Közösségi média marketing tippek ingatlanügynököknek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

6 bevált módszer az ingatlanok közösségi média marketingjére 2020-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az ingatlanok közösségi médiás marketingje egy alapvető feladat az olyan ingatlanügynökök számára, akik szeretnének kapcsolatot teremteni célközönségükkel. A következő cikkben megbeszéljük, hogy mit is takar az ingatlanok közösségi média marketingje, szó esik a közösségi média használatának előnyeiről és megosztunk hat bevált módszert is az ingatlanügynökök számára, amelyeket márkáik és termékeik népszerűsítésére használhatnak a közösségi médián.

Közösségi média marketing tippek ingatlanügynököknek

Mit jelent az ingatlanok közösségi média marketingje?

Az ingatlanok közösségi média marketingje egy olyan folyamat, amely során az ingatlanügynökök különféle közösségi csatornákat használnak fel márkáik és ingatlanaik népszerűsítésére és hirdetésére. Ez egy esszenciális marketingstratégia, ami segít az ingatlanügynököknek, hogy ott léphessenek kapcsolatba közönségükkel, ahol azok a legtöbb időt töltik.

 

A közösségi média marketing minden cég marketingjének alapvető elemévé vált és, ez alól az ingatlanszektor sem kivétel. Az amerikai Ingatlanügynökök Nemzeti Egyesülete (National Association of Realtors) egyik jelentése szerint az ingatlanügynökök 77%-a használja aktívan munkájához a közösségi médiát valamilyen formában.

 

A közösségi csatornák használata jelentősen elterjedt az elmúlt évek során, és mára már minden korosztályt, nemet, földrajzi területet és egyéb demográfiai csoportot is magába foglal. Nem csoda tehát, hogy az ingatlanmárkák is jelen vannak a közösségi médián. Azonban ami igazán ideális platformmá teszi a közösségi médiát az ingatlanügynökök számára, az az, hogy lehetőséget kínál nekik arra, hogy kapcsolatot teremtsenek célközönségükkel és érdeklődési köreik, lakóhelyük és viselkedésük alapján hirdethessék meg nekik az ingatlanokat.

 

Az ingatlanügynökök többféle csatornát is használhatnak arra, hogy népszerűsíthessék szolgáltatásaikat leendő és meglévő ügyfeleik irányába. Azonban eközben fontos, hogy különféle bevált módszereket alkalmazzanak, hogy a versenytársaik előtt járhassanak.

 

Az ingatlanügynökök arra használják a közösségi hálózatokat (úgymint a Facebookot, a LinkedInt, az Instagramot, a YouTube-ot, a Twittert vagy a Snapchatet), hogy kapcsolatba lépjenek leendő és meglévő ügyfeleikkel és aktivizálják őket. Ezek a platformok lehetővé teszik számukra, hogy történeteket, képeket, videókat és egyéb tartalmakat publikáljanak, illetve hogy üzeneteket küldjenek, válaszoljanak a hozzászólásokra és hogy szegmentált közönségeknek reklámozhassanak.

 

Milyen előnyökkel jár az ingatlanok közösségi média marketingje

Habár elegendő bizonyíték igazolja az ingatlanok közösségi média marketingjének előnyeit, nézzünk meg most néhányat ezen előnyök közül.

 

1. Szélesebb lefedettség

Az ingatlanpiacra komoly verseny jellemző, és a sikerek érdekében az ingatlanügynököknek folyamatosan hallatniuk kell a hangjukat. Szükségük van egy platformra, amin elérhetik célközönségüket, hogy bemutathassák nekik termékeiket és szolgáltatásaikat. A közösségi média a legmegfelelőbb eszköz erre, ami maximális lefedettséget kínál az ingatlanügynököknek. Mindemellett egy költséghatékony platform is a legtöbb hagyományos marketingcsatornához képest.

 

2. Márkaépítési lehetőség

A márkaépítés az ingatlanügynökök egy fontos marketingtevékenysége, mert lehetőséget nyújt nekik arra, hogy hírnevet szerezzenek ingatlanaik és szolgáltatásaik számára. A közösségi média egy modern platform, amelyen az ingatlanügynökök közönségük közvetlen közelében építhetik fel márkájukat. Lehetővé teszi számukra, hogy információkat osszanak meg célközönségükkel márkáikról. Ennek köszönhetően az ingatlanügynökök egy hatékony és hatásos márkaépítési stratégiát alakíthatnak ki a közösségi médián.

 

3. Hatékony hálózatépítés

A hálózatépítésről úgy tartják, hogy elengedhetetlen az ingatlanmárkák sikereihez. Az ingatlanügynököknek nem csak egy erős ügyfélhálózatra van szükségük, hanem egy olyanra is, amely a kapcsolódó iparágak képviselőit sorakoztatja fel. A közösségi média elképesztő hálózatépítési lehetőségeket kínál az ingatlanügynökök számára, hogy felvehessék a kapcsolatot leendő és meglévő ügyfeleikkel. Az olyan közösségi médiás funkciók, mint a hozzászólások és a megjelölések segítenek az ingatlanügynököknek, hogy promóciós célokra használhassák saját kapcsolataikból álló hálózataikat.

