Ne maradj le versenytársaidtól, kerülj az élmezőnybe!

Elvégezzük céged teljeskörű online marketing auditálását és kialakítjuk komplex online marketing stratégiádat!

Keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, CPC hirdetések, PR megjelenések - kéz a kézben.

Veled együtt találjuk meg a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy ne kelljen többé vaktában lövöldöznöd!

Kérd ajánlatunkat!

Keresés

Menü

Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

Marketing Professzorok

Közösségi média marketing


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

2018.11.19.

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

 Eredményes Instagram tippek kisvállalkozások számára

Az Instagram hatékony eszköz KKV-k számára is. De hogyan szerezhetsz valódi, magyar és célcsoportba tartozó követőket? Hogyan tudod őket aktivizálni? Mutatjuk! 


A kisvállalkozások (de olykor még a nagyobbak is) gyakran elgondolkodnak azon, hogy vajon szükségük van-e az Instagramra, mint marketingeszközre átfogó online stratégiájuk részeként. A következőkben nem csak azt szeretnénk kifejteni, hogy miért ideális a legtöbb cég és vállalkozás számára ez a platform, hanem néhány beugró tippet is megosztunk, ha esetleg úgy döntenél, hogy szeretnéd elkezdeni használni marketingedben.

 

Miért és mire jó az Instagram?

Az bizonyára senkinek nem újdonság, hogy az Instagram egy első sorban képmegosztó (másodsorban pedig videómegosztó) platform, amelyet a kezdetektől fogva mobileszközökre fejlesztettek (habár limitált funkcionalitással asztali számítógépeken is használható).

 

Az Instagram a Facebook tulajdona, és 800 millió aktív havi felhasználójával a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformja is egyben (az első a 2,2 milliárdot is meghaladó Facebook, a második pedig a 2 milliárdhoz közelítő YouTube).

 

Népszerűsége annak köszönhető, hogy egy szinte teljesen vizuális platformról van szó, ami könnyedén használható, letisztult, és továbbra sincs hozzá fogható, sem funkcionalitásában, sem népszerűségében. Mobil jellege miatt továbbá bármikor elérhető, ha az embernek éppen van internetkapcsolata.

 

Ez teszi olyan ideálissá az Instagramot a márkák és vállalkozások számára is. Csupán egy gombnyomásba telik egy Instagramra megfelelő minőségű kép elkészítése a legtöbb modern okostelefonon, amin aztán az Instagram beépített eszközeivel és szűrőivel, vagy más alkalmazásokkal még lehet szerkeszteni, és már meg is osztható is a nyilvánossággal. Az Instagram marketing csak annyira komplikált, amennyire azzá teszi az ember.

 

Emellett különféle hirdetési lehetőségek is adottak a platformon azon marketingesek számára, akik a legtöbbet szeretnék kihozni ebből a vizuális formátumból.

 

Ha célközönséged átlag életkora 40 alatti (tehát passzol az Instagram felhasználóbázisához), akkor jó eséllyel itt is elérheted majd őket egy olyan környezetben, amiben szívesen töltik az idejüket.

 

Amennyiben sikerült meggyőznünk róla, hogy érdemes foglalkozni az Instagrammal, mint marketingeszközzel, vess egy pillantást az alábbi tippekre is, hogy ennyivel felkészültebben kezdhess neki a platform meghódításának!

 

Kösd össze Instagram fiókodat többi közösségi fiókoddal

Mivel az Instagram a Facebook terméke, így a két platform kényelmesen és zökkenőmentesen integrálódik egymással. A feltöltött képeket és videókat persze több közösségi platformodra is átoszthatod, és érdemes is így tenni, ha több elérést szeretnél tartalmaidnak. Az Instagramban még egy beépített funkció is van, aminek segítségével automatikusan megoszthatod Instagram bejegyzésedet (kép vagy videó) más platformokon is.

 

Használj #hashtageket

A hashtagek koncepcióját még azok az emberek is jól ismerik, akik nem jártasak a marketingben. Ezek a kattintható, egyéni címkék segítenek kapcsolódó tartalmakra rátalálni a különböző közösségi hálózatokon, megkönnyítve ezzel a közösségek létrehozását olyan platformokon, ahol egyébként nem léteznek csoportok, vagy kategóriák. Egy saját hashtag megalkotásával elkülönítheted tartalmaidat más cégekétől, és láthatóbbá teheted magadat a felhasználók számára.

