notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára


2019/07/16
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Melyik a jó influencer cégednek, projektednek? Bizony nem a követőszám a legfontosabb választási paraméter, rengeteg ennél fontosabb is van, mutatjuk melyek ezek!

Így válaszd ki a tökéletes influencereket márkád számára

Egy marketinges azért készít online tartalmakat, hogy meggyőzze célközönségét, és rávegye azokat valamilyen konverzióra. Manapság ez nagyobb kihívást jelent, mint valaha, ugyanis a felhasználók már messziről megérzik, ha valaminek hirdetésszaga van, és nagy ívben el is kerülik azt.

 

A marketing kibontakozása előtt az emberek többnyire személyes javaslatok alapján értesültek az újdonságokról, és gyakran az befolyásolta a vásárlók döntését, hogy hány ismerősük ajánlotta az adott terméket vagy szolgáltatást. Ez a társadalmi bizonyítékként is emlegetett jelenség a mai napig létezik, és a vásárlói döntések egyik fontos befolyásoló tényezője – csak éppen átköltözött az internetre.

 

Egyetlen ilyen személyes tipp is képes hatástalanítani azokat a reklámokat, amikre egy cég milliókat költött. Természetesen a jól elkészített márkás tartalmaknak mindig meglesz a szerepük a marketingben, hiszen ha elég hasznosak, akkor segítik megerősíteni a célközönség márkába vetett bizalmát. Azonban a legbefolyásosabb tartalmak egyre gyakrabban éppen olyan hétköznapi emberektől érkeznek, akik egyszerűen hasonló érdeklődésűek – akikben a célközönség megbízik. Ők az influencerek.

 

Szóval kik azok az influencerek egész pontosan?

Az influencerek olyan befolyásos online személyek, akik egy hűséges, érdeklődő követőtábort építettek fel maguk köré. Ezek az emberek gyakran többet tudnak a közösségi médiáról, a közönségkezelésről, és az aktivitásról, mint sok márka.

 

Ami igazán érdekessé teszi az influencereket egy marketinges számára, az az, hogy egy-egy konkrét témakörre, vagy témára koncentrálnak, és jó minőségű tartalmakat állítanak elő abban a témában. Lehet itt szó fitneszről, egészséges életmódról, utazásról, vendéglátásról, technológiáról, zenéről, divatról, vagy akár nyelvtanulásról is. Ezeket a témaköröket sokkal aprólékosabban is fel lehet osztani, és az influencereken keresztül olyan precíz célcsoportokat is megcélozhatsz, mint például a macskatulajdonosok, a cukorbetegek, a megszállott utazók, vagy éppen a zenélni tanulók.

 

Ha többet szeretnél tudni a témáról, akkor figyelmedbe ajánlanánk az influencer marketinggel általánosságban foglalkozó cikkünket (kattints IDE, itt elolvashatod), most azonban arról szeretnénk beszélni, hogy hogyan választhatod ki a tökéletes influencereket márkád számára. Ez szintén egy fontos kérdés, ugyanis a rossz párosítások többet árthatnak, mint amennyit segíthetnének!

 

Hogyan válassz influencereket márkádhoz?

Pihengetünk?

Az influencer marketing egy rettenetesen hasznos, jövedelmező marketing-kezdeményezés lehet, de csak akkor, ha megfelelő partnereket keresel márkád népszerűsítéséhez. Sokan automatikusan azokra az influencerekre pályáznak, akiknek a legtöbb követője van egy közösségi platformon, azonban ez valójában semmit nem mond el arról, hogy a kiszemelt személy tartalmai és stílusa ideálisak lennének-e márkád reprezentálására.

 

Szóval mire kell odafigyelned egy influencernél, mielőtt egyáltalán felvennéd vele a kapcsolatot? A következőkben erről lesz szó!

 

Az influencer relevanciája

Az első fontos szempont ellenőrizni, hogy a kiszemelt influencer tartalmai mennyire passzolnak marketingüzeneteidhez. Ha egy bloggeren gondolkodsz, akkor olvasd el néhány bejegyzését; ha egy YouTuber érdekel, nézd meg pár videóját; az Instagrammereknél a képek és azok feliratai is számítanak, és így tovább…

 

A gasztronómia világában például ezerféle bloggert találsz, de csak azért, mert valaki recepteket oszt meg a blogján még nem jelenti azt, hogy ideális partner lenne márkád népszerűsítésére.

