5 haladó, ingyenes online marketing tipp, mellyel felhívhatod célközönséged figyelmét

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > 5 haladó, ingyenes online marketing tipp, mellyel felhívhatod magadra célközönséged figyelmét

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 haladó, ingyenes online marketing tipp, mellyel felhívhatod magadra célközönséged figyelmét


2014/09/21
Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Ha már túl vagyunk azon, hogy van egy jó, keresőoptimalizált weboldalunk, tudjuk azt is, hogy azt folyamatosan tartalommal kell ellátnunk, van stratégiánk a közösségi média marketingre, akkor ideje továbblépnünk! Érjük el a célközönségedet újszerű, kreatív online marketing eszközökkel, melyeket szerintem még nem alkalmazol! Cikkünkből kiderül, melyekre gondoltunk!
 
Érjük el a célközönségedet újszerű, kreatív online marketing eszközökkel, melyeket szerintem még nem alkalmazol! Cikkünkből kiderül, melyekre gondoltunk!
Az online világban, ahol minden percnyi kapott figyelem aranyat ér, egyre nehezebb célcsoportunk érdeklődését felkelteni. Nemcsak a jól felszerelt marketing osztállyal bíró nagyobb cégekkel kell versenyeznünk, hanem a közösségi médiával és sok egyéb figyelemelterelő tényezővel is.  Ma már a kis cégek is tudják  mi az a keresőoptimalizálás, hogyan használják a Facebookot, és értik, hogy a tartalommarketing nélkül nem mennek semmire. Az a cég aki nem emelkedik ki ebből a hatalmas hangzavarból, elveszett. Ám ez nem jelenti azt, hogy célközönségünk elérése érdekében bohócot kellene csinálnunk magunkból (ahogy azt sokan teszik Facebook oldalukon) , vagy talicskányi pénztől kellene megválnunk. 
 
Következzen akkor a fentebb megígért öt kreatív, költséghatékony tipp, amivel a neten jó hírnevünket öregbíthetjük.
 

1. Hozzuk létre a saját LinkedIn csoportunkat.

 
Ezzel a teljesen ingyenes manőverrel értékes és hasznos eszközt adunk célcsoportunknak és üzleti partnereinknek. Ezzel több látogatót terelünk weboldalunk felé, ami később a megkötött üzletek számában is tükröződni fog.
Csoportunk emellett a tagok netes közösségé formálódását is elősegíti. Ám vigyázzunk, hogy ne erőltessünk rájuk semmit. Ez elveheti a kedvüket, hogy továbbra is üzlettársaink maradjanak. A LinkedIn csoportunkba sok időt és energiát kell fektetnünk, de ez bőven meg fog térülni.
 
Online marketing cél:  Ezzel az ingyenes online marketinges módszerrel sok párbeszédet indítunk el, és a LinkedIn közösség belénk vetett bizalmát is erősítjük.
 
 
 

Az online marketing több mint egy jó hirdetés, vagy egy jó honlap! Készíttesd el a Marketing Professzorokkal marketing stratégiádat, kérd ajánlatunkat, kattints ide most

 
 
 

 

2. Készítsünk YouTube videókat.

Marketing konzultáció és audit
 
A YouTube-ot minden hónapban 800 millióan látogatják meg - ez ideálissá teszi arra, hogy itt reklámozzuk vállalkozásunkat. Ha jól akarjuk csinálni, ne csupán termékajánlókat vagy lazán odavetett gondolatokat posztoljunk. Üzenetünk legyen célratörő és határozott.
A YouTube-os marketing videóknak kihagyhatatlan elemei a következők:
 
• Figyelemfelkeltő cím, jól megválasztott kulcsszavakkal
• Világos, tömör, és lebilincselő üzenet - ne zsúfoljunk túl sokat egy-egy videóba
• Meggyőző felhívás egy bizonyos cselekvésre
 
Bár hiper-szuper kamerákra, képszerkesztő szoftverre, és világításra akár sok ezer dollárt is elkölthetünk, az okostelefonunkkal készített videók is teljesen megfelelők.  A videónkat ingyenesen letölthető szoftverekkel vághatjuk meg, ha laptopunkon vagy asztali gépünkön még nincs ilyen. Nem kell tehát megrettenni a YouTube kampány gondolatától, ne Andi Vajna költségvetései jussanak eszünkbe róla, sokkal inkább a kreativitás és egy jó ötlet kell hozzá!
 
Online marketing cél: Ezzel a stratégiával megszerezhetjük a videó piac egy szeletét.  Az emberek koncentrálóképessége nem jó manapság, ezért a rövidebb videók a népszerűbbek.  Ha a fenti szabályok szerint készítjük el őket, jól érzékeltethetjük célközönségünkkel hozzáértésünket.
 

