Digitális marketing ingatlanügynököknek, ingatlan irodáknak

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Digitális marketing ingatlanügynököknek, ingatlan irodáknak

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi a teendőd, ha ingatlan ügynökség, ingatlan iroda marketingese vagy, és többet szeretnél tenni, mint csak feldobálni eladó ingatlanjaidat az Ingatlan.com-ra? Mutatjuk! 

Digitális marketing ingatlanügynököknek, ingatlan irodáknak

Bármelyik iparágat is nézzük, a digitális marketing már hosszú évek óta a vezető marketingforma. Ez a váltás a hagyományosról a digitálisra számtalan változással járt, de az alapelv továbbra is ugyan az – marketinget az végez, aki szeretne népszerűsíteni, értékesíteni valamit.

 

Ingatlanügynökként – vagy egy ingatlanügynökség marketingeseként – a feladatod az, hogy otthonokat, üzlethelységeket, irodákat, vagy bármilyen más ingatlant értékesíts. Ez egyértelmű. De hogyan zajlik ez a digitális világban? Melyek azok a technikai és közösségi trendek, amelyek meghatározzák, hogy hogyan is néz ki egy digitális ingatlanmarketing-stratégia manapság? Nem csak az online ingatlan portálok, mint pl. az Ingatlan.com léteznek. Építs ki saját, egyedi online marketing stratégiát ingatlan közvetítő irodádnak, tapasztalatból tudjuk, sokat fog segíteni a jutalékok megszerzésében! 

 

A következőkben felvázoljuk, hogy hogyan is néz ki egy ilyen stratégia, de előtte…

 

Miért van szüksége digitális marketingre egy ingatlanügynöknek/irodának?

 

Ha belegondolsz, nem nehéz kitalálni, hogy miért is olyan fontos a digitális világban is jelen lennie egy marketingesnek, vagy éppen egy ügynöknek. 10-ből 9 ember az interneten keresgél, ha vásárolni, vagy bérelni szeretne valamit.

 

A digitális marketing lényege, hogy lehetséges ügyfeleidet ott érheted el, ahol a legszívesebben töltik idejüket, méghozzá költséghatékony módon.

 

A digitális marketing nehezítő tényezői

Minden iparágra és szektorra jellemző valamilyen versenyhelyzet, ami az interneten csak tovább fokozódik. Mivel a digitális marketing lényegében bárki számára elérhető, minden márka igyekszik képviseltetni magát az interneten, amit a legtöbb lehetséges ügyfél puszta zajként érzékel.

 

A digitális marketing egyik legnagyobb kihívása kiemelkedni ebből a zajból. Újat alkotni nem egyszerű, de már azzal sok sikert el lehet érni, ha az ember minél hamarabb ugrik a legfrissebb digitális trendekre. Azok az ingatlanügynökök és –irodák kerülnek majd előnybe, akik és amik képesek lépést tartani ezekkel a trendekkel.

 

Hogy néz ki egy hatékony digitális ingatlanmarketing vázlata?

Azt tehát már megállapítottuk, hogy a lehetséges ügyfelek az interneten keresik új lakásaikat, otthonaikat, vagy egyéb ingatlanaikat. Az alábbiakban hat lépésben mutatjuk meg, hogy hogyan érheted el, és alakíthatod őket hűséges, akár visszatérő ügyfelekké.

 

1. Ismerkedj meg azokkal, akiket meg szeretnél célozni

Minden marketingstratégia kutatással kezdődik, legyen szó online vagy offline marketingről. Ennek a kutatásnak a legfontosabb része a célközönség felmérése és megismerése. Egyértelmű, hogy tudnod kell, kinek próbálsz eladni, hiszen erre kell felépítsd stratégiád többi részét is.

 

Egy egyszerű példa erre: van néhány lakásod egy egyetem közelében, amiket egyetemistáknak szeretnél kiadni. Kiket fogsz megcélozni? 40 feletti házaspárokat két gyerekkel, akik egy családi házat szeretnének, vagy azokat a 18-30 év közötti fiatalokat, akiknek egy olcsó helyre van szükségük, lehetőleg közel az egyetemhez, amibe járnak?

 

Minél többet tudsz meg ideális ügyfeleidről, annál könnyebben tudod majd megcélozni őket marketinged során.

 

A Facebookon és a Google Ads rendszerében fizetett hirdetésekkel is elérheted célközönségedet – ezeken a platformokon például jól jön, ha szűkebb célcsoportokkal szeretnél dolgozni, mert minél szűkebb célzást állítasz be hirdetéseidre, annál kevesebbet kell fizetned értük.

 

2 Hagyj nyomot az interneten – használd a közösségi médiát

Az internetes jelenlét lényege, hogy minél több helyen minél több információ legyen elérhető rólad, vagy márkádról az interneten.

