notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Közösségi média marketing kampányok esetében a legtöbben csak a Facebookra gondolnak, pedig bizonyos típusú cégek kivállóan használhatják social media marketing kampányaikhoz az Instagramot is. Hogy hogyan? Az online marketing tanácsadó most válaszol!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Hogyan használd Instagram-ot, mint közösségi média marketing eszközt? Gyakorlati példák segítségével most megmutatjuk!

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan használd Instagram-ot, mint közösségi média marketing eszközt? Gyakorlati példák segítségével most megmutatjuk!


2013/03/05
Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

2010-es indulása óta a fotó megosztó oldal még mindig nem veszített népszerűségéből. Eleinte csak ismerősök mutogatták egymásnak képeiket, de a cégek elkezdtek rájönni, hogyan használhatnák üzleti célokra is az alkalmazást. Magyarországon még kevesen kezdték el használni online marketing területen, de akit érdekel az Instagram ilyen célú felhasználása, annak pár tippel szolgálunk.
Hogyan használd Instagram-ot mint közösségi média marketing eszközT? Gyakorlati példák segítségével most megmutatjuk!

 

 

 

 

 

 

 

Instagram profil kiépítése

Mivel az Instagram nem csak mobilról, de webes felületen is elérhető, profilunkat érdemes cégünkhöz alakítani. Legyen valamilyen sajátos megjelenésünk, ami tükrözi azt, amit képviselünk. Ha jól szerkesztett és igényes profilunk van, az már önmagában is eredményezheti, hogy még többen kövessenek minket cégünk ismerete nélkül is.
 
Olyan képeket tegyünk közzé, amik valamilyen stílust képviselnek. Gondoljuk át, hogy kiket szeretnénk velük megszólítani, és hogy vajon mi az, ami által növelhetjük cégünk iránti elköteleződésüket.
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni arról, hogyan is tudod használni közösségi média marketing kampányaidban az Instagramot, gyere el Social media marketing guru tanfolyamunkra, ahol erről is szó lesz! Részletekért kattints ide

 
 
 

Az Instagram nyelve: a Hashtag használat

Pihengetünk?
Képeinket úgynevezett hashteg-ekkel láthatjuk el, amik az Instagram keresőszavai. Mindig vannak éppen aktuálisan sokat használt hashtagek, de időnként változik, mi az, amire sokat keresnek rá. Olyan tagekkel lássuk el a képeket, amik leírják a tartalmát, kapcsolódnak hozzá. Ha magyar vásárlóinkat szeretnénk elérni, érdemes inkább magyar tag-eket használni az angol szavak helyett, így azok közvetlenebb hatást keltenek.
Saját hashtaget is létrehozhatunk, amelyek segítenek a felhasználóknak ránk találni. Ezzel ugyan csak olyanok találnak meg, akik kifejezetten erre a tag-re keresnek rá, de az ilyenek segíthetik követőink elköteleződését. Ösztönözhetjük őket, hogy saját képeiket is lássák el a mi hashtag-ünkkel, de az is előfordulhat, hogy maguktól kezdik el azt használni. Ezzel közösséget is építünk, akik terjesztik hírünket, így egyre több felhasználóhoz juthat el egy olyan reklám, amit nem is magunk teszünk közzé.
Jó példa erre a Red Bull egyik kampánya, amelyben a felhasználók #GivesYouWings hashtaggel látták el a Red Bull inspirálta képeket.
 
Közösségi média marketing kampány példa
 
 

Ha szeretnél egy saját és kreatív Instagarm kampányt, kérd ajánlatunkat itt

 
 
 
 

Az Instagram közösségi média marketing alappillére: Vonjunk be másokat is a megosztásba

 
Nem csak vásárolóinkat, követőinket, de alkalmazottainkat is bevonhatjuk. Persze előzetesen egyeztessünk velük, miket oszthatnak meg, és utólag ellenőrizzük is képeiket. Ezzel akár betekintést is nyújthatunk cégünk működésének hátterébe dolgozóink szemszögéből, kulisszatitkokat oszthatunk meg. 
Osszunk meg képet elégedett vásárlóinkról, ezzel nő irántunk érzett szimpátiájuk, hiszen a legtöbben szeretik magukat viszontlátni kedvenc üzletük képei között. Amennyiben nyereményjátékot hirdettünk, a győztesek képét is mindenképp osszuk meg nyereményükkel. Ezzel másokat is játékra, ezenfelül vásárlásra ösztönzünk majd.
 
 

Instagram nyereményjáték indítása

Külföldön nagy népszerűségnek örvendenek az Instagramon folytatott játékok, és egyre többen használják őket.
Fotópályázattal ösztönözhetjük követőinket, hogy az általunk választott témában töltsenek fel képeket a mi hashtag-ünkkel, ahol a legjobb fotó elkészítői valamilyen nyereményben részesülnek. Egy cipőcég olyan játékot hirdetett, ahol legelhasználtabb cipőikről kellett a felhasználóknak képet feltölteniük, majd ezekért cserébe nyerhettek egy-egy új párat.
 
Instagram közösségi média marketing kampány példa
 
Külföldön az úgynevezett scavenger hunt-ok is felkapottak, ahol a nyereményt, vagy az arra jogosító kupont elrejtik valahol, és a helyszínről képet készítenek. Esetleg az elrejtett tárgy lefényképezése, és Instagram-ra való feltöltése után lépnek kapcsolatba a felhasználóval, aki ezután kapja meg a nyereményét.
 
 
Az Instagram céges felhasználásának módjai.
 
 
A Facebook esetében is, de itt még inkább igaz, hogy az Instagram jelenlét nem vásárlásra ösztönöz. Célunk vele rajongóink, követőink számának növelése, és irántunk való elköteleződésük. Az Instagram használata mind közösségi média marketing, mind online marketing, mind pedig az éppen kiépülő mobil marketing szempontjából is fontos, és mivel itthon még nem elterjedt a használata, ezért versenytársaink elé is kerülhetünk vele.
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.09.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
377 321
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tesztelés

A tesztelés általános értelemben véve az a folyamat, amelynek célja egy munka vagy termék...

Előny

Mit is jelent az előny?   Az előny egy termék vagy szolgáltatás értéke, amelyet az azt...

Yandex

Mi az a Yandex?   A Yandex a világ leggyorsabb ütemben növekedő...

Hirdetéscsoport

A hirdetési csoport jelentheti a hirdetések bármilyen csoportba rendezését, azonban a Google...

Találati oldal

Más néven keresőmotor találati oldal.
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.