 

4. Leadgenerálás

Habár a közösségi média a tömeges aktivitás platformja, egyben az érdeklődők (leadek) kiváló forrása is lehet. A National Association of Realtors fent említett jelentése szerint az ingatlancégek 47%-a állítja, hogy a közösségi média kínálja számukra a legjobb minőségű leadeket más forrásokkal szemben. Ez a közösségi média egyik legfontosabb előnye az ingatlanügynökök számára.

 

6 bevált módszer az ingatlanok közösségi média marketingjére 2020-ban

Habár a közösségi média egy hatékony eszköz az ingatlanügynökök számára, fontos, hogy a legjobb eredmények érdekében különféle bevált módszereket alkalmazz használata közben. Próbáld ki ezt a hatot, hogy 2020-ban is a versenymezőny előtt maradhass ingatlanaid közösségi média marketingjében!

 

1. Használd a megfelelő közösségi csatornákat

A különféle cégek számos közösségi csatornát alkalmazhatnak termékeik, szolgáltatásaik és közönségük alapján. Fontos, hogy közönséged demográfiai adatai szerint válaszd ki a számodra legmegfelelőbb közösségi hálózatot. Győződj meg róla, hogy ideális demográfiai csoportjaid és ügyfeleid kellő mennyiségben képviseltessék magukat választott csatornádon. Vedd figyelembe a korosztályokat, a végzettségeket, a szakmákat, a lakhelyet és egyéb szempontokat is.

 

Egy másik ide kapcsolódó bevált módszer felfedezni néhány kevésbé szokványos közösségi hálózatot az ingatlanmarketingre. A LinkedIn például egy üzleti hálózatépítő platform, de emellett több millió felhasználóval rendelkezik különféle demográfiai csoportokból. Használd ki az olyan platformokat is, mint a LinkedIn, hogy célközönségedet ott érhesd el, ahol a legtöbb idejüket töltik.

 

A Pinterest egy másik közösségi csatorna, amelyet érdemes felfedezni ingatlanmarketing céljából. Mutass gyönyörű képeket ingatlan portfóliódról, hogy aktivizáld a felhasználókat és ne felejtsd el megosztani elérhetőségeidet. Értékes beltéri designtippek megosztásával még több felhasználót ösztönözhetsz arra, hogy kövessenek és kapcsolatba lépjenek veled.

 

2. Ügyelj a rendszerességre

A közösségi hálózatoknak több milliónyi felhasználója van, amelyekbe beletartozik többféle márka és cég is. Sok ilyen márka stabil jelenlétet épített ki magának ezeket a hálózatokon, ami megnehezíti az olyan újonnan érkezők munkáját, akik szeretnék felépíteni saját közösségüket márkájuk köré. Az egyik legjobb megoldás erre a problémára, hogy rendszeresen publikálsz releváns tartalmakat közösségi profiljaidra.

 

Akár a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon vagy a Snapchaten vagy aktív, a rendszeresség elengedhetetlen az követők bevonzására és az aktivitás fellendítésére. Minden csatornán eltér az ideális napi bejegyzések száma. Például a Facebook szakértők napi 8-10 bejegyzést javasolnak, hogy elegendő kedvelést, megosztást, hozzászólást és követőt gyűjt oldaladnak. Az Instagram még ennél is rendszeresebb tartalomposztolási szokásokat követel meg.

 

Mint korábban említettük, az ingatlanügynökök 77%-a már most kihasználják a közösségi hálózatok nyújtotta lehetőségeket.

 

Éppen ezért napi 4-5 tartalmas bejegyzéssel egy erős közösséget építhetsz ki márkád köré, hogy versenytársaid előtt maradhass. Hogy biztosítsd a rendszeres közösségi posztolást, készíts egy közösségi média naptárat, amelyben előre megtervezheted bejegyzéseidet.

 

3. Ne csak ingatlanokról készült képeket posztolj

Az ingatlanokról készült képek posztolása természetesen ingatlanok közösségi média marketingjének kötelező része. Azonban az ingatlanügynököknek ennél kreatívabbaknak kell lenniük, amikor tartalmakat publikálnak a közösségi médián. Például megoszthatsz sikertörténeteket és ügyfélvéleményeket, hogy érzelmileg is hass közönségedre.

 

Az ingatlanügynökök az ingatlanokról készül képeken kívül a környékkel kapcsolatos tartalmakat is megoszthatnak a közösségi médián.

 

Az egyéb kreatív ötletek közé tartoznak még a céges bejelentések, a rendezvények fontosabb pillanatai, az iparág és a piac trendjei és különféle otthoni dekorációs ötletek. Használd továbbá a Snapchatet, a Facebookot és az Instagram történeteit arra, hogy magukkal ragadó videókat ossz meg az ingatlanokról.

