Instagram a turisztikai marketingben – Eredményes gyorstippek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Instagram a turisztikai marketingben – Eredményes gyorstippek

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Instagram a turisztikai marketingben – Eredményes gyorstippek


2018/05/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az Instagramon naponta több száz képpel találkozhatsz, görgetés közben azonban általában csak néhány olyan kép bukkan fel, amitől egy pillanatra megállsz, hogy közelebbről is szemügyre vedd. Néha egyszerűen odaszegeződik a tekinteted egy képre, amitől egy másodperc alatt ezernyi érzés tölt el.
 

Instagram a turisztikai marketingben – Eredményes gyorstippek

A turisztikai ipar játékosai ma már profi szinten űzik az Instagram marketinget, elősegítve ezzel üzleti fejlődésüket, és márkájuk népszerűsítését.

 

Ha te is ezt az ágat képviseled, akkor nem kérdés, hogy márkádnak az Instagramon a helye. Az azonban már nem feltétlenül egyértelmű, hogy egész pontosan miként is kell versenybe szállni ezen a népszerű platformon. Az alábbi tippek ebben segítenek majd!

 

Legyen egységes képdesignod

 

Az Instagram marketingesek egyik leggyakoribb melléfogása, hogy egyszerűen nem alakítanak ki és tartanak fenn egy egységes stílust. Az Instagram fiókodnak úgy kell kinéznie, mint egy válogatott galériának, ami csak az olyan képeket tartalmazza, amelyek leginkább bemutatják márkád értékeit és jellegzetességeit.

 

Azonban nem elég csak szép képeket feltöltögetni, és amikor azt mondjuk, hogy „egységes”, akkor nem arra gondolunk, hogy minden képen ugyan az a szűrő kell, hogy szerepeljen (mert nem). A legfontosabb az, hogy a képek egységes hangulatot sugározzanak magukból, méghozzá azt a hangulatot, amelyet szavak nélkül szeretnél kommunikálni célközönséged felé.

 

Használj nagyfelbontású képeket

 

A minőség ma már nem opció, hanem elvárás. Gyakran látni alacsony felbontású, pocsék minőségű képeket az Instagramon, ami egy személyes fiókban ugyan elfér, de egy márka (főleg a turisztikában) sosem engedhetné meg ezt magának.

 

De miért vesszük ennyire komolyan ezt a pontot? Mert az Instagram drasztikus tömörítést végez a feltöltött képeken. Minél több eredeti részlet található egy képen, annál több „élheti túl” ezek közül a platform veszteséges tömörítést.

 

Ne vidd túlzásba a képek feltöltését

A logikus hozzáállás az, hogy minél több tartalmat posztol az ember, annál több reakciót kap majd azokra. Az Instagram azonban úgy döntött, hogy a logika túlértékelt, és igen drasztikus változásokat vezetett be a hírfolyamban megjelenő tartalmakra vonatkozóan. Az Instagram hírfolyamban (akárcsak a Facebookon) egy algoritmus dönti el, hogy ki milyen bejegyzéseket láthat ahelyett, hogy mindent időrendi sorrendben jelenítene meg.

 

Az algoritmus biztosítja, hogy azok a felhasználók látják majd legtöbbször a képeidet, akik a legtöbbször lépnek kapcsolatba velük. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes naponta több tucat bejegyzést posztolni, különben sok felhasználó állíthatja le a követésed. Ha pedig pont a leglelkesebb követőid hagynak ott, akkor… azt nem is igazán kell elmagyarázni, ugye?

 

Használd követőid tartalmait

Nem minden cég engedheti meg magának, hogy külön alkalmazottakat jelöljön ki minden egyes közösségi fiókja kezelésére. Gyakran előfordulhat, hogy egyszerűen nem lesz kapacitásod minden héten több alkalommal is új, egyedi képeket feltölteni az Instagramra. A megoldást a felhasználók által készített tartalmak jelentik.

 

A felhasználók által készített tartalmak (esetedben képek) pontosan azok, amiknek hangzanak – olyan fényképek, amiket követőid készítettek. Az ilyen tartalmak beszerzése egyszerű – egyszerűen csak kérd meg követőidet, hogy küldjenek releváns képeket, amiket aztán kiemelhetsz a többi között. Ha szeretnél kicsit ösztönzőbb lenni, akkor egy „fotóverseny” keretei között akár valamilyen jelképes nyereményt is felkínálhatsz követőidnek.