 

A legjobb és legolcsóbb eszköz erre eleinte kétségkívül a közösségi média lesz. A közösségi platformokon általában ingyen hagyhatsz nyomot, hogy lehetséges ügyfeleid közül minél többen értesüljenek kínálatodról, és rád találhassanak.

 

A leghatékonyabb platformok valószínűleg a Facebook, a Twitter, az Instagram és a Pinterest lesznek, de ha új számodra a közösségi média, akkor fontos, hogy ne ugorj rá rögtön egyszerre az összesre – ismerkedj meg velük (itt írtunk róla egy cikket), és döntsd el, hogy melyik lenne számodra a legideálisabb.

 

Az „ingatlan biznisz” egy erősen vizuális iparág, ezért fontos, hogy rengeteg kiváló minőségű képpel mutasd be kínálatodat a lehetséges vásárlóknak. Ez minden közösségi és egyéb platformra vonatkozik. Egy jó kép jelentheti a különbséget egy továbbgörgetés, és a „szerelem első látásra” között – ne spórolj rajtuk, kérd egy jó fotós segítségét!

 

Ha közösségi média, akkor hashtagek – minden platformon más és más „szabályok” kötik ezeket a kattintható címkéket, de sehol sem szabad elhanyagolni őket. Egy jó hashtagstratégia (Arról, milyen egy jó hashtag itt írtunk) segíthet, hogy tartalmaid sokkal több lehetséges ügyfélhez juthassanak el.

 

Az emberek azokat a márkákat (vagy személyeket) kedvelik a közösségi médián, amik vagy akik rendszeresen posztolnak új tartalmakat kedvenc platformjukra. Hogy milyen rendszerességgel érdemes posztolni egy-egy platformra (kutatásaink eredményeit a témában itt találod), az sok mindentől függ, de heti néhány alkalommal érdemes mindenhol valamilyen életjelet adni magadról vagy márkádról. Érdemes szétnézni az adott platform statisztikai eszközében, megfigyelni, hogy közönséged mely napokon és napszakokban a legaktívabb, és ehhez igazítani bejegyzéseidet.

 

3. Legyen egy megnyerő webhelyed

A digitális marketingben számtalan csatornát alkalmazhatsz közönséged elérésére. A közösségi média kiváló erre, de messze nem biztosít akkora stabilitást és kontrollt, mint egy saját webhely irodád vagy személyes márkád számára.

 

Ingatlanügynökként biztosan rendelkezel saját webhellyel, de ez még önmagában nem garantálja, hogy tódulnak is rá az ügyfelek.

 

Ha ritkán tévednek be emberek webhelyedre, akkor annak több oka is lehet: a webhely nem jelenik meg magas pozícióban a Google találatok között, és/vagy nem felhasználóbarát a kialakítása.

 

Ez a két ok közvetlenül kapcsolódik egymáshoz – a Google az olyan webhelyeket részesíti előnyben a kereséskor, amelyek jó felhasználói élményt nyújtanak. Ha ez nincs meg nálad, akkor nehezebb lesz jó pozíciót elérni a Google találatai között, és ha valaki mégis rátalál webhelyedre (bármilyen forrásból), akkor az hamar távozik majd onnan, ha nehezen kezelhető, rossz a design, vagy éppen lassan tölt be.

 

Amikor egy felhasználó hamar otthagyja webhelyedet, azt visszafordulásnak nevezzük – minél többen tesznek így, annál nagyobb lesz a visszafordulási arányod. Szerencsére számos módszer létezik, amivel megragadhatod látogatóidat, és csökkentheted a visszafordulások számát (erről itt írtunk részletesen).

 

Lényegében egy gyors (arról, hogy ez mit is jelent, itt írtunk), jól működő, felhasználóbarát webhelyre van szükséged, amit az emberek szívesen böngészgetnek.

 

4. Vonzz be minél több forgalmat

Egy jól működő, szép, gyors, kiváló tartalmakat kínáló webhely… nem elég. Arról is gondoskodnod kell, hogy online főhadiszállásod látható, fellelhető legyen az interneten. Ehhez többféle módszert érdemes használnod.

 

Google hirdetések

A Google Ads (korábban AdWords) egy kiváló hirdetési platform webhelyed népszerűsítésére. A megfelelő beállításokkal pontosan azokat a keresőket célozhatod meg, akik a te tartalmaidra kíváncsiak.

 

Keresőoptimalizálás, vagyis SEO

A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy webhelyed (és annak aloldalai) minél magasabb pozícióban jelenjenek meg a Google találatai között. A SEO valójában nem egy technika: a kulcsszókutatástól (a kulcsszókutatásról itt írtam) kezdve a linképítésig (a linképítésről részletesen itt) számos módszer kombinációjából áll.

 

A SEO talán legnagyobb előnye, hogy pénzügyi értelemben egy ingyenes folyamatról van szó, ami hosszútávon temérdek tiszta hasznot hozhat. A SEO ára valójában a befektetett idő és a velejáró munka – ezért érdemes szakemberekre bízni. 

