bort árulsz, jól kiegészíthetitek egymást a közeli delivel. Ezután közösen hirdethetitek meg az éppen aktuális akciós csomagokat. Mindketten átcsábíthatjátok egymáshoz a vevőket pl. úgy, hogy egymás kuponjait csatoljátok a megfelelő megrendelésekhez. Ha a vásárlóitok ezután megszokják, hogy egy pár vagytok, egy hosszú távon is rendkívül gyümölcsöző helyzetbe kerültök.
 

9. Optimalizáld a weboldalad mobilokra ès táblagépekre is.

A táblagépek rohamos elterjedésével párhuzamosan nő az online vásárlások aránya. Kutatások kimutatták, hogy a táblagépen vásárlók kétszer annyit költenek, mint mobiltelefonos kollégáik. Ezért fontos, hogy weboldalad könnyen használható legyen mind a mobilosok, mind a táblagép tulajdonosok körében.  
 

10. Az ünnepi kampányod időzìtése.

A hétfő az online vásárlások napja - 12%-kal többen teszik ezt a hét első napján, mint bármelyik másikon. Ám figyelj oda, mennyi ünnepi témájú tartalmat tervezel kiposztolni marketinges erőfeszítéseid során. Lassan, fokozatosan kezdd, hogy a közönséged kényelmesen, fokozatosan vehesse tudomásul a közelgő nagy napot. Pl. szeptemberben elég 10% rénszarvas téma, októberben ezt már kitolhatod 20-ra, novemberben 30-ra, és decemberben fullos 50-re. 
 
A brit adatgyűjtő, Experian kimutatta, hogy 2012-ben a nagyérdemű összesen 2.8 milliárdszor tette tiszteletét online vásárlási felületen, ami 372 millió órának felel meg. Ha a hazai helyzet ennek akár töredéke is, már megérte karácsonyi kampányt készíteni.
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 86

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
164 960
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...

Beszerzés

Beszerzés, Cselekvés alapú árazás (CPA)   Egy olyan reklám-árszabási forma, amely...

Marketing automatizálás

Olyan szoftvercsomagokkal végezhető marketing automatizálás, amelyek a...

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

CPC

Mi az a CPC? A CPC az angol „Cost-Per-Click, vagyis „kattintásonkénti...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.