 

Vedd fel a kapcsolatot követőiddel

Az Instagram marketing egyik legfontosabb része foglalkozni a képeidhez hozzászóló felhasználókkal. Hogy miért? Egyrészt azért, mert a már korábban említett algoritmus határozza meg, hogy kik láthatják majd a képeidet, és ezek az interakciók fontos szempontnak számítanak a képek elbírálásakor. Másrészt pedig azért, mert követőid így látni fogják, hogy az Instagram fiókot egy valódi személy kezeli, nem pedig egy automatikus rendszer.

 

Nem árt továbbá felkérni a fényképészt (akit persze mindig meg kell említeni a kép feltöltésekor), hogy ugorjon be néha egy-egy hozzászólás erejéig a képhez, hogy további interakciót generáljon a hozzászólókkal.

Ne erőltesd a legújabb klisés trendeket

Persze mindenki próbál lépést tartani a legújabb, legmenőbb irányzatokkal, (és olykor mémekkel), de ezek nem feltétlenül lesznek mindig párhuzamban márkád személyiségével és azzal az üzenettel, amelyet egészen eddig kommunikálni próbáltál a célközönség irányába. A legtöbbször egészen kínos lesz csak a helyzet, mert egyértelműen látszik majd, hogy túlságosan erőlteted a próbálkozást.

 

Maradj releváns a saját ágazatodon belül

 

Amennyire fontos nem rávetődni minden jöttment trendre, éppen annyira kritikus relevánsnak maradni saját területeden. Tedd fel magadnak a kérdést, mielőtt bármit is feltöltenél: Kapcsolódik-e ez ahhoz, amit csinálunk a cégnél, vagy fontos az iparágon belül?

 

Releváns képeknek számítanak azok, amelyek céged, vagy az iparág fontos eseményeihez kapcsolódnak. Az ünnepnapok és ünnepi időszakok például általában felkapottabbak a turizmusban – fel vagy készülve ezekre megfelelő tartalmakkal?

 

Ne feledkezz meg az influencerekről

Az influencerek azok a befolyásos internetes személyiségek, akik méretes követőbázissal rendelkeznek, és egy bizonyos iparágon belüli témákkal foglalkoznak. Az influencer marketingen belül ezen személyek befolyását használhatod fel saját márkád népszerűsítésére.

 

Azonban attól, hogy egy ilyen befolyásos személynek rengeteg követője van, még egyáltalán nem biztos, hogy sikerre viszi majd márkád nevét. Sokkal fontosabb, hogy az adott influencer releváns legyen márkád számára, hiszen csak így biztosítható, hogy célközönsége is érdeklődik majd irántad. Nézz tehát szét a kiszemeltek képei között, és csak azokkal vedd fel a kapcsolatot, akik ezek alapján olyan tartalmakat lennének képesek készíteni, amelyek párhuzamba állíthatók márkád stílusával és üzenetével.

 

Nem csak az Instagram van a világon

 

Ne feledd, hogy más közösségi hálókat is bevonhatsz Instagram fiókod népszerűsítésébe. Használd ki egyéb fiókjaidat, és akár nem közösségi jellegű marketing csatornáidat is, hogy további követőket vonzz márkád Instagramjára. Lehet itt szó emailről, Facebookról, keresőoptimalizálásról vagy bármilyen más digitális (vagy akár offline) csatornáról, amelyen keresztül érdeklődő embereket érhetsz el.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 108

Átlagos értékelés: 5.0




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
114 192
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hype

A hype-olás, azaz a szándékos felhajtáskeltés azt jelenti, hogy valaminek jelentőséget...

Drip Marketing

Olyan marketing kommunikációs üzenetek, amelyeket előre megírnak, majd a meglévő és...

Ezine hirdetés

Ezine hirdetéseknek nevezzük az ezine-ek fizetett hirdetéseket tartalmazó szekciójában...

Információs termék

Egy információs termék valamilyen médián keresztül kommunikált információt jelent. Ezek a...

Vásárlási feltételek

Mit is jelentenek a vásárlási feltételek? A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.