3. Vegyünk rá egy helybéli celebet, hogy ajánljon minket/cégünket 

 
Az online cégek rendszerint örülnek, ha hírességek harangozzák be őket. Ne feltétlenül világhírű sztárokkal reklámozzuk magunkat - sokkal jobb, ha a helyi arcok között keresünk.
 
Hogyan találjunk helyi celebet?
Ha hirtelen nem jut eszünkbe egy helybéli híresség sem, kukkantsunk bele az újságba, hogy lássuk, ott kiket találhatunk. Mivel a környéken élnek, könnyebben felhívhatjuk vagy meglátogathatjuk őket. Amikor felkeressük őket, mondjuk nekik azt, hogy ajándékkal szeretnénk őket meglepni. Ezután küldjünk nekik egy árumintát vagy adjunk neki ingyenes szolgáltatást.
 
Online marketing cél: Ezzel a módszerrel megvethetjük a lábunkat a helybéli piacon. Akármilyen vállalkozásról - online vagy offline - is legyen szó, mindig jó, ha a környéken tudnak rólunk. Később, vagy akár ezzel egyidőben, más praktikákat is bevethetünk, hogy az egész világon legyenek vásárlóink.
 

4.  Írjunk Ekönyvet az ágazatunk bizonyos vitatott kérdéseiről

Szerencsére a neten nem kell kiadót találnunk, vagy pénzt költenünk, hogy terjesszük a könyvünket. Például az Amazon platformját ingyen használhatjuk, és csak akkor vonnak le egy bizonyos százalékot a könyv árából, amikor az valóban vevőre talál. 
 
Reklámozhatjuk a meglévő email listánk és közösségi médiaoldalaink segítségével, vagy az itt felsorolt online marketing stratégiákkal. Jó, ha tudjuk, hogy az Amazon szereti tovább csigázni az érdeklődők kíváncsiságát azzal, hogy az ekönyvek első két oldalába bepillantást enged. Ezért fontos, hogy ezekbe az oldalakba linkeket ágyazzunk be, amelyek az érdeklődőket hozzánk irányítják, ha esetleg mégsem vennék meg a könyvünket.
 
Online marketing cél: Ezzel az ingyenes online marketing trükkel ekönyvünkön keresztül tehetünk szert érdeklődőkre. Használjuk arra, hogy az olvasókat weboldalunkra kalauzoljuk, ahol eldönthetik, hogy szeretnének-e többet megtudni a szóban forgó témákról.
 

5. Publikáljunk cikkeket egy réspiacot megcélzó blogon vagy online magazinban. 

 
Bár a népszerű magazinokban nem könnyű publikálni, megteremthetjük a saját online marketing platformunkat úgy is, hogy egy sűrűn látogatott, réspiaccal foglalkozó blogon tesszük közzé cikkünket. Találjunk legalább három olyan blogot, amelyek a piac e szegmensére szakosodtak, és lépjünk kapcsolatba a tulajdonossal. Ecseteljük, hogyan járulnánk hozzá olvasóik elégedettségéhez.
• Részletezzük ötleteinket lehetséges blogposztokról, és arról, hogy hozzáértésünk miképpen teremt majd értéket olvasóik számára.
• Kérjünk interjút. Amikor már megismerkedtek a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal, lehet, hogy kedvet éreznek arra, hogy azokat hirdessék, mert ezáltal az ő portékáik is fókuszba kerülnek.
• Adjunk a réspiacot megcélzó blog szerzőjének ingyenes árumintát, hogy azt továbbadhassák olvasóiknak. Ez jobb, mint ha kritikát kérnénk, mert az egyszerű írott szövegnél jóval többet nyújt. Valódi mintát kapnak kézhez.
 
Online marketing cél: Vevőközönségünk bővítése. Amikor cikkünk megjelenik egy magas látogatottságú blogon vagy emagazinban, potenciális vevők ezreit érhetjük el.
Tehát, amint látjuk, léteznek ingyenes online marketing módszerek, melyekkel felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Bevetésükhöz csak idő és egy kis kreativitás kell. Mihelyst elkezdjük használni őket és elkezd csordogálni a pénz is, továbbléphetünk más, fizetős online marketing eszközök felé.
 
Online marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 131

Átlagos értékelés: 4.8




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
155 623
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Veszteségvezető

Mit is jelent a veszteségvezető? Azok a termékek a veszteségvezetők,...

Kézbesített kattintási arány

Mi is az a kézbesített kattintási arány? A...

Keresőoptimalizálás

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a...

usp

Mi az az USP, mit jelent a Unique Selling Proposition?   Az USP az angol „unique...

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési beállítás PPC...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.