notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára


2018/11/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az Instagram hatékony eszköz KKV-k számára is. De hogyan szerezhetsz valódi, magyar és célcsoportba tartozó követőket? Hogyan tudod őket aktivizálni? Mutatjuk! 

 Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

A kisvállalkozások (de olykor még a nagyobbak is) gyakran elgondolkodnak azon, hogy vajon szükségük van-e az Instagramra, mint marketingeszközre átfogó online stratégiájuk részeként. A következőkben nem csak azt szeretnénk kifejteni, hogy miért ideális a legtöbb cég és vállalkozás számára ez a platform, hanem néhány beugró tippet is megosztunk, ha esetleg úgy döntenél, hogy szeretnéd elkezdeni használni marketingedben.

 

Miért és mire jó az Instagram?

Az bizonyára senkinek nem újdonság, hogy az Instagram egy első sorban képmegosztó (másodsorban pedig videómegosztó) platform, amelyet a kezdetektől fogva mobileszközökre fejlesztettek (habár limitált funkcionalitással asztali számítógépeken is használható).

 

Az Instagram a Facebook tulajdona, és 800 millió aktív havi felhasználójával a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformja is egyben (az első a 2,2 milliárdot is meghaladó Facebook, a második pedig a 2 milliárdhoz közelítő YouTube).

 

Népszerűsége annak köszönhető, hogy egy szinte teljesen vizuális platformról van szó, ami könnyedén használható, letisztult, és továbbra sincs hozzá fogható, sem funkcionalitásában, sem népszerűségében. Mobil jellege miatt továbbá bármikor elérhető, ha az embernek éppen van internetkapcsolata.

 

Ez teszi olyan ideálissá az Instagramot a márkák és vállalkozások számára is. Csupán egy gombnyomásba telik egy Instagramra megfelelő minőségű kép elkészítése a legtöbb modern okostelefonon, amin aztán az Instagram beépített eszközeivel és szűrőivel, vagy más alkalmazásokkal még lehet szerkeszteni, és már meg is osztható is a nyilvánossággal. Az Instagram marketing csak annyira komplikált, amennyire azzá teszi az ember.

 

Emellett különféle hirdetési lehetőségek is adottak a platformon azon marketingesek számára, akik a legtöbbet szeretnék kihozni ebből a vizuális formátumból.

 

Ha célközönséged átlag életkora 40 alatti (tehát passzol az Instagram felhasználóbázisához), akkor jó eséllyel itt is elérheted majd őket egy olyan környezetben, amiben szívesen töltik az idejüket.

 

Amennyiben sikerült meggyőznünk róla, hogy érdemes foglalkozni az Instagrammal, mint marketingeszközzel, vess egy pillantást az alábbi tippekre is, hogy ennyivel felkészültebben kezdhess neki a platform meghódításának!

 

Kösd össze Instagram fiókodat többi közösségi fiókoddal

Pihengetünk?

Mivel az Instagram a Facebook terméke, így a két platform kényelmesen és zökkenőmentesen integrálódik egymással. A feltöltött képeket és videókat persze több közösségi platformodra is átoszthatod, és érdemes is így tenni, ha több elérést szeretnél tartalmaidnak. Az Instagramban még egy beépített funkció is van, aminek segítségével automatikusan megoszthatod Instagram bejegyzésedet (kép vagy videó) más platformokon is.

 

Használj #hashtageket

A hashtagek koncepcióját még azok az emberek is jól ismerik, akik nem jártasak a marketingben. Ezek a kattintható, egyéni címkék segítenek kapcsolódó tartalmakra rátalálni a különböző közösségi hálózatokon, megkönnyítve ezzel a közösségek létrehozását olyan platformokon, ahol egyébként nem léteznek csoportok, vagy kategóriák. Egy saját hashtag megalkotásával elkülönítheted tartalmaidat más cégekétől, és láthatóbbá teheted magadat a felhasználók számára.

 

Használj követő gyűjtő szoftvereket, de csak marketing stratégia alapján

Ma már jó pár olyan szoftver létezik, melyek segítenek neked Instagram követőket gyűjteni. A programok nagy része azonban nem ügyel arra, hogy milyen minőségű követőket kapsz. Sok ilyen programot teszteltünk le, míg megtaláltuk azt, mely nem csak követőket, hanem valódi, értékes rajongókat szerez, mégpedig a célcsoportodból. Ez pedig az InstaPro, mely egy magyar készítésű, szoftver, így foglalkozik azzal is, hogy követőid magyarok és a célcsoportodba tartozók legyenek. 

 

Fontos az is, hogy az InstaPro már meglévő követőiddel is törődik, így nem egy inaktív tömeg csupán a rajongóid száma, hanem valódi, marketing kommunikációban is használható hús-vér emberek. 

 

Ne csak képekkel dolgozz

Ha igazán szeretnéd kihasználni az Instagram által kínált lehetőségeket, akkor érdemes képeket és videókat is felhasználnod tartalomstratégiádban. Néhány kép után dobj be egy videót is (ezek legfeljebb 60 másodpercesek lehetnek), hogy változatosabb tartalmakat kínálj követőidnek, és hogy többféle módon juttathasd el hozzájuk üzeneteidet. Mutasd be termékeidet, vidd be a rajongókat a színfalak mögé, válaszolj egy gyakran ismételt kérdésre, vagy csak mutass meg bármit, ami érdekelheti követőidet.

 

Kerülj összhangba követőiddel

Kisvállalkozásként ne aggódj, ha kezdetekben nem sikerül túl népes követőbázist összeszedned az Intagramon (vagy bárhol máshol). A kapcsolatok számánál sokkal fontosabb azok mélysége és minősége. Ahogyan az életben is többet ér egy jó barát, mint tíz távoli, úgy az Instagramon is többre mész néhány lelkes követővel, mint több százzal, akik nem is tudják, miért követték be fiókodat. Ha szeretnél ilyen jó kapcsolatot ápolni követőiddel, akkor fontos, hogy ne csak képek és videók megosztására használd az Instagramot, hanem válaszolgass is a feltöltésekre érkező kommentekre, és mutasd meg ezzel, hogy fontos számodra az emberek véleménye és visszajelzése.


Ne térj le az utadról

Az emberek azért követik előszeretettel a kisebb vállalatokat, mert minden bizonnyal olyan jellegű hasznos, szórakoztató, vagy érdekes tartalmakat osztanak meg, amelyek kapcsolódnak érdeklődésükhöz. Ha például egy konyhaeszközökkel foglalkozó vállalat marketingjével foglalkozol, akkor számos konyhatipp is elférhet felhozatalodban. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem oszthatsz meg néha egy-egy finomabban megfogalmazott reklámot, de a lényeg az, hogy olyan tartalmakkal szolgálj követőidnek, amilyenekre márkádtól számítanak.
 

Instagram SMM

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 127

Átlagos értékelés: 4.9




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
429 303
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Marketing

De mi is az a marketing? A marketing alapjai kezdőknek Mostanában nem telik el úgy...

SEM

 Mi az a SEM? Miben különbözik a SEM a SEO-tól? A SEM...

Kereső újracélzás

Az újracélzás egy egyedi típusa, ami lehetővé teszi a hirdetők...

Instagram

Mi az az Instagram? Az Instagram egy közösségi kép- illetve...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.