 

Használj követő gyűjtő szoftvereket, de csak marketing stratégia alapján

Ma már jó pár olyan szoftver létezik, melyek segítenek neked Instagram követőket gyűjteni. A programok nagy része azonban nem ügyel arra, hogy milyen minőségű követőket kapsz. Sok ilyen programot teszteltünk le, míg megtaláltuk azt, mely nem csak követőket, hanem valódi, értékes rajongókat szerez, mégpedig a célcsoportodból. Ez pedig az InstaPro, mely egy magyar készítésű, szoftver, így foglalkozik azzal is, hogy követőid magyarok és a célcsoportodba tartozók legyenek. 

 

Fontos az is, hogy az InstaPro már meglévő követőiddel is törődik, így nem egy inaktív tömeg csupán a rajongóid száma, hanem valódi, marketing kommunikációban is használható hús-vér emberek. 

 

Ne csak képekkel dolgozz

Ha igazán szeretnéd kihasználni az Instagram által kínált lehetőségeket, akkor érdemes képeket és videókat is felhasználnod tartalomstratégiádban. Néhány kép után dobj be egy videót is (ezek legfeljebb 60 másodpercesek lehetnek), hogy változatosabb tartalmakat kínálj követőidnek, és hogy többféle módon juttathasd el hozzájuk üzeneteidet. Mutasd be termékeidet, vidd be a rajongókat a színfalak mögé, válaszolj egy gyakran ismételt kérdésre, vagy csak mutass meg bármit, ami érdekelheti követőidet.

 

Kerülj összhangba követőiddel

Kisvállalkozásként ne aggódj, ha kezdetekben nem sikerül túl népes követőbázist összeszedned az Intagramon (vagy bárhol máshol). A kapcsolatok számánál sokkal fontosabb azok mélysége és minősége. Ahogyan az életben is többet ér egy jó barát, mint tíz távoli, úgy az Instagramon is többre mész néhány lelkes követővel, mint több százzal, akik nem is tudják, miért követték be fiókodat. Ha szeretnél ilyen jó kapcsolatot ápolni követőiddel, akkor fontos, hogy ne csak képek és videók megosztására használd az Instagramot, hanem válaszolgass is a feltöltésekre érkező kommentekre, és mutasd meg ezzel, hogy fontos számodra az emberek véleménye és visszajelzése.


Ne térj le az utadról

Az emberek azért követik előszeretettel a kisebb vállalatokat, mert minden bizonnyal olyan jellegű hasznos, szórakoztató, vagy érdekes tartalmakat osztanak meg, amelyek kapcsolódnak érdeklődésükhöz. Ha például egy konyhaeszközökkel foglalkozó vállalat marketingjével foglalkozol, akkor számos konyhatipp is elférhet felhozatalodban. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem oszthatsz meg néha egy-egy finomabban megfogalmazott reklámot, de a lényeg az, hogy olyan tartalmakkal szolgálj követőidnek, amilyenekre márkádtól számítanak.
 

Mondd el a véleményed a cikkről, értékeld 1-5-ig!
Átlagos értékelés: 5,00  Szavazatok száma: 1 https://www.matebalazs.hu/instagram-kkv.html

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS
címkék: Instagram, SMM
Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

Közösségi média marketing? Miért nem használod a Redditet?

2018-12-07

Sokan még csak nem is hallottak a Redditről, vagy sosem foglalkoztak vele, mert egyszerűen nem tudják komolyan venni. Pedig sok világcég sikerrel kommunikál a Redditen. Mutatjuk a gyakorlati példákat!

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk!

Hogy működik a LinkedIn algoritmusa (és hogyan optimalizálj rá)?

2018-12-03

A LikedIn egyre fontosabb szereplővé válik, nem csak a B2B, de a B2C online marketing kommunikációban is. Hogyan működik az algoritmusa, hogyan érhetsz el rajta minél több embert posztjaiddal? Mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!