 

Számos kérdést kell megválaszolnod a relevanciával kapcsolatban: kimértebb, vagy provokatívabb hangot keresel márkádnak? Kiket próbálsz elérni (divatkedvelőket, a kávé megszállotjait, az egészséges életmód híveit)? Ha ezeket tudod, akkor sokkal tovább szűkítheted a potenciális influencerek listáját.

 

Az influencer aktivitása

Az aktivitás egy gyakran elhanyagolt mutató, mégis sokkal fontosabb, mint például a követők száma. Az aktivitás, egész pontosan az aktivitási arány, azt jelenti, hogy egy influencer hány követője reagál rendszeresen a tartalmaira. Aktivitásnak tekintjük a bejegyzésekre érkezett reakciókat, a megtekintett történeteket, a kattintott hivatkozásokat, és egyéb olyan tevékenységeket is, amelyek azt mutatják, hogy a közönség érdeklődik az influencer tartalmai iránt.

 

Röviden: nem mindegy, hogy valakinek százezer, vagy tízezer követőből van ezer aktív követője.

A posztok elérései

Az elért felhasználók száma talán nem a legfontosabb mutató, de azért érdemes fontolóra venni. Persze a marketingeseknek mindenképpen ellen kell állniuk a kísértésnek, és nem szabad, hogy az elérések számát az egyedi látogatókból számítsák ki. A forgalom és a követők csak akkor érnek valamit, ha az influencer a te márkád célközönségét éri el.

 

Fontos belegondolni abba is, hogy milyen közösségi platformokat látogatnak az ügyfeleid. Ha például egy gasztro- vagy divatmárka vagy, akkor jó eséllyel inkább az Instagramon és a Pinteresten érdemes influencerek után kutatni, nem pedig a Facebookon.

 

A posztok sűrűsége

Az influencer marketingre általánosságban jellemző, hogy a bejegyzések gyakorisága, és a forgalom mennyisége, illetve a visszatérő felhasználók száma egyenesen arányosak egymással. Ezt fontos figyelembe venni, elvégre a marketingben ritka, hogy egy célszemély azonnal konvertáljon, amikor először találkozik egy márkával. Ahhoz, hogy egy márka neve és értéke rögzüljön, több érintkezési pontra lesz szükség, amit egy sűrűbben posztoló influencer könnyebben biztosíthat.

 

Amikor egy influencer (például egy blogger) rendszeresen publikál új, jó minőségű tartalmakat, akkor a felhasználók valószínűbb, hogy hasonló rendszerességgel térnek majd vissza megtekinteni ezeket, és hogy meg is osztják majd őket. Azokat a bloggereket, akik ritkábban posztolnak, könnyebben elfelejtik az emberek.

 

Az influencer hitelessége

Azok az influencerek, akik felhozatalában kevesebb szponzorált tartalom tűnik fel sokkal hitelesebbek a követők szemében, mint azok, akik rendszeresen osztanak meg ilyeneket. Azok a személyes történetek, amelyekben indokoltan jelenik meg egy-egy termék vagy szolgáltatás sokkal természetesebbek és többen bíznak bennük, mint a konkrét termék-értékelések.

 

A magukkal ragadó történeteket általában többen is osztják meg, és nagyobb aktivitást is váltanak ki, mint azok a bejegyzések, amelyek csak simán bemutatnak egy terméket. Persze csábító lehet az ötlet, hogy felkérj egy influencert, hogy írjon egy hosszú értékelést termékedről, de még ha az őszinte is, sokakat egyáltalán nem érdekel majd.

 

Az adott terméknek vagy szolgáltatásnak egy valós, hiteles történet keretei között kell megjelennie úgy, hogy ne tűnjön reklámnak az adott bejegyzés. Persze a „nem reklám” látszatát nehéz fenntartani, hiszen a törvény megköveteli a szponzorált tartalmak megjelölését, de a legtöbb követőt ez egyáltalán nem zavarja, ha a szóbanforgó tartalom hasznos, és értékes számukra.

 

A magyarországi influencerek összesített toplistáját IDE kattintva találod meg! 
 

influencer marketing

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
424 287
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

BANT

Mi is az a BANT? A BANT az angol budget, authority, need és timeline (költségvetés,...

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Webinárium

Mit is jelent a webinárium kifezejzés? A webinárium...

Google Plus

  Mi is az a Google Plus? A Google közösségi oldala, mely nem titkoltan a Facebook...

Ezine hirdetés

Ezine hirdetéseknek nevezzük az ezine-ek fizetett hirdetéseket tartalmazó szekciójában...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.