 

Blog

Webhelyedet egy bloggal is érdemes kiegészíteni, hiszen ide sokkal több és változatosabb tartalmat tölthetsz fel, mint webhelyedre, vagy bármelyik közösségi platformra. 

 

A blogok ideálisak hírek, érdekességek, útmutatók, „gyakran ismételt kérdések” jellegű cikkek, és bármilyen egyéb (képes, videós, szöveges, stb.) tartalom publikására szolgálnak, ráadásul lehetőséget adnak arra is, hogy közvetlen kapcsolatot teremts közönségeddel a hozzászólások között.

 

Egy blog tökéletes eszköze a tartalommarketingnek és a már emlegetett keresőoptimalizálásnak is.


5. Ragadd meg az érdeklődők figyelmét!

Az, hogy forgalom érkezik webhelyedre még mindig nem garantálja, hogy ezek a látogatók mind üzletet is kötnek majd veled – ehhez érdeklődő látogatók kellenek, akiket ügyfelekké alakíthatsz (konvertálhatsz).

 

A lehetséges ügyfelek bevonzását az előbb tárgyaltuk meg – szóval hogy lesznek ezekből valódi ügyfelek? Ehhez egy úgynevezett landing oldalra (a landing oldal optimalizálásról részletesen itt) lesz szükséged, aminek minden eleme azt szolgálja, hogy az érdeklődő ügyfelek konvertáljanak, tehát elvégezzenek egy kívánt lépést az oldalon (például kérjenek körbevezetési időpontot egy ingatlanhoz, vagy hogy konkrétan vásároljanak).

 

Nem elég azonban csak a landing oldalakat úgy kialakítani, hogy egyszerűbbé tegyék a konvertálást, hiszen nem minden látogató kerül ezekre az oldalakra, amikor először meglátogatja webhelyedet. Tedd lehetővé, hogy webhelyed minden oldaláról egy kattintással a konverziós oldalra navigálhassanak látogatóid.

 

6. Tartsd a kapcsolatot az érdeklődőkkel és az ügyfelekkel

Ha sikerült megfognod néhány érdeklődőt, akkor már közel a cél, de még mindig nem kerek a történet, hiszen nem mindenki fog azonnal konvertálni. Fontos tehát, hogy foglalkozz ezekkel a lehetséges ügyfelekkel, amíg meg nem hozzák a döntésüket.

 

Rendszeresen üzenj nekik emailben, és tájékoztasd őket a legfontosabb tudnivalókról ajánlatoddal kapcsolatban. Ha közvetlenebb kommunikációt kínálsz nekik (pl. telefonon), akkor azzal még tovább növelheted esélyeidet.

 

Ezeket a rendszeres felkereséseket ügyfeleid igényeihez kell igazítanod. A főbérlők és ingatlanjukat eladni vágyó hirdetők azt szeretnék, ha komolyan vennéd őket, és nem csak egy ügyfélként szerepelnének a noteszedben. Ezért fontos, hogy gyakran tudasd velük, hogy nem felejtetted el őket.

 

A másik véglet az ingatlankeresők tábora, akiknek gyakran minél előbb szükségük lenne egy új helyre, és ha nem hallanak felőled minél előbb, akkor máshol fognak keresgélni.


Bónusz tipp: Használj videókat

A videók meghódították az internetet, és ma már nem trendnek, hanem teljesen hétköznapi jelenségnek számítanak a digitális környezetben. Az emberek manapság több videót tekintenek meg online, mint valaha, és a megtekintett videók mennyisége az elkövetkezendő években is csak növekszik majd.

 

Természetesen erre a marketingesek is felfigyeltek, és a videómarketing  az egyik legfelkapottabb trenddé nőtte ki magát az elmúlt években.

 

Már tisztáztuk, hogy az ingatlanértékesítés világa erősen vizuális, és hogy a képek esszenciálisak a kínálat bemutatásához – nos, ugyan ez igaz a videókra is. A videók nem csupán egy ingatlan rengeteg tulajdonságát képesek szemléltetni, de rengeteg aktivitást is ki lehet hozni velük a közönségből, ami egy összetett, fontos mutatónak számít (különösen a közösségi médián).

 

Az egyik legkiválóbb videótípus, amivel ingatlanügynökként mindenképpen foglalkoznod érdemes az a virtuális túra. Ezek a videók pontosan azok, amit a nevük ígér: végigvezetik az érdeklődőket az ingatlanon, bemutatva ezzel annak méretét, felépítését, berendezését, és hangulatát. Külön előny, hogy egy ilyen videó megtekintésével rengeteg felesleges körbevezetést megspórolhatsz. 

 

Mellékelten érdemes bemutatni a környéket is egy rövid videóval, hiszen a tudatos érdeklődők általában erre is kíváncsiak.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!