 

Az IGTV az Instagram videós alkalmazása, ami lehetővé teszi, hogy hosszabb videókat is megossz azoknál, mint amiket az Instagram eredetileg enged. Különféle eszközök segítségével izgalmas videókat vághatsz össze ügyfeleid interjúiból, az ingatlanokba való bepillantásokból, a környékek bemutatásából, a rendezvényekről készült felvételekből és sok egyéb videó felhasználásával.

 

Még más közösségi média influencerek tartalmait is megoszthatod, ha megjelölöd az eredeti forrást.

 

4. Folyamatosan tartsd a kapcsolatot követőiddel

A közösségi hálózatok ideális platformot kínálnak arra, hogy egy közösséget építhess fel márkád köré. Azonban hogy ez a közösség aktív maradjon, folyamatos kapcsolatot kell tartanod követőiddel.

 

Ügyelj rá, hogy minden hozzászólásra válaszolj közösségi oldalaidon, illetve az összes olyan bejegyzésre is, amikben az emberek megjelölik oldaladat. A Facebook Messenger egy másik csatorna, amelyen keresztül követőid fel szeretnék majd venni veled a kapcsolatot, így hát erre is oda kell majd figyelned. Tégy fel kérdéseket követőidnek az Instagram és a Facebook történetek funkciója segítségével, hogy jobban megismerhesd gondolkodásukat és ez alapján is javíthass szolgáltatásaidon.

 

Egy másik lehetőség a kapcsolatteremtésre követőiddel az „élőzés”. Az élő funkció több közösségi hálózaton is elérhető, úgymint a Facebookon, az Instagramon, a Twitteren és a YouTube-on. Vidd magaddal közönségedet egy élő sétára következő ingatlanrendezvényedre, hogy minél több valósidejű aktivitást szerezz közösségi fiókod számára.

 

5. Ügyelj a költségvetésre

Nem titok, hogy a közösségi média egy hatékony csatornát kínál az ingatlanok népszerűsítésére. A marketingtechnológiák és megoldások alkalmazása a célközönségekre szabott csatornákon esszenciális módszerré vált az olyan ingatlanügynökök számára, akik szeretnének kiemelkedni a zajból. A közösségi hálózatok egy dinamikus megoldást kínálnak a megfelelő közönségek elérésére – közösségi médiás hirdetéseket.

 

A közösségi médiás hirdetések algoritmusokra épülnek, és betekintést nyújtanak az ingatlanügynököknek abba, hogy kit, hol és hogyan kellene megcélozniuk reklámjaikkal. Ezzel kiküszöbölhető hogy az idő, az erőfeszítések és a költségkeret szélesebb, célozatlan csoportokra pazarlódjon el. A hirdetési modulok által begyűjtött adatok alapján aztán el lehet dönteni, hogy mely hirdetési tevékenységek keltik a legtöbb érdeklődést, hogy honnan származik ez az érdeklődés és hogy mely demográfiai csoportok mutatják a legtöbb aktivitást. Ez okos, adatalapú rálátást kínál az ingatlanügynököknek, amelyet aztán későbbi kampányaik optimalizálására használhatnak fel.

 

6. Kövesd figyelemmel az eredményeket

A folyamatosan fejlődő ingatlaniparban fontos feladat az adatok folyamatos megfigyelése és az eredmények elemzése. A közösségi média analitikái segít a márkáknak, hogy nyomon követhessék tartalmaik teljesítményét. E teljesítmény mérése lehetővé teszi az ingatlanügynökök számára, hogy kiderítsék mely tartalomtípusok teljesítenek a legjobban, mikor érdemes bejegyzéseket posztolni, mikor szerezhető a legtöbb aktivitás és hogy mely csatornák kínálják a legtöbb értéket.

 

Az analitika használata közben az ingatlanügynököknek a következő kérdésekre érdemes választ keresniük: mi a felhasználók véleménye a márkájukról; mely platformok és hirdetési folyamatok térülnek meg a legjobb arányban; és hogyan használhatják ezeket az adatokat, organikus és fizetett közösségi stratégiáik, illetve jövendőbeli tartalmaik és kommunikációik javítására.

 

Bónusztipp – Közösségi automatizálás

Hasznos szokás még a közösségi média folyamatok automatizálása. Ide tartozik a bejegyzések tömeges időzítése, az egyéni jelentések elkészítése és a releváns tartalmak és márkaemlítések felkutatása közösségi figyelő eszközökkel.

 

Számos egyéb automatizáló eszköz is elérhető az interneten, amelyekkel legtöbb közösségi médiás feladatodat automatizálhatod.

 

Összegezve

Ingatlanügynökként legfőbb célod az, hogy minőségi érdeklődőket szerezz marketingstratégiáiddal. A közösségi média egy kiváló csatorna az érdeklődők bevonzására és egy hosszútávú közösség kiépítésére, amelyen kapcsolatba léphetsz a megfelelő közönséggel és kiépítheted hálózataidat. Alkalmazd ezeket a bevált módszereket, hogy 2020-ban is optimalizálhasd ingatlanjaid közösségi média marketingjét!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása angol nyelven jelent meg a MarTech Advisoron: https://www.martechadvisor.com/articles/social-media-marketing-2/real-estate-social-media-marketing/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!